W przyszłym rozkładzie jazdy niewykluczone, że będą 2-3 pary EIPremium kursujących bez zatrzymania na odcinku Warszawa Wsch.-Gdańsk Gł, czyli tak jak do 2007 roku IC "Neptun" I IC "Kaszub".
A czas jazdy jest naprawdę bardzo naciągnięty.
W kierunku Trójmiasta każdy jeden skład jest w Iławie praktycznie około 10 minut przed czasem.
Z powrotem zazwyczaj od Legionowa jedzie z prędkością szybkiego roweru żeby nie być za długo przed czasem na wschodnim.
"Jantarem" jechałem w tym roku, mając czasami 15-16 wagonów potrafił przejechać z Warszawy Wsch, do Gdańska Gł w 2h35-2h40 minut.
W poniedziałek ostatnim jantarem jechałem do Gdyni planowy czas jazdy Warszawa Centralna - Gdansk Gł - 2h57 a przeleciał w 2h42. Po wprowadzeniu pod koniec przyszłego roku 200 dla EIP czas ten ma planowo wynosić 2h29 ale podejrzewam że też z 10 minut będzie urywać do 2h20. A widzieliście jak EIC Klimczok na naciągnięty sztucznie czas do 3h12 Warszawa Cen - Gdansk podczas gdy wszystkie pozostałe EIC/EIP mają około 2h56-2h57. EIC Klimoczok jest prowadzony EP09 a dali mu dłuższy czas niż innym EIC/EIP.
EIC "Klimczok" ma wyjątkowo długi czas przejazdu. Podejrzewam, że na każdej ze stacji od Ciechanoowa począwszy stoi po kilka minut. Miejmy nadzieję, że z nowym rozkładem jazdy takich kwiatków nie będzie, nie tylko dla tego ale i dla innych składów.
Nie wiem czy to jest dobry temat, ale chciałbym się dowiedzieć kiedy mniej więcej mogę poznać rozklad jazdy pkp na Sylwestra ( InterCity) chciałbym się dowiedzieć czy będzie pociąg bezpośredni z Rawicza do Zakopanego 28.12 i z powrotem 2.01
A to niby czemu? To, że Sopot jest kurortem nie ma nic do rzeczy m.in. dlatego, że jest wcinięty między Gdańsk a Gdynie, do tego na sopockim dworcu nie ma tłumów czekajacych na EIP.
W nowym rozkładzie jazdy nadal będą uruchamiane pociągi TLK. Informację tę potwierdził prezes PKP Intercity. Nie prawdziwe okazały się zatem wcześniejsze spekulacje o całkowitej likwidacji tej kategorii połączeń. Ale będzie ich mniej. Częściowo zostaną zastąpione przez pociągi InterCity.
@MK_Wro, chyba nieco przesadzasz. Iława to węzeł przesiadkowy i zapotrzebowanie na postoje jest. Potrzebny jest jeden skład wzorem dawanego Kaszuba bez postojów od Warszawy do Gdańska, wszystko na to wskazuje, że będą aż dwa takie pociągi, więc nie ma co marudzić. Postoje EIP są potrzebne także w Iławie, a 2 składy bez postojów byłyby sensownym kompromisem. Z podanego linka wynika jedna dobra wiadomość - rozkład poznamy na dniach.
@hanys, jakie są założenia dla marki IC? Ma być to jednak bardziej EIC czy TLK, jeżeli chodzi o liczbę postojów? Może jednak markę TLK trzeba pozostawić?
Nie wiem czy to jest dobry temat, ale chciałbym się dowiedzieć kiedy mniej więcej mogę poznać rozklad jazdy pkp na Sylwestra ( InterCity) chciałbym się dowiedzieć czy będzie pociąg bezpośredni z Rawicza do Zakopanego 28.12 i z powrotem 2.01 Smile
@sheva ok, masz trochę racji - może model a'la ICE, gdzie np 2x dziennie jedzie "sprinter" miałby sens.
IC mają zastąpić TLK całkowicie, więc raczej jak TLK niż EIC jeśli chodzi o postoje. Tak jak teraz - nie ma różnicy w zatrzymaniach między IC a TLK.
[ Dodano: 03-09-2015, 15:32 ]
TLK jest raczej "antymarką"; kojarzą się z syfiastymi wagonami i ślimaczym tempem. Im szybciej ta kategoria zniknie, tym lepiej. Ale do tego trzeba 100% taboru po modernie.
Tak, uważam, że w Iławie, Malborku i Tczewie EIP stawać nie powinny.
To jeszcze Sopot trza by skasować
Dobra wracamy do tematu
To może by tak zlikwidować postoje EIP dla Oliwy i Wrzeszcza. Bo no bo po co ma się zatrzymywać się co jakiś czas. To nie SKM-ka Trójmiejska. Tam potoków aż dużych nie ma na EIP. A Iława Główna to duża stacja węzłowa przez którą przebiega linia kolejowa 353 i są pasażerowie z Torunia (oraz z Kowalewa Pomorskiego, Wąbrzeźna, Grudziądza, Brodnicy i z Jabłonowa Pomorskiego) a także z Olsztyna przez Ostródę.
Nie będę zajmował stanowiska w sprawie postojów w Laskowicach Pomorskich bo jeżdżę tam rzadko i nie znam zbyt dobrze sprawy, niemniej wygląda na to, że IC chyba samo nie wie czego chce, bo jeszcze w marcowym projekcie dla części pociągów (chyba większości) planowane było dołożenie dodatkowych postojów w Pelplinie i Pruszczu Gdańskim, a teraz mówi się o likwidacji postojów w Laskowicach, nie zdziwię się, jak do grudnia wszystko się jeszcze 10x zmieni
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum