Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Pasażerowie powoli przestają psioczyć na kolej
Autor Wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 09-07-2015, 09:23    Odpowiedz z cytatem

Nikt nie mówi, że jest idealnie. Wiele jeszcze wymaga do poprawy, do ulepszenia, lepszej organizacji itp. Ale trzeba być ślepym, głuchym (absolutnie nie obrażając osób chorych pod tym względem) ignorantem, albo bardzo nienawidzić własnego państwa (jak co poniektórzy nasi politycy Smile ), żeby nie widzieć, jak wiele się zmieniło na korzyść w IC w ostatnich latach. Zresztą nie tylko w IC, inne spółki, też powoli się wygrzebują z dołka.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 10-07-2015, 10:40    Odpowiedz z cytatem

pawelu napisał/a:
Nikt nie mówi, że jest idealnie. Wiele jeszcze wymaga do poprawy, do ulepszenia, lepszej organizacji itp. Ale trzeba być ślepym, głuchym (absolutnie nie obrażając osób chorych pod tym względem) ignorantem, albo bardzo nienawidzić własnego państwa (jak co poniektórzy nasi politycy Smile ), żeby nie widzieć, jak wiele się zmieniło na korzyść w IC w ostatnich latach. Zresztą nie tylko w IC, inne spółki, też powoli się wygrzebują z dołka.
przewozy spadły z 50 milionów do 25?

2. Wczoraj czy przedwczoraj zepsuła się GAMA i odwołali pociąg, bo nie mają zapasowej lokomotywy. Żenada. Gupiej Stonki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 10-07-2015, 11:26    Odpowiedz z cytatem

Spadły o połowę w ciągu ostatnich 5 lat. I z tym nie dyskutuję bo takie są fakty. Ale mniej więcej od początku tego roku widać po raz pierwszy właśnie od 2009 roku tendencję wzrostu liczby pasażerów. Podejrzewam, że jak oddadzą w końcu odcinek Poznań-Wrocław, Kraków-Rzeszów i Warszawa-Białystok wzrost ten będzie jeszcze bardziej widoczny. Zwłaszcza linię do Białegostoku ma znaczenie, bo sporo osób jednak jak ma się przesiadać idzie do przewoźników autobusowych i jedzie bezpośrednio. I Kraków-Rzeszów bo tam IC ma poważnego konkurenta w postaci autostrady A4. Poznań-Wrocław obecnie poza Polskim Busem, który jedzie około 3 godzin więc dłużej niż TLK i IC, nie ma specjalnie żadnej konkurencji autobusowej, ale po remoncie różnica między PB a IC będzie około godziny więc tylko może pomóc kolei w odzyskaniu liczy pasażerów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

darian Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2010
Skąd: Warszawa/Nysa

PostWysłany: 10-07-2015, 14:03    Odpowiedz z cytatem

Tylko nie należy zapominać, że na odcinku Poznań-Wrocław powstanie S5 i czas jazdy PB tez sie zmniejszy i różnica czasowa nie będzie duża. Na trasie Warszawa-kraków, też czas jazdy autobusem znacząco się zmniejszy po dokończeniu S7.
Tutaj mapka dla perspektywy finasowej unijnej do 2020 roku
http://cdn23.se.smcloud.net/t/photos/430900/rozbudowa-drog-program-rozbudowy-drog-krajowych-i.jpeg

Pytanie: Czy jeśli PKP intercity wprowadzi tzw "węzykowanie" dla pociągów segmentu ekonomicznego od najbliższego nowego rozkładu jazdy to pasażerowie nie zaczną znowu psioczyć na kolej ?


Przy wyborze przewoźnika ma znaczenie nie tylko czas jazdy, ale cena i jakość.
Wielka Brytania jest znacznie bogatszym krajem od Polski, a mimo to MEGABUS ma 9 połaczeń dziennie z Londynu do Glasgow, chociaż podróz trawa prawie 9 godzin (dla porównania Virgin Trains niecałe 5 godzin) , a przy niektórych połączeniach jeszcze dłużej. Przecież pociągi są bardzo konkurencyjne czasowo na tej trasie . A poza tym MAGABUS ( czyli PB) wkroczył juz do Francji,Włoch, Hiszpanii , Niemiec, Belgii i Holandii a nawet tak "biednego" kraju jak Luksemburg

http://uk.megabus.com/Route%20map.aspx

Przecież te europejskie kraje mają prawdziwe koleje dużych prędkości , więc taki MEGABUS nie powinien mieć racji bytu. Cena mimo wszystko ma znaczenie .

A tak na marginesie, właściciel Megabusa i PB eksploatuje ( jako współwłaściciel) również pociągi Pendolino w Wielkiej Brytanii, czyli w pewnym sensie konkuruje sam ze sobą
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

celtin.88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lip 2011
Skąd: Łódź

PostWysłany: 11-07-2015, 18:33    Odpowiedz z cytatem

Kolej dalekobieżna skończyła się w 2008r. i takiej liczby przewiezionych pasażerów w PL już nie zobaczymy. Oferta połączeń, szybkość, cena jaką oferuje PKP IC jest totalne dno. Weekendowa promocja na Pendolino tego nie zmieni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Zgorzelec Miasto

PostWysłany: 11-07-2015, 21:06    Odpowiedz z cytatem

celtin.88, 2009 - ostatnie podrygi. W tamtym roku sam o dziwo przejechałem najwięcej w życiu pośpiechami. A potem przez dwa lata nic.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
12731644

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 16-07-2015, 20:27    Odpowiedz z cytatem

Pasażerowie wrócili do pociągów. Pendolino nieźle obłożone.

W ciągu pierwszego półrocza PKP Intercity przewiozło 13,4 mln pasażerów, o 1,9 mln osób więcej niż rok temu. W całym roku PKP planuje przewieźć 30 mln pasażerów, co oznacza pierwszy roczny wzrost od 2009 roku. I najważniejsze: Pendolino od maja jest rentowne i ma średnie obłożenie ponad 53 proc.

Więcej: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,18375398,pasazerowie-wrocili-do-pociagow-pendolino-niezle-oblozone.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Elektronik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2011
Skąd: Kraków

PostWysłany: 22-07-2015, 22:33    Odpowiedz z cytatem

Teraz te statystyki mogą sie zmienić, bo będą ograniczenia oferty Happy Hours.

_________________
10/11-12/13 - 52 893 km
13/14 - 22 214 km
14/15 - 1 237 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

darian Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2010
Skąd: Warszawa/Nysa

PostWysłany: 30-07-2015, 13:07    Odpowiedz z cytatem

Wygląda, na to że w przypadku PKP Intercity trend się odwrócił

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/25280/Rosnie-liczba-niezadowolonych-pasazerow-PKP-IC.html
Cytuję fragment :
Cytat:
Minione półrocze tego roku (w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2014 r.) przyniosło wzrost o połowę liczby skarg na PKP Intercity.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 30-07-2015, 21:29    Odpowiedz z cytatem

Wzrost liczby pasażerów widoczny po raz pierwszy od 5 lat to i wzrost skarg i zażaleń. Jednak z tej ogólnej liczby skarg które każdego dnia wpływają do IC należy oddzielić przysłowiowe "ziarna od plew". Czyki te które są jak najbardziej uzasadnione wynikające z winy pracowników różnego szczebla spółki, od tych, które piszą "niedzielni pasażerowie". Czyli wsiądzie taki raz na ruski rok do pociągu, kultura spod Grójca, ale wymagań cały wagon. Wymagań zupełnie nieuzasadnionych. Niedawno jechałem EIC Premium do Gdańska. Podróż niecałe 3 godziny a jeden Pan kilka razy czepiał się konduktora. Raz się awanturował że za zimno, za chwilę było za gorąco, potem Piwa w Warsie zabrakło, i tak wkoło. Jak już wysiadałem w Gdańsku Gł to kogoś tam uświadamiał o skandalu. Na szczęście nie musiałem tego słuchać dalej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 31-07-2015, 21:51    Odpowiedz z cytatem

Rosną przewozy PKP Intercity. Wystarczająco?

W pierwszej połowie tego roku z usług wszystkich przewoźników kolejowych skorzystało niemal 140 mln pasażerów. To o 2,6% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/58756/rosna_przewozy_pkp_intercity_wystarczajaco.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Sty 2010
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 02-08-2015, 17:21    Odpowiedz z cytatem

Jak tu nie psioczyć na kolej?
W piątek odwoziłem do Katowic grupę dzieci jadących do Władysławowa. Z Bielska-Białej do Katowic grupa przejeżdżała TLK Pogoria, miejscówki były na wagon nr 11, którego ... nie było. Kierownik jak nagranie powtarzał, że nie ma co się martwić, bo wagon zostanie dołączony w Katowicach - nie przyjmował do wiadomości, że żadne to dla nas pocieszenie, bo my tam wysiadamy. Nic to - mieliśmy zgodnie z wytycznymi zająć wolne miejsca. Jak było nasze zdziwienie, gdy w Pszczynie do zajętego wagonu zaczęła wsiadać kolejna grupa młodzieży z miejscówkami na zajmowane przez nas miejsca... Układanie wszystkich zajęło jakieś 40 min (rodzice stojący na peronie i w wagonie uniemożliwili odjazd pociągu), więc z takim opóźnieniem pociąg ruszył w dalszą podróż. O nerwówce wśród dorosłych i dzieci nie wspomnę (niektóre pierwszy raz jechały pociągiem, więc wspomnienia będą miały nieszczególne). W Katowicach miała miejsce operacja dołączania wagonu do środka składu, więc w dalszą podróż pociąg wyruszył z ponad godzinnym opóźnieniem.
TLK Wydmy, którym dzieci jechały dalej także nie miał wagonu, na który wykupione były miejscówki, także dołączany był w Katowicach, więc z postoju 8 min zrobiło się jakieś 25 min. Jak słyszałem, prawie każdy pociąg spółki IC miał wówczas w Katowicach opóźnienie. Wyjątkiem był EIP z Warszawy czy Gdyni, który przywiózł jakieś 30-40 osób (z pozdrowieniami dla zapewniających o wysokiej frekwencji w tych pociągach w innym temacie na tym forum).
Dwa pytania:
- czy normalna jest taka beztroska firmy IC, która pozwala na rozwalanie rozkładu jazdy przez dołączanie wagonów w dowolnym miejscu na trasie?
- czy kierownik pociągu rzeczywiście nie wie co się w jego pociągu dzieje i nie jest w stanie wskazać kilkunastu osobom wolnych miejsc w pociągu, czy też nam się trafił osobnik nieogarnięty?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 05-08-2015, 09:42    Odpowiedz z cytatem

Kierownik pociągu ani konduktor SAM OD SIEBIE NIE WIE, które miejsca są/będą wolne bo nie ma nigdzie do tego wglądu. Taki wgląd ma (podobno) dyspozytor. Podejrzewam, że po prostu gdziekolwiek by nie umieścić Was od Bielska do Katowic (razem), to i tak by był problem bo w żadnym wagonie na tym odcinku nie było już miejsc dla tak dużej grupy podróżującej razem (co sam napisałeś, że w Pszczynie wsiadła kolejna grupa, która miała miejscówki akurat na te miejsca, które czasowo zajęliście Wy).

PS. Pikanterii całej sytuacji dodaje fakt, że był to piątek i to równo na "łamaniu" miesięcy przy zmianie turnusu i urlopów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
2779652

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 05-08-2015, 14:11    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
- czy normalna jest taka beztroska firmy IC, która pozwala na rozwalanie rozkładu jazdy przez dołączanie wagonów w dowolnym miejscu na trasie?


A skąd IC miało wziąć wagon na wzmocnienie w Raciborzu lub w Bielsku? Wagony nie stoją porozrzucane w losowych miejscach w Kraju.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Sty 2010
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 06-08-2015, 07:50    Odpowiedz z cytatem

Borys_q, A skąd się wziął w Katowicach? Czyli lepiej robić burdel na stacjach i w rozkładzie przez opóźnienie, niż przeciągnąć ten wagon do Bielska, skoro od tej stacji sprzedaje się na niego miejscówki?

Cytat:
Kierownik pociągu ani konduktor SAM OD SIEBIE NIE WIE, które miejsca są/będą wolne bo nie ma nigdzie do tego wglądu.

Dave, Takiej odpowiedzi się obawiałem. Tyle się trąbi o uzbrojeniu obsługi w tablety itp - czyli po to, by mogli sobie na nich pograć? Jeśli nawet nie wie, to mając świadomość, że będą pasażerowie na nieistniejący wagon, powinien się zorientować gdzie jest ich w stanie usadzić. A jeśli nie miał wiedzy, że taki wagon miał być - to ja nie mam więcej pytań...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl