Wiecie może jak wyglądają tory i czy w ogóle są jeszcze między Kaliszem pomorskim a Wałczem. Uważam że ta linia powinna być czynna i łączyć Szczecin z Piłą a potem dalej z Bydgoszczą. Sądzę że na pewno byłby to pociąg rentowny tylko normalne godziny jazdy i dobra reklama. Tylko jak zawsze pewnie nie ma pieniędzy. Co myślicie w ogóle o takim połączeniu?
Maszewiak - moim zdaniem ta linia powinna być dawno zmodernizowana...Ale już w to nie wierzę, mam duzo zdjęć z tej linii, jak cię interesuje to napisz na maila.
[ Dodano: 23-09-2009, 09:14 ]
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury - z upoważnienia ministra -
na interpelację nr 9960
w sprawie zintensyfikowania prac nad uruchomieniem połączenia kolejowego Wałcz - Szczecin
Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na interpelację posła Stanisława Wziątka w sprawie zintensyfikowania prac nad uruchomieniem połączenia kolejowego Wałcz - Szczecin, uprzejmie informuję.
Obecnie realizowane są dwa projekty inwestycyjne, które znajdują się na liście Indykatywnego Planu Inwestycyjnego Zachodniopomorskiego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013:
- ˝Modernizacja regionalnej linii kolejowej 402 Goleniów - Kołobrzeg wraz z budową łącznicy do Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów˝,
- ˝Modernizacja regionalnej linii kolejowej 403 Wałcz - Kalisz Pomorski - Ulikowo˝.
Dla obu powyższych projektów zakończono prace nad studium wykonalności, które wykazały znaczne korzyści społeczno-ekonomiczne wynikające z modernizacji przedmiotowych linii. Dokumentacja przedprojektowa została sfinansowana w całości ze środków własnych spółki PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Koszt modernizacji linii 402 szacuje się na 13,8 mln euro, zaś linii 403 na 4,95 mln euro.
Dnia 24 lipca 2008 r. podpisano umowy pomiędzy województwem zachodniopomorskim a PKP Polskie Linie Kolejowe SA dotyczące przygotowania projektu indywidualnego dla zadania ˝Modernizacja regionalnej linii kolejowej 403 Piła - Ulikowo na odcinku Wałcz - Kalisz Pomorski - Ulikowo˝ oraz zadania ˝Modernizacja regionalnej linii kolejowej 402 Goleniów - Kołobrzeg wraz z budową łącznicy do Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów˝.
W lipcu 2009 r. Zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych SA rozpatrzy projekty wniosków w sprawie wyrażenia zgody na podpisanie preumowy dla przedmiotowych zadań w planie działalności inwestycyjnej do realizacji przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Harmonogram prac dla linii 402 przedstawia się następująco:
- przetarg na dokumentację projektową w roku 2009;
- wykonanie dokumentacji projektowej w roku 2010;
- roboty budowlane: rozpoczęcie w roku 2010, zakończenie w roku 2012.
Harmonogram prac dla linii 403 przedstawia się następująco:
- przetarg na dokumentację projektową w roku 2009;
- wykonanie dokumentacji projektowej w roku 2010;
- roboty budowlane: rozpoczęcie w roku 2010, zakończenie w roku 2011.
Uprzejmie proszę Pana Marszałka o przyjęcie powyższej odpowiedzi, a posłowi Stanisławowi Wziątkowi bardzo dziękuję za zainteresowanie się powyższą sprawą.
Oto projekt nowego rozkładu jazdy dla linii Piła Gł. - Wałcz - Piła Gł. :
odjazdy z Wałcza:
6.52 codziennie oprócz [7]
8.54 codziennie
13.54 codziennie
15.34 kursuje w [D]
16.54 codziennie oprócz 24,31 XII
19.04 codziennie do Krzyża Wlkp. oprócz sobót
19.18 kursuje w soboty
odjazdy z Piły:
6.16 codziennie oprócz [7]
7.56 codziennie
13.16 codziennie
14.56 kursuje w [D]
16.16 codziennie oprócz 24,31 XII
18.42 codziennie
Co do rozkładu jest pewna dziura przed południem i pierwszy pociąg mógłby być gdzieś po 7 albo tan drugi pociąg trochę wcześniej. I nie ma żadnego połączenia po 20 i to też jest problem. Czy możesz wytłumaczyć co znaczy D bo się nie orientuje. Dobrze że jest bezposiredni pociąg do Krzyża Wlkp..
Niestety taki tytuł można znaleźć na stronie portalu Życia Piły (www.zycie.pila.pl), wszystko wskazuje na to, że to początek końca istnienia połączenia pasażerskiego miedzy Piłą i Wałczem czarne chmury nadejdą prawdopodobnie wraz z nowym rozkładem w grudniu.Jeżeli nie uruchomi się jak najszybciej odcinka linii między Wałczem a Kaliszem Pomorskim to możemy zapomnieć o tej linii
Trzeba walczy o linię z Kalisza do Wałcza. W niej jest duży potencjał. Pociągi na Bydgoszcz do Olsztyna, nawet do Gdańska, Torunia, Białegostoku i Warszawy mogą jechać tamtędy. Na forum czytałem, że ma być remont tej linii. Może ma ktoś informacje, czy on się już zaczął albo kiedy się zacznie? I ile torów jest nie zdolnych do użytku??
Tam jest praktycznie wszystko o tej linii. Ludzie z tego forum robili i robią wszystko dla tej linii (bezinteresownie).Ale komus zależy aby nie doszło do jej remontu, aby ja całkiem zamknięto!Mówi sie o pośle z Wałcza , który ma firmę busową , że macza w tym paluszki. Remont miał się rozpocząć w tym roku, ale PLK powiedziało , że się nie dołoży (choć wczesniej obiecywało , że tak), kazano nad torami budowac przejscia dla zwierząt(!!!) i wogóle wszyscy sie kłócą...Najlepiej by było wyremontować chociaz tylko odcinek Wałcz - Kalisz Pomorski aby był przejezdny.
Coś chcesz jeszcze wiedzieć?
http://img390.imageshack.us/img390/1983/40489433.jpg
Tak wyglądają tory za Kaliszem. Foto znalezione w internecie.
Smutne to wszystko co oni robią. Nie rozumiem jak dla własnego interesu można szkodzić całemu regionowi. Przecież tymi busami będą jeździć Tylko osoby z okolicy Wałcza a z polski na pewno nie. Jest to wyraźne działanie na szkodę państwa. Takie działanie powinno być karane. kallies, mam jeszcze pytanie czy się orientujesz ilu kilometrów torów jest brak.
Najgorsze jest to że odcinek Wałcz Raduń - Kalisz Pom nie jest ujęty w wykazie linii znaczenia państwowego nie wiem dla czego to jakiś absurd cała linia jest ważna ze względów strategicznych. Tory miedzy Wałczem a Krępą Krajeńską są w dobrym stanie ( poza mostami) braki są znikome uważam że z Piły do Tuczna pociąg mógłby swobodnie jeździć odkąd nie jeździ dotarcie gdzie kolwiek graniczy z cudem busiarstwo przypomina bardziej "Wietnam" niż kraj z UE
PKP PLK złożyły do oceny i realizacji w urzędzie marszałkowskim wnioski o dofinansowanie modernizacji linii nr 402 i 403. Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu będzie ich ocena.
Z wiarygodnego źródła mam informację, że jeszcze w grudniu pojawi się przetarg w systemie projektuj i buduj dla linii nr 403. Tak więc jest realna szansa, że roboty w terenie ruszą w przyszłym roku (pewnie pod koniec).
Linię nr 402 wstrzymuje MON, gdyż strefa ochronna terenu wojskowego w okolicach p.o. Mosty obejmuje teren linii kolejowej oraz przyszłych łącznic na lotnisko. W efekcie jest problem z uzyskaniem pozwolenia na budowę, koniecznego do rozpoczęcia procedur przetargowych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum