Ten pociąg do Lublina jest planowany z Jeleniej Góry więc na frekwencję narzekał nie będzie. Wystarczy, że Dolnoślązacy dowiedzą się, że na całym odcinku trasy pociąg jedzie ok. 9 godzin i wsiądą do niego, bo jeszcze nigdy czas przejazdu między JG i Wrocławiem a Lublinem nie był tak krótki.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-06-2015, 19:55
To ja się tak zapytam, skoro większość pociągów z Krakowa do Wrocławia, oraz teraz dodatkowo jeszcze Lublin będą przetrasowane na protezę, to jaką ofertę będzie miał Śląsk w połączeniach z Wrocławiem? Ossoliński, Przemysław, Ślązak, Uznam i dość? Czy z Katowic będzie jakieś połączenie do Lublina? No i jeszcze ostatnie pytanie. Gdzieś obiło mi się o uszy że Karkonosze mają zostać przetrasowane przez Poznań. Jest ktoś w stanie tą wieść potwierdzić (bądź zaprzeczyć) ?
Tak jestem w stanie to potwierdzić. Nocny pociąg z JG do Warszawy na pewno się nie będzie nazywał "Karkonosze" to po pierwsze, a po drugie ma jechać przez Poznań. Tylko jeden pociąg do Lublina ma jechać protezą z tego co wiem. Ma wrócić nocny Wrocław- Przemyśl/ Zamość który ma pojechać p. Katowice.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-06-2015, 20:13
Światowid, ale w chwili obecnej z Katowic do Lublina jest jedynie dzienny "Sztygar" i nocne "Karkonosze" (dwudniowego "Bolka" nie liczę), więc skoro Karkonosze przez Poznań, a Sztygar przez protezę to w Katowicach zostanie jedynie Bolko (o ile zostanie).
Druga sprawa, to którędy ten nocny do Przemyśla ma jeździć, skoro są planowane zamknięcia na E30, przez Spytkowice?
Ale "Sztygar" nie jest planowany p. protezę. "Sztygar" jest planowany jak obecnie. Wraca nocny pociąg do Lublina p. Częstochowę Stradom. Przynajmniej tak jest na dzień dzisiejszy.
Zgadza się, nocny JG-Warszawa pojedzie przez Poznań jednak nie będzie się nazywał Karkonosze, natomiast nocny JG-Lublin który kursować będzie przez protezę ma się zwać Bystrzyca.
Oferta na Katowice-Wrocław będzie bardzo podoba do tego co jest teraz. Sztygar zostanie na trasie przez GOP.
Nocny Wrocław-Przemyśl/Zamość kursować będzie p. Lubliniec, Częstochowe Stradom, Kielce.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-07-2015, 09:26
hanys napisał/a:
Nocny Wrocław-Przemyśl/Zamość kursować będzie p. Lubliniec, Częstochowe Stradom, Kielce.
Czyli GOP ponownie zostanie odcięty od nocnego połączenia z Dolnym Śląskiem. Skoro pociąg z Jeleniej Góry do Warszawy zostaje przetrasowany na Poznań, to bardziej sensowniej by było żeby wspomniana "Bystrzyca" jechała przez GOP. Czas przejazdu nocnego połączenia nie ma aż takiego dużego znaczenia niż dziennego, a przynajmniej taka Bystrzyca zastąpiłaby przetrasowane "Karkonosze" i przynajmniej była by norma taka jak jest dotychczas. Poza tym jeśli pociąg z Wrocławia do Przemyśla ma jechać podaną przez Ciebie trasą, to po jaką cholerę dublować dwa nocne pociągi między Wrocławiem a Kielcami?
W tej sytuacji, bardziej sensowniej by było przetrasować Sztygara na protezę, a z GOP-u uruchomić powiedzmy codzienne "Bolko" z Gliwic lub Bielska Białej do Lublina, lub grupę wagonów w tej relacji do Sztygara łączoną w Kielcach. Byłby wilk syty i owca cała. Dolny Śląsk by zyskał szybsze połączenie dzienne z Lublinem, bez straty dla Górnego Śląska.
PolskiBus z dnia na dzień zawiesił linię P18 z Wrocławia do Krakowa przez Opole. Została tylko linia Zakopane - Berlin przez Opole. Oficjalnej informacji nie znajdziesz na stronie tego przewoźnika - odpowiedzi udzielają tylko w zapytaniach na FB.
Niestety mijasz się z prawdą. Mamy często kursującą linię P14 Berlin-Rzeszów, nie wprowadzajmy użytkowników forum w błąd. PB to nadal poważne wyzwanie dla PKP IC w relacji Wrocław-Kraków-Wrocław.
Druga sprawa to w potoki z Jeleniej Góry nie wierzę. Nocne połączenie Lublina z Dolnym Śląskiem ma sens tylko w relacji przez GOP. Jaki zresztą jest sens omijania tak dużego skupiska ludności? Celem powinna być poprawa frekwencji, a nie wożenie powietrza. Obecnie Karkonosze jadą i przez Warszawę i przez GOP, co powoduje, że chociaż są często opóźnione to nie jeżdżą puste.
Przypominam tylko, że Karkonosze przez lata jeździły właśnie trasą p. Opole, Lubliniec, Częstochowe, Piotrków Tryb. i frekwe miały bardzo dobrą, podobnie nocniak JG-Lublin jadący protezą także cieszył się dużym obłożeniem. Nocne połączenie Lublina z Dolnym Śląskiem nie będzie wozić powietrza, ten skład będzie miał bardzo duże zapełnienie.
Zaczęto stawiać na czas przejazdu także w nocnych pociągach dlatego będą one jeździły najkrótszymi/najszybszymi trasami.
A co z połączeniem Lublina z GOP? Ponad 3 miliony potencjalnych pasażerów ze jest niewarte uwagi? Co do tego zapełnienia to czasy się jednak zmieniają, także sukcesu nie byłbym taki pewny, tym bardziej, że nie będzie można liczyć na pasażerów z GOP.
Planowane są dwa pociągi codziennego kursowania. Ministerstwo podało, że bedzie to pociąg dzienny na odcinku Zielona Góra- Wrocław w podobnych porach jak obecnie ( planowany do Przemyśla) oraz pociąg dzienny na całej trasie przejazdu od Szczecina p. Zieloną Górę po Wrocław a w sezonie ze Świnoujścia. Czy tylko do Wrocławia tego nie wiadomo. Niektóre źródła podają, że pojedzie do Katowic. Jak się okaże w praniu to zobaczymy.
Gdzieś w tym wątku była dyskusja czy TLK Mamry po likwidacji IR Mamry będzie jeździło Białystok- Zielona Góra czy Białystok- Wrocław.
Dostałem informacje od PKP IC, że uruchomią pociąg Białystok-Wrocław p. Olsztyn.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum