Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Podstawa prawna czasu pracy maszynisty
Autor Wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 26-02-2015, 20:24    Odpowiedz z cytatem

to dawaj ja tu Smile sam jestem ciekaw Smile można jechać 14 godzin czy nie Smile ?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 26-02-2015, 20:39    Odpowiedz z cytatem

Poszło na priv nie będę forum zaśmiecał, chociaż zakazu jazdy powyżej 12 godziny nadal nie znalazłem.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ocelot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2009
Skąd: Tutejszy

PostWysłany: 27-02-2015, 08:37    Odpowiedz z cytatem

Jubikej.
Jest takie Zarządzenie , że jeżeli maszynista w trakcie prowadzenia pociągu stwierdzi że :
- przekroczy harmonogramowy czas pracy ( ale nie 12 godzin ),
- przekroczy 12 godzin,

to MUSI bezwzględnie o tym poinformować Dyspozytora , co w przypadku drugim skutkuje 99% zakazem dalszego prowadzenia pociągu powyżej 12 godzin - czyli podmianą gdzieś na stacji w drodze do jednostki macierzystej.

Borys - dam Ci taki przykład :
Z grafiku miałeś szychtę 10 godzin pod okienkiem.
Dyspozytor wysyła Cię z jakimś pociągiem do stacji B, gdzie go zdajesz i tu masz 12 godzin.
Za darmo przecież nie wrócisz ani nie masz zamiaru pracować ku chwale Ojczyzny.
I dostajesz nr. polecenia na przekroczenie wszystkiego - ALE WRACASZ PASAŻEREM.
Nie ma znaczenia że przez 10 godzin spałeś, leżałeś itp itd i jesteś naprawdę nie zmęczony.
12 godzin jest święte i ani minuty dłużej za kołem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 27-02-2015, 09:49    Odpowiedz z cytatem

oczywiście wszystko jasne jade ze stacji A (w trakcie jazdy koncza mi się godziny), dzwonie do dyspozytora on mi daje nr polecenia. Jest wszytsko ok. Tylko, ze dyspozytror nie daje mi zmiany na stacji pośredniej B, C czy D. Bo nie ma takiej możliwości i jadę kolejne 2 godziny do stacji docelowej.

Myślę, że borysowi o to właśnie chodziło. Ile pow. tych 12h pracować. Bo jasne że człowiek nie postawi pociągu z ludźmi w Sopocie jak ma dojechać do Gdyni, tylko czasami są gorsze przypadki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ocelot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2009
Skąd: Tutejszy

PostWysłany: 27-02-2015, 09:56    Odpowiedz z cytatem

Jubikej. To właśnie napisałem że w 99% masz taką podmianę dostać, gdy przekraczasz 12 godzin.
W innym przypadku musisz dostać zgodę na taką jazdę a Dyspozytor musi się władzy z tego wytłumaczyć, dlaczego na to pozwolił. Lecz jak wspomniałeś , wszystko zależy od okoliczności. W normalnej sytuacji ruchowej tak przecież nie jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 27-02-2015, 10:39    Odpowiedz z cytatem

Wlasnie o to chodzi, dostajesz zgode (polecenie) przekroczenia czasu jazdy o 20 minut, wydaje ci sie ze jestes czysty, tylko potem zawsze trafi sie jakis filozow w stylu " to ty niewiesz ze przepisy sie zmienily, jakby cos sie stalo to masz cieplo" i wlasnie chce byc pewny jaki jest stan prawny i kiedy moge miec cieplo lub kiedy jestem czysty.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 27-02-2015, 11:28    Odpowiedz z cytatem

na dobra sprawę to weź polecenie i pracuj nawet 24h :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 27-02-2015, 11:54    Odpowiedz z cytatem

Smile

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2015

PostWysłany: 27-02-2015, 13:19    Odpowiedz z cytatem

Tak czytam ten wątek i się zastanawiam czemu kręcicie sami bat na siebie. Maszynista powinien pracować max 12 godzin. Jadąc powyżej 12 godzin kryjecie pewną część ciała dyspozytora biorąc na siebie sporą odpowiedzialność. W ruchu osobowym nie zapewnienie podmiany jest kompletną nieudolnością. Przecież tam wszystko wiadomo dużo wcześniej i nie ważne czy to Sopot czy Tczew, godziny się skończyły to raczej łatwo policzyć. Pracuję w Cargo i wielokrotnie zostawiłem pociąg na jakiejś pipidówie. Zdarzało się że dyspozytor odcinkowy PLK nie był szczęśliwy. Najpierw mnie uwalił, zmienił kolejność wyprawiania pociągów pomimo wcześniejszych ustaleń a potem mi nakazywał jechać tam gdzie mu odpowiadało. Na ostatniej stacji, w 11:55 minucie mojej pracy, na torze głównym pomimo podania przelotu przez dyżurnego odmówiłem dalszej jazdy. Telefony i radio się grzały. Straszył mnie pan jakimiś bliżej nieokreślonymi konsekwencjami i co, i nic.
Nie wiem czy znajdziesz jakąś podstawę prawną, pewnie jest ale jak znam życie kolejowe ciężko będzie ją odszukać. Interpretacji jej pewnie też będzie wiele. Inaczej zinterpretuje ją dyspozytor a inaczej prokurator. Z tego co wiem to jazda powyżej 12 godzin tylko w sytuacjach bardzo szczególnych typu katastrofa. Opóźniony pociąg raczej pod taką sytuację nie podchodzi.

ad

[ Dodano: 27-02-2015, 13:39 ]
Kodeks pracy. dział szósty, czas pracy

Rozdział IV

Systemy i rozkłady czasu pracy

Art. 135. [System równoważnego czasu pracy] § 1. Jeżeli jest to uzasadnione rodzajem pracy lub jej organizacją, może być stosowany system równoważnego czasu pracy, w którym jest dopuszczalne przedłużenie dobowego wymiaru czasu pracy, nie więcej jednak niż do 12 godzin, w okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 1 miesiąca. Przedłużony dobowy wymiar czasu pracy jest równoważony krótszym dobowym wymiarem czasu pracy w niektórych dniach lub dniami wolnymi od pracy.

§ 2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach okres rozliczeniowy, o którym mowa w § 1, może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 3 miesięcy.

§ 3. Przy pracach uzależnionych od pory roku lub warunków atmosferycznych okres rozliczeniowy, o którym mowa w § 1, może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 4 miesięcy.

Art. 136. [Dozór urządzeń] § 1. Przy pracach polegających na dozorze urządzeń lub związanych z częściowym pozostawaniem w pogotowiu do pracy może być stosowany system równoważnego czasu pracy, w którym jest dopuszczalne przedłużenie dobowego wymiaru czasu pracy, nie więcej jednak niż do 16 godzin, w okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 1 miesiąca.

Prokurator nie będzie się więcej pytał. Wewnętrzne przepisy, będzie miał głęboko gdzieś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 27-02-2015, 13:53    Odpowiedz z cytatem

Nic na siebie nikt nie kręci to, że szukam podstawy prawnej nie znaczy wg jakich zasad postępuje zresztą sam przytaczasz przepis

Cytat:
Art. 136. [Dozór urządzeń] § 1. Przy pracach polegających na dozorze urządzeń lub związanych z częściowym pozostawaniem w pogotowiu do pracy może być stosowany system równoważnego czasu pracy, w którym jest dopuszczalne przedłużenie dobowego wymiaru czasu pracy, nie więcej jednak niż do 16 godzin, w okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 1 miesiąca.


Cytat:
Nie wiem czy znajdziesz jakąś podstawę prawną, pewnie jest ale jak znam życie kolejowe ciężko będzie ją odszukać.


Podobno nadzieja umiera ostatnia, jak coś znajdę nie omieszkam się podzielić.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2015

PostWysłany: 27-02-2015, 14:13    Odpowiedz z cytatem

No z tego wynika że po 12 godzinach możesz co najwyżej popilnować lokomotywy. Utrzymać ją w gotowości do jazdy żeby np nie trzeba było robić próby jak dotrze podmiana. Oczywiście ma tu też zastosowanie powrót pasażerem do jednostki macierzystej. Ja tu w tym wątku czytałem już teksty typu " czy mogę jechać jak otrzymam zgodę" Według mnie nie. Znam życie i naciski na jakie narażony jest maszynista w takich sytuacjach.Wiem doskonale że każdy z chęcią pojechałby dalej. W ruchu towarowym to niemal norma. Weź pod uwagę że są już maszyniści w Polsce karani sądowo za jazdę bez znajomości szlaku. Zakład im pomógł ?
Wjechało UTK na karty pracy, przetrzepało a potem niespodzianka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 27-02-2015, 14:28    Odpowiedz z cytatem

No ja to interpretuje trochę inaczej, jeżeli twoja praca polega na częściowym pozostawaniu w pogotowiu do pracy to możesz przedłużać (oczywiście w nietypowych sytuacjach i za zgodą), jeżeli siedziałeś 12 h na pociągu to nie możesz, ale to na jakimś forum prawniczym będę dyskutował.

Cytat:
Weź pod uwagę że są już maszyniści w Polsce karani sądowo za jazdę bez znajomości szlaku. Zakład im pomógł ?


I właśnie dlatego drążę temat, ustawa o transporcie kolejowym wylicza dokładnie przypadki kiedy można jechać bez szlaku.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2015

PostWysłany: 27-02-2015, 14:39    Odpowiedz z cytatem

ok. Moja interpretacja to pogotowie to pogotowie a praca za nastawnikiem to praca. Nietypowa sytuacja dla nie jednego dyspozytora to 5 minut opóźnienia z powodu problemów z rozjazdami. Podyskutuj na forum prawniczym. Mają oni tam doświadczenie w interpretacji prawa i koniecznie podaj ustalenia.
Pozdrowionka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 27-02-2015, 20:35    Odpowiedz z cytatem

Link jakby ktoś był zainteresowany Inspekcja pracy o czasie pracy maszynistów.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 19-03-2015, 11:21    Odpowiedz z cytatem

Czas pracy maszynistów – konieczność nowej regulacji prawnej?

Pomimo proponowanych zmian, brak jest odrębnych przepisów regulujących kompleksowo czas pracy maszynistów, tak, jak to przykładowo ma miejsce w przypadku kierowców w transporcie drogowym. Czas pracy maszynistów aktualnie regulowany jest przepisami kodeksu pracy. Zagadnienia z tym związane będą tematem specjalistycznego seminarium organizowanego przez TOR Konferencje oraz Kancelarię Prawną Krajewska Walter Adwokaci i Radcy Prawni sp.p.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/56451/czas_pracy_maszynistow_koniecznosc_nowej_regulacji_prawnej.htm

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl