@bystrzak2000
Widziałem na własne oczy jak stonka zdychała z dwoma wagonami między Szczytną a Dusznikami, oraz między Dusznikami a Kulinem. 3 wagony jak dla mnie tylko na 2 lokach.
Bo gama ma zbyt duży nacisk na oś i zakaz wjazdu do Kudowy. W dodatku puszczanie gamy na 3 wagony jest jeszcze bardziej kuriozalne niż dwóch stonek
Problem nie leży w braku mocy. Na płaskich odcinkach taka stonka bez problemu wyciska nawet swoją prędkość maksymalną, lecz w braku efektywnego chłodzenia. Mam wrażenie że najlepszym pomysłem na Kudowę byłaby zwykła niezmodernizowana stonka.
Bartuś, Gamy od samego początku ciągną po 2-3 wagony na Karpatach bądź Monciaku, więc nie wiem co w tym kuriozalnego. Jesteś pewien z tym naciskiem na oś (źródło)?
Papiery PLK odnośnie dopuszczalnych nacisków na oś, są na ich stronie.
SU160 nie jest idealną lokomotywą do taszczenia 2-3 wagonów bo jest po prostu zbyt mocna. Na Karpatach czy Monciaku powinna również jeździć stonka moim zdaniem.
To wychodzi, że IC mają same za słabe i za mocne lokomotywy. Moim zdaniem Gamma była by dobra do Kudowy. Nie wiem jak jest z tymi naciskami na oś, ale Gamma jest przede wszystkim 4 - osiowa, a na linię do Kudowy zakaz wjazdu mają lokomotywy o 3 - osiowych wózkach.
Scz, dla mnie jest dziwne, że stonka świeżo po modernie ma w ogóle jakieś problemy przy raptem dwóch pudłach i przy bardzo niskiej szlakowej. Albo Newag coś sknocił, albo ta cała dyskusja jest oparta na wątłych poszlakach…
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum