Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 220, 221, 222  Następny
Rozkład jazdy 2015/2016
Autor Wiadomość

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 02-08-2015, 11:14    Odpowiedz z cytatem

Sorki za błąd NEB uruchamia te pociagi
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 02-08-2015, 16:40    Odpowiedz z cytatem

Ale co DB zmieni? W Niemczech innej oferty kolejowej dalekobieżnej niż drogie połączenia ekspresowe nie ma, chyba że mówimy o lokalnych połączeniach transgranicznych, tu pole do współpracy jest. Likwidacja PR to wielka strata, fatalna decyzja, ale ona już zapadła i czy nam się podoba czy nie będziemy skazani na PKP IC. Chciałbym wierzyć, że kiedyś i ta spółka będzie nastawiona propasażersko. @hanys, po co właściwie budowany jest peron dalekobieżny w Grodzisku Mazowieckim skoro w założeniach do RJ postoje nie zostały tam zaplanowane? Podobnie od lat nie ma postojów w Pruszkowie. Takie postoje są szczególnie ważne w godzinach porannych czy też późno wieczornych kiedy to dojazd do/z Warszawy jest mocno utrudniony, a oferta mocno ograniczona. Czy są jakieś przeszkody by np. planowany TLK Łukasiewicz zatrzymał się w Grodzisku czy też Pruszkowie? Nawet zjazd na tory lokalne w Pruszkowie nie powinien być problematyczny, a dla pasażerów byłoby to spore ułatwienie. Podobnie w Grodzisku, postoje mają poparcie lokalnej społeczności, mocno na tak jest też burmistrz. Zacznijmy od kilku wybranych składów, nie musi tam zatrzymywać się wszystko. Dajmy jakieś okienko na świat, takie jak mają chociażby mieszkańcy maleńkich miejscowości z dostępem do sieci TLK.
Co do Bielska to przy złej frekwencji faktycznie EIC nie ma sensu. Gdyby jednak planowany EIP do Warszawy wydłużyć do Gdynii skracając do stolicy jeden z Katowic to na bazie tych samych środków coś jednak by można zrobić. Dzieje się nieprawdopodobnego, nie pojmuję dlaczego na Śląsku, w Katowicach czy Bielsku nie chcą jeździć pociągami. Może zapomniano tam o kolei? To wielkie wyzwanie marketingowe.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!


Ostatnio zmieniony przez sheva17 dnia 02-08-2015, 17:40, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Griffin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lip 2015

PostWysłany: 02-08-2015, 17:00    Odpowiedz z cytatem

@sheva17 Są tańsze alternatywy w Niemczech. Np.:
IRE (Berlin-Hamburg)
HKX (Kolonia-Hamburg)
HEX (Berlin-Goslar)

Ale jak było jescze Deutsche Bundesbahn (do 1993 r.) to oczywiście istniałe duzo wiecej tańszych połączeń w formie Interregio. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 02-08-2015, 17:28    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ale jak było jescze Deutsche Bundesbahn (do 1993 r.) to oczywiście istniałe duzo wiecej tańszych połączeń w formie Interregio.


No właśnie. I czy my nie zdążamy w podobnym kierunku? Czy nie ma tu analogii? Ja widzę kalkę. Z tego co napisałeś wynika, że tych alternatyw nie ma zbyt wiele....Dobrze wszakże, że coś jest...

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-08-2015, 17:41   

Cytat:
Co do Bielska to przy złej frekwencji faktycznie EIC nie ma sensu.

Czy Wy domagacie się, żeby z Bielska-B i Tychów czy też Gliwic i Zabrza EIC wyjeżdżały pełne? To nie jest przecież pociąg tylko dla mieszkańców tych miast i okolic, wtedy postój w Katowicach i Sosnowcu byłby zbędny... Inna sprawa, że koszt przejazdu tą klasą jest wysoki, nie każdy jest biznesmenem. Kiedy jeździł pociąg IR z Bielska-B do Katowic, frekwencja była na dobrym poziomie już od początku trasy
Powrót do góry

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 02-08-2015, 18:02    Odpowiedz z cytatem

Do Bielska powinny IC jezdzic (flirty, darty).

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

myszka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Maj 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-08-2015, 07:47    Odpowiedz z cytatem

W 100% popieram swego przedmówcę. A później zdziwienie że tyle ludzi odeszło już z tego forum!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 03-08-2015, 09:02    Odpowiedz z cytatem

Sheva, w przypadku Bielska zarówno EIC nie ma sensu jak i EIP.

Nie jest prawdą, ze ludzie na Śląsku zapomnieli o kolei, w tym regionie są miasta które generują bardzo duże potoki na pociągach PIC, np. Katowice i Lubliniec a patrząc na województwo śląskie to doszły by do tego jeszcze: Częstochowa, Sosnowiec i Zawiercie. Żadnego zapomnienia o kolei tutaj nie ma.

PLK budowało peron w Grodzisku więc ich się zapytaj po co to zrobili. Nikt z PIC nie obiecywał, że cokolwiek się tam zatrzyma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 03-08-2015, 09:52    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
PLK budowało peron w Grodzisku więc ich się zapytaj po co to zrobili. Nikt z PIC nie obiecywał, że cokolwiek się tam zatrzyma.


@hanys, ale upór PKP IC jest niezrozumiały. TLK-i mają mieć postoje w Otwocku, od lat się tam sprawdzały, w Piasecznie, czy też w Legionowie. Z jakichś powodów PKP IC nie chce z tych wzorców skorzystać w kierunku zachodnim. A może też się uda i pasażerowie będą zadowoleni? A przecież zauważ, że taki postój byłby zasadny chociażby przy planowanych późnych wieczornych połączeniach, np. w przypadku TLK Łukasiewicz, gdy komunikacja lokalna jest słaba, a pociąg dojeżdżał będzie do stolicy w okolicach 23. Podobnie wydaje się, że taki postój mógłby otrzymać też wieczorny Łukasiewicz w kierunku na Kraków. Dodatkowo obok Grodziska postój powinien być w Pruszkowie. Zapewne odnośnie Grodziska M. będzie można liczyć na łódzkie IR, władze PR powinny być zainteresowane, ale po 1 parze w inne kierunki kraju ( Kraków, Katowice, Poznań) też by się przydało. @hanys, dlaczego nie spróbować? W Grodzisku postoju chce burmistrz, lokalna społeczność, kilka par TLK można zatrzymać, podobnie w Pruszkowie. Z jednej stronie TLK-i zatrzymujemy w małych wioskach, a z drugiej omijamy duże miasta. Grodzisk Mazowiecki jest w podobnej odległości od stolicy jak Bochnia od Krakowa, tam postoje są, jakaś logika być musi. Dla mnie sprawa absolutnie do przemyślenia.


Cytat:
w tym regionie są miasta które generują bardzo duże potoki na pociągach PIC, np. Katowice i Lubliniec


@hanys, a nie jest tak, że Lubliniec ma najlepszą ofertę w historii. Jest oferta, są i pasażerowie. Co do Bielska, kiedyś połączenia kwlaifikowane tam się sprawdzały, dziwne że teraz chętnych nie ma, także te dane o słabej frekwencji mnie mocno zastanawiają.

Cytat:
a patrząc na województwo śląskie to doszły by do tego jeszcze: Częstochowa, Sosnowiec i Zawiercie.


Częstochowa to już nie to co kiedyś. W dawnych latach tłumy jeździły tam pociągami, ale może są dane, że po kierowaniu EIP i IC na Stradom jest lepiej?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 03-08-2015, 10:13    Odpowiedz z cytatem

Ostatnio jak jechałem IC "Barbakan" to spora była wymiana podróżnych w Częstochowie Stradom.

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 03-08-2015, 10:16    Odpowiedz z cytatem

Co do Częstochowy - tak dworzec Stradom stał się teraz niejako dworcem głównym.

Co do Lublińca - nie jest prawdą, że ma on najlepszą oferte w historii, kiedyś miał lepszą jednak to miasto (jak i węzeł) zawsze generowało duże potoki.

Co do Bielska - tam w dawnych pociągach EX tłumów nigdy nie było więc w tej kwestii po prostu nic się nie zmieniło.

Pociągi PIC zatrzymują się w małych miejscowościach - dobrym przykładem są stacyjki na trasie Osrów Wlkp. - Oleśnica Rataje właśnie po to, żeby nikt nie zarzucał przewoźnikowi odizolowania małych miejscowości od kolei.
Zatrzymajmy się w Grodzisku a zaraz po nim zaczną krzyczeć pozostałe miasta które już ustawiają się w kolejce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 03-08-2015, 11:23    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zatrzymajmy się w Grodzisku a zaraz po nim zaczną krzyczeć pozostałe miasta które już ustawiają się w kolejce.


@hanys, ale trzymajmy się jakiejś logiki. Jeżeli Bochnia jest ok, jeżeli Legionowo jest ok, jeżeli Piaseczno i Otwock też zasługują na postoje to nie da się logicznie wytłumaczyć odmowy zatrzymania składów TLK w Grodzisku Maz., szczególnie że będzie gotowy tam peron. Zauważ, że Legionowo czy też Piaseczno to wielkie sukcesy, frekwencja imponująca. Dobre decyzje są podejmowane jeżeli chodzi o linię poznańską. Postoje zyskają m. in. Kłodawa, Poznań Garbary czy też Swarzędz, dobry kierunek, który pozwoli na pozyskanie nowych pasażerów. A poza tym @hanys skoro TLK to jednak nie to samo co IC to może np. TLK i IC oprócz jakości taboru powinnien odróżniać także czas podróży. Poza tym jeżeli chodzi o Grodzisk Mazowiecki, czy też Pruszków mówimy o klku składach, szczególnie wczesnym porankiem i nocą, gdy dojazd do stolicy jest utrudniony. A czy będą nowe żądania? Skoro ugięto się w przypadku Legionowa, Piaseczna czy też Otwocka trzeba też ugiąć się teraz. A poza tym przecież można zatrzymywać wybrane składy, jeden w jednej miejscowości, drugi w drugiej. I umówmy się mówimy tylko o składach TLK i to o parze w danym kierunku w kraju, absolutnie do przełknięcia. A np. w Pruszkowie czy Grodzisku kasy są więc odpada problem sprzedaży biletów.
A tak na koniec ja z nowych klientów bym się cieszył. Rozumiem, że zależy nam na czasie, ale jakaś logika być musi i w zakresie TLK tych możliwości jest więcej. Umówmy się aspirujących stacji w skali kraju może być najwyższej kilkanaście. Jeżeli IC odpadają, bo wiadomo ma być to tańsza wersja o standardzie EIC, zatem tu nie ma dyskusji, o tle np. w przypadku planowago Łukasiewicza ( tu dodatkowym argumentem jest jego krótki czas przejazdu, nie jedzie przez Koluszki), składu na Poznań, a najlepiej na Szczecin, Łódź mogą załatwić IR plus do tego Katowice bym się nie zastanawiał. Ledwie 4-5 par pociągów, a szansa na nowy rynek jest i można przyjąć nawet zasadę, że mają być to pociągi rano i późnym wieczorem, gdy o połączenia ze stolicą najtrudniej. Dajemy i mówimy, więcej składów nie będzie, ale też tyle powinno Wam wystarczyć. Szczerze @hanys nie wytłumaczysz mieszkańcom Grodziska, aby jadąc np. do Krakowa nadrabiali 60 km bez żadnego sensu.


Cytat:
Co do Częstochowy - tak dworzec Stradom stał się teraz niejako dworcem głównym.


I za tym poszła też komunikacja miejska - sam chętnie korzystam.


Cytat:
Co do Lublińca - nie jest prawdą, że ma on najlepszą oferte w historii, kiedyś miał lepszą jednak to miasto (jak i węzeł) zawsze generowało duże potoki.


Tu masz rację, ale na pewno oferta bardzo się poprawiła.


Cytat:
Co do Bielska - tam w dawnych pociągach EX tłumów nigdy nie było więc w tej kwestii po prostu nic się nie zmieniło.


Widać taki rynek, ale skoro zdecydowano się z Bielska na EIP do stolicy to można zastąpić go EIP do Gdyni, to zawsze zwiększy szansę na pasażera. Ale względy rynkowe jak najbardziej rozumiem.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 03-08-2015, 11:47    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o Lubliniec to oferta faktycznie się poprawiła ale patrząc np. na ubiegłe 5 lat. Znacznie dawniej była lepsza, po remoncie szlaków powoli wszystko wraca do normy.

Jednak w tym Grodzisku coś dalekobieżnego chyba staje więc ogromnej tragedii nie ma?
I skąd pewność, że postoje wszystkich TLK w Grodzisku to strzał w dziesiątke?
Od grudnia postoje TLK na niektórych stacjach zostaną zlikwidowane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 03-08-2015, 12:24    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jednak w tym Grodzisku coś dalekobieżnego chyba staje więc ogromnej tragedii nie ma?
I skąd pewność, że postoje wszystkich TLK w Grodzisku to strzał w dziesiątke?


Wszystkie TLK to przesada, nie ma takiej potrzeby. Kilka par np. po jednej, dwie, w wybranym kierunku spokojnie można wyselekcjonować. Podobnie myślę o Pruszkowie. Wskazany Łukasiewicz byłby ok plus może do tego coś rano jeżeli chodzi o Kraków. Kiedyś w perspektywie może i Słomniki Miasto byłyby dobrym rozwiązaniem.


Cytat:
Od grudnia postoje TLK na niektórych stacjach zostaną zlikwidowane.


Jak rozumiem decydującym czynnikiem jest frekwencja. TLK to nie pociągi EIC, powinny być także obecne przynajmniej w miastach powiatowych, węzłach kolejowych itp. Myślę, że jakieś reguły zatrzymywania EIP, EIC, IC i TLK są, każda z tych kategorii musi mieć swoje kryteria.

Cytat:
Znacznie dawniej była lepsza, po remoncie szlaków powoli wszystko wraca do normy.


Ale kiedyś nie było tak dobrego połączenia z Krakowem, składy na Wrocław jechały jednak przez GOP. Lublińcowi pomógł fatalny stan infrstruktury na linii Kraków - Katowice, ale wypada się tylko cieszyć, że wbrew obawom wielu jest tam spore zainteresowanie połączeniami kolejpwymi.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 03-08-2015, 12:53    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
,ale wypada się tylko cieszyć, że wbrew obawom wielu jest tam spore zainteresowanie połączeniami kolejpwymi.


Pisząc o obawach masz na myśli dawną nagonkę, że pociągi IC jadące trasą Kraków-Stradom-Lubliniec-Opole-Wrocław (z pominięciem GOP) się nie sprawdzą, tak???

Lubliniec miał dobre połączenie z Krakowem jednak nigdy nie było tak dobrego czasu przejazdu na tej trasie.

Co do TLK - tak decydująca jest frekwencja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 57 z 222 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 220, 221, 222  Następny
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl