Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 29, 30, 31  Następny
Rusza linia Wałcz - Piła!
Autor Wiadomość

Stoker Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2009
Skąd: trochę tu trochę tam

PostWysłany: 03-12-2009, 09:04    Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieję ze pod koniec przyszłego tygodnia coś więcej będę mógł napisać.

[ Dodano: 10-12-2009, 13:50 ]
http://www.wzp.pl/umwzp/biuro_informacji/p-r-m-a-6625/aktualnosci.htm

Są pieniądze z RPO na modernizację regionalnych linii kolejowych!

Dwa projekty kluczowe, które dotyczą modernizacji dwóch ważnych regionalnych linii kolejowych, zostaną dofinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013. Dziś, 10 grudnia, Zarząd Województwa przyznał dofinansowanie dla projektu pn. „Modernizacja regionalnej linii kolejowej 402 Goleniów – Kołobrzeg wraz z budową łącznicy do portu lotniczego Szczecin-Goleniów” oraz projektu pn. „Modernizacja regionalnej Linii Kolejowej 403 Wałcz – Kalisz Pomorski – Ulikowo”.

Oba projekty zostały wpisane na Indykatywną Listę Projektów Kluczowych na podstawie Uchwały Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego nr 676/08 z dnia 12 czerwca 2008 r. w ramach poddziałania 2.1.7 Regionalny transport kolejowy – Schemat A – Infrastruktura kolejowa RPO WZ. 24 lipca 2008 roku zostały podpisane preumowy na realizację zaplanowanych modernizacji z Beneficjentem projektu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 19 listopada 2009 r. zakończono pozytywnie weryfikację złożonych wniosków, tym samym rekomendując je do akceptacji Zarządowi Województwa.
Całkowity koszt projektu „Modernizacja regionalnej linii kolejowej 402 Goleniów – Kołobrzeg wraz z budową łącznicy do portu lotniczego Szczecin-Goleniów” wyniesie 67 159 261,20 zł, wysokość dofinansowania to 41 314 095,00 zł ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Natomiast koszt całkowity projektu „Modernizacja regionalnej Linii Kolejowej 403 Wałcz – Kalisz Pomorski – Ulikowo” opiewa na 24 105 876,30 zł, a przyznane dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniesie 14 819 186,00 zł
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kallies Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lut 2008
Skąd: Kalisz Pomorski

PostWysłany: 12-12-2009, 08:33    Odpowiedz z cytatem

Czy za 24 mln da się wyremontować tak długą linię kolejową?Zwłaszcza , że jeszcze mosty są zniszczone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mm Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009

PostWysłany: 12-12-2009, 10:40    Odpowiedz z cytatem

Myślę, że chodzi tutaj o odcinek Wałcz - Kalisz Pomorski pozostałe odcinki są czynne jeśli chodzi o mosty to wystarczy wymienić na nich nawierzchnie zakonserwować i dodać barierki, szyny mogliby pospawać plastikowe zabawki z Pesy będą się rozpadać w czasie jazdy jest jeden taki odcinek ok 3 km miedzy Krepą a Białym Zdrojem a dokładnie mostem nad Korytnicą zawsze fajnie się jechało po tym kawałku cichutko i bez stukotu, powinni jeszcze przedłużyć zdalne sterowanie z mijanką w Tucznie i Skrzatuszu z drugą nastawnią odcinkową w Wałczu. Przydałby się przystanek w okolicach Nowej Studnicy czynny w sezonie turystycznym lub na żądanie. (Co z tum zrobić wysłać do św Mikołaja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mcok Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2009

PostWysłany: 12-12-2009, 13:13    Odpowiedz z cytatem

mm napisał/a:
... powinni jeszcze przedłużyć zdalne sterowanie z mijanką w Tucznie i Skrzatuszu z drugą nastawnią odcinkową w Wałczu.


Nie wiem czy kiedykolwiek powstanie jakiś posterunek ruchu pomiędzy Kaliszem Pom. a Wałczem, patrząc na rozkłady jazdy z dawnych lat to krzyżowanie pociągów odbywało się w Kaliszu, Prostyni i Reczu. No chyba że wzrośnie tak znacząco ilość pociągów, że trzeba będzie zwiększyć przepustowość szlaku, w co raczej wątpię. Co do Skrzatusza to na nie ma sensu tam robić posterunku, jeśli szlak podg. Piła Północ - Wałcz ma 23km, a prędkość drogowa wynosi 80km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mm Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009

PostWysłany: 12-12-2009, 21:47    Odpowiedz z cytatem

Polecam newsa ze strony UMWZ chyba się udało: http://www.wzp.pl/umwzp/biuro_informacji/p-r-m-a-6654/artykuly.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kallies Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lut 2008
Skąd: Kalisz Pomorski

PostWysłany: 16-12-2009, 09:45    Odpowiedz z cytatem

Wczoraj w Kurierze czytałem , że modernizacja linii Wałcz - Ulikowo zakończy się w grudniu 2012...Kurde trochę długo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

SM-42 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2009
Skąd: mirosławiec

PostWysłany: 16-12-2009, 19:53    Odpowiedz z cytatem

Lepiej póżno niż wcale.O nas nic nie mówią i nic nie piszą.Przetarg się odbył i cisza[ odcinek 410].Co do stanu lini to od słupka kilometrażowego 90/4km aż do połowy drogi między przystankiem Biały Zdrój Północny a przejazdem do tej wsi na torze szlakowym brak jest na stykach szyn łączników po obu stronach toru...tylko patrzec jak znikną i sz...Dziadostwo cały czas w natarciu a służby mundurowe obojętne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rysiogeniusz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009
Skąd: Szczecin/Goleniów

PostWysłany: 16-12-2009, 21:14    Odpowiedz z cytatem

A do Mirosławca, nie ma przypadkiem ruchu towarowego? Tak mi się gdzieś o uszy obiło...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mcok Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2009

PostWysłany: 16-12-2009, 21:37    Odpowiedz z cytatem

rysiogeniusz napisał/a:
A do Mirosławca, nie ma przypadkiem ruchu towarowego? Tak mi się gdzieś o uszy obiło...


Od strony Złocieńca jest, ale tylko do p.o Borujsko, gdzie odgałęzia się bocznica do wojskowej bazy lotniczej w Mirosławcu. Odcinek Mirosławiec - Kalisz Pomorski Miasto jest nieczynny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stoker Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2009
Skąd: trochę tu trochę tam

PostWysłany: 17-12-2009, 11:00    Odpowiedz z cytatem

Tak jak już wcześniej pisałem, ślijcie petycje do UM w Mirosławcu oraz do powiatu w sprawie remontu linii kolejowej i wydłużenia relacji pociągów Stargard - Kalisz do Mirosławca Idea
Wykażcie w nich, że dzięki temu zyskacie możliwość lepszych dojazdów do szkół, uczelni, czy miejsc pracy np. w Szczecinie oraz o poprawie atrakcyjności regionu dzięki jego większej dostępności komunikacyjnej. Napiszcie im, że dzięki temu niektóre pociągi relacji Szczecin - Szczecinek mogłyby kursować trasą przez Kalisz i Mirosławiec, dzięki czemu Wasze miasto zyska dobre połączenia z pozostałymi miastami regionu.
Możecie wskazać na przykłady innych województw - np. Dolnośląskiego które przejęło kilka lokalnych linii i uruchomiło na nich pociągi po wielu latach, albo Podkarpackiego, które uruchomiło po latach linię Rzeszów - Tarnobrzeg. Dzięki temu powstają tam nowe miejsca pracy itp.
Zbierzcie kilka podpisów od znajomych, którzy np. dojeżdżają i mogliby jeździć pociągami. Poza tym rozkręćcie dyskusję na ten temat w lokalnym forum netowym, żeby do pomysłu przyłączyło się jak najwięcej ludzi.

Po otrzymaniu tego typu pism urzędnicy będą musieli zająć się w jakiś sposób tym tematem oraz Wam udzielić odpowiedzi (w ciągu 30 dni) co zamierzają lub co zrobili. Mając sygnały od mieszkańców, będą mieli podstawę do wystąpienia do marszałka województwa o uruchomienie linii lub przynajmniej o jakieś negocjacje w tej sprawie Idea

Tylko w ten sposób możemy zmusić polityków i urzędników do działania w interesujących nas sprawach Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mcok Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2009

PostWysłany: 17-12-2009, 15:46    Odpowiedz z cytatem

Stoker napisał/a:
Tak jak już wcześniej pisałem, ślijcie petycje do UM w Mirosławcu oraz do powiatu w sprawie remontu linii kolejowej i wydłużenia relacji pociągów Stargard - Kalisz do Mirosławca Idea
Wykażcie w nich, że dzięki temu zyskacie możliwość lepszych dojazdów do szkół, uczelni, czy miejsc pracy np. w Szczecinie oraz o poprawie atrakcyjności regionu dzięki jego większej dostępności komunikacyjnej. Napiszcie im, że dzięki temu niektóre pociągi relacji Szczecin - Szczecinek mogłyby kursować trasą przez Kalisz i Mirosławiec, dzięki czemu Wasze miasto zyska dobre połączenia z pozostałymi miastami regionu.


Władze Kalisza Pomorskiego z tego co wiem to są pozytywnie nastawione do kolei. Zresztą ostatnio można było przeczytać artykuł, gdzie burmistrz Kalisza Pom. chce na linii do Choszczna i Złocienieca promować turystykę drezynową. LINK Za to władze Mirosławca przejawią zerowe zainteresowanie połączeniami kolejowymi w ich mieście. Szkoda bo myślę że połączenie do Złocieńca ze skomunikowaniem na Szczecin i Szczecinek było by idealne. Sporo mieszkańców jeździ do Drawsko Pomorskiego (do szkoły, szpitala, załatwić sprawy urzędowe...). Cześć na pewno pojechała by na Szczecinek. Dlatego sadzę że najlepiej będzie jak pociągi będą jeździć w relacji Kalisz Pom. - Jankowo Pom. albo muszą być skomunikowane w Złocieńcu na te dwa kierunki, bo inaczej to nie będzie miało racji bytu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mm Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009

PostWysłany: 18-12-2009, 09:26    Odpowiedz z cytatem

Jedna para pociągów na trafie Szczecin - Kalisz Pom.- Szczecinek nie jest złym pomysłem połączenie ranne do Szczecina i popołudniowy powrót do Szczecinka pozostałe Kalisz Pom - Drawsko Pom. Myślę że do kompletu brakuje jeszcze linii 410 czyli Choszczno - Złocieniec tutaj trzeba mocnych argumentów linia Piła - Ulikowo jest w kierunku Szczecina wiec sprawa jest jasna (mam nadzieje) natomiast linia 410 jest w kierunku poprzecznym ale od ruchu okazjonalnego warto zacząć i czekać na dobrą okazję i lepsze czasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kallies Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lut 2008
Skąd: Kalisz Pomorski

PostWysłany: 18-12-2009, 10:21    Odpowiedz z cytatem

Co do Choszczno - Złocieniec to nie ma szans na powrót tej linii, Odcinek Drawno - choszczno jest strasznie zdewastowany i w ogóle nie było by frekwencji na tej linii (gdy linie likwidowano w latach 90 to mało kto nia jezdził, a teraz , gdy kazdy ma samochód?). Co do Szczecinek - Mirosławiec - Stargard - sprawę poruszyliśmy - znajomy był u pani burmistrz Mirosłacwa, zapytał czy jest zainteresowanie, odpowiedziała , że nie , że są ważniejsze sprawy dla miasta...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mcok Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2009

PostWysłany: 18-12-2009, 15:11    Odpowiedz z cytatem

Dlatego trzeba akcje zbierania podpisów (poparcia) za reaktywacją połączenia do Złocieńca, zacząć od Kalisza. Są większe szanse powodzenia niż z Mirosławcem.

Nadarzającą się okazją może też być XLVII SESJA RADY MIEJSKIEJ W KALISZU POMORSKIM.
Punkt 11 - wystąpienia mieszkańców.

http://www.kaliszpom.pl/aktualnosci/pokaz/68.dhtml

Można więc zacząć działać, nie tylko pisząc na forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mm Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009

PostWysłany: 19-12-2009, 21:18    Odpowiedz z cytatem

Cały powiat wałecki jest anty kolejowy w poszczególnych strategiach rozwoju gmin i miast nie ma słowa o kolei linia Piła - Wałcz reaktywowana została z inicjatyw woj Wielkopolskiego i Zachodniopomorskiego to Szczecin zadecydował Wałcz nie kiwnął nawet palcem. Zapomnieli o tym że kolej była motorem napędowym rozwoju regionu, w przeszłości włodarze Wałcza i powiatu z opieszałości nie doprowadzili do przeprowadzenia przez teren powiatu Ostahnu Berlin - Królewiec oraz linii Poznań - Piła - Kołobrzeg takie plany były rozważane w pierwszej kolejności ale nic z tego nie wyszło linie te dostała Piła dzięki temu jest jednym z większych miast w przeciwieństwie do Wałcza. Z pięciu kierunków węzła wałeckiego zostały tylko dwa linia do Wierzchowa wprawdzie jest jeszcze ale dni je są raczej policzone. To skandal że zamknięto na tyle lat linię Piła - Stargard Szcz. miejmy na dzieje że to w końcu naprawią. Panie Burmistrz Mirosławca i Tuczna są już drugą kadencje oczywiście ostatnia może trafi się nam taki Burmistrz jak w Kaliszu Pomorskim oby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 31 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 29, 30, 31  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl