Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
[IC] Koniec z taborem w krzakach
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 15-10-2015, 15:48   [IC] Koniec z taborem w krzakach Odpowiedz z cytatem

Leonkiewicz: Koniec z taborem w krzakach. Więcej modernizacji niż nowych wagonów.

PKP Intercity, dzięki dokapitalizowaniu przez PKP SA, planuje spore inwestycje taborowe. Zakładają one głównie modernizację istniejących wagonów i lokomotyw. – Mamy 1200 wagonów w krzakach. To straszna nieefektywność i niegospodarność, która była historycznie konserwowana – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity. Nowością ma być zestandaryzowany projekt modernizacji, który będzie własnością spółki.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/59762/leonkiewicz_koniec_z_taborem_w_krzakach_wiecej_modernizacji_niz_nowych_wagonow.html

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 18-05-2016, 12:20    Odpowiedz z cytatem

Były prezes PKP Intercity odpowie karnie za braki taborowe?

Centrum Zrównoważonego Transportu złożyło zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez byłego prezesa PKP Intercity Marcina Celejewskiego, polegającego na zaniechaniu wykonywania przeglądów okresowych taboru w skali koniecznej do zapewnienia ciągłości pracy spółki, co naraziło PKP IC na dodatkowe koszty wynajmu taboru zewnętrznego w wysokości co najmniej 6,5 mln zł.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/27826/byly-prezes-pkp-intercity-odpowie-karnie-za-braki-taborowe.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jack Daniel's Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 25-05-2016, 20:39    Odpowiedz z cytatem

Odstawione wagony Tego typu filmików na yt jest całkiem sporo, ja się pytam, kto za to ponosi odpowiedzialność i czy te wagony będą jeszcze naprawione?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 25-05-2016, 23:47    Odpowiedz z cytatem

Przytaczasz film z przed dwóch lat część jest naprawiona innymi się golisz, a bocznicy p pewnie okupują kolejne oczekujące.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-06-2016, 14:07    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity wyda 311 mln zł na naprawy, modernizację pociągów do końca br.

PKP Intercity chce przeznaczyć 311 mln zł do końca grudnia br. na naprawę i modernizację ponad 570 wagonów (247 mln zł) oraz na działania naprawcze około 100 lokomotyw (64 mln zł), poinformował przewoźnik. W przypadku lokomotyw będzie to ponad 50% napraw więcej niż w 2015 roku.

Więcej:
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/transport/pkp-intercity-wyda-311-mln-zl-na-naprawy-modernizacje-pociagow-do-konca-br/40qllb

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę Tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno Ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 13-08-2016, 20:12    Odpowiedz z cytatem

Trzeba przyznać, że obecny zarząd zaczął zmiany w spółce od zwiększenia ilości przeprowadzanych remontów. Dla nas, obserwatorów sytuacji taborowej, to dobry znak. Niestety półka jest wciąż na stracie, uruchamia więcej pociągów, a przyrost pasażerów rośnie, ale wolno. To na pewno wpłynie na sytuację finansową i zobaczymy, co ministerstwo powie, jak zobaczy wynik za obecny rok. Trochę naiwnym jest oczekiwanie, że strat nie będzie, albo będą mniejsze niż w zeszłym roku, a program inwestycyjny będzie tak rozdmuchany.
Poczekamy, zobaczymy. Mnie po pewnej przerwie na forum zaskoczyło to, że o sytuacji taborowej traktuje równolegle kilka wątków, sprowadzających się do dość naiwnej puenty- dlaczego wagony stoją bez P4. Mało mówi się o wieku tych wagonów, ich stanie i wciąż zmieniającej się wizji, na co ma stawiać intercity w zakresie taboru. Pamiętajmy, że pasażerowie wrócili głównie za sprawę EZT, bo one głównie gwarantują przewidywalność oferty. Z wagonami jest tak, że pozwalają lepiej kształtować podaż, ale nigdy nie wiadomo, jaki konkretnie skład przyjedzie, a tego pasażerowie nie lubią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Pionki

PostWysłany: 14-08-2016, 13:07    Odpowiedz z cytatem

Bardzo dobra sprawa z tym taborem, bo problem był i jest duży.
Nie może i nie powinno być tak, żeby tabor, wagony niszczały gdzieś w krzakach i były do tego demolowane przez wandali.
Tutaj, z tymi "okresowymi przeglądami" taboru też jest coś niezrozumiałe, żeby nie można było na czas przeprowadzić przeglądu technicznego taboru.

To lepiej było z tym nie wiadomo ile czekać, żeby ten tabor stał sobie w krzakach, był demolowany, rozkradany, a teraz trzeba na to przeznaczyć kupę milionów złotych, żeby wyremontować, praktycznie od podstaw niektóre wagony, bo są tak zniszczone przez patologię społeczną?

Gdyby była gospodarność tego taboru od początku i odpowiednie zarządzenie, na modernizację taboru przeznaczono by dużo mniej środków na remonty i naprawy.
Bo teraz to, wiele wagonów, które wcześniej były w dobrym stanie, jest tak zniszczona, rozkradziona, że tam trzeba przeprowadzać generalną modernizację, co pochłonie dużo więcej środków.

Dziwi mnie to, że prezesi spółki PKP doprowadzili do zaniedbania, zaniechania i niegospodarności tego taboru, a skutki tego już mamy.
Czy oni w ogóle za to odpowiedzą?

_________________
Kolej w Polsce nie jest mi obojętna. Należy o kolej zawalczyć, tak jak się da.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
42495596

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 18-10-2016, 15:05    Odpowiedz z cytatem

Problem dewastacji taboru odstawionego wbrew pozorom nie jest kluczowy. Wagony czekające na przeglądy wyższych poziomów P4 i P5, są i tak nieraz rozbierane do gołej blachy, bo są np. modernizowane do innych typów, np. rowerowe, inwalidzkie, barowe itp. Za to kszt takiego przeglądu jest niemały, bo P4 to kilkaset tysięcy, a P5 liczy się już w milionach. Jeżeli spółka ma straty rzędu kilkudziesięciu milionów, to zauważ, że wystarczy, że nie zrobi przeglądu kilkudziesięciu wagonów i jest nad kreską.

Nic nie jest czarno-białe. Zarzucanie zarządom samego zła jest bez sensu, bo nie znamy całej prawdy. Jeżeli ministerstwo zarzyczy sobie od zarządu dodatniego wyniku na koniec roku, a przychody masz, jakie masz, to musisz ciąć koszty. A na przeglądach stosunkowo najłatwiej.

Widać też, że zarząd działą coś na tym polu. Prosty przykład to przedłużenie okresów między przeglądami, rozwijanie własnego zaplecza do remontów. Czyli po części i wilk syty i owca cała.
To, co przytoczyła Beatrycze pokazuje skalę problemu - ponad 300mln w pół roku. Jak widac to nie są małe kwoty, jak się je zestawi podawanymi stratami spółki.
Myślę, że warto czasem spojrzec nieco szerzej na problem, a nie tylko bazować na sensacjach prasowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl