Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Brak otwieranych klasycznie okien w nowych wagonach
Autor Wiadomość

jaceck1980 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Cze 2010

PostWysłany: 17-09-2015, 18:28   Brak otwieranych klasycznie okien w nowych wagonach Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jak dla was, ale dla mnie "romantyzm" podróży koleją skończy się wraz z ostatnim wagonem umożliwiającym bliskość podróżnego z tym co go otacza wokoło. Pęd wiatru, zapach łąk i pól, zwykła obserwacja otoczenia, ludzi... . Kurcze, chciałbym w dobie nadchodzących wagonów z klimą, żeby chociaż na malowniczych trasach górskich wypuszczano klasyki mogące bez pośrednictwa szyby podziwiać Karkonosze, Tatry, Kotlinę Kłodzką... Sorki za prywatę ale coś się dla mnie kończy...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 18-09-2015, 00:12    Odpowiedz z cytatem

W pełni popieram, dlatego dla mnie wagony 141A by Newag są ideałem Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eu07-223 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lut 2011
Skąd: Chorzów

PostWysłany: 19-09-2015, 01:00    Odpowiedz z cytatem

Mało tego kończą się odcinki torów, na których są stosowane szyny stykowe z przytwierdzeniem typu K i kończy się charakterystyczny stukot.
A, o które 141A chodzi? Przed modernizacją, czy po?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 19-09-2015, 12:19    Odpowiedz z cytatem

Również mam takie przemyślenia. Dotyczy to także pociągów regionalnych, na których obsługę stanowią coraz liczniej nowe EZTy, które też już nie mają otwieranych okien Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 19-09-2015, 12:36    Odpowiedz z cytatem

Rety, cały ten wątek jest dowodem na to, jak niektórzy mikole są oderwani od rzeczywistości. Pociągi bez klimy, z otwieranymi oknami, odchodzą do przeszłości by nigdy nie powrócić (poza pociągami "retro"). Dlaczego? Bo okazuje się, że zwykli pasażerowie lubią klimę i ciszę podczas jazdy. Na szczęście to ich preferencje są decydujące, a nie nawiedzonego mikolstwa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eu07-223 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lut 2011
Skąd: Chorzów

PostWysłany: 19-09-2015, 13:28    Odpowiedz z cytatem

To, że mam inne potrzeby co do jazdy pociągiem, inne doznania odbieram od zwykłego pasażera, nie znaczy, że nie rozumiem potrzeb społeczeństwa , czyli jak najszybszego przemieszczania się z pkt.A do B, do tego w komfortowych warunkach, najlepiej z leżankami i pełną elektroniką na wyposażeniu. I kolej, niezależnie od tego co lubią mikole będzie się zmieniała, bo zarabia na przeciętnych ludziach, a nie na garstce mikoli.
Napisałem to, żeby było wiadomo, iż mimo innych potrzeb co do jazdy poc. rozumiem znaczną część ludzi podróżująch pociagami, a nie jestem oderwany od rzeczywistości i tkwie w XIXw, co poniektórzy będą nadal wyrzucali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 19-09-2015, 14:01    Odpowiedz z cytatem

@eu07 ja Cię rozumiem, i po to właśnie są te wszystkie przejazdy retro, z ciuchciami, w otwartych wagonach itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 21-09-2015, 12:46    Odpowiedz z cytatem

OK, w Regio to też jestem zdania, że klima być powinna, bo jazda z przystankami co 3 minuty w upale bez klimy ze średnią prędkością ~50km/h to rzeczywiście nic przyjemnego, jednak moim zdaniem jadąc TLK z prędkością 120-140km/h to nie licząc paru dni w roku, kiedy temperatura na dworze ~40*C, otwierane okno w zupełności wystarcza.
Co do 141A to mówiłem o tych zmodernizowanych z gniazdkami, wyświetlaczami i 6-miejscowymi przedziałami, ale bez klimy.

MK_Wro napisał/a:
Bo okazuje się, że zwykli pasażerowie lubią klimę i ciszę podczas jazdy. Na szczęście to ich preferencje są decydujące, a nie nawiedzonego mikolstwa!

OK to teraz z punktu widzenia zwykłego pasażera - ja np. klimatyzowanymi wagonami kursującymi na trasie Szczecin - Przemyśl po prostu jeździć nie mogę, bo wsiadając zdrowy po 2 godzinach jazdy kończy się to ZAWSZE zapaleniem gardła, mimo ustawienia klimy na 25 stopni. I to ma być lepszy komfort, jak po każdej podróży muszę się 3 dni leczyć? Podobnie mam w Elfach. Dla odmiany wagonami Z2A i Z2B mogę jeździć na długie trasy i nigdy nie miałem żadnych problemów.
Jeśli już musi być klima - to niech będzie porządna, która oprócz chłodzenia także nawilża powietrze, a jeśli ma być zwykłe tanie badziewie - niech nie będzie jej wcale (spora część moich znajomych, którzy w odróżnieniu ode mnie ogólnie bardzo lubią klimę, podziela to zdanie, bo też ciągle chorują po jeździe tym dziadostwem).
Na trasie gdzie jeżdżę regularnie 2 razy w tygodniu na szczęście TLK z klimą nie ma póki co, jeśli się to zmieni i będą to wagony podobnego pokroju jak te Szczecin - Przemyśl, to niestety będę zmuszony przesiąść się na Regio, bo z klimą w Impulsach tego problemu jeszcze nie zauważyłem, a jeśli i tam wystąpi - zostanie samochód. I tyle mi przyjdzie z modernizacji kolei (bo chorować przez cały rok nie zamierzam).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PaniLady Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 10 Sie 2013

PostWysłany: 21-09-2015, 13:36    Odpowiedz z cytatem

Najlepsze są dwójki 141A z Newagu oraz jedynki 140A z otwieranymi oknami nie wiem z skąd one są...
Dobrą klimatyzację ma tylko Z2A Newag, Cegielski, Z2B Cegielski, Newag oraz 139AOp i tyle. Reszta to na poziomie niżej niż przeciętna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Goku Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Kwi 2010

PostWysłany: 21-09-2015, 15:41    Odpowiedz z cytatem

Mam taką samą opinię. Najlepsze wagony. A te 140A są z FPS:
https://www.youtube.com/watch?v=7v-x6f3FeBs
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
6813069

PinKi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2006
Skąd: jeszcze Polska

PostWysłany: 21-09-2015, 18:35    Odpowiedz z cytatem

PaniLady napisał/a:
Najlepsze są dwójki 141A z Newagu oraz jedynki 140A z otwieranymi oknami nie wiem z skąd one są...
Dobrą klimatyzację ma tylko Z2A Newag, Cegielski, Z2B Cegielski, Newag oraz 139AOp i tyle. Reszta to na poziomie niżej niż przeciętna.

140A z otwieranymi oknami to akurat robota FPS-u (są bez klimatyzacji), natomiast co do Z2B- to modernizował je wyłącznie NEWAG.

_________________
KIBLE NASZĄ PRZYSZŁOŚCIĄ!
TAK JESZCZE Z 50 LAT.P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Andrasz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Paź 2015

PostWysłany: 10-10-2015, 11:12    Odpowiedz z cytatem

W pełni popieram wpisy "romantyków". Ale powiem tak. Niedługo i tak nie będzie co podziwiać, bo wszystko będzie zaekranione.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 27-10-2015, 09:57    Odpowiedz z cytatem

krzychu12231 napisał/a:
OK, w Regio to też jestem zdania, że klima być powinna, bo jazda z przystankami co 3 minuty w upale bez klimy ze średnią prędkością ~50km/h to rzeczywiście nic przyjemnego.


Co za różnica, czy pociąg staje co 3 minuty, czy co 30? Jak jedzie z przyzwoitą prędkością w upał to i tak się w końcu "wystudzi", a stawanie za 3-5 minut nie gra tutaj roli, jeśli postój bezie chwilowy. Za 1 minutę postoju co 3-5 minut ma Ci się wnętrze pociągu nagrzać? Very Happy

Cytat:
jednak moim zdaniem jadąc TLK z prędkością 120-140km/h to nie licząc paru dni w roku, kiedy temperatura na dworze ~40*C, otwierane okno w zupełności wystarcza.


Taaa...pasażerowie zapewne podzielą Twoją opinię i fascynację otwartym oknem przy prędkości podanej wyżej i tą "ciszą", jaka wtedy panuje! Very Happy

Cytat:
Co do 141A to mówiłem o tych zmodernizowanych z gniazdkami, wyświetlaczami i 6-miejscowymi przedziałami, ale bez klimy.


Też lubię te wagony (te najnowsze z otwieranymi oknami) i liczę, że właśnie tego typu tabor będzie jeździł w malownicze, turystyczne okolice (Karkonosze, Wybrzeże, Mazury) - przynajmniej jako część składu, jeśli nie

Cytat:
[...] bo wsiadając zdrowy po 2 godzinach jazdy kończy się to ZAWSZE zapaleniem gardła, mimo ustawienia klimy na 25 stopni. I to ma być lepszy komfort, jak po każdej podróży muszę się 3 dni leczyć?


NIE DA SIĘ być chorym po 2 godzinach od działania rzekomego czynnika, który tą chorobę miał wywołać. Jeśli tak jest, jak piszesz - to sugeruję poprawić swoją odporność i hartować organizm na nagłe zmiany temperatury. Bo skoro jest tak, jak piszesz, to znaczyło by, że byle na dwór wyjdziesz na wiatr, mróz, śnieg - cokolwiek - i ZAWSZE po wróceniu jesteś chory!

Cytat:
Jeśli już musi być klima - to niech będzie porządna, która oprócz chłodzenia także nawilża powietrze


TU już może się nie znam dobrze, ale klimatyzacja (nawet z nazwy) nie służy tylko do chłodzenia, ale też do odpowiedniego NAWILŻANIA powietrza i co jak co, ale ani zbyt suche ani zbyt wilgotne powietrze w pomieszczeniu, gdzie ona jest, raczej na pewno nie jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
2779652

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 27-10-2015, 10:58    Odpowiedz z cytatem

Panie Kolego, tu nie chodzi o nagłe zmiany temperatury, bo jak mówiłem klimę nastawiam w przedziale jak zdarza mi się jechać samemu w przedziale na 25*C przy czym na dworze może sobie być i temperatura ujemna a problem jest. Dla odmiany jak w Z2B jest klima nastawiona na 19 a na dworze jest >30 to problemu nie ma. A na dworze problemu nie mam ani z mrozem ani z wiatrem ani z niczym. Po prostu wyraźnie czuję, że ta dziadowska klima wysusza całą śluzówkę gardła. I dotyczy to oczywiście nie tylko pociągów, ale także i autobusów, budynków itp., kilkanaście minut po wejściu już wyraźnie wyczuwam czy będzie problem (klima dziadowska) czy nie (klima porządna).
Z resztą mam znajomego lekarza, który też często jeździ bo oprócz podróży służbowych też jest MiKolem to mówi, że ma bardzo podobne problemy z klimą dlatego także omija klimatyzowane pociągi.

_________________
2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 23 403 km, 2018: 7 859 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl