W soboty, niedziele i wybrane dni swiateczne beda kursowaly autobusy spolki Polbus na trasie Wroclaw - Jakuszyce i z powrotem (1 para). Co ciekawe, autobus odjezdza z przystanku Jakuszyce Bieg Piastow o godz. 16.00, by zameldowac sie w Jeleniej Gorze o 16.45 - czas podrozy wynosi wiec 45 min. Decydujac sie na podroz pociagiem, wyjezdzamy z Jakuszyc dokladnie 8 min pozniej (16.08), by, oczywiscie po zaliczeniu przesiadki w SPG, dotrzec do Jeleniej Gory o 17.56. Taki stan rzeczy chyba nie wymaga komentarza.
Petrik,
No ja wiem czy nie wymaga? Oferta Polbusu to jest raczej dla Wrocławiaków i wątpię żeby ktoś jeździł na krótkich odcinkach. Szczególnie, że kurs autobusowy jest oterminowany.
Od 29 kwietnia pociągi Pendolino pojadą na trasie z Jeleniej Góry do Warszawy przez Wrocław. Z Jeleniej Góry Pendolino wyruszy o godz. 4.51, by w Warszawie być o 10.41. Po drodze zatrzyma się na stacji Wałbrzych Miasto (odjazd o godz. 5.42) i na Wrocławiu Głównym (odjazd o godz. 6.47). Ze stolicy pociąg wyjedzie o godz. 17.19, by do celu dotrzeć o 23.03. We Wrocławiu będzie o godz. 21.12, a w Wałbrzychu godzinę później.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Począwszy od 13 marca 2016 r., Koleje Dolnośląskie S.A. uruchomią dodatkowy pociąg w relacji Węgliniec (odj. 21:03) - Zgorzelec (przyj. 21:27), kursujący w terminie tożsamym z okresem kursowania połączenia EIC "Łużyce".
Korekta rozkładu jazdy pociągów obowiązująca od 13 marca 2016 r.
Od dnia 13.03.2016 r. zostaje wprowadzona korekta rocznego rozkładu jazdy pociągów. Zmiany obowiązywać będą do 11.06.2016 r. i dotyczą także pociągów Kolei Dolnośląskich.
Począwszy od 13 marca 2016 r., Koleje Dolnośląskie S.A. uruchomią dodatkowy pociąg w relacji Węgliniec (odj. 21:03) - Zgorzelec (przyj. 21:27), kursujący w terminie tożsamym z okresem kursowania połączenia EIC "Łużyce".
Z jednej strony dobra wiadomość z drugiej natomiast... będzie to kolejny muchowóz. Lepszym rozwiązaniem byłoby skomunikowanie nowego kursu z pociągiem KD, który przyjeżdża z Wrocławia do Węglińca o 21:24. Ten nowy kurs mógłby odjeżdżać o 21:35 z Węglińca. Byłby wilk syty i owca cała. Obecnie z połączeń z Wrocławia do Zgorzelca wieczorem mamy 18:05 bezpośredni do Drezna, następny dopiero o 20:30 z przesiadką w Węglińcu. O 19:40 z Wrocławia jedzie osobowy do Węglińca i ten byłby pięknie rozkomunikowany bo prestiżowa spółeczka nie chce dogadać się z PKP CARGO odnośnie wynajęcia lokomotywy tylko woli to zrzucić na barki innej spółki.
Problem dojazdu do Zgorzelca z EIC Łużyce powinien byc problemem PKP IC a nie KD. Dlaczego to my wszyscy mamy płacić za fanaberie prestiżu? Dlaczego nie możemy mieć możliwości dojazdu z Wrocławia do Zgorzelca z przesiadką w Węglińcu pociągiem osobowym odj. o 19:40 z Wrocławia?
To nie wiesz że w normalnym kraju to właśnie z pociągami dalekobieżmymi są skomunikowane pociągi regionalne? To właśnie tworzy sieć połączeń i kolej nabiera znaczenia jako cała sieć a nie pojedyncze linie. To jest oznaka normalności i pierwsza jaskółka współpracy między przewoźnikami. Dobrze będzie jak Rząd doprowadzi do skutku wspólny bilet. Poza tym gdyby KD chciało zrobić połączenie ze swoim pociągiem toby zrobiło a nie czekało aż IC zapłaci za paliwo do szynobusa. Gratuluję tym co hejtują bez znajomości rynku kolejowego takie pomysły, to dzięki takim jak Wy kolej w Polsce wygląda jak wygląda.
Na mój gust to nie broszka KD, żeby PICowi pasażerów dowozić. Intercity powinno same chociaż IC Busa zorganizować między Zgorzelcem a Węglińcem, tak jak to zresztą na początku było zakładane.
Tego typu działanie może to stworzyć precedens, że PKP będziechętniej skracać relacje, a o dojazdy to niech się marszałkowie martwią...
To nie wiesz że w normalnym kraju to właśnie z pociągami dalekobieżmymi są skomunikowane pociągi regionalne? To właśnie tworzy sieć połączeń i kolej nabiera znaczenia jako cała sieć a nie pojedyncze linie. To jest oznaka normalności i pierwsza jaskółka współpracy między przewoźnikami. Dobrze będzie jak Rząd doprowadzi do skutku wspólny bilet. Poza tym gdyby KD chciało zrobić połączenie ze swoim pociągiem toby zrobiło a nie czekało aż IC zapłaci za paliwo do szynobusa. Gratuluję tym co hejtują bez znajomości rynku kolejowego takie pomysły, to dzięki takim jak Wy kolej w Polsce wygląda jak wygląda.
Kolego, w normalnym kraju to by ten pociąg docierał do Zgorzelca bez fundowania przesiadek bo ktoś obraził się na trakcję spalinową - czytaj oszczędza na wynajem lokomotywy czy busa. Akurat jestem z branży i naprawdę wq..ją mnie takie decyzje, bo jakoś na ścianie wschodniej można codziennie wynajmować loka spalinowego SU46 od PKP CARGO a na Dolnym Śląsku nie da się! zwalając to na barki UMWD czyli podatników.
Ponadto, jak ktoś ze Zgorzelca chce coś załatwić w stolicy w jeden dzień to i tak czego go jazda autem do Węglińca bo, nie ma dojazdu rano na EIC Łużyce do Warszawy, a poza tym przyjeżdża on dosyć późno (po 12-tej, nie każdemu ta godzina odpowiada)
To nie jest hejt tylko fakty, na które spółka PKP IC jest oporna. I to dzięki takim złym decyzjom kolej w PL kuleje .
Tylko , że Niemiec czego nie załatwi w stolicy województwa to załatwi przez neta.Nie musi jechać do stolicy aby coś załatwić. Chyba że jedzie na zjazd absolwentów
@FTD - chłopie zastanów się co piszesz bo ja rozumiem, że można zmienić zdanie ale w takim tempie? Najpierw piszesz: "Z jednej strony dobra wiadomość z drugiej natomiast... będzie to kolejny muchowóz" ( to o pociągu z Węglińca do Zgorzelca skomunikowanym z EIC Łużyce). Kilka postów dalej piszesz: "Kolego, w normalnym kraju to by ten pociąg docierał do Zgorzelca bez fundowania przesiadek bo ktoś obraził się na trakcję spalinową - czytaj oszczędza na wynajem lokomotywy czy busa. Akurat jestem z branży i naprawdę wq..ją mnie takie decyzje, bo jakoś na ścianie wschodniej można codziennie wynajmować loka spalinowego SU46 od PKP CARGO a na Dolnym Śląsku nie da się! zwalając to na barki UMWD czyli podatników."
Po pierwsze pieniądze KD czy IC są pieniędzmi podatników więc pisanie o zwalaniu na barki podatników jest delikatnie rzecz ujmując bzdurą, po drugie to się zdecyduj czy z Warszawy do Zgorzelca jeżdżą muchy czy ludzie - bo Twoja logika z całym szacunkiem ale szwankuje - wytłumacz mi jak to jest szynobus skomunikowany z EIC Łużyce pojedzie pusty a EIC Łużyce do Zgorzelca pojedzie pełny? Czy może po prostu chodzi Ci o to aby przejechać się EIC prowadzonym przez SU 46 lub jeszcze lepiej Gamę do Zgorzelca? Jeżeli jesteś jak to piszesz z branży - to wiele rzeczy na kolei przestaje mnie faktycznie dziwić....
@sZakOOu - szanowny kolego, rolą KD jest zapewnić transport lokalny pasażerom, w tym umożliwić im dogodne przesiadki nawet na pociągi PIC-u. I w moim przekonaniu to bardzo dobry ruch KD i powrót do hm... normy aby tu o normalności nie mówić.
@ET87 - czyli Niemiec załatwia sprawy w "województwie" osobiście a do stolycy pisze maile .... no gratuluję samopoczucia - dla Twojej informacji w Niemczech drogą elektroniczną załatwisz niemal wszystko i nie ma znaczenia na jakim szczeblu administracji to załatwiasz. A z drugiej strony tak z ręką na sercu jakie sprawy urzędowe w swoim życiu (bez szczegółów podaj ilość) załatwiałeś w Warszawie w urzędzie centralnym (bo jeżeli mieszkasz/łeś w Warszawie i wyrabiałeś tam dowód lub odbierałeś świadectwo chrztu to mnie nie interesuje), naprawdę niewiele jest takich spraw i nie sądzę aby mieszkańcy Zgorzelca z całym szacunkiem szturmowali KPRM, no chyba że tłumnie odwiedzają Warszawę 10 każdego miesiąca ale to inna bajka;)
_________________ Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum