Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 165, 166, 167 ... 200, 201, 202  Następny
Linia Kłodzko - Kudowa Zdrój
Autor Wiadomość

Scz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2011

PostWysłany: 24-09-2014, 11:42    Odpowiedz z cytatem

@bystrzak2000
Ale właśnie istota problemu to to, że ruch lokalny w zwykłe dni nigdy nie zapełni pociągu. Bo skąd on ma się wziąć? Wtedy ruchu turystycznego prawie nie ma, a ludzie na krótkich odcinkach wybiorą autobus właśnie dlatego, żeby nie drałować 2 km na dworzec kolejowy. Jeśli jednak relacja będzie dłuższa i będą jechali gdzieś dalej, to wtedy będzie się im opłacać przejść się i pojechać taniej, jeśli oczywiście nie będzie uciążliwych przesiadek. Odkąd pamiętam, a jeździłem tą linią od dziecka, nigdy ruch lokalny nie stanowił o jej potencjale. I tego raczej się nie zmieni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-09-2014, 19:52    Odpowiedz z cytatem

Niby tak, ale piszesz mi o czasach, gdy przejazd pociągiem z Kudowy do Kłodzka wahał się w porywach od 1:15 h do blisko 2h, co znacząco zniechęcało kogokolwiek do jazdy. A rozkład też nie powalał, właściwie dla ruchu lokalnego był beznadziejny.

Dzisiaj mamy czas 1:07 h. Autobusy normalne jadą mniej więcej tyle samo, jednak w perspektywie jest zejście z czasem przejazdu pociągiem nawet do 50 minut, może lepiej. Nie wszyscy mieszkają w końcu w centrum i zawsze komuś do pociągu będzie bliżej, a P&R też niczym nowym nie jest. Zupełnie innym tematem jest taryfa, ale nie od dziś wiadomo, że progresywna taryfa znacząco zniechęca do korzystania z kolei na krótkich odcinkach. Na przykład za przejazd 42 km z Kudowy do Kłodzka musisz zapłacić 11,70 zł, a za ponad trzykrotnie dłuższą podróż do Wrocławia "tylko" dwa razy więcej. W Czechach nie ma takiej taryfy, tylko za każdy kilometr dopłacasz ileś tam koron i motoraki na liniach lokalnych jeżdżą pełne. Oczywiście w stałym takcie i dobrymi prędkościami.

Jeśli byłby dobry czas przejazdu, zachęcająca taryfa oraz dobra oferta w odpowiednim takcie, to zapełnić SA135 trudno nie będzie. A wydłużanie pociągów niewiele daje. Podawałem już kilka razy przykład bliźniaczej linii do Szklarskiej Poręby, gdzie mimo 4 bezpośrednich par z/do Wrocławia, pociągi w dni robocze wożą powietrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KZD Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Gru 2013

PostWysłany: 24-09-2014, 20:33    Odpowiedz z cytatem

a jeśli można się wtrącić i odbiec od tematu czy ktoś wie dlaczego z Kudowy pociagi ruszają na sygnale zastępczym?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2011

PostWysłany: 24-09-2014, 20:43    Odpowiedz z cytatem

@bystrzak2000
Moim zdaniem porównywanie Szklarskiej do Kudowianki nie ma sensu. Tam aglomeracją do której jeździ większość ludzi jest Jelenia Góra, a nie Wrocław. W przypadku Kudowianki jest właśnie to Wrocław. Jak duże jest zapotrzebowanie na transport z Ziemi Kłodzkiej do Wrocławia niech świadczą np. publiczne grupy na facebooku o nazwach "Transport Wrocław <-> Kotlina Kłodzka". Sam jestem członkiem takiej grupy i widzę jaki tam panuje ruch, także w tygodniu. Autobusy w tygodniu także nie jeżdżą wcale puste. Dlatego ciągle będę się upierał, że pociągi do Wrocławia mają dużo większy sens niż połączenia lokalne. Jeśli już wybiegamy w przyszłość i bierzemy czas przejazdu Kudowa - Kłodzko 50 min co jest rzeczywiście realne, to po modernizacji odcinka Kłodzko - Wrocław czas przejazdu przyspieszonego pociągu będzie wynosił także ok 50 minut (jeśli przyjmiemy prędkość 120 km/h na całym odcinku). Wychodzi nam wtedy 1 h 40 min z Kudowy do Wrocławia!!! To pozostawia w tyle i autobusy i nawet transport własny, który jest teraz największą konkurencją. A dzisiaj czas jest coraz droższym towarem na rynku. Dlatego szansy dla tej linii upatrywałbym w dłuższych relacjach, bo oddalenie dworców od centrów miast raczej dyskwalifikuje ruch na krótkich odcinkach. Poza tym naprawdę o wiele więcej ludzi podróżuje z poszczególnych miast regionu do Wrocławia, niż pomiędzy nimi. Wyjątkiem jest Kłodzko, gdzie uczniowie dojeżdżają do szkół i dla nich rzeczywiście mogła by być jakaś oferta.

@KDZ
Pewnie nie działa blokada liniowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KZD Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Gru 2013

PostWysłany: 24-09-2014, 20:53    Odpowiedz z cytatem

Ale ostatnio juz działała....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-09-2014, 21:42    Odpowiedz z cytatem

Scz napisał/a:
Poza tym naprawdę o wiele więcej ludzi podróżuje z poszczególnych miast regionu do Wrocławia, niż pomiędzy nimi.

No dobra, zmusiłeś mnie do zajrzenia w dane GUS i niestety przeczą one Twojej teorii.

GUS opracował dane dotyczące podróży ludzi z miejsca zamieszkania do pracy. Wynika z nich, że z Kudowy, Dusznik, Szczytnej i Polanicy codziennie do Wrocławia dojeżdża 205 osób. Natomiast ruch lokalny pomiędzy Kudową, Dusznikami, Szczytną, Polanicą i Kłodzkiem (pomiędzy wszystkimi miastami, nie tylko do Kłodzka) wynosi dziennie 895 osób. Przy dokładniejszym zagłębieniu się w dane wynika, że to nie Kłodzko, ale kurorty są największym generatorem ruchu. Dziennie do Kłodzka dojeżdżają tylko 232 osoby, a reszta dojeżdża do pracy do Uzdrowisk, w tym aż 300 osób z Kłodzka, czyli w drugą stronę. Czyli ruch lokalny jest. Niech chociaż 1/3 zgarnie kolej, a pociągi puste jeździć nie będą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2011

PostWysłany: 24-09-2014, 21:49    Odpowiedz z cytatem

@bystrzak2000
Oj chyba błędnie rozumujesz. Po pierwsze skoro podajesz, że pomiędzy miastami podróżuje X osób, to żeby mieć średnie dane z jednego miasta powinieneś X podzielić przez liczbę miast. Wychodzi więc 895/5 = 179. Czyli z każdego miasta lokalnie podróżuje średnio 179 osób, a do Wrocławia 205. Dodatkowo ruch pomiędzy znacza w tę i z powrotem, więc te 205 do Wrocławia to tak naprawdę 410. Po drugie to jest tylko ruch "do pracy". Nie ma tutaj ujętych turystów, ani przede wszystkim studentów i uczniów. Obaliłem więc chyba Twoją teorię, nieprawdaż?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 24-09-2014, 22:10    Odpowiedz z cytatem

Jesteś lepszy niż GUS. Tak z czapy policzyć, no no ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2011

PostWysłany: 24-09-2014, 22:17    Odpowiedz z cytatem

@Krzysiu
Ja nic nie policzyłem, tylko zinterpretowałem dane podane przez bystrzaka2000. Widać nie masz pojęcia o czym tu rozmawiamy, więc prosiłbym, żebyś nie zaśmiecał tematu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-09-2014, 22:39    Odpowiedz z cytatem

No dobra, widzę że się niejasno wyraziłem. Te 205 osób to łączna liczba osób jadących do Wrocławia z tych 4 miast, czyli średnio jest po 50, choć w rzeczywistości po równo nie jest.

Studentów i uczniów nie ma, ale tych można pominąć, bo zasilą oni obie grupy podróżnych. Poza tym uczniowie raczej będą jeździć codziennie, a studenci głównie w piątki i w niedziele.

Turystów celowo pomijam, bo cały czas mówię o ruchu lokalnym. Ale nawet jakby, to sam widziałem, że teraz ruch turystyczny jest głównie lokalny pomiędzy uzdrowiskami.

A poza tym nie chodzi mi o ilość jako taką, czy zapełnią pociąg, czy nie, ale o różnice i wykazanie, że wbrew temu co napisałeś, ruch lokalny jest jednak w przewadze i to znacznej.

Pamiętaj też, że nie jestem przeciwny bezpośrednim pociągom z Wrocławia, bo uważam, że takie być powinny, i sam chętnie takim bym pojechał, choć akurat dla mnie przesiadka żadnego problemu nie stanowiła. Zdaje sobie sprawę, o czym wcześniej pisałem, że z każdej większej miejscowości ktoś do Wrocławia pojedzie i taki sam sens miały by pociągi z Nowej Rudy, Ząbkowic czy Kamiennej Góry. Jednak nie skreślaj tak łatwo ruchu lokalnego. Jeśli na dzisiaj tylko o taki jesteśmy powalczyć, to skoro jest potencjał, to zróbmy to. I nie dotyczy tylko tej linii, ale także Szklarskiej Poręby czy podsudeckiej. Inaczej codzienny ruch pociągów na tych liniach nie ma sensu, a zwolniony tabor można wtedy wykorzystać na zrobienie po jednej parze do Wrocławia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 25-09-2014, 07:45    Odpowiedz z cytatem

To jak tak bardzo nie chcą puszczać połączeń na trasie Kudowa - Wrocław przez Strzelin na SA134, to może
jakieś połączenie bezpośrednie kursujące przez Świdnicę, Jaworzynę Śląską.
Może i jest dłużej, ale plusem byłby możliwy dojazd do kilku większych miast po drodze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2011

PostWysłany: 25-09-2014, 09:14    Odpowiedz z cytatem

@bystrzak2000
Ok, ale jeśli nawet średnio po 50 osób jeździ do tego Wrocławia, to nie możesz tego porównywać z ruchem >>pomiędzy<< miastami, bo pomiędzy oznacza w tę i z powrotem. Należałoby więc te 50 pomnożyć przez 2, bo ci ludzie muszą też wrócić. I wtedy przewaga nie jest już tak duża. A dochodzi do tego fakt, że chodzi o dojazdy do pracy. Śmiem twierdzić, że studentów i uczniów do Wrocławia dojeżdża przynajmniej dwukrotnie więcej niż ludzi do pracy (od 8 lat jeżdżę i autobusami i pociągami i tego akurat jestem pewien). Faktem jest, że największe nasilenie przypada na weekend. Co do ruchu lokalnego, raczej nie liczyłbym na przekonanie ludzi codziennie dojeżdżających do pracy powiedzmy z Polanicy do Dusznik. Spójrz na to z tej strony: statystyczny mieszkaniec Polanicy ma daleko do stacji, tak samo statystycznie daleko ma do swojego zakładu pracy w Dusznikach. Codziennie musiałby pokonywać załóżmy 4 km piechotą (z domu na stację, ze stacji do pracy, z pracy na stację, ze stacji do domu). Przy tak krótkim odcinku (Polanica - Duszniki) zwyczajnie mu się to nie będzie opłacało ani ze względów finansowych (brak jakichkolwiek zniżek na kolej) ani ze względów czasowych (daleko do stacji) ani ze względu wygody (trzeba iść daleko). Dlatego najczęściej wybierze własny środek transportu (teraz każdego stać na samochód) tym bardziej, że może jeszcze kogoś zabrać i dzielić koszty. Natomiast jeśli mówimy o dojazdach do Wrocławia, gdzie trasa jest dłuższa, w mieście korki i problemy z parkowaniem, oraz fakt iż duża liczba podróżujących do Wrocławia to studenci ze zniżkami, to tutaj mamy zdecydowanie bardziej zachęcającą ofertę ze strony kolei. I dużo łatwiej jest przyciągnąć potencjalnych klientów. Ruch lokalny jest moim zdaniem istotny tylko z punktu widzenia turystycznego, w wakacje. I wtedy mogłoby być więcej połączeń lokalnych, natomiast w czasie roku szkolnego, a zwłaszcza w weekendy, relacje wydłużone do Wrocławia miałyby największy sens. Takie jest moje zdanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 25-09-2014, 11:31    Odpowiedz z cytatem

danio napisał/a:
To jak tak bardzo nie chcą puszczać połączeń na trasie Kudowa - Wrocław przez Strzelin na SA134, to może
jakieś połączenie bezpośrednie kursujące przez Świdnicę, Jaworzynę Śląską.
Może i jest dłużej, ale plusem byłby możliwy dojazd do kilku większych miast po drodze.

To może przez Poznań i Katowice? Tam potoki są wielkie.

Co za bzdury. Połączenie ma być dla pasażera szybkie i pewne, a dla przewoźnika tanie. Jeśłi tak jest, to nie ma więszego znaczenia, czy będzie przesiadka, czy nie. Nikt nie wymyśli szybciej i taniej niż Wrocław - Kłodzko kiblem, a Kłodzko - Kudowa szynobusem. Na Kłodzku Głównym iejsca jest tyle, że szynobus może czekać przy tym samym peronie na pociąg z Wrocławia. A jedyną możliwośćią przyśpieszenia tej relacji jest modernizacja linii Wrocław - Międzylesie i przywrócenie brakującego toru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2011

PostWysłany: 25-09-2014, 12:20    Odpowiedz z cytatem

@danio
Przez Jaworzynę odpada, czas jest zbyt cenny, żeby tracić go na jeżdżenie objazdami. Raczej nikt się nie przekona do takiego rozwiązania.

To samo tyczy się przesiadki. Zrozumcie, że dla dzisiejszego pasażera PKP + PRZESIADKA = NIE JADĘ. Tak jest i to się szybko nie zmieni. Przesiadka może nie przeszkadzać MK, ale zwykłemu pasażerowi zawsze będzie. Uwierzcie, że rozmawiałem z wieloma ludźmi i naprawdę za główny powód niekorzystania z kolei podawali przesiadkę. Chyba lepiej niż oni nie wiecie co ich zniechęca??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 25-09-2014, 13:03    Odpowiedz z cytatem

Jako pasażer powiem, że chyba wiele racji ma @Scz w stwierdzeniu
Cytat:
PKP + PRZESIADKA = NIE JADĘ

Szczególnie już na krótkich w miarę relacjach (no bo że jadąc z gór nad morze trzeba się gdzieś tam przesiąść być może to inna inszość). Jeśli to ma być przesiadka nie zniechęcająca, to powinno na nią być maks. 5 minut. No ale z drugiej strony właśnie - 5 minut na PKP to jest niepoliczalna jednostka czasu. Jak przeciętny pasażer widzi w rozkładzie, że ma 5 minut na przesiadkę to od razu myśli "nie zdążę".
Nie każdy jest pracownikiem pekapu czy MK, żeby wiedzieć o skomunikowaniu, a możliwości zgłoszenia przesiadki itd... Po prostu znając realia kolejowe od razu założy, że 5 minut to za mało w razie małego opóźnienia.
Z kolei jak na przesiadkę będzie 15 minut to już w ogóle całe połączenie traci na atrakcyjności z uwagi na czasy przejazdu i zaczyna się myśleć o innych środkach transportu...

A z tym 50x2 to też nie do końca jest tak. W jedną stronę pojadę pociągiem - bo mi pasuje. W drugą autobusem. Sam bardzo często tak robię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 166 z 202 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 165, 166, 167 ... 200, 201, 202  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl