Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
[PR] Naliczanie zawyżonej opłaty za przejazd
Autor Wiadomość

pendolino Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Kwi 2009
Skąd: Lublin

PostWysłany: 22-09-2014, 02:10   [PR] Naliczanie zawyżonej opłaty za przejazd Odpowiedz z cytatem

Pochwalę się pisemkiem które nasmarowałem do UTK. W Przewozach Regionalnych 7,14,21,28 września na trasie dzieją się cuda. Pasażer jedzie przez Otwock, a bilet przez Sulejówek Śmiech

Cytat:
O wszczęcie postępowania w sprawie podejrzenia naruszenia zbiorowego interesu pasażerów przez Przewozy Regionalne.

Wniosek dotyczy naliczania zawyżonej stawki kilometrów dla pociągu IR 27120 Lublin - Poznań Główny kursującego w dniach 7,14,21,28 IX 2014. Ww. pociąg według rozkładu kursuje trasą przez Otwock, która jest o 11 kilometrów krótsza od trasy podstawowej przez stację Sulejówek Miłosna. Bilety w kasach biletowych są sprzedawane domyślnie z określoną trasą przez stację Sulejówek Miłosna, nawet mimo wyraźnego żądania przez pasażera wydania biletu z zaznaczoną trasą przez Otwock przedstawiciele przewoźnika, kasjerzy i obsługa pociągu, odmawiali wykonania polecenia. Podana sprawa mogła naruszyć zbiorowe interesy pasażerów poprzez naliczanie zawyżonej odpłatności za przejazd. W przykładowym przypadku pasażer bez uprawnień do ulg na trasie Lublin - Warszawa Centralna był zmuszony zapłacić kwotę 38,90 (z przedziału 181-200km) zamiast 36,90 (z przedziału 161-180km). Dodatkowo chciałbym zaznaczyć że w przypadku korzystania z internetowego systemu sprzedaży biletów spółki Przewozy Regionalne cena biletu jest naliczana według kilometrażu przez Otwock. Może to przyczynić się do bezprawnego faworyzowania korzystających z tego kanału sprzedaży. W przypadku sprzedaży biletów z taryfy podstawowej nie mogą występować różnice pomiędzy ceną biletu w kasie, a ceną biletu zakupionego za pomocą internetu. Ww. pociąg zwyczajowo ma duże napełnienie. Wielu pasażerów zostało nieświadomie narażonych przez przewoźnika na straty poprzez konieczność uiszczenia zawyżonej opłaty za bilet. Proszę o rozpatrzenie wniosku i ewentualne nałożenie współmiernych kar na przewoźnika.

W moim przypadku przyniosło to stratę w wysokości 1,26zł czego będę dochodził w postępowaniu reklamacyjnym. Sprawę zgłaszam "dla zasady" dla setek nieświadomych pasażerów którzy byli narażeni łącznie na tysiące złotych strat. Pociąg ten cieszy się ponad 100% frekwencją także realnie kilka tysięcy nadpłat by się nazbierało.

A tak swoją drogą mimo sympatii dla PR czasem trzeba piętnować bezprawne praktyki bez sentymentów Śmiech

_________________
2012 - 16464 km
2013 - 25289 km
2014 - 03715 km
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl