Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Zezłomowane lokomotywy mogły wracać tory
Autor Wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-09-2014, 14:43   

Tak naprawdę cała ta afera dotyczy jednej lokomotywy czyli ET22-1034-5281, który przeszedł G1 w ZPNTMiU TABOR Dębica. Ta lokomotywa to skreślona z ilostanu w 2012 roku ET22-350, wyprodukowana w 1977 roku a ostatnią, ósmą rewizję przeszła 19.12.2005 w ZNTK Oleśnica. W 2012 skreślona z ilostanu ze względu na NNG robiła za "grzejkę". W 2014 wykupił ją Tabor Dębica i o dziwo jeździ. Takich przypadków jest oczywiście więcej ale krzyk dotyczy tej konkretnej lokomotywy. Smile
Nieco info:
http://mkseba.xaa.pl/22-1034-5281.html
Podobnie rzecz się ma z Orlenowskim 3E-100 który jeździł do 2000 roku w barwach PKP a od 2001 roku aż do 2006 roku był eksponatem złomowiska w Jaworzynie Śląskiej. Na przełomie 2006/2007 przeszedł NG i jeździ dla Orlenu do dziś.
Przejdź na dół

Piotr13 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2013

PostWysłany: 25-09-2014, 16:23    Odpowiedz z cytatem

Księgarz napisał/a:
Fajnie pisać, że CARGO ponosi całą winę, że nie umie liczyć, że złomuje loki, które za niewielką kasę można wyremontować. Lokomotywy w naszym kraju mają swoje cykle przeglądowo-naprawcze. Przegląd - naprawa rewizyjna - przegląd - naprawa główna. Każda w swojej cenie. Jak lok stoi w krzakach to nie dlatego, że tak ma być lecz raczej dlatego, że czeka na "kasę" na jej naprawę. Zwłaszcza tą główną. Bo kolejność cyklu musi być zachowana. Jak się nie doczeka to trafia na złom.


Ależ nikt nie twierdzi, że to są loki w świetnym stanie, które za tysiąc zł wydane na farby mogą wrócić do ruchu. Wszyscy wiedzą, że one wyjeździły kilometry i musiały przejść naprawy główne. Problemem jest to, że Cargo faktycznie nie ma pomysłu na swój biznes. Lokomotywy kiedyś wyjeżdżą kilometry i co dalej? Nie ma pomysłu ani na remonty, ani na nowe, typowe myślenie "jakoś to będzie, może coś od państwa wpadnie". Ale żeby wozić towar trzeba mieć czym - a kilkukrotnie taniej jest wykonać NG (i to jeszcze we własnej spółce-córce którą przecież do tego celu stworzyli) niż kupić nową. Druga sprawa, nawet jak nie chcą remontować dla siebie, mogli sprzedać i na tym zarobić, bo mydlenie oczu o "zatrzymaniu konkurencji" jest dziecinne. To jest kolos na glinianych nogach, te działania pokazują, że ta spółka po prostu "trzyma się brzytwy".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 25-09-2014, 17:28    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jest to ekonomia na poziomie liceum a niestety chopie,czasy komunizmu mamy szczęśliwie za sobą,chodź z twoich wywodów widać tęsknotę za czasami słusznie minionymi,vide-"Cargo powinno się martwić o tych czy tamtych,biznes is biznes i każdy"orze jak może"...


Fajnie, czyli rozumiem że jak Cargo będzie traciło rynek przewozów na korzyść konkurencji to będą kontynuować palenie loków na złom. A konkurencja będzie wprowadzać tabor od sąsiadów. Przypomina mi to akcję z jabłkami która ostatnio jest głośna.
Damy Wam (producentom) rekompensatę po 0,24 zł /kg jabłek ale trzeba zniszczyć plony. No niestety nikt nie chce tego kupić (tzn. nie umiemy znaleźć rynku zbytu). A jak Rosja nie odblokuje embarga to sady jabłoni pójdą w... ogrzewanie kominkowe.
I to jest ekonomia na poziomie wyższym oczywiście. Rolling Eyes

Ja nie napisałem że Cargo ma komuś coś dać. Ma uzyskać maksymalny zysk. Jakbyś nie wiedział kontrakty są zawierane na długie terminy i ograniczeniem w dzisiejszych czasach nie jest tabor, lecz kadra maszynistowska, tu jest problem. Teraz tabor można brać z wielu źródeł, tylko nie z Cargo bo tam się jeszcze żyje mentalnie w latach 70-tych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rodriges Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: PKP Intercity

PostWysłany: 25-09-2014, 20:57    Odpowiedz z cytatem

Ale nie wszystkie lokomotywy są zarejestrowane w UTK. Te stare nie miały kiedyś obowiązku rejestracji do pewnego momentu (roku). Kiedyś rejestr prowadziło tylko PKP a dopiero od kilku lat UTK. Jeśli to stare lokomotywy wyciągnięte z zarośli, to UTK może nie mieć wiedzy na ich temat. Podobnie z wagonami.
Jeśli po modernie uprawnione osoby / podmioty podpisały stosowne papiery o tym, że pojazd jest sprawny to urzędnik wziął to za dobrą monetę. UTK nie posiada warsztatów i każdorazowo nie będzie garniturowy urzędnik zakładał fartucha na siebie, żeby dokonać oględzin. Nie taka jest rola urzędnika. Do tego są wyspecjalizowane podmioty. Jeśli podpisano, że pojazd sprawny technicznie to o co chodzi? Żal d…pę ściska CARGOwcom, że nie potrafią tanio naprawić lokomotyw lub wagonów. Cóż jeśli ma się na etacie chmarę zbędnych dyrektorów i związkowców to koszty napraw w PKP CARGO są olbrzymie bo trzeba z czegoś ukręcić żeby było na pensje i odprawy dla przesadnie licznej grupy dyrektorów. Prywatny podmiot nie ma tego zbędnego balastu więc i koszty prowadzonej działalności niższe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 26-09-2014, 06:55    Odpowiedz z cytatem

Co do czasów przedutekowskich zgoda. Chodzi o te handlowane od 2011 r. (coś tam chyba mówił, że proceder trwał do 2013).
Cytat:
(...)nie będzie garniturowy urzędnik zakładał fartucha na siebie, żeby dokonać oględzin

Przypomniało mi się coś: mieliśmy kiedyś niezły ubaw, jak jakaś urzędniczka - z UTeKu, a jakże - odstrzelona w jasną garsonkę, właziła pod wagon żeby sprawdzić numery wózków. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 26-09-2014, 10:11    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jest to ekonomia na poziomie liceum a niestety chopie,czasy komunizmu mamy szczęśliwie za sobą,chodź z twoich wywodów widać tęsknotę za czasami słusznie minionymi,vide-"Cargo powinno się martwić o tych czy tamtych,biznes is biznes i każdy"orze jak może"...


[quote="Taurus"]
Cytat:
Fajnie, czyli rozumiem że jak Cargo będzie traciło rynek przewozów na korzyść konkurencji to będą kontynuować palenie loków na złom. A konkurencja będzie wprowadzać tabor od sąsiadów.

Podstawy takiego działania wyłuszczyłem kilka postów wcześniej,ponad to stare 30-40 letnie złomy,czas zastępować nowszym taborem a nie topić kasę w rumowiu rdzy,taki błąd PKP Cargo zrobiło"modernizując"lok ET22 na ET22 Em i Ek ale to dyskusja na inną rozmowę...Co do konkurencji Cargo,to jeśli się już tak martwisz że zanadto zaszkodzi ona właśnie Cargo,to powinieneś monitować do UTK aby ich kontrolerzy ruszyli dupy ze stołków i przeprowadzili solidne kontrole tych tzw.prywaciarzy,bo na polskich torach za ich sprawą,dzieją się ciekawe rzeczy.Jeśli masz pojęcie o tej kuchni,to wiesz zapewne że trudno jest konkurować z kimś kto nie przestrzega żelaznych zasad i reguł gry...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Piotr13 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2013

PostWysłany: 26-09-2014, 10:19    Odpowiedz z cytatem

maruda napisał/a:
ponad to stare 30-40 letnie złomy,czas zastępować nowszym taborem a nie topić kasę w rumowiu rdzy,taki błąd PKP Cargo zrobiło"modernizując"lok ET22 na ET22 Em i Ek ale to dyskusja na inną rozmowę

Gdyby nie te zmodernizowane byki, Cargo teraz... nie miałoby czym wozić węgla, bo na nowe loki ich by po prostu nie było stać. Spółka wykazuje teraz dochód pewnie tylko dlatego, że nie inwestuje w tabor. Ale ile tak można?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 26-09-2014, 10:19    Odpowiedz z cytatem

[quote="Rodriges"]
Cytat:
Ale nie wszystkie lokomotywy są zarejestrowane w UTK. Te stare nie miały kiedyś obowiązku rejestracji do pewnego momentu (roku). Kiedyś rejestr prowadziło tylko PKP a dopiero od kilku lat UTK. Jeśli to stare lokomotywy wyciągnięte z zarośli, to UTK może nie mieć wiedzy na ich temat.


Z tego co wiem,ok.roku 2005-06,była robiona w spółkach grupy PKP szczegółowa inwentaryzacja taboru,każdy pojazd otrzymywał stosowną nalepkę z nr.inw.umieszczaną w kabinie,dotyczyło to nawet złomów rdzewiejących od kilku czy kilkunastu lat w krzaczorach...

[ Dodano: 26-09-2014, 10:34 ]
[quote="Piotr13"]
Cytat:
Gdyby nie te zmodernizowane byki, Cargo teraz... nie miałoby czym wozić węgla, bo na nowe loki ich by po prostu nie było stać. Spółka wykazuje teraz dochód pewnie tylko dlatego, że nie inwestuje w tabor. Ale ile tak można?

Bełkot.Przez te zmodernizowane byki,wiele innych stoi po dziś dzień w krzakach,ale jak już wspomniałem jest to temat rzeka i teraz nie bedę tego rozwijał....


Ostatnio zmieniony przez maruda dnia 26-09-2014, 10:47, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 26-09-2014, 10:39    Odpowiedz z cytatem

Zauważ tylko że naprawa główna polega na odtworzeniu parametrów konstrukcyjnych lokomotywy i wymianie wielu podzespołów na nowe, więc nazywanie ich 30-40 letnim złomem jest trochę przesadzone.
Na dzień dzisiejszy w kraju takim jakim jest Polska jedną z najlepszych lokomotyw do prowadzenia pociągów towarowych jest ET22 (i trochę mniej 181) może być po lekkiej modernizacji. Jest to uzasadniony ekonomicznie i świadomy wybór większości przewoźników towarowych.
Z nowoczesnego taboru alternatywą może być tylko Dragon, a wszystkie inne Vectrony, Bombardiery itp. 4 osiowe piękne lokomotywki to nadają się na szlaki takie jak są na zachodzie, w Polsce na okładki kalendarzy i ewentualnie pociągi kontenerowe międzynarodowe i do tego są sakramencko drogie (w utrzymaniu wbrew pozorom również).

Jeszcze wiele lat ET22 będzie dobrze służyć w przewozach towarowych po liniach PKP PLK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Piotr13 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2013

PostWysłany: 26-09-2014, 10:51    Odpowiedz z cytatem

maruda napisał/a:

Bełkot.Przez te zmodernizowane byki,wiele innych stoi po dziś dzień w krzakach,ale jak już wspomniałem jest to temat rzeka i teraz nie bedę tego rozwijał....

To dopiero bełkot... Skoro jeżdżą zmodernizowane, a stoją bardziej wyeksploatowane, to chyba zasadniczo w porządku? Z drugiej strony - wracamy do punktu wyjścia, skoro stoją jakieś "niepotrzebne" maszyny, to - może by je tak sprzedać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 26-09-2014, 11:08    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
może by je tak sprzedać...


Sprzedać to nie jest aż tak złoty interes. Wynająć, to już lepiej, na rok z opcją przedłużania umowy najmu o kolejne lata.
Wtedy można kontrolować zawierane kontrakty i żonglować ilością wynajmowanego taboru w stosunku do zamówionych przewozów. Przy okazji innych przewoźników można trochę trzymać "w szachu".

Ale to już jest musztarda po obiedzie, złoty interes to byłby 8-10 lat temu. Teraz owoce tego interesu płyną strumieniem Euro w kierunku czeskiej Pragi i czeskich zakładów produkcyjnych i naprawczych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 26-09-2014, 11:17    Odpowiedz z cytatem

[quote="Taurus"]
Cytat:
Zauważ tylko że naprawa główna polega na odtworzeniu parametrów konstrukcyjnych lokomotywy i wymianie wielu podzespołów na nowe, więc nazywanie ich 30-40 letnim złomem jest trochę przesadzone.


Czyżby Shocked Bo właśnie o te parametry konstrukcyjne chodzi,przecież to jest konstrukcja z lat 60-tych,co z tego że jest to wół pociągowy,ale za jaką cenę?(chodzi mi też o zdrowie maszynistów)
Cytat:
Na dzień dzisiejszy w kraju takim jakim jest Polska jedną z najlepszych lokomotyw do prowadzenia pociągów towarowych jest ET22 (i trochę mniej 181) może być po lekkiej modernizacji. Jest to uzasadniony ekonomicznie i świadomy wybór większości przewoźników towarowych.

Jasne kuźxx,siedząc za biurkiem i patrząc na tabelki w excelu,wygląda to w miarę...

Cytat:
Z nowoczesnego taboru alternatywą może być tylko Dragon...

I tu dochodzimy do sedna,zamiast topić kasę we wkładanie nowych części do przestarzałych konstrukcyjnie lok.czy nie lepiej zainwestować w takie Dragony?

[ Dodano: 26-09-2014, 11:27 ]

Cytat:
Bełkot.Przez te zmodernizowane byki,wiele innych stoi po dziś dzień w krzakach,ale jak już wspomniałem jest to temat rzeka i teraz nie bedę tego rozwijał....

Cytat:
To dopiero bełkot... Skoro jeżdżą zmodernizowane, a stoją bardziej wyeksploatowane, to chyba zasadniczo w porządku? Z drugiej strony - wracamy do punktu wyjścia, skoro stoją jakieś "niepotrzebne" maszyny, to - może by je tak sprzedać..

Ja bardzo proszę,jeśli nie masz pojecia o czym piszesz a do tego nie pamiętasz co napisałeś kilka postów wstecz,to nie zabieraj głosu w dyskusji albo się ogarnij.EOT
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 26-09-2014, 11:41    Odpowiedz z cytatem

Fantastyka, póki co.
Popytaj i dowiedz się ile kosztują Dragon a ile naprawa główna z modernizacją ET22. Coś w poprzednich postach mówiłeś o ekonomii Very Happy
Poza tym ile takich Dragonów może Newag w roku wyprodukować ? 15 ? 20 ? Dlatego ET 22 to nadal dobra opcja dla zapewnienia realizacji przewozów towarowych w Polsce. To nie przedsiębiorstwo taksówkowe że można wymienić flotę 10 aut w rok.

Na temat pozostałych Twoich teorii nie będę się odnosił bo trzeba byłoby wysnuć wniosek że trzeba kolej w Polsce zlikwidować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Piotr13 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2013

PostWysłany: 26-09-2014, 11:50    Odpowiedz z cytatem

maruda napisał/a:

Czyżby Shocked Bo właśnie o te parametry konstrukcyjne chodzi,przecież to jest konstrukcja z lat 60-tych,co z tego że jest to wół pociągowy,ale za jaką cenę?(chodzi mi też o zdrowie maszynistów)
I tu dochodzimy do sedna,zamiast topić kasę we wkładanie nowych części do przestarzałych konstrukcyjnie lok.czy nie lepiej zainwestować w takie Dragony?

No i co, że jest "z lat 60"? To nie ma ładnie wyglądać, tylko ma jeździć i przynosić zyski. To że nawet prywaciarze w większości opierają się na starym taborze, o czymś świadczy - widocznie jest to ekonomiczne rozwiązanie. Przecież jakby mieli kasę i by się opłacało to by kupili.
maruda napisał/a:

Ja bardzo proszę,jeśli nie masz pojecia o czym piszesz a do tego nie pamiętasz co napisałeś kilka postów wstecz,to nie zabieraj głosu w dyskusji albo się ogarnij.EOT

Tak naprawdę to ciężko zrozumieć twój tok myślenia, ale to nie dziwne skoro pewnie masz coś wspólnego z administracją Cargo skoro ich tak bronisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 26-09-2014, 12:42    Odpowiedz z cytatem

[quote="Taurus"]
Cytat:
Fantastyka, póki co.
Popytaj i dowiedz się ile kosztują Dragon a ile naprawa główna z modernizacją ET22. Coś w poprzednich postach mówiłeś o ekonomii Very Happy

Konkretna modernizacja wraz z NG.lok ET22 jest oczywiście tańsza od zakupu nowego Dragona ale różnica z tego co mi wiadomo nie jest jakoś astronomicznie duża,tyle że chopie! ten Dragon dzięki temu że nie wymaga tak czestych przeglądów PK i PO a także jest mniej awaryjny bo nowocześniejszy,wykona w ciagu miesiąca,statystycznie tę samą robotę co 2 byki,czyli chyba ekonomia jest?
Cytat:
Poza tym ile takich Dragonów może Newag w roku wyprodukować ? 15 ? 20 ?

Wymiana taboru to proces dość długotrwały,ważniejsze jest aby w ogóle się toczył więc nie rozumiem tego wtrętu...
Cytat:
Na temat pozostałych Twoich teorii nie będę się odnosił bo trzeba byłoby wysnuć wniosek że trzeba kolej w Polsce zlikwidować

Bzdury wysnuwasz bo ja nie mam takich intencji Zg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl