Czyli pewnie planowane wcześniej pociągi z Wrocławia do Gorlitz zostaną wydłużone do Drezna? Myślę, że jeśli tak się (rzeczywiście) stanie od grudnia to godziny zostaną podobne jak w przeciekach.
Ciekawe czy KD wprowadzą nową taryfę dla tych pociągów?
@jano na 99% to będą te do Görlitz, tylko przedłużone. Taryfa na terenie Polski będzie zależała od ilości zatrzymań, ale prawie na pewno będzie to zwykły osobowy z zatrzymaniami na każdej stacji.
Fajnie, że wracają połączenia do Niemiec... Tylko nadal nie widzę sensu w pchaniu niewielkiego (w porównaniu z 31WE czy nawet 36WEa) szynobusu dość ruchliwą trasą z Wrocławia do Węglińca. Albo pociągi będą jeździły zdublowane (np. Impuls W/w->Bolesławiec i niedługo po nim SZT W/w->Gorlitz) albo znowu będą jeździły przepełnione - tak źle i tak niedobrze... To połączenie powinno mieć skomunikowanie w Węglińcu, ale nie tyko na papierze a faktycznie.
Też tak sądzę, że nie będzie specjalnej taryfy KD tylko dla tych 3 par pociągów do Drezna. Ale niewykluczone, że postoje mogą zostać powycinane do wcześniejszych jak miały PR, lub zostaną mocno przycięte.
viking87, to będzie musiał być tabor niemiecki, więc będą jeździły zapewne 2x Desiro jak dawniej.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-09-2015, 21:28
Z linku przytoczonego przez MK_Wro:
Cytat:
Za pieniądze z Unii budowana jest linia elektryczna z Lubania do Zgorzelca. – Co sprawi, że pociągi elektryczne będą mogły obsługiwać cały Euroregion Nysa, łącząc Jelenią Górę z Görlitz, z całym obszarem Niemiec – zapowiada senator Jan Michalski.
Już niedługo prndolino do Jeleniej Góry
A tak na poważnie to kiedy startuje ta modernizacja Lubań - Zgorzelec, która w materiale została pokazana jako trwająca?
Czekam chyba jednak bardziej na elektryfikację do Zgorzelca z Węglińca. Na koniec września miała być gotowa dokumentacja, wiecie cos więcej na ten temat?
A propos przywróconego Drezno - Wrocław. Jesli bedzie się zatrzymywać na każdej stacji to będzie katastrofa. Myśle że niepotrzebne jest zatrzymywanie się tego pociągu na każdej stacji typu Tomaszów Bolesławiecki i Przedmoscie Święte, Mrozów. Nie róbmy parodii
Z reszta uważam ze zwykle osobowe nie powinny się tak wiele zatrzymywać na tych stacjach. Czy KD nie mogłoby ustalić że co drugi pociąg relacji Wegliniec - Wrocław zatrzymuje się na tych maleńkich stacjach?
Mom zdaniem nie zrobiłoby to większej różnicy dla mieszkańców tych miejscowości (najmniejszych stacji na trasie), a pozwoliłoby znacząco skrócić czas połączenia z Wrocławiem.
[ Dodano: 24-09-2015, 21:36 ]
dddbb napisał/a:
Z linku przytoczonego przez MK_Wro:
Cytat:
Za pieniądze z Unii budowana jest linia elektryczna z Lubania do Zgorzelca. – Co sprawi, że pociągi elektryczne będą mogły obsługiwać cały Euroregion Nysa, łącząc Jelenią Górę z Görlitz, z całym obszarem Niemiec – zapowiada senator Jan Michalski.
Coś mi umknęło?
W moim poście dokładnie chodziło o tej fragment.
Są już prowadzone jakieś realne działania na tym odcinku?
Co do zatrzymań "Drezna" - też uważam że na każdej stacji bez sensu. W poprzednim projekcie udostępnionym przez UMWD pociągi do Görlitz miały stawać na każdej. Może KD pójdzie po rozum do głowy i puści je jako przyspieszone, w normalnej taryfie. Sukces frekwencyjny gwarantowany.
PasazerRE, dddbb, chyba nic nie umknęło. Podobne newsy już się przewijały. To, że się mówi o elektryfikacji do Zgorzelca to kiełbasa wyborcza. A to, że mówiono o elektryfikacji ze Zgorzelca do Lubania zamiast do Węglińca, świadczy tylko o tym, że politycy nie za bardzo znają specyfikę własnego regionu - ze specyfiką kolei i jej potrzebami na czele.
_________________ W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Senator ze Zgorzelca Jan Michalski aktywnie (jak na platfusa) angażował się w sprawy kolei. Agitował za remontem dworca w Węglińcu, zrobieniem porządku ze Zgorzelec miasto, uruchomieniem kibli na Zgorzelec Ujazd, elektryfikacją.
Prowadzi też swoją stronę na ktorej umieszcza rożne wiadomości, czasem na nią zaglądam. Dzisiaj widzę, że pojawiła się taka oto informacja:
Bezpośrednie połączenia do Drezna, możliwość wjazdu polskich składów do Görlitz oraz codzienne połączenie z Warszawą – to nowości, które czekają na podróżujących koleją od 13 grudnia.
Obecny na dzisiejszej konferencji w Zgorzelcu Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski potwierdził, że wraz z rozpoczęciem obowiązywania nowego rozkładu jazdy przywrócone zostaną trzy bezpośrednie pary pociągów Drezno – Wrocław (obsługiwane niemieckim taborem). Marszałek poinformował także o finalizowaniu porozumienia o możliwości wjazdu polskich składów do przygranicznego Görlitz, co umożliwi uruchomienie pociągów regionalnych z Jeleniej Góry i Węglińca do Niemiec.
Biorący udział w konferencji Wiceminister Administracji i Cyfryzacji Stanisław Huskowski przekazał informację, że od 13 grudnia mieszkańcy zachodniej części dolnego śląska będą mogli korzystać z połączenia PKP Intercity w relacji Węgliniec – Warszawa Wschodnia (czas przejazdu wyniesie około 5 godzin i 20 minut) z zapewnieniem skomunikowania Zgorzelca z Węglińcem poprzez InterCity Bus lub pociągi Kolei Dolnośląskich. O bezpośrednie połączenie Zgorzelca, Węglińca i Bolesławca ze stolicą zabiega od początku kadencji Senator Jan Michalski.
Teraz należałoby uzyskać odpowiedzi na inne pytania, takie jak:
Na jakich stacjach bedzie się zatrzymywał dawny RE?
Jaka będzie taryfa przewozowa?
Wspomniana elektryfikacja jest niezwykle potrzeba. Wydłużenie pociągów z Węglińca do Zgorzelca to priorytet. Moze sprawić, że więcej osób zacznie podróżować koleją. Dzisiejsze przesiadki i trasa Zgorzelec - Wrocław rozkładowo trwająca nawet ponad 2.40 to katorga.
Bezpośrednie impulsy Zgorzelec - Wrocław co godzinę, dwie to byłoby cos wspaniałego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum