natomiast PKP IC w tym roku robi jakieś dziwne cyrki z Orionem, najpierw zaczął kursować przez Gliwice (i generalnie uważam, że na takiej trasie powinien kursować cały rok, tak jak całe życie kursował Przemyślanin), potem skierowali go na Bytom, ale na czas wakacji z powrotem wróci na Gliwice. I jak ludzie czy w Gliwicach czy w Bytomiu mają się przyzwyczaić do połączenia, skoro raz jest tu, raz tu.
ORION w tym rozkładzie jeździ planowo przez Kędzierzyn, Wrocław. Na Kluczbork został przetrasowany tymczasowo bo było nocne zamknięcie w Glwicach i na Kościan-Poznań. Co do remontu trasy przez Strzelce to oni mieli zamysł, że najpierw zrobiątrasę przez Strzelce, żeby można było sprawnie puszczać pociągi w trakcie remontu trasy przez Kędzierzyn. A że remont trasy przez KK odsuwa się (podobno najwcześniej w 2018) to już inna kwestia. I tak nie jest źle, bo najważniejsze pociągi (czyli nocne i późnowieczorne gdy nie ma regio) jeżdżą przez Kędzierzyn. Jak będzie remont to nie będzie nawet tego bo w nocy będzie przerwa technologiczna.
Info mam od osób pracujących na kolei w różnych spółkach. Co prawda nie jestem do końca pewna czy chodzi akurat o Oriona jednak po wakacjach Lubliniec zachowa nocne połączenie ze Szczecinem i Krakowem.
I jeszcze jedno moi drodzy koledzy to, że w Lublińcu na chwile obecną jest mnóstwo pociągów dalekobieżnych spółki PKP Intercity to tak na prawdę powrót do normalności! To wszystko sie Lublińcowi po prostu należy m.in. z racji tego, że jest bardzo dużym węzłem przesiadkowym oraz jednym z niewielu miast w Polsce z którego linie kolejowe wychodzą w pięciu kierunkach i po wszystkich tych liniach kursują pociągi pasażerskie.
Akurat mnogość pociągów w Lublińcu jest patologiczną sytuacją (na szczęście tymczasową) związaną z katastrofalnym stanem magistrali E30 między Katowicami a Krakowem.
@Bartuś nie masz racji! Opole, Lubliniec i Częstochowa generują tak duże potoki na trasie Kraków-Wrocław ze nawet po zakończeniu modernizacji linii z Katowic do Krakowa część pociągów i tak zostanie na trasie przez Lubliniec
Naprawdę @ambrosia nie przesadzaj. Lubliniec nigdy nie miał tylu pociągów. Obecnie Z Krakowa, Warszawy do Wrocławia najszybsza trasa jest przez Lubliniec. Dlatego jeździ tyle pociągów.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-06-2016, 19:34
hanys, nie za bardzo chce mi się w to wierzyć, ale do doprowadzenia E30 dzieli nas odległa przyszłość, więc wiele może się zdarzyć
@celtin.88 i m.in. dlatego te pociągi zostaną na trasie Częstochowa-Lubliniec-Opole
@Rozkładowiec, to lepiej uwierz, w naszej spółce już od dawna sie o tym mówi, przekierowanie składów Kraków-Wrocław na linie przez Częstochowe, Lubliniec, Opole był największym strzałem w dziesiątkę odkąd istnieje PIC tak jak pisałem nawet po zakończeniu modernizacji linii z Katowic do Krakowa część pociągów jadących w relacji Kraków-Wrocław i tak zostanie na obecnej trasie i to nie tylko ze względu na czas przejazdu.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-06-2016, 20:03
hanys, moim skromnym zdaniem po modernie bardziej sensowniejszym rozwiązaniem dla Lublińca i Częstochowy byłoby zwiększenie połączeń w relacji Poznań - Ostrów - Lubliniec - Częstochowa Str. - Kraków i Warszawa - Częstochowa - Wrocław, a połączenia stricte Wrocław - Kraków powinny być kierowane jednak przez Katowice. Chociaż 1-2 pary dziennie (nie więcej) mogą przez Lubliniec jechać.
@Rozkładowiec możesz być pewien, że po zakończeniu moderny Katowice-Kraków na trasie przez Częstochowe, Lubliniec zostaną więcej niż 2 pary pociągów relacji Kraków-Wrocław
@ambrosia i jeszcze jedna kwestia, po sezonie letnim Orion zostanie na trasie przez Kędzierzyn-Koźle jednak masz racje Lubliniec zachowa nocne połączenie ze Szczecinem i Krakowem a to za sprawą pociągu Calipso który po wakacjach będzie kursował codziennie w relacji ze Szczecina do Krakowa Płaszowa.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-06-2016, 21:02
hanys, jeśli faktycznie tak będzie jak piszesz, to znaczy że IC-ki na silę pakują swoje pociągi okrężnymi terasami. O ile teraz jest to w pełni uzasadnione ze względu na nieudolność PLK na E30, o tyle po modernizacji nie będzie to miało zbytniego sensu. Jak jeszcze dodasz że pociągi łączące Wroclaw z Kielcami i Lublinem będą dalej pchane przez Katowice, to znaczy że ludzie odpowiedzialni za rozkłady w IC mają wybujałą fantazję
Mnie bardziej bawi jakakolwiek pewność, co pojedzie jaką trasą za parę lat, skoro nie wiadomo, jakie pociągi i którędy pojadą na 100% pod koniec grudnia 2016 r.
Info mam od osób pracujących na kolei w różnych spółkach.
Czyli to żadne źródło. Dowiemy się gdy PLK opublikuje rozkład zamknięciowy od września.
Stała trasa ORIONA w tegorocznym rozkładzie to trasa przez przez Gliwice-Kędzierzyn-Opole-Wrocław, wszelkie przetrasowania wynikają z czasowego braku możliwości przejazdu tą trasą w nocy.
hanys napisał/a:
i jeszcze jedna kwestia, po sezonie letnim Orion zostanie na trasie przez Kędzierzyn-Koźle jednak masz racje Lubliniec zachowa nocne połączenie ze Szczecinem i Krakowem a to za sprawą pociągu Calipso który po wakacjach będzie kursował codziennie w relacji ze Szczecina do Krakowa Płaszowa.
I tak powinno być. Każda trasa ma swój jeden pociąg. Wilk syty i owca cała. A nie na jednej trasie 5 pociągów, a na drugiej żadnego.
Akurat mnogość pociągów w Lublińcu jest patologiczną sytuacją (na szczęście tymczasową)
To co napisałeś jest co najmniej nie na miejscu! Lubliniec jest bardzo dużym węzłem kolejowym więc te pociągi po prostu mu sie należą! Tak jak pisałam z Lublińca wychodzą linie kolejowe w 5 kierunkach (takich miast w Polsce jest tylko kilka) do tego krzyżują sie tu jedne z głównych tras kolejowych w kraju więc ta sytuacja jest najzwyczajniej w świecie normalna!
celtin.88 nie przesadzam! Wszystko co pisze jest prawdą! A co do ilości połączeń w rozkładzie to w latach 90tych była ona podobna jedynie z tą różnicą że było więcej bezpośrednich pociągów z Lublińca do Szczecina, Kołobrzegu, Jeleniej Góry, Kielc, Lublina i Białegostoku.
Kolejoman2 moje informacje są z pewnej ręki, to bardzo wiarygodne źródło! Napisałam, że nie jestem pewna czy chodzi o Oriona czy o inne połączenie ale wiedziałam że nocny z Lublińca do Krakowa i Szczecina zostanie, jak widać to prawda jednak będzie to Calipso a nie Orion
hanys dzięki za wyjaśnienie sytuacji co do TLK Calipso. Z jednej strony lepiej bo pociąg do Krakowa pojedzie przez Częstochowe Stradom więc znacznie szybciej ale z drugiej strony odpada nocne połączenie z Katowicami z którego korzystało sporo osób. Dzięki również za informacje co do składów Kraków-Wrocław, sama przyznaje że obiło mi sie o uszy iż po wyremontowaniu odcinka Kraków-Katowice i tak część z tych pociągów zostanie w Lublińcu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum