Witam dzisiaj o 11:44 jadąc pociągiem REGIO w Mydlnikach widziałem jednostke EN77 jadącą do Balic. Czy tak duży skład jest potrzebny na tak krótką linie jak Wieliczka - Balice? Województwo Małopolskke zaczyna sobie też pogrywać i działać na nerwy pasażerom faworyzując KMŁ i szczycąc się jakie to oni sukcesy odnoszą ale tylko na zmodernizowanych liniach. Chańba :[
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-12-2015, 12:03
Khan34, może między Krakowem Głównym a Balicami niema zbyt dużej frekwencji, ale duży potok generuje odcinek Kraków Główny - Wieliczka. Jednak autobusy dojazdowe z Wieliczki do pobliskich miejscowości na podstawie jednego biletu robią swoje. Co do faworyzowania KMŁ przez Marszałka, to chyba jest tak wszędzie tam, gdzie powstały koleje samorządowe. W przypadku aglomeracji krakowskiej, aż się prosi żeby powstała linia SKA do Krzeszowic. Tam pociągi, zwłaszcza w godzinach szczytu pękają w szwach.
Khan34, może między Krakowem Głównym a Balicami niema zbyt dużej frekwencji, ale duży potok generuje odcinek Kraków Główny - Wieliczka. Jednak autobusy dojazdowe z Wieliczki do pobliskich miejscowości na podstawie jednego biletu robią swoje. Co do faworyzowania KMŁ przez Marszałka, to chyba jest tak wszędzie tam, gdzie powstały koleje samorządowe. W przypadku aglomeracji krakowskiej, aż się prosi żeby powstała linia SKA do Krzeszowic. Tam pociągi, zwłaszcza w godzinach szczytu pękają w szwach.
Od tego rozkładu teoretycznie funkcjonuje SKA Trzebinia - Tarnów po wprowadzeniu Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej i Małopolskiej Taryfy Aglomeracyjnej. Małopolska Karta Aglomeracyjna w zakładce z Informacyjną broszurą elektroniczną są wszystkie linie SKA już funkcjonujące.
Od nowego rozkładu kilka razy jechałem "Orlikiem" i zawsze to był EN57. W niedzielę wracając z Katowic po 19 jechał też EN57 a w poprzednim rozkładzie bywał przeważnie Impuls. Wyraźnie mniej nowego taboru na liniach poza SKA. Miłośnicy się ucieszą
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-12-2015, 08:32
sabatnik, nie wiem jak wygląda sytuacja z Orlikiem w weekendy, ale w dni powszednie jest zestawiany z jednostek EN71. Ten pociąg też został taborowo "zdegradowany", gdyż od zalania dziejów był zestawiany z ED72. Co do Regio po 19 z Katowic, to właśnie o ten obieg toczę bój taborowy. W starym rozkładzie jeździł na dwóch śląskich Impulsach, a teraz na jednym EN57 (przeważnie jest to "spot"). Przejrzałem wszystkie obiegu i tak jak myślałem, z Krakowa do Katowic nie kursuje ani jeden małopolski Impuls. Po świętach planuję napisać w tej sprawie do MZPR z powiadomieniem UMWM, oraz UTK. Nie może być tak, że PRy sobie dysponują taborem tam, gdzie ten tabor nie jest przypisany. Ze wszystkich województw, które weszły w skład PGZ, tylko Małopolska robi wały.
Rozkładowiec, Po co wprowadzasz ludzi w błąd do Katowic jeździ małopolski impuls o godzinie min. 11:15 z Katowic i ten o wpół do czwartej rano z Krakowa.
Co do pociągu o 16:10 myślę że najlepszym kompromisem byłoby wykorzystanie EN71. A nie wożenie świeżego powietrza w postaci 2 impulsów chyba że za to Ty będziesz płacił?
Co do Orlika bardzo dobrze się stało że jeździ na EN71 ten pociąg jest również marnowaniem kasy ponieważ od Trzebini aż do samej Częstochowy wozimy również powietrze. Czas skończyc z pociągami tylko dla kolejarzy a takim właśnie jest Orlik. Piszesz o rozwalających się EN57 a chciałem Ci napisac że plastiki są aż 3: 1732, 1771, 1772. Radze włączyc myślenie osobiście zamierzam napisac do MZPR z gratulacjami ułożenia nowych lepszych obiegów w tym rozkładzie.
Bardzo często widze w Katowicach małopolskie impulsy więc muszą kilka razy dziennie jeździc na Krk-Ktw.
Orlik powinien jechac troche dalej a nie kończyc bieg w Częstochowie
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-12-2015, 12:02
Patryk180, to że Ty reprezentujesz poziom nawiedzonego mikola przywiązanego do zabytków, to nie świadczy że każdy musi tak mieć. Współczesny pasażer jest wymagający i oprócz czasu przejazdu, ceni także komfort podróży. Skoro na linii z Krakowa do Katowic nie ma tego pierwszego to niech przynajmniej będzie to drugie. Wbij sobie do głowy, ze po to został zakupiony tabor ze środków unijnych, przydzielony do konkretnych tras, żeby tam jeździł. Kolej jest dla pasażerów, a nie dla kolejarzy i fantastycznych mikoli. Co do kosztów, to cena za dostęp do infrastruktury jest identyczna dla Impulsa i EN57, z tym że ten pierwszy jest bardziej energooszczędny, a więc tańszy.
sabatnik, nie wiem jak wygląda sytuacja z Orlikiem w weekendy, ale w dni powszednie jest zestawiany z jednostek EN71. Ten pociąg też został taborowo "zdegradowany", gdyż od zalania dziejów był zestawiany z ED72. Co do Regio po 19 z Katowic, to właśnie o ten obieg toczę bój taborowy. W starym rozkładzie jeździł na dwóch śląskich Impulsach, a teraz na jednym EN57 (przeważnie jest to "spot"). Przejrzałem wszystkie obiegu i tak jak myślałem, z Krakowa do Katowic nie kursuje ani jeden małopolski Impuls. Po świętach planuję napisać w tej sprawie do MZPR z powiadomieniem UMWM, oraz UTK. Nie może być tak, że PRy sobie dysponują taborem tam, gdzie ten tabor nie jest przypisany. Ze wszystkich województw, które weszły w skład PGZ, tylko Małopolska robi wały.
Dzisiaj 03.01.2016 widziałem Edka z Orlika a poszedł na Dunajca do Nowego Sącza więc kierunek Oświęcim/Katowice to totalna degradacja z skromną ilością Impulsów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum