Tylko kto z Kłodzka do Kudowy będzie jeździł pociągiem co godzina?? To nie jest milionowa komurbacja czy aglomeracja tylko kilka mieścin po ok. 10 tys ludzi + trochę większe Kłodzko. Puszczanie co godzina pociągu na tej trasie to jak wysyłanie Pendolino na linie z Katowic do Krakowa - bez sensu.
_________________ Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Tylko kto z Kłodzka do Kudowy będzie jeździł pociągiem co godzina?? To nie jest milionowa komurbacja czy aglomeracja tylko kilka mieścin po ok. 10 tys ludzi + trochę większe Kłodzko. Puszczanie co godzina pociągu na tej trasie to jak wysyłanie Pendolino na linie z Katowic do Krakowa - bez sensu.
Tylko ciekawe w jaki sposób chcesz zapełnić powiedzmy 12 SZT (liczę połączenia co godzinę przez 12 h) skoro w Polanicy mieszka 6.900 osób, w Dusznikach 5.100 osób, w Kudowie 10200 osób a w Kłodzku 28.000 ludzi - więc razem daje to 50.000 ludzi - organizować dla takiej społeczności przewozy co godzina to czyste marnotrastwo. Takie połączenia cogodzinne funkcjonują na trasie Gliwice - Częstochowa (jeden Sosnowiec jest co najmniej dwa razy większy), takie połączenia mogą mieć sens na linii zgorzeleckiej gdzie pociąg jest szybszy od transportu kołowego a populacja na trasie zdecydowanie większa. W tym momencie linia 309 w pełni sezonu nie potrafi zapełnić jedngo szynobusa więc liczenie na to, że uda się zapełnić ich 10 czy 12 to dość odważny optymizm. Takim eksperymentom za publiczne pieniądze ja mówię nie.
_________________ Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
ideprosto, ciekawe że w Czechach jeżdżą co godzinę na górskich trasach i jakoś to hula, ludzie jeżdżą. Magia może?
Niestety nigdy nie miałem okazji sprawdzić jak to funkcjonuje więc pytam, może ktoś się mniej więcej orientuje jak tam sprawa wygląda z frekwencją. Klasycznym przykładem jest relacja Trutnov-Svoboda na Upou (blisko na Śnieżkę, popularna turystycznie czeska strona Karkonoszy) .Tam pociągi są co godzinę w szczytowych porach. Poza szczytem minimalnie rzadziej, ale turysta chcący się tam dostać jak pójdzie na stacje to wkrótce się doczeka. Wiadomo mój przykład to krótka trasa, będąca przedłużeniem jakby Praga-Trutnov oraz innych miejscowości, ale jednak Czesi za bardzo nie zmieniają tego rozkładu. Ciężko sanatoria na Ziemi kłodzkiej porównać to Karkonoszy pod względem turystyki, stąd porównując te dwie linie biorę te aspekty pod uwage (linia Trutnov- Svoboda nad Upou nie przecina żadnej konurbacji).
Wobec tego pytam jak to wygląda w Czechach z frekwencją, gdzie stacja w Nachodzie ma więcej pociągów (bądź co bądź krótkobieżnych) niż Jelenia Góra. Ja jechałem Trutnov - Nachod (przesiadka w Policach nad Metui) i to w porze powrotów z pracy. W motoraku siedziałem, ale ludzi było dużo. Liczba mieszkańców w miastach przez które przebiega linia nie powala ... A wydawać by się mogło, że jest lepiej jak na podsudeckiej.
Pozdrawiam
_________________ Coco jumbo i do przodu to moje hasło...
Post kolegi zawiera raczej pytanie a nie odpowiedź. Kolega jechal raz pociagiemw Czechach. Wiec poczekam na Twoja odpowiedź i licze na to ze będzie merytoryczna.
_________________ Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Tylko ciekawe w jaki sposób chcesz zapełnić powiedzmy 12 SZT (liczę połączenia co godzinę przez 12 h) skoro w Polanicy mieszka 6.900 osób, w Dusznikach 5.100 osób, w Kudowie 10200 osób a w Kłodzku 28.000 ludzi - więc razem daje to 50.000 ludzi - organizować dla takiej społeczności przewozy co godzina to czyste marnotrastwo. Takie połączenia cogodzinne funkcjonują na trasie Gliwice - Częstochowa (jeden Sosnowiec jest co najmniej dwa razy większy), takie połączenia mogą mieć sens na linii zgorzeleckiej gdzie pociąg jest szybszy od transportu kołowego a populacja na trasie zdecydowanie większa. W tym momencie linia 309 w pełni sezonu nie potrafi zapełnić jedngo szynobusa więc liczenie na to, że uda się zapełnić ich 10 czy 12 to dość odważny optymizm. Takim eksperymentom za publiczne pieniądze ja mówię nie.
Trafiłeś kulą w płot. Skoro miejscowości są mniejsze, to i tabor jest mniejszy. Na trasie Gliwice - Katowice - Częstochowa kursują 6-członowe EZT-y, a na linii 309 jednoczłonowe SZT, a SA135 ma 60 miejsc siedzących. Obecne 6 par pociągów nie stawowi dla mieszkańców regionu żadnej oferty, gdyż czas oczekiwania na pociąg jest zbyt długi. Gdyby pociągi jeździły co godzinę, a oferta biletowa byłaby bardziej przyjazna, wtedy i pasażerów byłoby więcej. A tak mamy wyremontowaną linię (w połowie) i 6 par pustych pociągów.
Ale niestety w Polsce porządnej oferty na linii lokalnej nie ma co się spodziewać, bo urzędnicy też tak myślą, że skoro przy linii kolejowej nie mieszka 0,5 mln mieszkańców, to pociąg co godzinę się nie należy. I nic się tu nie zmieniło od kilkudziesięciu lat, tylko zamiast czterosekcyjnej bipy 5 razy na dobę, jest SA135 5 razy na dobę.
W Czechach nie było bezsensownej nienawiści do czasów minionych, patrzono dalej niż czubek własnego ... nosa i z terminem odleglejszym niż od wczoraj do dziś.Czesi nawet do wolności podchodzą pragmatycznie. Tam transformacja nie polegała na wycinaniu torów i połączeń, bo szanowano pasażerów , ich przywiązanie do kolei jako środka komunikacji codziennej, kultura techniczna też stoi wyżej. Wystarczy porównać remont 311 (dwuetapowo ha! ha! plus słynne niewidoczne wiadukty, które stoją do dzisiaj ) z przebiegiem prac po czeskiej stronie (wiem, wiem inna długosć i inne farmazony) . Również takie imprezy jak weekendy w Korenovie z jazdami drezyną dla maluchów budują więź i szacunek dla kolei ( http://www.zubacka.cz/ ), kto był ten wie. Okradanie kolei u nas nie wiem czemu "pieszczotliwie zwane złomiarstwem", nie jest w zwyczaju za Sudetami. Tam miedziane rynny i parapety na parterze nie muszą być strzeżone jak u nas ( http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/trzy-okradli-kosciol-wang-proboszcz-prosi-o-pomoc,605390.html ). Więc w Czechach dziadkowi opłacało się jeździć to i wnuczek jeździ bo ma czym, skąd i o sensownych porach. O kilkuminutowych skomunikowaniach możemy tylko pomarzyć. My "lubimy" rewolucje ( policz ile powstań wygraliśmy? ), to efekty widzimy na co dzień. Rozpieprza się bardzo łatwo (tu mówię o kolei), odbudowa nawet z pomocą funduszy EU to strona materialna a przyzwyczajenie trwa długo, na zaufania trzeba zapracować latami solidności a nie wygłupami z KKZ i mętnie tłumaczonymi spóźnieniami. Tłumaczeniami kolejarzy nikt ci utraconej premii nie wróci - to wariant optymistyczny. Jest oczywista teoria tłumacząca ten stan rzeczy, lecz tu nie miejsce na takie dywagacje. Mamy to, co sami sobie zgotowaliśmy.
Pięćset lat temu pisał wieszcz:
...Cieszy mię ten rym: "Polak mądr po szkodzie";
Lecz jesli prawda i z tego nas zbodzie,
Nową przypowieść Polak sobie kupi,
Że i przed szkodą, i po szkodzie głupi.
---------------------------------------------
Tytuł: PIEŚNI, Księgi wtóre, Pieśń 5.
autor: Jan Kochanowski
@bystrzak pokaz mi szescioczlonowe sklady na linii Gliwice - Częstochowa. Moze będziesz zdziwiony ale KS jezdzi na tej trasie nawet szynobusami ktore.sa dwuczlonowe. Wiec.to raczej Ty kula w plot trafiłeś. W dodatku po co SZT co godzina skoro sam widzisz ze te rzadziej jezdzace sa puste.
_________________ Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
ideprosto, szkoda tracić czas na takie "debaty". Przejedź się do Czech, pojeździj po liniach które wg. Ciebie powinny być "puste", zobacz sam.
Kiedyś (czytaj: za komuny) te linie funkcjonowały i u nas, i ludzie jeździli. Nie dlatego, że było ich więcej, tylko dlatego, że nie było innej dobrej opcji. Potem kolej upadła (przy aktywnym wsparciu Balcerowicza i jego uczniów) i każdy kto mógł kupił sobie samochód. Ot i cała historia.
Tam, gdzie oferta jest dobra i konsekwentnie budowana, ludzie wracają do kolei, bo to się im po prostu kalkuluje. Nie ma w tym żadnej magii. I naprawdę już mi się nie chce więcej pisać tych oczywistości...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum