Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
[IC] ED74 stoją w krzakach
Autor Wiadomość

andrej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009

PostWysłany: 12-04-2017, 08:04    Odpowiedz z cytatem

Nie chcemy tego złomu , IC zabrało PR -om te jednostki . Niech się teraz udławią.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 14-04-2017, 13:59    Odpowiedz z cytatem

Przeniesienie ED74 do Intercity było decyzja odgórną i teraz może być podobnie.W sumie kluczowa może być cena, jak PR-y dostaną je w prezencie od ARP, to chyba by było warto?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-04-2017, 00:27   

Ja uważam że nowym właścicielem ED74 powinna zostać trójmiejska SKM-ka. Po pierwsze transakcja by się odbyła wewnątrz grupy PKP, a po drugie te jednostki mogłyby się sprawdzić do obsługi choćby "Sprinterów" do Słupska. Mam nawet znajomego z Pomorza, który chętnie by je widział właśnie na liniach SKM.
Powrót do góry

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 15-04-2017, 14:24    Odpowiedz z cytatem

Wasze życzenia mogą się spełnić, bo SKM T była wymieniana w spekulacjach na temat przekazania ED74.
A na razie to sobie możemy pożyczyć udanych Świąt Wielkanocnych Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-04-2017, 13:28   

Porzucone pociągi nadal niszczeją na bocznicy. PKP IC odrzuciło ofertę Kolei Małopolskich
PKP odrzuciło ofertę Kolei Małopolskich w sprawie zakupu kilkunastu pociągów, które od miesięcy niszczeją na bocznicy kolejowej w Bieżanowie. Przewoźnik regionalny chciał wyremontować tabor i jesienią wstawić go na tory. Plany zablokowała jednak PKP Intercity.

Szczegóły: http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/krakow/porzucone-pociagi-nadal-niszczeja-na-bocznicy-pkp-odrzucilo-oferte-kolei-malopolskich/
Powrót do góry

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 26-04-2017, 13:49    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli nie będzie zielonego światła "z góry" to te składy trafią co najwyżej na złom.
Myślę, że przytoczono dobre argumenty, czyli za wysoka wartość księgowa do wartości rynkowej. A ten problem może rozwiązać jedynie właściciel PKP Intercity, ale trzeba do tego mieć jaja i powiedzieć po co to się robi.

Drugim rozwiązaniem jest przeniesienie do innej spółki PKP z taką dużą wartością księgową, a przez to spowodowanie pogorszenia jej sytuacji finansowej. A może jakiś projekcik unijny na adaptację składów może by się wtedy znalazł?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-04-2017, 14:17   

DarekP, nie wiem jakimi kategoriami myślą ekonomiści w PIC, ale z takim myśleniem nigdy się tego balastu nie pozbędą, chyba że tak jak piszesz na złom. Przecież nikt o zdrowych zmysłach nie kupi taboru, którego cena za zakup + niezbędna naprawa, żeby doprowadzić to do stanu używalności będzie zbliżona do ceny fabrycznie nowego składu. Jeśli w PIC-u liczą, że trafi im się taki naiwny, to tylko pogratulować.
DarekP napisał/a:
Drugim rozwiązaniem jest przeniesienie do innej spółki PKP z taką dużą wartością księgową, a przez to spowodowanie pogorszenia jej sytuacji finansowej. A może jakiś projekcik unijny na adaptację składów może by się wtedy znalazł?

Jedyną spółką w grupie PKP która mogła by to kupić, jest trójmiejska SKM-ka. Wiele już nawet wskazywało, że tak się stanie, ale ostatnio sprawa ucichła. Jak widać, nawet tej spółce bardziej opłaca się modernizować stare EN57, niż zakup + moderna ED74.
Powrót do góry

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 26-04-2017, 14:25    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec, myślę, że beton PKP IC boi się sprzedać te składy zbyt tanio, żeby nie być posądzonym o działanie na szkodę spółki (choć dostali wszystkie ED74 za darmo od PR).

Na kolei rządzą stare postkomunistyczne układy, które boją się "siepaczy" Ziobry. Dlatego te nieszczęsne składy prędzej zgniją w krzakach niż trafią do innej spółki kolejowej.

Przypominam, jeden przekręcik na 2 mln zł z szemraną firmą ochroniarską i z hukiem poleciał cały zarząd PKP SA. Teraz trzepie ich prokurator.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-04-2017, 14:53   

Beatrycze napisał/a:
Rozkładowiec, myślę, że beton PKP IC boi się sprzedać te składy zbyt tanio, żeby nie być posądzonym o działanie na szkodę spółki (choć dostali 11 sztuk ED74 za darmo od PR).

Sprzedać tanio to działanie na szkodę spółki, ale odstawienie stosunkowo nowych jednostek w krzaki i pozostawienie na pastwę losu naturze i graficiarzom już nie? Przecież to jest chory system. Te pociągi powinny dawno wozić pasażerów, nieistotne w jakiej spółce. I właśnie tym powinien się zająć prokurator. Osoby odpowiedzialne za ten stan rzeczy, powinny ponieść wysokie konsekwencje dyscyplinarne i prawne, bez względu na to czy się wywodzą z partii "X" czy partii "Y".
Powrót do góry

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 26-04-2017, 15:54    Odpowiedz z cytatem

Operowanie mienem beton mnie nie przekonuje, podobnie jak stwierdzenie, że dostali za darmo, bo niby jak?
Nie jestem księgowym, ale sprzęt nie pojawia się w firmie z nikąd. Prawdopodobnie PKP SA wniosło ten tabor do spółki za wartość księgową, jaką miał ten sprzęt w momencie przeniesienia z PKP PR. A więc to, że Intercity za niego nie zapłaciło nie oznacza, że on nic nie kosztuje. Po prostu sfinasował to ktoś inny.
Po drugie, załóżmy, że jest on wart aktualnie 80 mln, a KMŁ chciały dac 40 mln, to jak się wytłumaczysz ze straty tych 40 mln, bo taka ona księgowo będzie? Jak Ci ten, co Ci to dał nie pozwoli, to sprzedasz to taniej, niż masz w papierach? Intercity ma właściciela i nie może sobie tak po prostu zrobić z tym, co mu się wydaje za lepsze. To, że stoją ich kosztuje kilka-kilkanaście tysięcy miesięcznie, bo tory i tak są ich.
Zdaję sobie sprawę, że to jest marnotrastwo, ale kilkaset wagonów i lokomotyw tez stoi na bocznicach i czeka na swój los. W czym ED74 sa lepsze? Bo nowsze? Ale za to bardziej awaryjne i kosztowne w utrzymaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-04-2017, 16:35   

No to Panie i Panowie trzymajcie się mocno foteli, krzeseł, taboretów, czy na czym tam siedzicie Happy

Cytat:
PKP Intercity jednak nie sprzeda ED74. Przywróci je do ruchu

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-jednak-nie-sprzeda-ed74-przywroci-je-do-ruchu-81468.html

Nie wiem, czy to jakiś spóźniony artykuł z 1 kwietnia, czy pryma a prylis w IC przeniesiono na 26-go Very Happy

To jak, robimy zakłady na jakich trasach pojedzie to cudo techniki? Śmiech
Powrót do góry

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 26-04-2017, 17:48    Odpowiedz z cytatem

No to mamy wyjście nr 3.
Mamy podkładki, ile warte są rynkowo ED74, a wiemy ile są warte księgowo, więc będzie podstawa do wyciągnięcia ręki po środki na naprawy, by nie marnować publicznych środków utopionych w niesprawny tabor.
Czekam z ustęsknieniem, czy sprawa rozwinie się w stronę taka, że pójdą na to środki przewoźnika, czy pojawi się nowy projekt na dofinansowanie.
Trzeba brać pod uwagę to, że podstawowa strategia Intercity, polegająca na modernizacji wagonów i lokomotyw idzie po grudzie, bo kwoty w przetargach przekraczają budzet na to przygotowywany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 26-04-2017, 18:44    Odpowiedz z cytatem

Tylko nie to.... już lepiej żeby dalej stało i gniło.....

_________________
2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 23 403 km, 2018: 7 859 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-04-2017, 19:14    Odpowiedz z cytatem

DarekP napisał/a:
Po drugie, załóżmy, że jest on wart aktualnie 80 mln, a KMŁ chciały dac 40 mln, to jak się wytłumaczysz ze straty tych 40 mln, bo taka ona księgowo będzie? Jak Ci ten, co Ci to dał nie pozwoli, to sprzedasz to taniej, niż masz w papierach? Intercity ma właściciela i nie może sobie tak po prostu zrobić z tym, co mu się wydaje za lepsze.

Słyszałeś o czymś takim jak amortyzacja? To a propos wartości księgowej.

Jeśli kupisz samochód przykładowo za 20 tys. zł to za 10 lat jego wartość nie będzie wynosić 20 tys. zł tylko odpowiednio mniej. Poza tym ceny kształtuje rynek i samochodu nie sprzedasz za więcej niż klient będzie chciał ci zapłacić. Więc albo sprzedaż za cenę rynkową (po negocjacji), albo odstawka w krzaki by tam zgnił.

Analogicznie rzecz ma się z tymi ED74, które PKP IC chciałoby sprzedać za jak najwyższą cenę, która najpewniej jest oderwana od rynkowej rzeczywistości. Zamiast więc PKP IC zarobić cokolwiek na czymś co i tak dostali w prezencie od PKP PR, stracą krocie z powodu postępującej dewastacji nieużytkowanego taboru, który na siebie nie zarabia.

Żadna prywatna firma nie pozwoliłaby sobie na taką niegospodarność!

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-04-2017, 20:01   

Ralny, absolutnie się z Tobą zgadzam. Amortyzacja, amortyzacją, ale te pojazdy wymagają gruntownych i kosztownych napraw, za które kupujący by musiał zapłacić, więc i te 40 mln jest ceną dość mocno wygórowaną.

Tak się zastanawiam, co dalej IC będzie chciało z tymi jednostkami zrobić, po ewentualnej naprawie na ich koszt. Jak chyba każdy wie, obecny standard tych pojazdów w żaden sposób nie nadaje się do obsługi połączeń dalekobieżnych. Można jak najbardziej ten standard podczas napraw podnieść, ale wówczas cena za taką usługę będzie o wiele wyższa i nie sądzę żeby się im to kalkulowało.
Do głowy przychodzi mi jeszcze inna opcja, a mianowicie że IC będzie chciało je naprawić i dopiero wtedy sprzedać już jako sprawne. Jednak nie mając z góry zaklepanego odbiorcy, także i ta opcja jest skazana na niepowodzenie. Żeby się nie okazało, że zmodernizowane za grubą kasę ED74 dalej będą grzać krzaki i stanowić kąsek dla graficiarzy.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl