Są pieniądze z RPO na modernizację regionalnych linii kolejowych!
Dwa projekty kluczowe, które dotyczą modernizacji dwóch ważnych regionalnych linii kolejowych, zostaną dofinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013. Dziś, 10 grudnia, Zarząd Województwa przyznał dofinansowanie dla projektu pn. „Modernizacja regionalnej linii kolejowej 402 Goleniów – Kołobrzeg wraz z budową łącznicy do portu lotniczego Szczecin-Goleniów” oraz projektu pn. „Modernizacja regionalnej Linii Kolejowej 403 Wałcz – Kalisz Pomorski – Ulikowo”.
Oba projekty zostały wpisane na Indykatywną Listę Projektów Kluczowych na podstawie Uchwały Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego nr 676/08 z dnia 12 czerwca 2008 r. w ramach poddziałania 2.1.7 Regionalny transport kolejowy – Schemat A – Infrastruktura kolejowa RPO WZ. 24 lipca 2008 roku zostały podpisane preumowy na realizację zaplanowanych modernizacji z Beneficjentem projektu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 19 listopada 2009 r. zakończono pozytywnie weryfikację złożonych wniosków, tym samym rekomendując je do akceptacji Zarządowi Województwa.
Całkowity koszt projektu „Modernizacja regionalnej linii kolejowej 402 Goleniów – Kołobrzeg wraz z budową łącznicy do portu lotniczego Szczecin-Goleniów” wyniesie 67 159 261,20 zł, wysokość dofinansowania to 41 314 095,00 zł ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Natomiast koszt całkowity projektu „Modernizacja regionalnej Linii Kolejowej 403 Wałcz – Kalisz Pomorski – Ulikowo” opiewa na 24 105 876,30 zł, a przyznane dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniesie 14 819 186,00 zł
Myślę, że chodzi tutaj o odcinek Wałcz - Kalisz Pomorski pozostałe odcinki są czynne jeśli chodzi o mosty to wystarczy wymienić na nich nawierzchnie zakonserwować i dodać barierki, szyny mogliby pospawać plastikowe zabawki z Pesy będą się rozpadać w czasie jazdy jest jeden taki odcinek ok 3 km miedzy Krepą a Białym Zdrojem a dokładnie mostem nad Korytnicą zawsze fajnie się jechało po tym kawałku cichutko i bez stukotu, powinni jeszcze przedłużyć zdalne sterowanie z mijanką w Tucznie i Skrzatuszu z drugą nastawnią odcinkową w Wałczu. Przydałby się przystanek w okolicach Nowej Studnicy czynny w sezonie turystycznym lub na żądanie. (Co z tum zrobić wysłać do św Mikołaja)
... powinni jeszcze przedłużyć zdalne sterowanie z mijanką w Tucznie i Skrzatuszu z drugą nastawnią odcinkową w Wałczu.
Nie wiem czy kiedykolwiek powstanie jakiś posterunek ruchu pomiędzy Kaliszem Pom. a Wałczem, patrząc na rozkłady jazdy z dawnych lat to krzyżowanie pociągów odbywało się w Kaliszu, Prostyni i Reczu. No chyba że wzrośnie tak znacząco ilość pociągów, że trzeba będzie zwiększyć przepustowość szlaku, w co raczej wątpię. Co do Skrzatusza to na nie ma sensu tam robić posterunku, jeśli szlak podg. Piła Północ - Wałcz ma 23km, a prędkość drogowa wynosi 80km/h.
Lepiej póżno niż wcale.O nas nic nie mówią i nic nie piszą.Przetarg się odbył i cisza[ odcinek 410].Co do stanu lini to od słupka kilometrażowego 90/4km aż do połowy drogi między przystankiem Biały Zdrój Północny a przejazdem do tej wsi na torze szlakowym brak jest na stykach szyn łączników po obu stronach toru...tylko patrzec jak znikną i sz...Dziadostwo cały czas w natarciu a służby mundurowe obojętne.
A do Mirosławca, nie ma przypadkiem ruchu towarowego? Tak mi się gdzieś o uszy obiło...
Od strony Złocieńca jest, ale tylko do p.o Borujsko, gdzie odgałęzia się bocznica do wojskowej bazy lotniczej w Mirosławcu. Odcinek Mirosławiec - Kalisz Pomorski Miasto jest nieczynny.
Tak jak już wcześniej pisałem, ślijcie petycje do UM w Mirosławcu oraz do powiatu w sprawie remontu linii kolejowej i wydłużenia relacji pociągów Stargard - Kalisz do Mirosławca
Wykażcie w nich, że dzięki temu zyskacie możliwość lepszych dojazdów do szkół, uczelni, czy miejsc pracy np. w Szczecinie oraz o poprawie atrakcyjności regionu dzięki jego większej dostępności komunikacyjnej. Napiszcie im, że dzięki temu niektóre pociągi relacji Szczecin - Szczecinek mogłyby kursować trasą przez Kalisz i Mirosławiec, dzięki czemu Wasze miasto zyska dobre połączenia z pozostałymi miastami regionu.
Możecie wskazać na przykłady innych województw - np. Dolnośląskiego które przejęło kilka lokalnych linii i uruchomiło na nich pociągi po wielu latach, albo Podkarpackiego, które uruchomiło po latach linię Rzeszów - Tarnobrzeg. Dzięki temu powstają tam nowe miejsca pracy itp.
Zbierzcie kilka podpisów od znajomych, którzy np. dojeżdżają i mogliby jeździć pociągami. Poza tym rozkręćcie dyskusję na ten temat w lokalnym forum netowym, żeby do pomysłu przyłączyło się jak najwięcej ludzi.
Po otrzymaniu tego typu pism urzędnicy będą musieli zająć się w jakiś sposób tym tematem oraz Wam udzielić odpowiedzi (w ciągu 30 dni) co zamierzają lub co zrobili. Mając sygnały od mieszkańców, będą mieli podstawę do wystąpienia do marszałka województwa o uruchomienie linii lub przynajmniej o jakieś negocjacje w tej sprawie
Tylko w ten sposób możemy zmusić polityków i urzędników do działania w interesujących nas sprawach
Tak jak już wcześniej pisałem, ślijcie petycje do UM w Mirosławcu oraz do powiatu w sprawie remontu linii kolejowej i wydłużenia relacji pociągów Stargard - Kalisz do Mirosławca
Wykażcie w nich, że dzięki temu zyskacie możliwość lepszych dojazdów do szkół, uczelni, czy miejsc pracy np. w Szczecinie oraz o poprawie atrakcyjności regionu dzięki jego większej dostępności komunikacyjnej. Napiszcie im, że dzięki temu niektóre pociągi relacji Szczecin - Szczecinek mogłyby kursować trasą przez Kalisz i Mirosławiec, dzięki czemu Wasze miasto zyska dobre połączenia z pozostałymi miastami regionu.
Władze Kalisza Pomorskiego z tego co wiem to są pozytywnie nastawione do kolei. Zresztą ostatnio można było przeczytać artykuł, gdzie burmistrz Kalisza Pom. chce na linii do Choszczna i Złocienieca promować turystykę drezynową. LINK Za to władze Mirosławca przejawią zerowe zainteresowanie połączeniami kolejowymi w ich mieście. Szkoda bo myślę że połączenie do Złocieńca ze skomunikowaniem na Szczecin i Szczecinek było by idealne. Sporo mieszkańców jeździ do Drawsko Pomorskiego (do szkoły, szpitala, załatwić sprawy urzędowe...). Cześć na pewno pojechała by na Szczecinek. Dlatego sadzę że najlepiej będzie jak pociągi będą jeździć w relacji Kalisz Pom. - Jankowo Pom. albo muszą być skomunikowane w Złocieńcu na te dwa kierunki, bo inaczej to nie będzie miało racji bytu.
Jedna para pociągów na trafie Szczecin - Kalisz Pom.- Szczecinek nie jest złym pomysłem połączenie ranne do Szczecina i popołudniowy powrót do Szczecinka pozostałe Kalisz Pom - Drawsko Pom. Myślę że do kompletu brakuje jeszcze linii 410 czyli Choszczno - Złocieniec tutaj trzeba mocnych argumentów linia Piła - Ulikowo jest w kierunku Szczecina wiec sprawa jest jasna (mam nadzieje) natomiast linia 410 jest w kierunku poprzecznym ale od ruchu okazjonalnego warto zacząć i czekać na dobrą okazję i lepsze czasy.
Co do Choszczno - Złocieniec to nie ma szans na powrót tej linii, Odcinek Drawno - choszczno jest strasznie zdewastowany i w ogóle nie było by frekwencji na tej linii (gdy linie likwidowano w latach 90 to mało kto nia jezdził, a teraz , gdy kazdy ma samochód?). Co do Szczecinek - Mirosławiec - Stargard - sprawę poruszyliśmy - znajomy był u pani burmistrz Mirosłacwa, zapytał czy jest zainteresowanie, odpowiedziała , że nie , że są ważniejsze sprawy dla miasta...
Dlatego trzeba akcje zbierania podpisów (poparcia) za reaktywacją połączenia do Złocieńca, zacząć od Kalisza. Są większe szanse powodzenia niż z Mirosławcem.
Nadarzającą się okazją może też być XLVII SESJA RADY MIEJSKIEJ W KALISZU POMORSKIM.
Punkt 11 - wystąpienia mieszkańców.
Cały powiat wałecki jest anty kolejowy w poszczególnych strategiach rozwoju gmin i miast nie ma słowa o kolei linia Piła - Wałcz reaktywowana została z inicjatyw woj Wielkopolskiego i Zachodniopomorskiego to Szczecin zadecydował Wałcz nie kiwnął nawet palcem. Zapomnieli o tym że kolej była motorem napędowym rozwoju regionu, w przeszłości włodarze Wałcza i powiatu z opieszałości nie doprowadzili do przeprowadzenia przez teren powiatu Ostahnu Berlin - Królewiec oraz linii Poznań - Piła - Kołobrzeg takie plany były rozważane w pierwszej kolejności ale nic z tego nie wyszło linie te dostała Piła dzięki temu jest jednym z większych miast w przeciwieństwie do Wałcza. Z pięciu kierunków węzła wałeckiego zostały tylko dwa linia do Wierzchowa wprawdzie jest jeszcze ale dni je są raczej policzone. To skandal że zamknięto na tyle lat linię Piła - Stargard Szcz. miejmy na dzieje że to w końcu naprawią. Panie Burmistrz Mirosławca i Tuczna są już drugą kadencje oczywiście ostatnia może trafi się nam taki Burmistrz jak w Kaliszu Pomorskim oby.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum