Zamówione przez UMWD pociągi REGIO na odcinku Węgliniec - Lubań kursują tylko do końca lipca br. Na tej linii pozostanie tylko weekendowy REGIO Zielona Góra - Jelenia Góra. Pociągi z/do Wrocławia jeżdżące z/do Lubania zostaną skrócone do/z Węglińca.
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Wspominałem wcześniej o tym, bo w Starostwie w Lubaniu wiedziano już o tym w kwietniu. Od grudnia z tego co wiem nie jest planowany nawet ten jeden ogryzek Zielona Góra- Jelenia Góra. Jednym słowem, na naszych oczach odbywa się zamknięcia odcinka Jelenia Góra- Węgliniec dla ruchu pasażerskiego.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
W sprawie linii lubańskiej i lwóweckiej 17 lipca br. o godz. 12:00 w starostwie powiatowym w Lwówku Śląskim odbędzie się konfrerncja prasowa z udziałem spółek kolejowych, samorządów, mediów i przedstawicieli UMWD. Serdecznie wszystkich zapraszamy. Gdyby termin uległ zmianie o wszystkim zostaniecie poinformowani.
Remont jest potrzebny całej linii JG - Węgliniec! Na początku usunąć absurdalne zwolnienia do 10/20 km/h, już by kilkanaście minut było szybciej, potem zmodernizować większość szlaku do 70/80 km/h nawet w miejscach 100 km/h! Mamy szczęście że mamy KODLK. Oni coś powinni z tym zrobić, bo przed wojną pociągi w miejscach cisnęły po 140 km/h!
_________________ Czekam na remont 274 odcinek Jelenia - Zgorzelec!
Termin konferencji przesunie się na połowę sierpnia ze względów czysto formalnych. PLK dopiero dzisiaj dostarczyło odpowiedź w sprawie remontu linii Jelenia Góra- Węgliniec i Jelenia Góra- Zebrzydowa.PLK odpisało, że przedstawiło do wiadomości UMWD propozycję współpracy w ramach RPO na lata 2014-2020 w skład której wchodzi modernizacja linii kolejowej 274 na odcinku Jelenia Góra- Zgorzelec. Czy ten odcinek zostanie wpisany do programu na te lata to już będzie zależało od władz województwa. Mamy nadzieję, że uda nam się na konferencji wywrzeć presję na UMWD i obie linie w programie zostaną ujęte.
KODLK rzeczywiście ma duże osiągnięcia, jedno co zostało to IR z Jeleniej. Są inne linie na dolnym śląsku, które także czekają na remont i szlakowa jest mniejsza niż na JG - Węgliniec.
_________________ Ten post wnosi do tematu tyle co reszta.
Najłatwiej jest krytykować samemu nic nie robiąc. Ważne, że jednak coś robią i starają się lobbować w naszych sprawach. Każdy wie jak "łatwo" przebić się przez te betony kolejowe, więc nie wymagaj jakichś cudownych efektów i codziennie nowych wielkich osiągnięć.
KODLK ma dużo osiągnięć:
-TLK Szklarska - Warszawa (Karkonosze) przywrócony 3 lata temu;
-TLK Gdynia- Jelenia przywrócony 3 lata temu;
-IR Galicja (Przemyśl) Kraków- Jelenia wydłużony do Jeleniej w zeszłym roku;
-IR SZCZELINIEC, MAMRY z/ do Międzylesia
-Zwiększenie ilości środków na remont linii kolejowej 274;
-Wygospodarowanie środków na remont dworca kolejowego w Jeleniej Górze;
-Wydłużenie łącznika do IR BARBAKAN w zeszłym roku w relacji Świnoujście- Jelenia Góra;
-W roku obecnym na rok przyszły przywrócenie SUDETÓW Warszawa- Wrocław do Jeleniej Góry i uruchomienie codziennie pociągu Jelenia Góra- Gdynia a od Przewozów Regionalnych jeszcze jeden IR- tylko kwestia tego, w jakim kierunku czy do Lublina czy do Olsztyna.
No i trwa cały czas walka o TLK z Warszawy na linii zgorzeleckiej- na razie do Legnicy, ale być może uda się go wydłużyć do Węglińca.
Tylko że skrot KODLK to Komitet Obrony Dolnoślaskich Linii Kolejowych podkreslam dolnośląskich a śledząc wasze poczynania to ograniczacie sie do Jeleniej Góry.
Na dolnymśląsku sa linie z które nikt sie niebieże np Legnica-Rudna Gwizdanów. Dlaczego nie powalczycie o wydluzenie jakiegos IR do Głogowa?tylko każdy łącznik,wydłużenie czy nowy pociag musi jechac do Jeleniej Góry
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-06-2012, 16:15
Cytat:
-Zwiększenie ilości środków na remont linii kolejowej 274;
-Wygospodarowanie środków na remont dworca kolejowego w Jeleniej Górze;
Bez przesady:
- środki na remont dworca w JG pojawiły się wraz z opyleniem właściwego dworca (a nie obecnej "przybudówki") na knajpę z hotelem
- o 274 co poniektórzy lokalni posłowie dopominali się od dziesięciu lat
Na podobnej zasadzie każde stowarzyszenie (które w Polsce zakładają co najmniej trzy osoby), które dopominało się w PKP remontu Wrocławia Głównego, może obwieszczać "swój" sukces.
Tylko że skrot KODLK to Komitet Obrony Dolnoślaskich Linii Kolejowych podkreslam dolnośląskich a śledząc wasze poczynania to ograniczacie sie do Jeleniej Góry.
Na dolnymśląsku sa linie z które nikt sie niebieże np Legnica-Rudna Gwizdanów. Dlaczego nie powalczycie o wydluzenie jakiegos IR do Głogowa?tylko każdy łącznik,wydłużenie czy nowy pociag musi jechac do Jeleniej Góry
Otóż to, ograniczanie się do dwóch miejscowości jest beznadziejne. Ile z tych pociągów, które zostały przywrócone nadal jeździ ?
_________________ Ten post wnosi do tematu tyle co reszta.
Chodzi mi o remont przejść podziemnych i wiat peronowych a nie holu dworca, a to różnica. W grudniu zeszłego roku interweniowaliśmy w tej sprawie z Panią Poseł Marzeną Machałek i pieniądze się znalazły. Dokończenie remontu w przyszłym roku. Co do linii 274 to nie tak ładnie wszystko wygląda jak napisałeś bo owszem, pieniądze znalazły się już dawno, ale te pieniądze chcieli nam zabrać na rok 2011 a później na rok 2012 z 90 mln znalazło się nagle tylko 30. Zaangażowaliśmy samorządy i udało się, pieniądze nie zostały przeznaczone z kolei na drogi. Gdyby nie to to o dalszym postępie prac modernizacyjnych można by było sobie pomarzyć.
Do poprzednika mówię od razu, że podejmujemy interwencje w całym województwie. IRy do Kotliny Kłodzkiej to efekt współpracy z Poseł Moniką Wielichowską i Starostwem Powiatowym w Kłodzku i Związkami Zawodowymi przy PR. Pociągi InterRegio nie służą temu, aby pchać je wszędzie tam gdzie się tylko da a widzę, że niektórzy tak odbierają zasadę ich funkcjonowania. Na linii Legnica- Rudna Gwizdanów najpierw potrzebny jest remont a potem można pomyśleć o przywróceniu TLK Bielsko- Kołobrzeg. Warunek hest tylko jeden- zarówno na linii zgorzeleckiej jak i na omawianej linii muszą znaleźć się posłowie i samorządowcy, którzy sprawami kolejowymi się zajmą. W Jeleniej Górze, Wałbrzychu i na linii Kłodzkiej o ile jest jeszcze możliwość, aby z kimkolwiek współpracować o tyle na dwóch poprzednich liniach już niestety nie. O pociąg dalekobieżny do Warszawy na zgorzeleckiej walczymy już prawie dwa lata. Zorganizowana w tym roku konferencja miała służyć przywróceniu tego połączenia. Na początku miała się odbyć w Bolesławcu, ale trzeba ją było zorganizować w Jeleniej Górze, bo samorządowy z Legnicy, Bolca, czy Chojnowa mieli arcyważne inne problemy, a sam Pan Piotr Roman " tak wielce zaangażowany w przywrócenie połączenia Zgorzelec- Warszawa" musiał PILNIE wyjechać w dniu konferencji do Warszawy, więc o czym my tutaj rozmwaimy. Obudzili się dopiero tera, kiedy ich super pseudokoledzy z Platformy i nie tylko zatrzymali sobie ten pociąg na Legnicy, tym samym ogłaszając na swoją korzyść wielki sukces, którego wcale autorami nie są. Zresztą za burdel na linii zgorzeleckiej po części i oni odpowiadają, a Prezydent Legnicy w odpowiedzi na pismo związane z organizacją konferencji na temat połączeń regionalnych na linii zgorzeleckiej powiedział, że według niego jest wszystko w porządku i nie trzeba nic zmieniać. Można mnożyć jeszcze wiele absurdów ale po co??? Myślenie, że działamy tylko dla Jeleniej Góry jest wysoce bezpodstawne.Ale to chyba nie jest temat na tego typu rozmowę.
Kamil
Z
Kamil z wymienionych pociągów nie jeździ tylko jeden - BARBAKAN reszta kursuje. W tym roku dojdą SUDETY, WROCŁAWIANIN ( zobaczymy jeszcze gdzie) i ROZEWIE jako codzienny pociąg.
Ok rozumiem,ale zawsze można zwolac konferencje prezydentów Legnicy,Lubina,Głogowa, wójta Gminy Rudna niewieże żeby ci przedstawiciele byli negatywnie nastawieni na kolej. Potrzeba jakiegos bodźca,a KODL i konferencja takim by był. Linia 267 idzie do naprawy juz niedługo wiec można cos działac,żeby reaktywacja nieskończyła sie klapą.
Jest może temat o KODL na forum zeby tam pisac propozycje,spostrzezenia itp aby nie zasmiecać innych tematów na forum
Czy mogę kupić bilet wg oferty Wspólny przejazd na trasie Elblag-Tczew-Jelenia Góra (ten odcinek TLK) i potem Jelenia Góra-Lubań (poc. Regio) i pojechać ten odcinek Kolejami Dolnośląskimi ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum