Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
[KD] Wyłudzanie 35 zł kary za brak biletu
Autor Wiadomość

Kobietka12 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 26 Maj 2016

PostWysłany: 27-05-2016, 14:49   Kara 35 zł za rzekomy brak biletu Odpowiedz z cytatem

Witam,ja rownież zostałam potraktowana kara 35zl za rzekome brak biletu. Zgłosiłam już skargę drogą emailową. Sytuacja wyglądała paradoksalnie. Napisałam długiego emaila z opisem sytuacji+zdjęcie biletu. Pozwolę sobie tego emaila tutaj wkleić.

Dzień dobry

w związku z niesprawiedliwym potraktowaniem podczas podróży pocięgiem wnoszę skargę.

Wczoraj tj 25.05.2016 podróżowałam pociągiem KD relacja Chojnów-Lubań Śląski godz.18:02 - planowany przyjazd do stacji docelowej godz.19:14.

Pociąg przyjechał na stację Chojnów,otworzyły sie drzwi,wysiadło kilka osób. Mimo wysiadki kilku osób pociąg nadal był zatłoczony (miejsca siedzące zajęte,ludzie stoją w przejściach przez całą długość 4 członowego pociągu!).

Wchodząc do pociągu widziałam przedzierającą się Panią Konduktor,powiedzieliśmy wraz z innymi wsiadającymi pasażerami,że chcemy bilet- usłyszeliśmy -chwileczkę od Pani Konduktor.

Razem z grupką przeszliśmy w mniej zatłoczone miejsce aby nie blokować bardziej przejść ( z 2. wagonu do 1.wagonu).

Czekaliśmy na Panią Konduktor tą chwileczkę,która trwała jakieś 10 minut.
Po zjawieniu się Pani Konduktor ta zarządała wręcz zapłacenia kary 35zł za brak biletu,gdzie wcześniej wiedziała,że:

a) na stacji Chojnów nie ma kasy biletowej- brak możliwości zakupu biletu
b)nie mamy biletu na wejściu do pociągu

W trakcie rozmowy Szanowna Pani oburzonym tonem informuje nas,że w momencie braku gotówki na pokrycie kary - kara będzie wynosić 200zł!

Tłumaczymy tej Pani,że wiedziała iz nie posiadamy biletu z wiadomych powodów. Ponadto tłumaczymy,że w pociągu jest tyle ludzi z walizkami,torbami et.c jest ciasno na przejściach- poza tym mieliśmy czekać chwileczkę! Dodam tylko,że dotarcie tej Pani do nas tj.koniec 2.wagonu zajęło ok.10 min! proszę sobie zatem wyobrazić co się w tym pociągu działo mimo tak znacznej dlugości pociągu!.

Zauważyłam,że obsługa tej relacji była 1-osobowa! proszę i tutaj zauważyć problem oraz powód takich przykrych sytuacji.
Jedna osoba nie jest w stanie zapanować nad taką ilością osób w pociągu - byc może taki mógłby być zamiar tej przykrej sytuacji-podejrzewam.

Dodam tylko,że bardzo często jeżdżę pociagiem KD tej wlaśnie relacji i pierwszy raz spotkałam się z tak bezczelnym wyłudzaniem pieniędzy. Zawsze była zasada ( dla osób nie posiadających bilet z przyczyn braku Kasy na stacji )aby wejść do pociagu do 1-go członu w kierunku jazdy i tam zawsze był konduktor,który sprzedawał bilety. Tym razem jestem bardzo zażenowana postawą i zachowaniem tej Pani.

Proszę odpowiedzieć mi na pytanie : gdzie w regulaminie jest nakaz chodzenia za Konduktorem i prosić się o bilet skoro to trwa tak długo, przepraszam ale mam swoje walizki,torby ,,taszczyć'' przez caly zatłoczony pociąg? czy poprostu zostawić komuś pod nogami albo na środku przejścia?

Reasumując całą sytuację żądam zwrotu 35zł,ponieważ jak już napisałam zostalam niesprawiedliwie potraktowana.

IMAG1960.jpg
Bilet i kara za brak biletu
Plik ściągnięto 69 raz(y) 70.64 KB

Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 27-05-2016, 17:37    Odpowiedz z cytatem

Prezes, dyrektorzy, marketingowcy mogą stawać na rzęsach, a zawsze znajdzie się jakaś menda na dole, która w jednej chwili pogrzebie pozytywny wizerunek firmy. Brawo! Traktujcie tak dalej pasażerów, którzy w podatkach i biletach składają się na wasze pensje. Chyba tylko kolejarz potrafi plunąć w twarz swemu chlebodawcy i czerpać z tego satysfakcję. Niedługo trzeba będzie komórką filmować wejście do pociągu i kontakt z obsługą, aby nie stać się ofiarą wyłudzenia pieniędzy. Tego chcecie panie i panowie konduktorzy i kier. pociągu z Kolei Dolnośląskich? Powszechnie nielubiani strażnicy miejscy już się doigrali i YouTube ugina się od nagrań z ich pożałowania godnej „służby” (Emila kojarzycie?). W konsekwencji odebrano im fotoradary. Może czas na filmy z udziałem dolnośląskich kolejarzy? Każdy pasażer może stać się Emilem. Dla nas to pryszcz, dla was bardzo upierdliwe „umilenie” codziennej pracy. Wojna z pasażerami na pewno nie wyjdzie KD na dobre. Tak jak przerżnięta wojna z internautami...

Beton

_________________
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kobietka12 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 26 Maj 2016

PostWysłany: 27-05-2016, 21:57    Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie. Dzisiaj miałam znow tą przyjemność jechać KD:) korzystając z wolnej chwili jaką Pani Konduktor miała ( stałyśmy na peronie ) zapytałam wprost dlaczego pasazerowie są tak rygorystycznie traktowani i karani. Wyjasniłam sytuację,która mnie spotkała ( opis powyżej),zapytałam także jakby ta Pani postąpiła. I wiecie co ? Pani ta powiedziała,cytuję : kara za brak biletu 35zł była zawsze w regulaminie i to nowością nie jest ALE osobiście gdy widzę,że w pociągu są tłumy,przejście jest zablokowane i pasażer nie ma możliwości podejść do Konduktora i stoi z portfelem w dłoni JA nie wlepiam tej kary,upominam poprostu- widzę co się dzieje w pociągu. Dalej mówiąc - jeżeli już się przedzieram przez ludzi i sprawdzam/sprzedaję bilety i docieram do osoby,która sobie siedzi i się uśmiecha i twierdzi: nie mam biletu a jedziemy już np 30 min to wtedy wręczam ta karę. Dodając - tak na prawdę wlepienie tej kary jest zależne od Konduktora.- koniec cytatu. Drodzy internauci ... ta Pani Konduktor wydała sie mi ludzka,potrafiła odpowiedzieć na pytanie i przedstawiła argumenty w przykrej sytuacji.
Czy ta Pani należy do wąskiej grupy ludzkich Konduktorów?- nie uwłaczając innym - jestem zażenowana informacjami,które tutaj czytam od poszkodowanych.

Często podróżuję KD i teraz za każdym razem będę rozmawiać z Konduktorami na zgłaszany problem Smile
Jestem bardzo ciekawa jakie odpowiedzi dostanę Smile

Pozdrawiam wszystkich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dva Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 15 Lut 2012

PostWysłany: 28-05-2016, 05:48    Odpowiedz z cytatem

Czytam to z bólem i zastanawiam się, kiedy nastąpi "dobra zmiana"...
Kiedyś w Czechach wsiedliśmy do pociągu na małej stacyjce i, jako że nie było tam kasy, parliśmy do przodu szukając konduktora. Przedział służbowy zamkniety na głucho; pukamy - ludzie patrzą na nas jak na wariatów. W końcu, po dłuższym warowaniu pod drzwiami, usiedliśmy. Po może 15 minutach panie konduktorki wracały ze składu i zupełnie normalnie sprzedały nam bilet - tak jak innym, którzy nie mieli biletu i spokojnie siadali w pociągu... Konduktorki zupełnie nie rozumiały, dlaczego ich pilnie szukaliśmy. Inni pasażerowie też nam się dziwnie przyglądali, jakbyśmy przyjechali z dziczy i nie wiemy, jak się zachować w cywilizowanym świecie Sad

Dlaczego u nas się zakłada, że każdy bez biletu jast gapowiczem i przestępcą, czyhającym na majątek kolei?
Jeśli podróżny wysiądzie zanim konduktor podejdzie to trudno, taka specyfika podróżowania koleją i pracy konduktora. To przedzieranie się przez pociąg jest bez sensu... Miało może sens w czasach, gdy wszędzie były kasy biletowe i nieliczni pasażerowie nie zdążyli kupić. Wtedy faktycznie tylko gapowicze nie mieli biletu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Paź 2014

PostWysłany: 28-05-2016, 09:40    Odpowiedz z cytatem

dva, tak jak w Czechach, jest także na Słowacji. Tam podróżny nie biega za konduktorem, tylko zajmuje miejsce, a konduktor praktycznie non stop chodzi po składzie sprawdzając lub sprzedając bilety osobom które się dosiadły. Poza tym tak w Czechach, czy na Słowacji nawet wsiadając do pociągu na stacji z czynną kasą biletową, można zakupić bilet u konduktora bez żadnej dopłaty. Nie wiem jak to wygląda w innych krajach, ale uważam że system polski, czyli bezzwłoczny zakup biletu u obsługi jest po prostu kretyński.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Zgorzelec Miasto

PostWysłany: 28-05-2016, 12:26    Odpowiedz z cytatem

Nakaz bezzwłocznego kupna biletu nie jest kretyński. On jest głęboko psychologiczny. Ma poświadczać i wzmagać nieufność człowieka wobec człowieka.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
12731644

Rozkładowiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Paź 2014

PostWysłany: 28-05-2016, 13:40    Odpowiedz z cytatem

Gaspares, tyle że efekt bywa zupełnie odwrotny do zamierzonego. Czasami przy jednoosobowej obsłudze pociągu, kierownik jest tak zajęty sprzedażą biletów, że żywcem nie ma czasu przejść po składzie ich sprawdzać, z czego korzystają gapowicze. Gdyby w Polsce obowiązywał taki układ jak w Czechach czy na Słowacji, jest szansa że konduktor byłby w stanie dotrzeć do każdego pasażera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 30-05-2016, 08:55    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec napisał/a:
Poza tym tak w Czechach, czy na Słowacji nawet wsiadając do pociągu na stacji z czynną kasą biletową, można zakupić bilet u konduktora bez żadnej dopłaty. Nie wiem jak to wygląda w innych krajach, ale uważam że system polski, czyli bezzwłoczny zakup biletu u obsługi jest po prostu kretyński.

Bzdura! ZAWSZE było i jest tak (na kolejach, którymi jeździłem a jest ich wiele, w tym przede wszystkim właśnie w Czechach i Słowacji), że gdy jest kasa biletowa czynna, zakup biletu jest droższy niż w kasie. Chyba, że są przesłanki ku temu, aby takiej dopłaty za kupno w pociągu nie pobierać (np. osobie niepełnosprawnej).

Cytat:
Czasami przy jednoosobowej obsłudze pociągu, kierownik jest tak zajęty sprzedażą biletów, że żywcem nie ma czasu przejść po składzie ich sprawdzać, z czego korzystają gapowicze. Gdyby w Polsce obowiązywał taki układ jak w Czechach czy na Słowacji, jest szansa że konduktor byłby w stanie dotrzeć do każdego pasażera.

No więc sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, czemu MIĘDZY INNYMI jest obowiązek zgłoszenia się po bilet niezwłocznie po wejściu do pociągu, jeśli się go nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
2779652

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 31-05-2016, 20:21    Odpowiedz z cytatem

Sądzę, że każdy po takiej "dopłacie" wybierze busa. Jeśli pasażer ma przygotowaną gotówkę to kondi powinien grzecznie sprzedać bilet i nie marudzić. Zwłaszcza, że teraz jest monitoring i można udowodnić gdzie kto wsiadł i czy był tłok czy nie.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bert Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Kwi 2008
Skąd: chybie

PostWysłany: 01-06-2016, 01:21    Odpowiedz z cytatem

To kolejny przyklad wyrabiania sobie alibi jezeli wczesniej nie kupilo sie biletu .Zalosne !

_________________
bert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 01-06-2016, 19:11    Odpowiedz z cytatem

ET05 napisał/a:
Sądzę, że każdy po takiej "dopłacie" wybierze busa.

A ja sądzę, że pozłośći się, pomarudzi, powyzywa, pożali się ale następnym razem pójdzie od razu grzecznie do przodu (wsiądzie przodem) po bilet do obsługi, niezależnie, ile osób w pociągu jest i dokąd jedzie.

PS. Gdyby faktycznie taki pociąg (szynobus) był nabity po dach, że nie szło by się zmieścić czy choćby przejść, kontrola biletów i tak w takich warinkach prawie NA PEWNO nie odbyłaby się. A już na pewno nie w składzie 1/0, gdy jest sam kierownik a do niego do przodu jednak jakieś uczciwe dusze co przystanek po bilet się zgłaszają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
2779652

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 01-06-2016, 23:57    Odpowiedz z cytatem

Dave, wielokrotnie jechałam pociągiem KD tak nabitym, że kontrola biletów była prawie niemożliwa (no chyba że po głowach pasażerów, jak w jednym odcinku „Zmienników”). Niektórzy pasażerowie mieli wtedy gratisową jazdę, bynajmniej nie ze swojej winy. Dlaczego w takich sytuacjach karę 35 zł miałby ponosić uczciwy pasażer, a nie konduktor, który „olał” swoje obowiązki i uszczuplił wpływy z biletów do kasy firmy? Kolejarze nakładając finansowe kary (de facto są to wyłudzenia!) na pasażerów, podcinają gałąź na której siedzą. Ja tylko przypominam, że to kolej i kolejarze są dla pasażerów, a nie pasażerowie dla kolejarzy (wiem, że wielu sądzi inaczej). I to kolejarz powinien biegać za pasażerem, a nie pasażer za kolejarzem. Zwłaszcza gdy w pociągu jest tłok. A wkurzony pasażer potrafi śmiertelnie obrazić się na kolej. Ja miałam focha na kolej przez 4 lata, po tym gdy zarząd KD nasłał na mnie prokuraturę za krytykę na forum. W tym czasie jeździłam tylko samochodem. Dopiero niedawno wróciłam na kolej, skuszona tanim weekendowym biletem za 35 zł. I jeżdżę sobie i obserwuję:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=358408#358408

_________________
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marysienka Płeć:Kobieta
Nowy


Dołączyła: 02 Cze 2016

PostWysłany: 02-06-2016, 20:29    Odpowiedz z cytatem

W Polsce niestety kążdy człowiek traktowany jest jak złodziej. Konduktorzy zamiast grzecznie sprzedać bilet, to denerwuja sie i mają pretensję dlaczego nie zakupiło się biletu w kasie. a przeciez to jest ich obowiazek, oni są tam dla ludzi.

_________________
Księgowa Kraków
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl