Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
[IC] Bilet u konduktora droższy niż w kasie
Autor Wiadomość

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 08-08-2014, 22:06    Odpowiedz z cytatem

A masz dowód na to, że jest to praktyka stosowana powszechnie? Czy po prostu chcesz udupić konduktorkę za to, że się zapomniała i sprzedała Ci bilet 5 zł drożej?

PS. Jak stanowi regulamin promocji? Być może jest tak, że kupując bilet musisz poprosić/zażądać ofertę promocyjną. A może to panie w kasie idą pasażerom na rękę i sprzedają bilety podróżnym taniej, pomimo tego, że nie muszą?

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pasazer_icc Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Sie 2014

PostWysłany: 08-08-2014, 22:12    Odpowiedz z cytatem

ja nie chce nikogo udupiać, jeżeli zdecyduje się złożyć zawiadomienie do prokuratury, to będzie powołany biegły i z jej kasy fiskalnej (czy jak to się nazywa) pobrany zostanie wyciąg pokazujący ile razy się ta pani myliła, zrobi to biegły i napisze prowadzącemu sprawę opinię, co i jak.

Jak na razie, czekam na wyjaśnienia PKP i jakoś doczekać się nie mogę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 08-08-2014, 22:20    Odpowiedz z cytatem

pasazer_icc, przestępstwa nikt nie popełnił, więc z tą prokuraturą bym uważał, bo fałszywe oskarżenie jest przestępstwem (art. 234 kk). Jak już wcześniej napisała Victoria, bilet jest wystawiony prawidłowo, zgodnie z obowiązującą taryfą. Pasażer nie jest zobligowany do korzystania z ofert promocyjnych. Pasażer we własnym interesie powinien te oferty znać i domagać się ich w kasie lub u konduktora. Natomiast przewoźnik na niewiedzy pasażerów może legalnie zarabiać sprzedając bilety po cenie "normalnej", choć jest to praktyka nieetyczna, szkodząca wizerunkowi przewoźnika.

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pasazer_icc Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Sie 2014

PostWysłany: 08-08-2014, 22:58    Odpowiedz z cytatem

Arek, po uwadze Victorii, sprawdziłem stosowne regulaminy (2) i zostanę przy swoim.

- Oferta specjalna „BILET RELACYJNY” Tekst ujednolicony obowiązujący od dnia 12 maja 2014 r.
- Załącznik do Uchwały Nr 1132/2011 Zarządu „PKP Intercity” S.A. z dnia 23 grudnia 2011 r.
Obowiązujący od dnia 1 stycznia 2012 r.
w sprawie ustalenia Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez Spółkę „PKP Intercity” (RPO-IC)

Dziwi mnie Wasza obrona osoby narażającej pasażerów na bezpodstawne koszty.
Jeszcze raz bardzo dziękuję Victorii za odpowiedz.

do zobaczenia, kto wie może nawet w pociągu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 08-08-2014, 23:26    Odpowiedz z cytatem

pasazer_icc, zgłoś swój przypadek do UTK. To jedyne co możesz zrobić. Pożytek z tego będzie taki, że być może UTK wyda jakieś postanowienie, bądź władze PKP Intercity, po nagłośnieniu sprawy, same zobligują swoich pracowników do wystawiania biletów, które są korzystniejsze cenowo dla pasażerów. Choć na to drugie raczej bym nie liczyła, bo w PKP Intercity nikomu nie zależy ani na pasażerach, ani na wizerunku firmy. Najważniejsza jest dotacja i wizerunek betonu PKP, dlatego można do woli krytykować spółkę, ale nie wolno nic złego napisać na nieudolną kadrę kierowniczą, bo zaraz jakiś beton poczuje się urażony (czytaj: pomówiony i zniesławiony) i pobiegnie do prokuratury...

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Brajdak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sty 2009
Skąd: z Polski

PostWysłany: 09-08-2014, 00:39    Odpowiedz z cytatem

>Victoria<,
Przeginasz. "Bilet relacyjny" jest ofertą specjalną (ulgą handlową) i żadnej dotacji do niego nie ma. Nie pisz więc o czymś, o czym nie wiesz. Nikt nie jest święty, ale pieniactwo nie jest niczym pozytywnym...

_________________
W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 09-08-2014, 00:42    Odpowiedz z cytatem

Brajdak, nie wkładaj w moją klawiaturę coś czego nie napisałam. Skoro nie rozumiesz moich subtelnych aluzji to ich nie komentuj.

Mówiąc o dotacji miałam na myśli to, że dla betonu PKP Intercity najważniejszym pasażerem jest dotacja, a nie, że "Bilet Relacyjny" jest dotowany. Choć atakując mnie wykazałeś się ignorancką niewiedzą, albowiem "Bilet Relacyjny" można kupić z ulgą ustawową, a te jak wiadomo są refundowane przez Skarb Państwa, czyli przez podatników. Jest to więc forma dotacji, którą przewoźnik otrzymuje w ramach rekompensaty za honorowanie ulg ustawowych.

Reasumując, "Bilet Relacyjny" jest ofertą specjalną, ale nie jest ulgą handlową.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-08-2014, 00:52   

pasazer_icc napisał/a:
ps. O dziwo prasa i media, mają takie przypadki w d... , czyżby to kwestia sporego budżetu reklamowego na unijne inwestycje tak oddziałuje na nie?

Kuriera Kolejowego do mediów nie zaliczasz? Napisali o tym i to ponad tydzień temu. Jest tam także reakcja spółki Intercity - czego się jeszcze spodziewasz?

Konduktor PKP IC naliczył zbyt wysoką cenę za bilet:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20554/Konduktor-PKP-IC-naliczyl-zbyt-wysoka-cene-za-bilet.html
Powrót do góry

Brajdak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sty 2009
Skąd: z Polski

PostWysłany: 09-08-2014, 01:08    Odpowiedz z cytatem

No i jest odpowiedz.

[ Dodano: 09-08-2014, 01:13 ]
A w którym Dzienniku Ustaw jest zapisana ta oferta?

_________________
W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pasazer_icc Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Sie 2014

PostWysłany: 09-08-2014, 01:38    Odpowiedz z cytatem

dddbb dzięki za linka, szkoda, że PKP mi nie przesłało tak wyczerpującej odpowiedzi po moim emailu.

Przyznam, że publikacja w Kurierze to miłe zaskoczenie, bowiem PRZEOCZYŁEM publikację. Moja wina, przyznaje się do błędu.

Na pewno, zrobię to co zasugerowała Victoria, czyli napiszę wniosek do regulatora rynku (UTK) oraz wyślę go do wiadomości UOKIKu i NIKu, pewnie g... to da, bo to państwo nie działa, co podkreślają sami ministrowie obecnego rządu, ale może jakiś sygnał zostanie odnotowany w annałach, że takie praktyki mają miejsce. Jeśli i inni pasażerowie znajdą się w podobnej sytuacji to wtedy o "przypadku" trudno będzie mówić.

serdecznie wszystkich pozdrawiam
jak dostanę odp na mój wniosek poinformuję.

pozdrawiam
Piotr pasażer ic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

młody warsiarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2013

PostWysłany: 09-08-2014, 01:52    Odpowiedz z cytatem

pasazer_icc podaj mi swój numer konta, prześlę Ci kasę za ten bilet, ok?

Z tego co widzę, trzeba będzie zastosować politykę oko za oko, ząb za ząb:
- palisz w toalecie = wzywam policję albo SOK,
- nie masz podpisanej legitymacji = dopłata do normalnego,
- nie masz legitymacji = dopłata do normalnego,
- hałasujesz, pijesz w kuszecie, sypialnym = łamiesz regulamin przewozu, wysiadasz
- korzystasz z toalety na postoju - wzywamy SOK,
- nogi na siedzeniu, śmierdzisz, masz nadbagaż = ściśle przestrzegamy regulamin.

U nas widzicie każdy błąd, każde niedopatrzenie, u siebie nie widzicie kompletnie nic. Ignoranci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-08-2014, 02:00    Odpowiedz z cytatem

młody warsiarz, pasażer to klient, który płaci i wymaga. To PKP IC jest dla pasażera, a nie pasażer dla PKP IC. Gdy zabraknie pasażerów, a tych ubywa w zastraszającym tempie, to PKP IC straci rację bytu i kilka tysięcy ludzi straci pracę. Niemożliwe? Nawet najgłupszy socjalistyczny rząd nie będzie wiecznie dotował nieudolnie zarządzanej państwowej spółki, która na własne życzenie traci pasażerów i przychody z biletów a jednocześnie rozbudowuje administrację i oczekuje coraz wyższych dotacji do coraz mniejszej ilości pociągów...

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.


Ostatnio zmieniony przez Pirat dnia 09-08-2014, 02:06, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

młody warsiarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2013

PostWysłany: 09-08-2014, 02:06    Odpowiedz z cytatem

a rozróżniacie szeregowego, zmęczonego pracownika, który jest poniewierany zarówno przez pasażerów jak i przez firmę od administracji? chyba nie rozróżniacie. My wiemy jak działa ta firma i jaka jest do dupy. I staramy się nadrobić to wszystko tak jak umiemy, czyli przymykając oko na to co wcześniej napisałem. Ale jeśli pasażerowie grożą nam prokuraturą za błędnie wypisany bilet to chyba jakaś przesada. Mnie dwóch pasażerów szarpało przy kierowniku na stacji Warszawa Wschodnia. Nie powinni nigdzie dojechać, a dojechali. Teraz już wiem, że żaden cham nie dojedzie. Ręczny i policja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pasazer_icc Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Sie 2014

PostWysłany: 09-08-2014, 02:11    Odpowiedz z cytatem

Młody warsiarzu, PKP ma moje dane (imię, nazwisko pełen adres) i opis sytuacji, więc mogę się tylko dziwić, dlaczego nie wysłano jeszcze przekazu pocztowego i takich ładnych przeprosin jak w wypowiedzi udzielonej Kurierowi Kolejowemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

młody warsiarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2013

PostWysłany: 09-08-2014, 02:15    Odpowiedz z cytatem

nie będę się wypowiadać za wszystkich pracowników drużyn i obsługi pociągów, bo nie mam do tego żadnego prawa, ale tak źle jeszcze nie było jak jest. Strach jest zwrócić pasażerowi na cokolwiek uwagę, bo zaraz słyszymy: Pana nazwisko, pan już tu nie pracuje! A nie zwracamy uwagi za głupoty, tylko za coś co przeszkadza innym pasażerom, czyli zaśmiecanie, palenie, picie, krzyki, wulgaryzmy.

Jest między pasażerami jakaś chora solidarność: nie szanujmy mienia, niszczmy, brudźmy, potem narzekajmy. A jak ktoś nam zwróci uwagę - zmieszajmy z błotem.

[ Dodano: 09-08-2014, 02:17 ]
pasazer_icc mi też jest przykro, że IC Cię lekceważy, ale pamietaj, że ma 30 dni na rozpatrzenie Twojej reklamacji Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl