Wygląda na to jednak, że ulg ustawowych w składach typowo komercyjnych (EIC+EIP) nie będzie, bo nie są to składy zamawiane przez resort. Ulgi ustawowe mają nie dotyczyć składów komercyjnych, a jak faktycznie będzie zobaczymy.
Sądzę, że albo powprowadzaja zniżki handlowe, albo co tylko się będzie dało "zdegraduja" do szczebla dotowanych pociągów. W dzisiejszych czasach, gdy PolskiBus i Ryanair (o własnych autach czy ofertach na BlaBlaCar nie wspominając) tak skutecznie namieszaly na polskim rynku przewozowym to normalne ceny w ekspresach i Pendolino bez ulg szybko ogranicza rentowność tych składów.
Zobaczymy, z degradacją EIP może być ciężko. W przypadku EIC do zrobienia. Zauważ, że i dzisiaj osoby uprawnione do ulg to jednak nie główna klientela EIP. Jakieś handlowe na pewno jednak w tych pociągach będą.
Mam jednak wrażenie, że dominują urzędnicy i biznes na delegacjach, w okresie wakacyjnym wygląda to nieco inaczej. Studenci owszem w EIP są, ale jednak preferują TLK, a wiele inne uprawnionych osób ma na EIP mniej atrakcyjną zniżkę niż na inne pociągi ( oczywiście poza zakupem w puli Super Promo). Zdecydowanie więcej widzę np. kolejarzy.
sheva logiczne jest to, że EIP jest to pociąg bardziej biznesowy. Chociaż ostatnio bardzo często wybieram EIP i nawet gdy nie ma już biletów SP. Dwa tygodnie temu jechałam w sobotę z Katowic do Warszawy EIP o godz. 10:37 i powiem, że frekwencja była blisko 100% w 2 klasie i w 1 klasie również sporo było osób i zaznaczę, że to nie był dzień "biznesowy".
Często obserwuję system e-ic codziennie EIP z Warszawy do Gdyni o 16:20 jest wyprzedany w 1 i 2 klasie, w weekendy również kierunek Gdynia, Kraków 1 i 2 klasa wyprzedana. Nie trzeba być wcale biznesmenem, wystarczy dobre zarobki i żaden problem przy 229 zł. Ale jak mieszkasz w małej dziurze to tego nie widzisz.
Z tymi dziurami to bym nie przesadzał. EIP ma postoje na stacjach różnej wielkości, także w miastach powiatowych. W przypadku kierunku katowickiego na pewno szkoda postojów w Zawierciu, z moich obserwacji wynika, że zainteresowanie składami ekspresowymi zawsze tam było.
W nowym rozkładzie sytuacja może w przypadku Zawiercia wyglądać lepiej. EC do Czech klasyfikowane są jako IC z postojami w Opocznie Płd., Zawierciu i Dąbrowie Górniczej na szlaku do Katowic. Moim zdaniem Zawiercie zawsze generowało spore potoki i pomimo braku pasażerów z Częstochowy na pewno sporą ich część uda się utrzymać.
@sheva17, Częstochowa dość mocno podbijała frekwencje w Zawierciu zanim jeszcze zostały uruchomione EIP/EIC przez stacje Częstochowa oraz Cz.Stradom. Na chwile obecną można zaobserwować znaczący spadek jeśli chodzi o pasażerów wsiadających/wysiadających na st. Zawiercie do/z pociągów EIP/EIC jadących w kierunku Warszawy.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-09-2016, 11:29
Nie ma co się dziwić. Czas jazdy przez Koluszki znacznie lepszy, albo przynajmniej zbliżony, bez przesiadek, taniej - same plusy.
Tak, przez Koluszki zarówno taniej jak i czas przejazdu bardzo dobry, co nie zmienia faktu, że znacznie większą popularnością cieszą sie w Częstochowie pociągi EIP i EIC niż zwykłe IC-ki, oczywiście jeśli chodzi o przejazd w relacji Częstochowa-Warszawa.
znacznie większą popularnością cieszą sie w Częstochowie pociągi EIP i EIC niż zwykłe IC-ki, oczywiście jeśli chodzi o przejazd w relacji Częstochowa-Warszawa.
Czas jazdy jest jednak krótszy, a będzie jeszcze szybciej, poza tym nie oszukujmy się w delegację lepiej jechać EIP niż IC, TLK albo tym bardziej autobusem.
Cytat:
Na chwile obecną można zaobserwować znaczący spadek jeśli chodzi o pasażerów wsiadających/wysiadających na st. Zawiercie do/z pociągów EIP/EIC jadących w kierunku Warszawy.
Ale szansa na przyzwoite potoki na pewno jest, szczególnie że EC z Czch pojadą teraz jako IC, co na pewno przełoży się na atrakcyjność tych składów, fantastyczną ofertę połączeń ze stolicą zyska też Opoczno. Myślę, że za chwilę znikną też postoje EIP we Włoszczowie, ale tam zdaje się jeszcze kilka lat muszą się zatrzymywać.
Już pisałem w innym wątku że sytuacja nieprzemyślana. Zmiana kategorii 3 pociągów z EIC na IC przełoży się na bydlęce warunki w tychże pociągach z powodu zbyt małej liczby wagonów 2 klasy. 3 wagoniki CD to śmiesznotka. PIC w razie czego zwali winę że to czesi wystawiają skład i oni nie mają wpływu na ilość miejsca. Zmiana kat pociągów na tak obleganej trasie powinna się równać większej ilości wagonów, ale przecież to nie nastąpi. Nie zmienia się kategorii pociągów EIC na IC tylko dokłada się nowe składy. Już lepiej było zostawić Skarbka i Kormorana na CMK jako TLK a nie zmieniać kategorii pociągów EIC na IC. Krakowskie TLKi/ICki kursują obok pociągów kwalifikiwanych EIP/EIC, podobnie jak te z wrocławia czy gdyni do warszawy. Natomiast na Katowice - Warszawa ktoś wpadł na genialny pomysł pozmieniania kilku pociągów EIC na IC. Już nie mówiąc o tym, że część osób ceniących sobie komfort podróży przestanie tym podróżować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum