Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 99, 100, 101  Następny
Zagadki kolejowe
Autor Wiadomość

Droznik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Koszałkowo

PostWysłany: 04-11-2014, 20:32    Odpowiedz z cytatem

Tomek_Poz trafiony.
Podobno swego czasu te jednostki miały najmniej kilometrów wyjeżdżonych spośród EN57 do numerów 19xx. Cała ich trasa to raptem 6 km

_________________
Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Tomek_poz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Paź 2009

PostWysłany: 04-11-2014, 21:56    Odpowiedz z cytatem

Podać najkrótszy czas przejazdu pociągu na trasie Kraków - Katowice oraz podać, w którym roku to było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

roman_bukowno
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-11-2014, 22:12   

WAWEL 1'03h

- rok 1996
Powrót do góry

Tomek_poz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Paź 2009

PostWysłany: 05-11-2014, 07:32    Odpowiedz z cytatem

Niestety nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 05-11-2014, 07:49    Odpowiedz z cytatem

0:54 h
1936 rok

Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek_poz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Paź 2009

PostWysłany: 05-11-2014, 20:01    Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś zaproponuje inną odpowiedź? Very Happy
Taurus, czy możesz to udowodnić? np. wrzucić skan rozkładu jazdy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 05-11-2014, 20:35    Odpowiedz z cytatem

Niestety, informację podałem z pamięci, z jakiejś kiedyś czytanej monografii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Droznik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Koszałkowo

PostWysłany: 05-11-2014, 20:36    Odpowiedz z cytatem

1991-1992 29 min

Dowód!!

A czy jechał, albo błąd w druku to nie moja wina Smile

Chyba nikt nie da mniej niż ja Smile

odp1.JPG
Plik ściągnięto 78 raz(y) 44.06 KB


_________________
Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Tomek_poz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Paź 2009

PostWysłany: 05-11-2014, 21:59    Odpowiedz z cytatem

Droznik, nie zauważyłeś, że to był pociąg nocny? Z Trzebini wyjeżdżał o 12:19, a do Katowic przyjeżdżał o 12:04, ale następnego dnia! Więc trasę z Krakowa do Katowic pokonywał w 24 godziny i 29 minut Śmiech

No dobra, żeby nie przedłużać, zwycięzcą zagadki mianuję Taurusa.
Czas jazdy pamiętał bardzo dobrze, ale chodziło o rok 1935. Chociaż w "necie" można znaleźć informacje, że rekordowy rok to 1934 albo 1936.

Tu zamieszczono przedwojenne rozkłady.
Rozkład lato 1935, expresy motorowe nr 403 (Katowice 8:14 Kraków 9:08) i 405 (Katowice 14:24 Kraków 15:18).

Taurus zadajesz!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

roman_bukowno
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-11-2014, 22:55   

Droznik, aż sobie wydrukuje i powieszę na ścianie Śmiech
Powrót do góry

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 06-11-2014, 00:11    Odpowiedz z cytatem

No ale moment - z drugiej strony to tez coś nie tak, żeby Katowice Kraków robić w 24 godziny. Konno to się szybciej objedzie. Coś nie tak z tym skanem IMHO
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 06-11-2014, 07:48    Odpowiedz z cytatem

Aż trudno uwierzyć że rekord na jednej z najważniejszych linii kolejowych łączących stolice dwóch ważnych województw, nie został pobity od...78 lat.

Proszę podać 3 przykłady, kiedy powinno się używać więcej niż jeden odbierak prądu na pojedynczej lokomotywie (członie). Pytanie jest trochę otwarte gdyż różni przewoźnicy mogą mieć różne przepisy. Uznam odpowiedzi które mają uzasadnienie praktyczne i/lub określone przepisami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

roman_bukowno
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-11-2014, 10:51   

blakop, poprostu błąd w druku Smile

Taurus, 1. Przy oszronionej sieci, 2. Przy postoju pociągu dłuższym niż 5 minut, 3. Przy podjeździe lokomotywą do składu wagonu, przy podpinaniu.

[ Dodano: 06-11-2014, 13:05 ]
1. Przy OBLODZONEJ sieci. Poprawka Smile
Powrót do góry

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 06-11-2014, 17:43    Odpowiedz z cytatem

roman_bukowno, zadajesz.

Jeszcze znam jeden przypadek, przy rozruchu ciężkiego pociągu do momentu osiągnięcia jazdy bezoporowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

roman_bukowno
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-11-2014, 18:49   

Podajcie rok i nazwę, pierwszego w historii kolei w Polsce pociągu Inter Regio.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 24 z 101 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 99, 100, 101  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl