LoloPendolo, tak jest.
Elektryfikację zakończono 1968/9 przy wykorzystaniu doświadczeń UIC oraz OSŻD. To była piersza konstrukcja typu Yp w Polsce przystosowana do prędkości "aż" 160km/h.
Sieć na CMK była zupełnie innego typu do Vmax 250 km/h.
Zadajesz
[ Dodano: 13-03-2015, 17:54 ]
Nawiasem mówiąc szkoda że nie zdecydowano się wtedy na 25kV. Ciekawe jakby to dzisiaj wyglądała mapa zasilania sieci w Polsce.
LoloPendolo -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-03-2015, 02:23
Szczerze mówiąc to nie mialem z początku pojęcia. Chciałem napisać że chodzi o węglówkę, ale wyszło jak wyszło
Mialem do wyboru, oddać kolejkę, lub zadać coś banalnie prostego, wiec...
Proszę podać skrót telegraficzny nastawni dysponującej w Jaroszowcu Olkuskim.
1380 metrów
Obliczyłem na podstawie masy brutto 5000 ton, podzieliłem przez nacisk jednej osi 22,5 tony, wyszło 55 wagony 4-osiowe, po 25 metrów każdy, wyszło około 1389 metrów, odjąłem trochę na lokomotywę, która jest nieco krótsza
a ja wcale nie mówiłem, że ma być ładowny
mniej metrów (poniżej tysiąca)
Ostatnio zmieniony przez mba dnia 14-03-2015, 14:57, w całości zmieniany 1 raz
LoloPendolo -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-03-2015, 14:56
Dopuszczalna długość pociągu towarowego wynika z warunków technicznych linii, jaką będzie realizowany przejazd i nie powinna być większa od najkrótszego toru.
W Polsce to max. 150 osi obliczeniowych, czyli 800 m. Lecz w praktyce, pociąg towarowy nie przekracza 600 m, ze względu na długości torów stacyjnych. Poprostu mamy krótkie tory stacyjne
Dokładnie 26 lat, po tym gdy za Oceanem, Kolorado jako 38. stan dołączyło do Unii, w Europie między Czerskiem, a Rytlem otwarto przystanek kolei żelaznej.
Podaj dokładną datę otarcia i nazwę owego przystanku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum