Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
[IC] ED74 stoją w krzakach
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-05-2016, 21:54    Odpowiedz z cytatem

Celejewski odpiera zarzuty w sprawie niszczejących ED74. „Rozważam podjęcie kroków prawnych".

Marcin Celejewski uważa, że zarzuty o działanie na szkodę PKP Intercity, formułowane przez Centrum Zrównoważonego Transportu są nieprawdziwe i krzywdzące. Były prezes opublikował oświadczenie w tej sprawie.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/celejewski-odpiera-zarzuty-w-sprawie-niszczejacych-ed74-rozwazam-podjecie-krokow-prawnych-76749.html

---

Od siebie dodam, że problem z ED74 to efekt pazerności zarządu PKP IC i spółki-matki PKP SA. Tuż przed usamorządowieniem Przewozów Regionalnych wszystkie pociągi pospieszne (za wyjątkiem relacji Wrocław - Drezno obsługiwanej taborem DB Regio) przejęła spółka PKP IC. Wraz z siatką połączeń dalekobieżnych PKP IC przejęło od PR także tabor. Beton PKP IC brał z PR wszystko co najlepsze, jak leci (nie bez winy był beton PKP PR, który potem przeszedł do PKP IC). Po czym w ciągu roku zlikwidowali niemal połowę połączeń dalekobieżnych przejętych od PR i zbędny tabor zaczął rdzewieć w krzakach. Któż był wtedy prezesem PKP IC, który tak łapczywie zgarniał z PR wagony, lokomotywy i "edyty"? Czesław Warsewicz, namaszczony przez PiS, choć już pod rządami PO. Tak, to zarząd PKP IC z Warsewiczem na czele, pod kuratelą Andrzeja Wacha (ówczesny prezes PKP SA namaszczony przez SLD i pobłogosławiony przez PiS) narobił taborowego bałaganu na kolei. Szkoda, że CZT o tym zapomniało i za ten bałagan obwinia tylko "bankomaty", bo wszystko ma pierwotną przyczynę. Tyle na forum gardłowaliśmy, żeby "edyty" zostały w PR, ale beton PKP wiedział lepiej. Efekty widać. Dziś PR ledwie zipią, a PKP IC nie może ogarnąć taboru, który mają na stanie. Oklaski dla autorów "reformy"! Przypomnę, że pomysł usamorządowienia PR pojawił się dekadę temu za rządów PiS (wiceministrem odpowiedzialnym za kolej był wtedy Mirosław Chaberek). Pomysł ten zrealizowano już pod rządami PO, ale jeszcze ze starą władzą w Grupie PKP.

PS
Dziś panowie Warsewicz i Wach za swe "zasługi" dla kolei zasiadają w radzie nadzorczej PKP Cargo. Wstawiła ich tam nowa władza w ramach "dobrej zmiany". Zgarniają ponad 7 tys. zł miesięcznie. Zaś "zasłużony" pan Chaberek jest szefem rady nadzorczej PKP SA.

https://www.pkpcargo.com/pl/kim-jestesmy/wladze-spolki/
http://pkpsa.pl/pkpsa/wladze-pkp-sa/rada-nadzorcza.html

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Rozkładowiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Paź 2014

PostWysłany: 28-05-2016, 09:26    Odpowiedz z cytatem

Victoria, to nie jest do końca tak jak piszesz. PR-y wiedząc że przestaną obsługiwać połączenia dalekobieżne nie dbały o tabor (zwłaszcza wagony) i wszystkie którym wyszła rewizja zostały odstawiane w krzaki. PKP IC praktycznie nie miały czym jeździć, przez co min wiele połączeń zostało zlikwidowanych, a zestawienia tego co zostało były drastycznie skracane do 3-4 wagonów. Obecnie ta historia się powtarza w oddziale małopolskim PR-ów. Zdając sobie sprawę z tego, że wkrótce połączenia w województwie zostaną przejęte przez Koleje Małopolskie, niemal wszystkie jednostki, którym wyszła rewizja stoją odstawione w Suchej i nic nie wskazuje na to by się PR-y kwapiły, żeby je na te naprawy wysłać.

Co do ED74, to może przy "podziale majątku" w 2008 roku by one przeszły do PR, ale przeszkodą była ówczesna umowa na obsługę tym taborem wyłącznie linii Warszawa - Łódź, którą przejęło PKP IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 30-05-2016, 14:56    Odpowiedz z cytatem

Pociągi niszczeją na bocznicy. Zawiadomienie do prokuratury.

Ograniczenie przez PKP Intercity koniecznych remontów okresowych taboru naraziło przewoźnika na dodatkowe koszty wynajmu pojazdów - takie zawiadomienie do prokuratury na jej byłego prezesa Marcina Celejewskiego złożyła fundacja Centrum Zrównoważonego Transportu. Sprawie przygląda się Ministerstwo Sprawiedliwości, a PKP Intercity przekonuje, że jest "wiodącym zleceniodawcą prac modernizacyjnych i naprawczych w obszarze pasażerskiego taboru kolejowego".

Więcej:
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/pociagi-niszczeja-na-bocznicy-zawiadomienie,167,0,2089895.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę Tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno Ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 31-05-2016, 14:09    Odpowiedz z cytatem

Portal gazeta.pl manipuluje informacją o niszczejących pociągach Pesy. Jaki mają w tym cel?

Portal „gazeta.pl” opublikował informację, według której jak piszą: „Sześć składów pociągów Pesa ED74, kupionych za unijne pieniądze niszczeje na bocznicy w krakowskiej bazie PKP Intercity. Spółka planuje sprzedać pociągi, jednak patrząc na ich stan, będzie musiała włożyć w naprawy niemałe pieniądze, by przywrócić je do stanu używalności.” Jednak jak to zwykle bywa, portal pomija istotne informacje w kontekście sytuacji pociągów bydgoskiej Pesy.

Więcej:
http://wmeritum.pl/portal-gazeta-pl-manipuluje-informacja-o-niszczejacych-pociagach-pesy-jaki-maja-w-tym-cel/145585

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dddbb Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Sty 2010
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 31-05-2016, 16:47    Odpowiedz z cytatem

Czyli co, jednak nie niszczeją? Czy manipulują, bo piszą o 6-ciu, a stoi i rdzewieje ich 7?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 31-05-2016, 20:57    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Portal gazeta.pl manipuluje informacją o niszczejących pociągach Pesy. Jaki mają w tym cel?


Pewnie ktoś chce je za darmo lub półdarmo dostać.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 26-07-2016, 17:05    Odpowiedz z cytatem

Dziś otrzymaliśmy z Prokuratury Okręgowej w W-wie zawiadomienie o wszczęciu śledztwa z zawiadomienia CZT w sprawie niedopełnienia obowiązków przez b. Prezesa Zarządu PKP Intercity poprzez zaniechanie przeprowadzania cyklicznych obowiązkowych przeglądów taboru kolejowego.

Źródło: Facebook

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

andrej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009

PostWysłany: 30-07-2016, 14:21    Odpowiedz z cytatem

Kolego rozkładowec nie pisz bzdur , PR przed podziałem wyremontowały wiele wagonów , lokomotywy tgz. Budynie i zakupiły te słynne Edyty co stoją w krzakach .To pazerne IC dostało to wszystko , koszty zostały w PR. To sposób prowadzenia IC, wykazanie zysku za wszelką cenę , bo trzeba wejść na giełdę ,doprowadziło że co miało rewizję to w krzaki . Gdyby tak było jak piszesz to w IC one by nie jeźdzły ,a one jeszcze 2 lata hulały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 12-08-2016, 09:20    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity wyjaśnia wewnątrz spółki, dlaczego odstawiono połowę ED74.

Poseł Tomasz Jaskóła zwrócił się z zapytaniem do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa o wyjaśnienie powodów, dla których PKP Intercity nie korzysta ze wszystkich wyprodukowanych przed 9 laty elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 podczas sezonu letniego. Po raz kolejny pada pytanie, co stanie się z siedmioma nieczynnymi pojazdami.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-wyjasnia-wewnatrz-spolki-dlaczego-odstawiono-polowe-ed74-77732.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę Tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno Ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 12-08-2016, 15:00    Odpowiedz z cytatem

I wciąż ze składami nic się nie dzieje a czas leci.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 12-08-2016, 16:13    Odpowiedz z cytatem

A po co ma padać pytanie co się z nimi stanie? Przecież niedawno padła jasna deklaracja, że wszystkie składy (czynne i nieczynne) zostaną sprzedane. I to jest bardzo dobra decyzja, tyle w temacie.

_________________
2012: 16 038 km, 2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 8 589 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2015
Skąd: Linia 96

PostWysłany: 12-08-2016, 19:35    Odpowiedz z cytatem

Czyli niegospodarność. Kupić by połowa nie jeździła tylko niszczała miliony w plecy a oczywiście nie ma winnego a nie słyszałem by w spółce IC i w budżecie państwa się przelewało Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 12-08-2016, 22:50    Odpowiedz z cytatem

Przypuszczam że walka o wskaźniki. Utrzymanie składów to jeden oddział i on ma nakręcić jak najlepszy wynik a wynajem to inny dział który tam ma swój budżet. Przecież wynajmowanie lokomotyw i wagonów z Czech to większa afera. Doszły mnie słuchy, że wynajem loka miesięcznie to koszt naprawy terminowej naszego. Czy tam wagonu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-08-2016, 13:33    Odpowiedz z cytatem

Koleje Małopolskie chcą kupić wszystkie ED74

Koleje Małopolskie prowadzą negocjacje w sprawie wykupu pociągów ED74 z PKP Intercity. Od lat siedem z nich niszczeje na bocznicy w Krakowie.

Wicemarszałek Wojciech Kozak potwierdził na antenie Radia Kraków, że negocjacje z PKP Intercity w tej sprawie są obecnie prowadzone. Cytuje go także oficjalny serwis urzędu marszałkowskiego. Kozak potwierdził, że małopolski przewoźnik jest zainteresowany przejęciem wszystkich 14 pociągów, ale dodał, że "w tej chwili nic nie jest przesądzone".

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ed74-w-kolejach-malopolskich-marszalek-potwierdza-negocjacje-77883.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ss123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Kwi 2014

PostWysłany: 25-08-2016, 21:32    Odpowiedz z cytatem

Ktos cos wie na temat wypowiedzenia umowy najmu en81 przez wojewodzywo malopolskie ? Te sklady tez nie jezdza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl