Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Zmiana napięcia na 25 kV w całej Polsce?
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 05-03-2019, 17:16   Zmiana napięcia na 25 kV w całej Polsce? Odpowiedz z cytatem

Czy Polska zmieni system zasilania na kolei na uznawane za bardziej oszczędne napięcie 25 kV? Eksperci mają wątpliwości, bo koszt takiej inwestycji byłby gigantyczny.

Według informacji “RK”, pewne jest już, że w systemie 25 kV będą elektryfikowane nowe linie kolejowe, budowane w ramach komponentu kolejowego CPK. Instytut Kolejnictwa, który prowadził analizę w tym kierunku, sprawdził nie tylko możliwość napięcia na nowych odcinkach sieci, ale też ewentualnej przebudowy obecnie użytkowanej sieci w tym kierunku.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zmiana-napiecia-na-25-kv-w-calej-polsce-eksperci-maja-watpliwosci-90892.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

km Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Mar 2008

PostWysłany: 18-03-2019, 19:06    Odpowiedz z cytatem

Odlot całkowity. Startuje juz MUZ2. A tu takie newsy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 21-03-2019, 16:24    Odpowiedz z cytatem

25 kV na całej sieci? Massel: To banialuki.

Eksperci Europejskiego Forum Taborowego przyznają, że napięcie 25 kV AC jest bardziej zaawansowane niż stosowane w Polsce 3 kV DC. Zmiana napięcia w całym kraju jest jednak zupełnie nierealna.

Budzącym największe emocje tematem debaty o przyszłości rynku podczas Europejskiego Forum Taborowego okazała się kwestia zmiany napięcia sieci trakcyjnej w Polsce na 25 kV prądu zmiennego. Partner ZDG TOR, Tadeusz Syryjczyk wskazał, że górną granicą możliwości sieci 3 kV jeśli chodzi o prędkość jest 250 km/h. W związku z czym linia Ygrek powinna być elektryfikowana w bardziej efektywnym systemie 25 kV AC. Jednak już dla Centralnej Magistrali Kolejowej zmiana napięcia nie jest oczywista – nie mówiąc o reszcie sieci.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/25-kv-na-calej-sieci-massel-to-banialuki-91149.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

km Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Mar 2008

PostWysłany: 21-03-2019, 23:04    Odpowiedz z cytatem

Niech ci "znafcy " się śpieszą bo juz zaczynają się prace Szczecin -Poznań . To można jeszcze dowinąć parę zwojów do transformatorów żeby było wyższe napięcie. Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ElmoVanKielmo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 22-03-2019, 11:40    Odpowiedz z cytatem

Jestem ciekawy, jaki byłby koszt dostosowania/wymiany taboru. Pomijając oczywiście lokomotywy dwusystemowe. Nie lepiej i taniej wysłać polską misję kosmiczną na Księżyc?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ciapaty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2017

PostWysłany: 22-03-2019, 15:43   25 kV na całej sieci? To banialuki Odpowiedz z cytatem

Stanowczo na ten temat wypowiedział się zastępca dyrektora Instytutu Kolejnictwa dr inż. Andrzej Massel. – To banialuki. Jeśli ktoś uważa, że zmiana napięcia na całej sieci jest możliwa, to świadczy o tym, że nie wie co mówi – stwierdził Massel. Były wiceminister popiera budowę nowych odcinków sieci w ramach projektu CPK, co pozwoli poprawić jej funkcjonalność i mogą one mieć system zasilania 25 kV – pod warunkiem zastosowania taboru dwusystemowego. Jednak zmiana napięcia na całej sieci jest jego zdaniem niemożliwa.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/25-kv-na-calej-sieci-massel-to-banialuki-91149.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

km Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Mar 2008

PostWysłany: 24-03-2019, 21:05    Odpowiedz z cytatem

https://tech.wp.pl/hyper-poland-chca-zeby-pociagi-lewitowaly-potrzebuja-prawie-miliona-zl-6361759386207873a

I po co te kilowolty. bedzie tak jak z gazem łupkowym czy głupkowym Śmiech Śmiech .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2019 infokolej.pl