Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 211, 212, 213 ... 220, 221, 222  Następny
Rozkład jazdy 2015/2016
Autor Wiadomość

Jack Daniel's Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 23-06-2016, 16:42    Odpowiedz z cytatem

hanys napisał/a:
Jednak z drugiej strony piszesz, że im więcej składów tym lepiej ponieważ wtedy człek idzie na dworzec 'bo zawsze coś pojedzie' a twoja propozycja znacznie ogranicza liczbe połączeń np. Częstochowy i Lublińca z Wrocławiem i Krakowem.


Zgadza się, ale kto powiedział, że w relacji Lublin/Kielce - Lubliniec - Wrocław musi kursować jedynie Sztygar i Bolko? Ja bym na tej trasie widział 3 pociągi dzienne i przy atrakcyjnym czasie jazdy jestem spokojny o frekwencję.

Piszesz, że Lubliniec i Częstochowa nieco by straciły. Ok, ale tę lukę również można uzupełnić. Jest jeszcze do wykorzystania w segmencie TLK/IC relacja Warszawa - Radomsko - Częstochowa - Lubliniec - Wrocław, jeszcze kilka lat temu (nie, nie mówię o okresie dalekiej komuny jak tu ktoś ostatnio wypominał, że "mikole to twierdzą, że za komuny było tak i tak i tak musi być!", absolutnie! Mówię o okresie ostatnich 10 lat, w tej relacji były pociągi np. jadące z Białegostoku. Daję pole do rozważenia, czy nie warto powrócić do tej koncepcji, niech by to były dwa pociągi w ciągu dnia, to już Lubliniec i Częstochowa mają 5 połączeń z Wrocławiem. Jeśli o połączenia tych dwóch miast z Krakowem chodzi, to już napisałem, pociągi z Poznania i zapomniałem dodać jeszcze jednej ważnej relacji, tj. Łódź - Kraków, tutaj widziałbym szansę dla Częstochowy.

I tym oto sposobem doszliśmy do pewnej konkluzji, mianowicie, na jaką relację byśmy nie spojrzeli, wszędzie są jakieś braki. Niestety, przez ostatnie 10 lat sieć połączeń dalekobieżnych została mocno nadszarpnięta, nawet na relacjach między głównymi miastami, to wszystko należałoby w zasadzie zbudować po prostu od nowa. Ja tylko stwierdzam, jak ja bym pewne relacje widział, na dzień dzisiejszy niestety nic w tę stronę nie da się zrobić, a wszystko przez E30 na odc. Kraków - Katowice. Ale po remoncie dyskusja na ten temat wróci i podejrzewam, że PKP IC mimo wszystko jeśli o część relacji chodzi pójdzie w kierunku mojej koncepcji. Może nie kosztem połączeń p. Częstochowę, ale np. obecna Panorama, Szyndzielnia, Barnim czy Gwarek zostaną wydłużone do Krakowa, a to co jeździ p. Częstochowę zostanie jak jest. Ale, to co zrobi PKP IC, a to co ja bym chciał, żeby zrobiło to dwie inne rzeczy... Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 23-06-2016, 16:57    Odpowiedz z cytatem

Jak dobrze wiesz już od jakiegoś czasu pisze na forum, że po remoncie odc. Katowice-Kraków składy kursujące na linii Kraków-Wrocław zostaną podzielone pomiędzy Częstochowe & Lubliniec oraz GOP. Jest wstępny projekt/zamysł jak ma to wyglądać. Już dawno byłem pewien, że możesz być pierwszą osobą którą zacznie tą kwestie rozkminiać w dobrym kierunku hehe Very Happy

Trasa Warszawa-Piotrków-Częstochowa-Lubliniec-Opole-Wrocław dla pociągów TLK/IC to bardzo delikatna sprawa, te składy byłyby konkurencją dla EIP/EIC dlatego nie ma co liczyć na jakieś zatrzęsienie pociągów na tej linii - w tej relacji. I owszem dawniej po tej linii jeździły składy z Wrocławia do Białegostoku, Suwałk i Olsztyna jednak i one na większości trasy konkurowałyby z pendo itd.

Lubliny raczej będą jeździć do Wrocławia, nie ma szans na kierowanie ich do Raciborza czy Bielska ponieważ nie chcemy wozić powietrza do tych miast. Na chwile obecną dwa składy łączące Lubelszczyzne ze stolicą Dolnego Śląska wystarczą, być może gdyby było ich więcej i jechałyby protezą to o frekwe nie trzeba by było sie martwić jednak nad tą kwestią póki co nikt sie nie zastanawia a i o przekierowaniu tych pociągów na Czestochowe i Lubliniec nie ma mowy z racji tego że wkrótce wylądują tam kolejne składy łączące Kraków z Wrocławiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BryTomWi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-06-2016, 18:29    Odpowiedz z cytatem

@dddbb: Chłopie, jeżdżę na odcinku Wrocław-Katowice-Wrocław cztery razy w tygodniu i już bardziej niż ty mogę oceniać tam frekwencję. Nie każdy pociąg jest zawalony po dach, ale frekwencja jest bardzo dobra i ciągle rośnie. A pamiętam co było jeszcze 3-4 lata temu, kiedy ludzie uciekali na potęgę. I mówi Ci też pracownik kolei jak jest, a ty pieprzysz jakieś swoje dyrdymały, bo sobie obejrzałeś trzy pociągi na dworcu i widziałeś jeden wieczorny pociąg w środku tygodnia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jack Daniel's Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 23-06-2016, 18:47    Odpowiedz z cytatem

BryTomWi napisał/a:
ale frekwencja jest bardzo dobra i ciągle rośnie


Nie sztuką jest zapełnić 4 wagony i się tym szczycić, ludzie... Na tej linii potrzeba fundamentalnych zmian, świeżego powietrza i oferty tak gęstej, aby podróżny nie musiał się zastanawiać, czy pociąg ma za dwie godziny czy za trzy.

Dzielicie skórę na niedźwiedziu i się bezsensownie licytujecie, ale nikt z Was nie raczył zauważyć, że to co oferuje na tej trasie PKP IC to jest istne dziadostwo. Nie wiem czy w ciągu ostatnich 25 lat czas przejazdu czymkolwiek z centrum Katowic do centrum Wrocławia wynosił tylko 2 godziny!? I żeby nie potrafić tego wykorzystać, to trzeba być tylko i wyłącznie spółką S.A., generującą straty, ale czerpiącą zyski z dotacji państwowej. Inaczej tego nie potrafię wytłumaczyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-06-2016, 20:08   

hanys napisał/a:
Myślałem, że ciekawszych zajęć nie masz skoro i tak pół dnia przesiadujesz na peronie licząc pasażerów.

Pół dnia Smile Przyjeżdżając do Katowic usłyszałem zapowiadany spóźniony IC do Kołobrzegu, więc wyszedłem na peron, zaraz potem nadjechał TLK ze Świnoujścia - całość może 10 min. Jak załatwiłem swoją sprawę, wróciłem na dworzec i przeszedłem przez peron (2-3 min) licząc pasażerów w Morcinku - i wróciłem do siebie. Naprawdę mam ciekawsze rzeczy do roboty. Pofatygowałem się na perony tylko by sprawdzić czy coś nie zmieniło i z frekfencją się mylę - nie myliłem się, frekwencja nie powala.

hanys napisał/a:
Podwyższenie ceny o te pare groszy nie wpłynie na frekwencje w pociągach Katowice-Wrocław. Tu nie chodzi o żadną moją teorie tylko szczerą prawde i tyle. wiadomo że nie zawsze skład jedzie z kompletem pasażerów jednak tak jak pisałem wyżej - ogólnie frekwencja jest b.wysoka.

Wróżbitów zatrudnię... Tego, jaki będzie wpływ na frekwencję nie wie nikt. Jeśli na 10 pasażerów jeden zrezygnuje - IC wyjdzie na to samo. Ale jak zrezygnuje 2 pasażerów, to już będą tyły.
Może i frekwencja jest bardzo wysoka, zapewne przypadkiem w tych widzianych przeze mnie była niska...


Ostatnio zmieniony przez Jack Daniel's dnia 23-06-2016, 20:08, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 23-06-2016, 20:08    Odpowiedz z cytatem

Jack Daniel's napisał/a:
Nie sztuką jest zapełnić 4 wagony i się tym szczycić, ludzie....

Jakie 4 wagony? Przecież pociągi takie jak Barnim czy Świętopełk mają znacznie więcej wagonów niż wspomniane przez ciebie 4 pudła a pociągi te zapełnienie mają znakomite.

Nie zgadzam sie z tobą w kwestii owego dziadostwa jakie oferuje PKP IC na trasie Katowice-Wrocław. Liczba składów na tej linii jest podobna jak np. w 2001 roku z tym, że czas przejazdu jak wiadomo jest na chwile obecną znacznie lepszy.

@dddbb, najwyraźniej miałeś pecha albo zmyślasz Laughing Język wyżej mamy opinie kolegi który regularnie podróżuje na tej trasie, jego także rozbawiło twoje sprawozdanie oparte na dwóch składach widzianych jednego dnia Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-06-2016, 20:23   

Kolega "rozbawiony" zapewne jeździ w piątki i niedziele, to i ma porządną frekwencję. Poza tym, jak się zaczął śmiać, to nie doczytał wszystkich moich wpisów, albo nie potrafił połączyć wszystkiego w jedną całość: nigdzie nie napisałem, że frekwencja na relacji jest słaba. Jest różna (w różne dni i różne pory dnia) i nie uzasadnia podwyżki cen.
A odnośnie wiarygodności mojej relacji, mogę tylko zacytować przyświecającą Ci zapewne myśl: Jeśli fakty przeczą mojej teorii, tym gorzej dla faktów
Powrót do góry

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 23-06-2016, 20:27    Odpowiedz z cytatem

dddbb napisał/a:
nie uzasadnia podwyżki cen.

Już pisałem, że ogólnie rzecz biorąc frekwencja jest bardzo wysoka dlatego podwyżka cen jest w pełni uzasadniona, natomiast o zapełnienie w w/w składach po podwyżce martwić sie nie musisz.

Coś mi sie wydaje, że kolega jeździł częściej niż tylko w piątki i niedziele Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kolejoman2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2010
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: 23-06-2016, 20:56    Odpowiedz z cytatem

A tu lokalne media o trasie przez Kędzierzyn i Strzelce:

http://kk24.pl/nie-przez-strzelce-opolskie-a-znow-przez-kedzierzyn-kozle-mozemy-odzyskac-polaczenia-kolejowe-bedzie-remont-torow-do-opola/

_________________
Pozdr.
Grzesiek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

BryTomWi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-06-2016, 07:23    Odpowiedz z cytatem

dddbb napisał/a:
Kolega "rozbawiony" zapewne jeździ w piątki i niedziele, to i ma porządną frekwencję.


No widzisz, ty nawet nie masz pojęcia kim jestem a już wysnuwasz wniosek, że zapewne jeżdżę w piątki i niedziele. To też świadczy o tym, że twoich argumentów nie ma czym podpierać. Pudło proszę pana, w piątki sporadycznie, w niedziele wcale Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-06-2016, 15:11   

Ja nie mam pojęcia kim jesteś, Ty nie masz pojęcia kim jestem - tylko co to ma do rzeczy? Podałem jak wyglądała frekwencja w trzech pociągach, które zaobserwowałem, to najechałeś na mnie z "pieprzeniem dyrdymałów" włącznie, bo nie pasuje to do Twojej wizji. No więc powtórzę raz ostatni: pociągi mają różną frekwencję, więc to nie jest powód do odtrąbiania sukcesu i podnoszenia cen biletów. Takie jest moje zdanie, każdy może mieć inne, mamy demokrację (chyba). Koniec
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 27-06-2016, 10:07    Odpowiedz z cytatem

To i kilka słów z mojej strony:

1. Wszystkie składy z Krakowa do Katowic nie mogą zostać skierowane przez Katowice, bo będzie to wiązać się z wydłużeniem czasu przejazdu i spadkiem konkurencyjności oferty. Nie ma żadnych przeszkód by w godzinach kiedy ,,krakowskie" składy jadą przez Częstochowę do Wrocławia jechały składy np. z Bielska - Białej. Uruchamianie składów zawsze po 1 linii byłoby marketingowym idiotyzmem. Coś takiego może mogło funkcjonować w latach 80-tych, ale nie obecnie.

2. Składy na Wrocław przez Częstochowę wykorzystują potoki w relacjach Kraków - Częstochowa i Częstochowa - Wrocław, a te są bardzo duże. Przynajmniej 2-3 składy powinny przez Częstochowę kursować, reszta przez Katowice.

3.
Cytat:
Nie sztuką jest zapełnić 4 wagony i się tym szczycić, ludzie... Na tej linii potrzeba fundamentalnych zmian, świeżego powietrza i oferty tak gęstej, aby podróżny nie musiał się zastanawiać, czy pociąg ma za dwie godziny czy za trzy.


A sztuką jest wozić powietrze z Krakowa do Katowic? Częstochowa to wielki sukces PKP IC i wycofanie wszystkich składów byłoby idiotyzmem, także z uwagi na wydłużenie czasu jazdy z Krakowa do Wrocławia Exclamation

4. Obalmy wreszcie dogmat, że GOP napełni każdy pociąg. To nieprawda, a najlepszy przykład to EIP, które mają znaczenie mniejsze zapełnienie niż te z Krakowa.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EIP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Cze 2016

PostWysłany: 27-06-2016, 13:14    Odpowiedz z cytatem

Cytat:

1. Wszystkie składy z Krakowa do Katowic nie mogą zostać skierowane przez Katowice


Wypowiedź dekady
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BryTomWi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-06-2016, 13:46    Odpowiedz z cytatem

Czepialstwo stulecia, każdy wie o co chodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawel78 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Wrz 2015

PostWysłany: 27-06-2016, 14:15    Odpowiedz z cytatem

[quote="sheva17"
4. Obalmy wreszcie dogmat, że GOP napełni każdy pociąg. To nieprawda, a najlepszy przykład to EIP, które mają znaczenie mniejsze zapełnienie niż te z Krakowa.[/quote]

Zwróć uwagę na taki szczegół.
Ile ludzi mieszka w Częstochowie/Lublińcu? A ilu GOPie? Czy myślisz, że ktoś z GOPu/Bielska będzie jeszcze koło 1-2h jechać do innego miasta aby dojechać do Krakowa/Wrocławia i przepłacać? Nie!

Jeśli puścisz ruch przez Częstochowę to ludzie przesiądą się na samochód/autobus. Zwłaszcza, że już do Krakowa jeżdżą autobusy z Katowic/Sosnowca/Dąbrowy Górniczej.


Ostatnio zmieniony przez pawel78 dnia 27-06-2016, 14:19, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 212 z 222 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 211, 212, 213 ... 220, 221, 222  Następny
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl