Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 21, 22, 23  Następny
RJ 2015/2016 na Dolnym Śląsku
Autor Wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 25-09-2015, 21:02    Odpowiedz z cytatem

I będzie więcej - w końcu IC uruchamia 2x dziennie Wink
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 25-09-2015, 21:05    Odpowiedz z cytatem

Z tych połączeń na odcinku Wrocław- Legnica nikt nie skorzysta z pasażerów stricte regionalnych. Po pierwsze cena biletu jest za duża a po drugie ani IC ani EIC nie zatrzyma się w żadnym miasteczku na odcinku Wrocław- Legnica.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 25-09-2015, 21:16    Odpowiedz z cytatem

Światowid, wiem, to było pół żartem. Ale kiedyś widziałem dwóch nastolatków w Wawelu, którzy wsiedli w Legnicy i bez mrugnięcia kupili u konduktora bilety do Wro za 45 zl każdy…
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 25-09-2015, 21:26    Odpowiedz z cytatem

MK_Wro, to musieli być mikole na jakimś zaliczaniu! Śmiech

Co do połączeń dalekobieżnych na linii zgorzeleckiej, te świetnie się sprawdzały również w ruchu lokalnym przed usamorządowieniem PKP PR. Wtedy było aż 5 par pociągów pospiesznych do Zgorzelca (3 Drezna, Warszawa i Przemyśl), do tego 2 pary osobowych Wrocław - Gorlitz na piętrowych wagonach. I tłoku w pociągach nie było. A teraz? Pociągów ubyło, a pasażerów przybyło...

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 25-09-2015, 21:33    Odpowiedz z cytatem

Noema, haha no jak to, przecież szanujący się kółeczkujący mikol zaopatruje się w bilet podróżnika na 6 lat przed planowanym wypadem Smile To były normalnie łebki jadące na imprę do Wro, po ciuchach sądząc z "dobrych domów", więc 45 zeta na bilet to nie był problem!

Co do dawnych rozkładów na samą myśl mnie bierze, bo z Wro dało się dojechać do Lipska, Berlina, Budapesztu, Pragi, Kijowa etc jeszcze w latach 90.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Piotr Rachwalski Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2014
Skąd: KD

PostWysłany: 26-09-2015, 00:00    Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za uwagi i rzeczową dyskusję. Nie chcemy komplikować życia pasażerom - jedna linia, jedna firma, jedna taryfa. Wg naszych badań i analiz to właśnie trayfa RE była przyczyną niskiej frekwencji (zwłaszcza po wprowadzeniu Impulsów prysł czar Desiro), nie popełnimy tego błędu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 26-09-2015, 08:56    Odpowiedz z cytatem

MK_Wro napisał/a:
Zobaczymy, ale 2x Desiro = 1 4-członowy Impuls jeśli chodzi o pojemność.

To prawda, ale warto porównać to do trasy tramwajowej do Leśnicy/Pilczyc we Wrocławiu. Choć połączenia do Leśnicy obsługiwane jest tak samo pojemnym taborem jak do Pilczyc, to tramwaje jadące do Leśnicy (a szczególnie 10) są na wspólnym odcinku w centrum miasta generalnie przepełnione, a te tylko do Pilczyc - nie. Problemu nie było, jak kiedyś linia 10 jechała na 3 wagonach, a tramwaje do Pilczyc były na 2 wagonach.
Tutaj powinno być analogicznie. A będzie zapewne odwrotnie - jedno desiro na dłuższej trasie, poczwórny impuls na krótszej.
Dużo da się, co prawda, zrobić za pomocą rozkładu, a szczególnie odstępami między pociągami, ale nie wiem, czy to wystarczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 26-09-2015, 08:57    Odpowiedz z cytatem

Brawo panie Prezesie, i tak trzymać. Bardzo zachęcam też do zainteresowania się połączeniem przyspieszonym (ale w taryfie lokalnej) Wrocław-Berlin, które przy dobrych godzinach i trasowaniu mogłoby być wielkim sukcesem.

[ Dodano: 26-09-2015, 09:35 ]
Kolejną opcją mogłoby być przedłużenie kursów Wrocław-Żary do Forst. Brandenburgia na pewno bardzo chętnie by o czymś takim porozmawiała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PasazerRE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2014

PostWysłany: 26-09-2015, 23:27    Odpowiedz z cytatem

Do Görlitz i z Görlitz w stronę Drezna potrafi jeździć skład 3x Desiro. Rozumiem, że w Polsce nierealne?

Jeden pociąg, ten środkowy w ciagu dnia będzie się zatrzymywał na wyznaczonych stacjach. A nie da się zrobić, żeby w innych porach poranny i wieczorny pociąg zatrzymywały się na mniejszej ilości stacji niż osobowe? Chodzi mi o usunięcie stacji, właściwie przystanków z których korzysta najmniej osób.
Myśle, że w Przedmiosciu Świętym, Lasowie, Jedrzychowicach, Jaśkowicach Legnickich i moze kilku (przykładowo) innych by się nie obrazili. Tamtędy jeździ w cięgi dnia sporo pociągów.
Istanieją w ogóle jakieś statystki ile osób dziennie korzysta z tych najmniejszych stacji?

Jeszcze się odniosę do elektryfikacji. Spadła na listę rezerwową co moim zdaniem jest kpiną. Już tyle lat na to czekamy i projekt chyba nie doczeka się realizacji.

Moze Pan Prezes wie cos więcej na ten temat, jaka jest szansa realizacji projektu i w jakim okresie czasu. Moze po prostu ten cały projekt budowlany, decyzje środowiskowe itd trafią do kosza?

Myślę, że elektryfikacja jest ważnym elementem rozwoju KD.
Impulsy z zatrzymaniem na każdej stacji do Zgorzelca pewnie miałyby czas przejazdu w okolicach równych dwóch godzin. Jak na pociąg osobowy byłby to dobry wynik.
(Zobaczymy jak projekty kolejowe bedzie traktować nowy rząd PiS-u.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 27-09-2015, 13:26    Odpowiedz z cytatem

Piotr Rachwalski napisał/a:
Dziękuję za uwagi i rzeczową dyskusję. Nie chcemy komplikować życia pasażerom - jedna linia, jedna firma, jedna taryfa. Wg naszych badań i analiz to właśnie trayfa RE była przyczyną niskiej frekwencji (zwłaszcza po wprowadzeniu Impulsów prysł czar Desiro), nie popełnimy tego błędu.

Popełnicie błąd jeszcze gorszy, jeśli pociągi Wrocław - Drezno będą zatrzymywać się na każdej stacji i każdym przystanku. To będzie szczyt kolejowego absurdu! Te pociągi powinny jeździć tak jak jeździły RE. Czyli postoje tylko na stacjach: Zgorzelec, Zgorzelec Miasto, Pieńsk, Węgliniec, Bolesławiec, Chojnów, Legnica, Wrocław Leśnica, Wrocław Nowy Dwór. Inaczej sobie tego nie wyobrażam! Jeszcze bym rozważyła postoje w Miłkowicach, Malczycach i Miękini (siedziby gmin), jeśli już tak Wam w KD na tym zależy. Ale jakieś Lasowy, Zagajniki, Osetnice, Jaśkowice, Przedmościa, Mrozowy? Absolutnie nie! Ba, nawet nie wszystkie pociągi osobowe muszą się tam zatrzymywać. Bo czy taka Osetnica, na której nierzadko jest zerowa wymiana pasażerów musi mieć tyle samo pociągów do Legnicy i Wrocławia co Bolesławiec? I tam ma zatrzymywać się pociąg do Drezna?! Paranoja!

Zróbcie więcej pociągów przyspieszonych, a dobrze na tym wyjdziecie! Jeśli rano z Węglińca/Legnicy do Wrocławia jedzie kilka pociągów praktycznie w stadach, to co drugi może być przyspieszony. Ludzie z Bolesławca, Chojnowa, Legnicy szybciej dotrą do pracy i szkoły i wszyscy będą zadowoleni. Takie pociągi uruchamiają KW na linii E20. Nawet na kolejowo zacofanym Podkarpaciu są przyspieszone pociągi do/z Rzeszowa z myślą o ludziach jadących do/z pracy. Tam się da. A u nas KD i UMWD ciągle kombinują, mieszają w tym rozkładzie zamiast czerpać z dobrych wzorców i słuchać pasażerów, którzy najlepiej wiedzą czego chcą.

PasazerRE napisał/a:
Jeszcze się odniosę do elektryfikacji. Spadła na listę rezerwową co moim zdaniem jest kpiną. Już tyle lat na to czekamy i projekt chyba nie doczeka się realizacji.

Prędzej doczekamy się elektryfikacji odcinka Lubań - Zgorzelec niż Węgliniec - Zgorzelec i Impulsy (kiedyś wspomnicie moje słowa) z Wrocławia do Zgorzelca będą jeździły przez Wałbrzych, Jelenią Górę i Lubań. Myślę, że KD byłyby do tego zdolne.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 27-09-2015, 16:29    Odpowiedz z cytatem

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Największy ruch (potok podróżnych) generuje odcinek Wrocław Główny-Środa Śląska. Na tym odcinku bezwarunkowo powinny zatrzymywać się wszystkie pociągi. Niemal wszyscy urbaniści i naukowcy (między innymi dr. inż. Maciej Kruszyna, ekspert w dziedzinie kolei aglomeracyjnych) twierdzą, że przyszłe pociągi aglomeracyjne/SKM powinny kończyć i zaczynać bieg w Środzie Śląskiej, ponieważ właśnie do tej stacji generowany jest największy ruch. Gminy i miejscowości pomiędzy Wrocławiem Głównym a Środą Śląską znajdują się w życiodajnej sferze oddziaływania Wrocławia. Z jednej strony cisza, spokój i "wiejskie" życie, a z drugiej bliskość dużego ośrodka miejskiego (podróż w czasie 35 minut) powodują duże zainteresowanie mieszkańców transportem kolejowym. Od czasu modernizacji linii, a później wprowadzenia super szybkiego taboru Kolei Dolnośląskich obserwuje się znaczne zwiększenie ilości podróżnych właśnie na tym odcinku. Niemal przy każdym połączeniu następuje duża wymiana podróżnych, a na niektórych stacjach brakuje powoli miejsc do zaparkowania samochodów. Możecie to zaobserwować sami. Pojedźcie kiedyś od Wrocławia pociągiem zawalonym po dach. I zobaczcie jak bardzo na tych stacjach ubywa podróżnych. Za Środą to nawet możecie zająć miejsce siedzące. Niech to będzie wyznacznikiem.

Do czasu wprowadzenia systemu kolei aglomeracyjnej z prawdziwego zdarzenia (tak jak na rysunku) nie ma co grzebać przy zatrzymywaniu się pociągów, a zwłaszcza na stacjach w tego "specjalnego" odcinka.

Schemat zrobiłem na podstawie koncepcji dr.inż. Macieja Kruszyny, który postuluje swoje rozwiązania od wielu lat. Pociągi regionalne od Środy Śląskiej nie zatrzymują się na żadnej stacji. Ich zadanie przejmują pociągi kolei aglomeracyjnej, które zatrzymują się na każdej stacji.

kolej aglomeracyjna.jpg
Plik ściągnięto 72 raz(y) 44.47 KB


_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 27-09-2015, 17:14    Odpowiedz z cytatem

voyager1231, zgoda, to jest sensowne podejście i naprawdę nie ma co wymyślać koła od nowa, tylko wystarczy zobaczyć jak to funkcjonuje w takich miastach jak Berlin czy Londyn. Wrocław potrzebuje prawdziwej kolei aglomeracyjnej jak ryba wody, z kursami przynajmniej co 20 min, łączącej przeciwległe kierunki (np. Oleśnica - Środa Śl, Oborniki śl - Strzelin, Wołów - Oława). I na tych liniach postoje tak jak sugerujesz, w każdej pipidówie, a na liniach regionalnych tylko od pierwszej dużej stacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 27-09-2015, 17:54    Odpowiedz z cytatem

voyager1231, stacja Środa Śląska to de facto wieś Szczepanów, do centrum miasta jest parę kilometrów, a stamtąd są liczne autobusy do Wrocławia. Dużo większy ruch pasażerski generują Malczyce.

Jeśli chodzi o ruch aglomeracyjny to ten powinien obejmować odcinek Wrocław - Legnica.

Co do postu Noemy odnośnie pociągów do/z Drezna to generalnie się z nią zgadzam. Gdyby to ode mnie zależało zrobiłabym tak, że pociągi na najdłuższej trasie, tj. Wrocław - Lubań, byłyby przyspieszone, coś na wzór "Kwisy". I np. byłby z Wrocławia pociąg do Lubania o 15:00, który zatrzymałby się dopiero w Legnicy i np. o 15:15 do Legnicy, który zatrzymywałby się wszędzie. Pociąg do Lubania nie byłby przepełniony przez pasażerów spod wrocławskich miejscowości, a pociąg do Legnicy nie byłby przepełniony przez pasażerów jadących za Legnicę (Chojnów, Bolesławiec, Węgliniec, Zgorzelec). Legniczanie mieliby wybór: pociąg przyspieszony lub wolniejszy. Teraz wszyscy jeżdżą na kupie jednym pociągiem. I wszyscy narzekają na ścisk w godzinach szczytu. Dodatkowo pojawiłaby się wartość dodana: skrócenie czasu jazdy w przypadku pociągów przyspieszonych, co będzie stanowić czynnik powodujący wzrost liczby pasażerów. To wydaje się tak oczywiste, że aż dziwię się, że "tęgie" głowy z UMWD i KD dotąd na to nie wpadły.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 27-09-2015, 18:03    Odpowiedz z cytatem

Zgadza się, że odcinek Wrocław-Legnica generuje największe potoki podróżnych.
Nie mniej jednak nie zgodzę się, że przystanek w Środzie Śl. powinna być granicą aglomeracji wrocławskiej (czy następne Malczyce). Zaryzykuje nawet stwierdzenie, że w Mrozowie wysiada podobna (lub niewiele mniejsza) liczba podróżnych co w Środzie Śl. (pobliskim Szczepanowie).
Moim zdaniem tylko LEGNICA, jako byłe miasto wojewódzkie, ze względu nie tylko na swoje stosunkowo niedalekie położenie, powinna być miastem zamykającym aglomerację wrocławską.

Uważam też, że mapka przedstawiona przez voyager 1231 jest już nieaktualna..., ale to dłuższa dyskusja.
Nie ma się co sprzeczać, co i gdzie powinno się zatrzymywać, bo każdy będzie "ciągnął" w swoją stronę.
Ja podzielałbym opinię Neomy
Noema napisał/a:
Popełnicie błąd jeszcze gorszy, jeśli pociągi Wrocław - Drezno będą zatrzymywać się na każdej stacji i każdym przystanku. To będzie szczyt kolejowego absurdu! Te pociągi powinny jeździć tak jak jeździły RE. Czyli postoje tylko na stacjach: Zgorzelec, Zgorzelec Miasto, Pieńsk, Węgliniec, Bolesławiec, Chojnów, Legnica, Wrocław Leśnica, Wrocław Nowy Dwór. Inaczej sobie tego nie wyobrażam! Jeszcze bym rozważyła postoje w Miłkowicach, Malczycach i Miękini (siedziby gmin), jeśli już tak Wam w KD na tym zależy.

Poczekajmy do grudnia, zobaczymy po kilku tygodniach, miesiącach jak będzie praktyce...

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 27-09-2015, 21:15    Odpowiedz z cytatem

Ilustracja, którą zaprezentowałem jest autorstwa znanego urbanisty i znawcy tematu kolei aglomeracyjnej. Granica na Środzie Śląskiej nie jest wymyślona ot tak sobie, jest umiejscowiona tam na podstawie konkretnych danych i badań potoków podróżnych (Plan Transportowy dla Województwa Dolnośląskiego). Czas przejazdu jest tu kluczowy - te 30-35 minut to akceptowalny, maksymalny czas jaki ludzie chcą/mogą poświęcić dziennie na dojazd do pracy.
Beatrycze, cieszę się że znasz dobrze topografię tego rejonu. Wiedz jednak, że znakomita część ludzi dojeżdża na pociąg z Środy Śląskiej. Ostatnimi czasy jest ciężko upchnąć samochód na parkingu z jednej jak i drugiej strony stacji. Busy i autobusy z Środy do Wrocławia to porażka - w godzinach szczytu jazda nimi to około 1,5-nawet do 2h. Uwierz mi, przeżyłem to na własnej skórze. Korzystają z nich jedynie desperaci, lub osoby, które nie mają jak dostać się na oddaloną o 4km stację kolejową.

Pociągi do Drezna powinny zatrzymywać się na większych stacjach (powiedzmy w siedzibach gmin). Ale nie może to się odbywać kosztem zmniejszenia liczby połączeń dla mieszkańców tych miejscowości, na których te pociągi by się nie zatrzymywały (czyli jeżeli dziś jest 16 połączeń, to aby od nowego RJ było 16 połączeń plus 3 pociągi, które przez stację przejeżdżają bez zatrzymania).

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 11 z 23 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 21, 22, 23  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl