Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 21, 22, 23  Następny
RJ 2015/2016 na Dolnym Śląsku
Autor Wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 17-11-2015, 21:58    Odpowiedz z cytatem

Mehoffer jedzie na nowych wagonach. Po drugie odjazd Mehoffera z Jeleniej Góry jest po godzinie 8 rano. Po trzecie (zaraz oczywiście odezwie się tłum ujadaczy) z przykrością stwierdzam, chociaż jestem mieszkańcem Karkonoszy, że TLKi do Szklarskiej tłumów nie wożą nawet w wakacje.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-11-2015, 23:01   

Światowid, jest wiele miejsc gdzie pociągi tłumów nie wożą, a jednak jeżdżą. A jak myślisz, do Kudowy czy Zagórza będą jeździły tłumy? Wątpię w to, a jednak te miejsca mają po dwie pary pociągów dalekobieżnych - dzienną i nocną i to przez cały rok.
Powrót do góry

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 18-11-2015, 00:15    Odpowiedz z cytatem

Światowid napisał/a:
Po trzecie (zaraz oczywiście odezwie się tłum ujadaczy) z przykrością stwierdzam, chociaż jestem mieszkańcem Karkonoszy, że TLKi do Szklarskiej tłumów nie wożą nawet w wakacje.

Żadne pociągi na trasie Jelenia Góra - Szklarska Poręba tłumów nie wożą, nawet w szczycie sezonu turystycznego. Przy czym przez tłum rozumiem frekwencję na poziomie min. 100 proc.

Ale zgodnie z zapewnieniami jeleniogórskich trolli, w ramach codziennych „Dwóch Minut Nienawiści” na Rynsztoku Kolejowym (cyt. „Precz z pisowskimi Infotrollami z pisowskiego Infokoleja!”), niedługo to się zmieni. Otóż w pociągach Jelenia Góra - Görlitz nie będzie można szpilki wetknąć, gdyż od 13 grudnia br. Niemcy zaczną szturmować polskie Karkonosze.

Może dotacja nie będzie potrzebna i KD dzięki hordom Niemców zaczną w góry jeździć komercyjnie?

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 18-11-2015, 06:10   

Tak się zastanawiam co jest przyczyną braku frekwencji w pociągach do Szklarskiej Poręby. Wszak oferta autobusowa dalej niż do Jeleniej Góry jest znikoma, do Jakuszyc to chyba juz autobusy w ogóle nie jeżdżą, natomiast oferta bezpośrednich pociągów ze Szklarskiej Poręby do Wrocławia jest naprawdę niezła. Z resztą lokalna komunikacja między Jelenią Górą a Szklarską Porębą też dzikich tłumów nie wozu. Czy społeczeństwo stało się tak wygodne że na wypad w góry wybiera samochód?
Co do połączeń do Gorlitz, to zastanawiam się nad frekwencją miedzy Zgorzelcem a Gorlitz. Ciekawe czy darmowy przejazd przez granicę (o ile wypali) przyciągnie chętnych do korzystania z tego połączenia. A tak z ciekawości zapytam, czy po likwidacji PKS Zgorzelec istnieje jeszcze linia autobusowa Zgorzelec - Gorlitz?
Powrót do góry

amadeoen57. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lut 2010

PostWysłany: 18-11-2015, 07:45    Odpowiedz z cytatem

Co do PKS Jelenia Góra to autobusy do szklarskiej są dość mocno zapełnione (pisze o porannych) bo takimi jeżdżę - bilet 6zł.
Ze mało osób wybiera kolej może winne jest położenie dworca? Z PKS-u trzeba przejść całe miasto, ja przechodzę w 15 min, przebiec da się w troszkę mniej niż 10 Śmiech)

[ Dodano: 18-11-2015, 07:46 ]
Czas przejazdu PKS to prawie godzina, a trasa ok 20km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 18-11-2015, 07:51    Odpowiedz z cytatem

Przyczyną braku frekwencji np. w Śnieżce może być fakt, że dla Wrocławian to żadna oferta, a dla np. Warszawy też (jedzie długo przez Łódź, stare ohydne wagony etc). Ciekawe jak sprawdzi się Śnieżka jako EIC do Jeleniej, godziny i czas jazdy wyglądają bardzo atrakcyjnie dla Warszawiaków właśnie (nikt z Wrocławia nie pojedzie do Jeleniej EIC żeby zaoszczędzić 20 min).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Abraxas121 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lip 2015

PostWysłany: 18-11-2015, 14:22    Odpowiedz z cytatem

Sniezka jako EIC nie ma racji bytu juz kiedys to bylo przerabiane jak jezdzil w tej taryfie tyle ze przez Wegliniec ,jesli juz niech jezdzi jako IC jak koniecznie trzeba zmienic jej standart
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-11-2015, 15:40    Odpowiedz z cytatem

Światowid napisał/a:
Po trzecie (zaraz oczywiście odezwie się tłum ujadaczy) z przykrością stwierdzam, chociaż jestem mieszkańcem Karkonoszy, że TLKi do Szklarskiej tłumów nie wożą nawet w wakacje.

I nigdy tłumów wozić nie będą. A to z tej prostej przyczyny, że Sudety Zachodnie to nie tylko Karkonosze, a Karkonosze to nie tylko Szklarska Poręba. Pociągi, którymi jeżdżę w góry zaczynają się wyludniać przed Jelenią Górą - w Janowicach i Wojanowie (Rudawy Janowickie). Jelenia Góra jest celem tych pasażerów-turystów, którzy udają się do Karpacza, Kowar, Przesieki, Świeradowa Zdroju dokąd kolej nie dociera. Do Szklarskiej Poręby dojeżdża więc tylko część turystów. Trudno oczekiwać tłumów w pociągach na odcinku Jelenia Góra - Szklarska Poręba, skoro Szklarska Poręba to tylko jeden z wielu celów turystycznych w tym regionie, a tubylcy preferują autobusy i własne samochody.

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-11-2015, 18:57    Odpowiedz z cytatem

Porównując frekwencję w pociągach do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby z tym, co było jeszcze kilka lat temu, to postęp jest geometryczny. Obecnie w sobotę Szrenica potrafi odjechać z Wrocławia z ponad 100% frekwencją. Oczywiście nie jest ona na całej trasie, ale w Szklarskiej Porębie potrafi wysiąść kilkadziesiąt osób.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-11-2015, 20:49    Odpowiedz z cytatem

Ralny,
Dokładnie, postrzeganie Szklarskiej Poręby jako jedynej bazy wypadowej wypacza jakiekolwiek fachowe opinie i komentarza na temat kolei w tym regionie. Tak jak mówisz, Janowice, Sędzisław, Marciszów itd. to są stacje które też mogą być miejscem wypadowym lub zejścia z góra.
Tak czy inaczej, w mojej ocenie, kolej jako środek transportu w regionach turystycznych atrakcyjnie, należy postrzegać jako podstawę transportu, albo chociaż jeden z bardzo ważnych elementów tego systemu regionalnego.
Dla Wrocławiaka zawsze lepsze będzie połączenie regionalne, to akurat nie podlega dyskusji. Chyba, że ktoś z Karkonoszy przesiada się na Harrachov
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 18-11-2015, 20:54    Odpowiedz z cytatem

jano napisał/a:
Według informacji otrzymanych od KD piątkowa "Dolina Bobru" planowana wstępnie jako pociąg rel. Legnica-Jelenia Góra pojedzie jednak od grudnia z Wrocławia (w połączeniu z pociągiem Wrocław-Żary).
Brawo za wprowadzenie zmiany Smile

Brawo JA! Postulowałam tę zmianę:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=349046#349046

tomornik napisał/a:
W sprzedaży pojawiły się już bilety na nowy RJ. Mam więc pytanie, czy IC nie planule żadnej promocji na bilety na swój ICE Węgliniec-Warszawa. W przedsprzedaży bilet Wrocław-Warszawa Wschodnia bilet kosztuje 59 pln za to na odcinku Węgliniec (Bolesławiec) -Warszawa ... 105 zł. Szkoda że nie objęli tej trasy promocją ....

Aż z ciekawości sprawdziłam. No i cóż, jeśli nie będzie biletów z Węglińca, Bolesławca i Legnicy do Warszawy w cenie promocyjnej (tj. na poziomie 59 zł, tak jak z Wrocławia) to ten pociąg EIC na odcinku Węgliniec - Wrocław będzie woził powietrze. I wyleci z rozkładu jazdy przy najbliższej korekcie. Co do tego chyba nikt nie ma żadnych wątpliwości. A wystarczy prosty myk, żeby połączenie odniosło sukces, ale do tego trzeba użyć mózgu, z czym na Żelaznej bywa ciężko. Co trzeba zrobić, żeby pociąg zapełnić do ostatniego miejsca? Po pierwsze, o czym już wspomniałam, bilety promocyjne do/z Warszawy w cenie 59 zł. Po drugie, oferta promocyjna (bilety zbliżone cenowo do oferty KD) na odcinku Węgliniec - Wrocław (np. bilet Bolesławiec - Wrocław za 19 zł) - taka oferta przyciągnie pasażerów na krótkim odcinku. A chyba lepiej przewieźć 100 pasażerów za 19 zł do Wrocławia niż 10 pasażerów za 105 zł do Warszawy, co nie? Bo przy aktualnej ofercie PKP IC "dla bogaczy" bardziej będzie się opłacać pojechać pociągiem KD do Wrocławia i tam przesiąść się do pociągu EIC/EIP, niż jechać bezpośrednio, co stanowi swoisty absurd, niespotykany w żadnym normalnym kraju. Na dzień dzisiejszy, jak dla mnie, ten EIC może w ogóle nie jeździć. Nie wiem dla kogo będzie ten pociąg... Pomijam już to, że powinien jechać do/ze Zgorzelca! A tu nawet zapowiadanego IC Busa nie ma.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 18-11-2015, 23:18    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze, Rzeczywiście, kompletny absurd. Bilet z Legnicy do Wrocławia na ten pociąg kosztuje praktycznie tyle samo co z Wrocławia do Warszawy. Po prostu kosmiczna bzdura. No ale w "systemie" IC są promocje na trasę do Wrocławia; na wklepanie odcinka węglinieckiego w rubryczkę bazy danych jakoś zabrakło wyobraźni Januszom Strategii Sprzedażowej z Żelaznej.

Być może ta trasa była od początku przewidziana do uwalenia z powodu "małej frekwencji", co ostatecznie uwolni PKPIC od marudzących przedstawicieli tego regionu, domagających się połączeń dalekobieżnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kpc21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sie 2012

PostWysłany: 19-11-2015, 00:14    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec napisał/a:
A tak z ciekawości zapytam, czy po likwidacji PKS Zgorzelec istnieje jeszcze linia autobusowa Zgorzelec - Gorlitz?

Istnieje: http://bieleccybus.pl/rozklady/86-zgorzelec-rozklad-jazdy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arsenic Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Maj 2015

PostWysłany: 22-11-2015, 12:44    Odpowiedz z cytatem

Czy ma ktoś informację na temat pociągu 66209 który wg nowego rozkładu jazdy od 13.12 ma kursować w relacji Lubań Śląski- Węgliniec (przez Gierałtów, Gierałtów Wykroty) odjazd 19:31. Czy będzie on skomunikowany w Węglińcu na Wrocław? Dlaczego nie jest to bezpośrednie połączenie jak obecna 69553
CZOCHA z 19:10?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 22-11-2015, 12:54    Odpowiedz z cytatem

Będzie w Węglińcu 10-minutowe skomunikowanie z pociągiem Drezno-Wrocław.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 17 z 23 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 21, 22, 23  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl