Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 66, 67, 68, 69, 70  Następny
Wieści z WARS-u

Czy WARS należy zlikwidować (całkowite przejęcie przez PKP IC)?
TAK
66%
 66%  [ 194 ]
NIE
21%
 21%  [ 64 ]
Niech zostanie tak jak jest
5%
 5%  [ 17 ]
Nie mam zdania
6%
 6%  [ 18 ]
Głosowań: 293
Wszystkich głosów: 293

Autor Wiadomość

socjalista Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2013

PostWysłany: 17-03-2014, 09:35    Odpowiedz z cytatem

– Wie pan co to jest? – prezes chwilę szperał w drugim pokoju, po czym przyniósł coś na kształt wielkiej szarej cegły. Na pierwszy rzut oka było widać, że to przedmiot niebezpieczny, w kontakcie z głową potencjalnie śmiertelnie niebezpieczny.

– Kasa fiskalna? – zaryzykowałem bez pewności.

– Takich starych kas w wagonach sypialnych i kuszetkach mamy ok. 2,5 tysiąca sztuk. Wdrażamy właśnie projekt ich wymiany na nowoczesne modele. To jeden z przykładów, jak bardzo próbujemy się zmienić. Niedługo konduktorzy większość czynności będą wykonywali na tabletach. Z PRL-u przeskoczymy w tym względzie do dziś, w jednej chwili – chwali się Dudek.


http://www.rynek-kolejowy.pl/51350/jajecznica_i_mleczko_czyli_jak_zmienia_sie_wars.html

Nowy prezes historii Warsu się uczy, choć jakby po łebkach. Gdyby zapowiedział przeskok z XX wieku w wiek XXI, to bym się zgodził. W PRL nie było kas fiskalnych, bo nie było takiej potrzeby. Podatek VAT wprowadzono dopiero w 1993.

Dziwi mnie też ta liczba. 2,5 tys. kas, gdy konduktorzy Wars obsługują raptem 48 wagonów sypialnych i 12 kuszetkowych. Wars zatrudnia około 500 pracowników. Można by przyjąć, że konduktorów jest nie więcej niż 300. Na jednego przypada 8 kas fiskalnych.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuszeta Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Kwi 2007

PostWysłany: 18-03-2014, 00:32    Odpowiedz z cytatem

Swoją drogą te kombajny to rzeczywiście porażka. Ale jak widzę żale i lamenty oraz zgrzytanie zębów że trzeba się na tablecie uczyć to juz nie wiem czy tak kasa nie jest lepsza... ;-)
Pewnie będzie to taki sam terminal jak ma intercity, choć mogę się mylić..

_________________
Kto mi dał ten ch..jowy avatar?? Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

socjalista Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2013

PostWysłany: 18-03-2014, 12:04    Odpowiedz z cytatem

Zaraz po powołaniu na funkcję prezesa WARS S.A. na portalu forsal.pl we wrześniu ubiegłego roku można było przeczytać taki tekst:

Na poprawę wyników Warsu Paweł Dudek dostał 2 lata, zapisano to w jego kontrakcie menedżerskim. Prezes szykuje specjalne menu dla Pendolino i ekspansję barów Wars Express (...)

O sobie mówi, że w Warsie będzie „agentem zmian”. Na jesień zapowiada modyfikację umów z franczyzobiorcami pod kątem programów lojalnościowych dla pasażerów. Obiecuje kilkanaście nowych barów Wars Express, które mają zacząć działać do końca 2014 r. Będzie też wypowiadanie niekorzystnych umów na najem obiektów w czterech oddziałach w Polsce. W planach jest sezonowe menu i możliwość zamawiania konkretnego dania do przedziału pierwszej klasy już podczas zakupu biletu online.

http://forsal.pl/artykuly/730805,prezes-warsu-pawel-dudek-pendolino-wars-express.html

Ponad cztery lata wcześniej na tym samym portalu:

20 lokali w centrach handlowych w trzy lata, a nawet ekskluzywne restauracje - to plany kolejowej spółki Wars, należącej do PKP Intercity.

Od kilkunastu miesięcy intensywnie się zmieniamy i myślimy o tym, jak się rozwijać, dywersyfikując przychody - mówi GP prezes spółki Zbigniew Terek.


http://forsal.pl/artykuly/110300,restauracje_wars_beda_w_centrach_handlowych.html

To był schyłkowy Terek, po prawie trzech latach prezesowania w Warsie. Dwa miesiące później został odwołany. Potem przez cztery lata prezesem był wybitny kolejarz Krzysztof Supa, potem przez pół roku prezesa nie było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuszeta Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Kwi 2007

PostWysłany: 23-03-2014, 18:39    Odpowiedz z cytatem

To jak to jest z tymi zwolnienami w O/Centrum?
W związku ze zmianami w rozkładzie jazdy Warszawie odeszły Karki do obsługi.. W innym temacie ktoś pisał że WARS mają zlikwidować w przyszłym roku.. co to za ploty?

_________________
Kto mi dał ten ch..jowy avatar?? Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

młody warsiarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2013

PostWysłany: 24-03-2014, 00:04    Odpowiedz z cytatem

zwolnienia będą.. tylko najpierw trzeba wykorzystać siłę roboczą, żeby pojechała do Rzymu z pielgrzymami i sama się żywiła przez 5 dni. bo przecież żaden szanujący się pracownik pkp ic nie pojedzie na 6 dni bez zapewnienia wyżywienia i noclegu. co innego warsiarz. ten za darmo musi pojechać i jeszcze podziękuje, że ma "jazdę". a ile zarobi? 600 zł brutto za 5 dni pracy.

oczywiście odezwą się zaraz głosy że to sama przyjemność i zaszczyt jechać do Rzymu na kanonizację... taaa

a zwolnienia? ja przewiduję, że po wakacjach, kiedy znikną zupełnie pociągi nocne. Kraków straci Uznam.. co zostanie? Ustronie i zagranica. Gdynia straci wszystko. Może Warszawa i Szczecin się utrzymają. Może.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

socjalista Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2013

PostWysłany: 24-03-2014, 08:14    Odpowiedz z cytatem

Parę dni temu "Kurier Kolejowy" za "Gazetą Prawną" taką notkę zamieścił:

Gazeta informuje, że z Warsu będzie musiał odejść ok. 20 proc. z 450 zatrudnionych. Operacja będzie rozłożona na miesiące (nie będzie zwolnień grupowych).

Zwolnienia wiążą się z trwającą restrukturyzacją spółki.

Licząc z franczyzobiorcami, dla Warsu pracuje – w zależności od okresu – od 700 do 800 osób.


http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/18734/Wars-zwolni-20-procent-zalogi.html

20% to 90 osób. Zastanawia mnie ta restrukturyzacja, bo od kilkunastu lat spółka jest ciągle restrukturyzowana. Co prezes, to o potrzebie restrukturyzacji ględzi. Z wyjątkiem może Supy, jemu to zwisało. Wydaje mi się, że restrukturyzacja w wydaniu WARS S.A. to po prostu dopasowywanie poziomu zatrudnienia do potrzeb właściciela, czyli PKP Intercity. A że Intercity cienko przędzie, to i Wars coraz mniej jest potrzebny. Na pewno jednak potrzebni są prezesi, by restrukturyzować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuszeta Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Kwi 2007

PostWysłany: 27-04-2014, 20:48    Odpowiedz z cytatem

No i jak po Roma?
Tym co zostali w Polsce chyba dobrze - nie muszą obsługiwać bezposcielowek tylko spiochy jadące za nie Smile Tylko chyba na Ustroniu zostala bezposcielowa SmileSmile

Kto obsługuje teraz Karkonosze do Lublina? Z obiegu wagonów wynika że ma to byc 4dniwka dla Gdyni, ale nie wierze by Warszawa dała się wycygianic i pewnie na jednym obiegu jezdzi Wawa, na drugim Gdynia..
Wawa na otarcie łez dostała Gorzów Smile

_________________
Kto mi dał ten ch..jowy avatar?? Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BartekD1986 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Paź 2012

PostWysłany: 31-05-2014, 12:56    Odpowiedz z cytatem

Nocne pociągi tylko sezonowo i z Przemyśla do Świnoujścia

Jak poinformował Zbigniew Klepacki, wiceminister infrastruktury i rozwoju regionalnego przyszła oferta PKP Intercity zakłada, iż połączenia nocne (z wagonami sypialnymi i kuszetkami) mają obejmować wyłącznie:

1) całoroczne połączenia w najdłuższych relacjach, tj. np. Przemyśl –Szczecin/Świnoujście,
2) wybrane połączenia sezonowe w okresie zimowym i wakacji letnich.

Natomiast pozostałe relacje obsługiwane będą wyłącznie połączeniami dziennymi.

Więcej: http://inforail.pl/text.php?id=64503


Czas uciekać z tego kraju. Pani Bieńkowska zgasi światło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 31-05-2014, 14:40    Odpowiedz z cytatem

Szkoda, że dziennikarze nie zapytali wiceministra, czy w związku ze zmniejszeniem ilości pociągów zmniejszy się dotacja z budżetu państwa do PKP Intercity S.A.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

borsuk1977 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 31-05-2014, 15:09    Odpowiedz z cytatem

To super!!! W ogóle wszystko zlikwidujmy. Co za kretyni tam pracują!!! Myślałem ze właśnie nocne pociągi dają nam możliwość zaoszczędzenia czasu. Wsiadamy wieczorem, rano na miejscu. Nie tracimy dnia. Kupujemy sypialny bądź kuszetkę. Ale nie!!! Lepiej zlikwidować wagony odstawić w krzaki bo przecież i tak kursy nocne sezonowe za 2 lata zostaną zlikwidowane. On pieprzy że podróżni się odwracają od Kolei. Nie panie ministerku to Kolej przez wasze nieudaczne działania odwraca się od podróżnych.!!!! Ale wy tow ministerku macie swojego pierdolino jak Prezes miał swojego misia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

socjalista Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2013

PostWysłany: 01-06-2014, 08:28    Odpowiedz z cytatem

Jakoś nikt nie przedstawił argumentu na to, że powinno być jak dotychczas, albo i lepiej - jak w PRL. Czasy się zmieniają, kolej nie jest już podstawowym środkiem transportu. Skoro z analizy ekonomicznej wynika, że wożenie powietrza jest dla PKP Intercity nieopłacalne, to niby dlaczego spółka ma generować stratę? Rozumiem, że krytyka ministra wynika z obawy o utratę miejsc pracy przez pracowników Warsu. Tak funkcjonuje kapitalizm na całym świecie. Gdy firma upada, wszyscy pracownicy idą na bruk i bywa, że długo muszą czekać na wypłatę zaległych wynagrodzeń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BartekD1986 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Paź 2012

PostWysłany: 01-06-2014, 14:29    Odpowiedz z cytatem

Zgodziłbym się z Tobą, gdybyśmy rzeczywiście wozili powietrze. Wielokrotnie już pisano na tym forum, że wagony sypialne i z miejscami do leżenia mają wysoką frekwencję. To co mówi pan minister to wyssane z palca informacje, które mają uzasadniać uwalenie kolejnych pociągów, firmy i jej pracowników. Chyba, że wierzysz panu ministrowi?

Dla potwierdzenia tego co napisałem podaję wczorajszą frekwencję w "krótko relacyjnym" pociągu Bielsko Biała - Gdynia, którym to pasażerowie zdecydowanie nie chcą jeździć:

31.05/01.06 45200 032

BIELSKO B.GL-GDYNIA GL

wagon sypialny: 23 osoby z diagramu, 2 miejsca wolne

31.05/01.06 45200 034

BIELSKO B.GL-GDYNIA GL

tania kuszeta: 40 osób z diagramu, 14 miejsc wolnych.

Życzę, żeby w pociągach dziennych mieli taką frekwencję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

borsuk1977 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 01-06-2014, 16:57    Odpowiedz z cytatem

często jezdze w wagonach sypialnych i potwierdzam to co napisał przedmówca. Zawsze jest dobra frekwencja. Nie mówie już o wakacjach. Ale przecież trzeba uwalić WSZYSTKO!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-06-2014, 06:40    Odpowiedz z cytatem

A wiadomo jak sytuacja z naborem na asystentów na ten sezon? Bo ja mimo telefonów uzyskuje tylko informacje, ze nikt nic nie wie, że ciągle ustalają. I sumie nikt mi nie potrafi odpowiedzieć, a już naprawdę mało czasu zostało do początku wakacji.
Rok temu jeździłem to już na początku maja wiedziałem, że będzie praca, a w tym roku, nic, ani w te ani we wte
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pajeczaki Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Mar 2012

PostWysłany: 02-06-2014, 10:00    Odpowiedz z cytatem

Do Mateusz 123.Przyjęcia będą , chociaż mniej osób niż w roku poprzednim.Jeżeli wysłałeś podanie to trzeba uzbroić się w cierpliwość , ponieważ wszystkie podania o prace odesłane zostały do Warszawy.Z tego co się dowiedziałem będą na sezon przyjmować tylko na etaty asystentów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 67 z 70 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 66, 67, 68, 69, 70  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl