Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następny
RJ 2016/2017 na Dolnym Śląsku
Autor Wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-01-2017, 11:22   

krzychu12231 napisał/a:
IC powinno zrobić wszystko co może, żeby Sudety do Szklarskiej Poręby przyjeżdżały ok. 7-8 rano i wyjazd powrotny nie wcześniej niż o 20 (a latem mogłoby to być o 21-22).

Pociąg dojeżdża do Szklarskiej, ale nie jest tylko dla pasażerów do Szklarskiej. Jeśli dojedzie do Szklarskiej na 7mą, to znaczy, że we Wrocławiu musiałby być już o 3ciej w nocy. Analogicznie w kierunku przeciwnym z Wrocławia wyjeżdżałby w nocy.

krzychu12231 napisał/a:
nie każdy w ok. 3 godzinną podróż chce się wybrać tramwajem KD, skład dalekobieżny zawsze będzie wygodniejszy od nawet najlepszego podmiejskiego.

Nazywanie niektórych składów KD "tramwajami", to spore nadużycie. W zeszłym tygodniu jechałem ze Szklarskiej Impulsem - za nic nie zmieniłbym na 8 osobowe wagony TLK
Przejdź na dół

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 31-01-2017, 12:29    Odpowiedz z cytatem

Co do Wrocławia to oczywiście ciężko się z Tobą nie zgodzić, niemniej np. w zeszłym rozkładzie dało się przyjeżdżać do Szklarskiej po 9 rano. Z tą 7 to może przesadziłem, ale na pewno nie powinno być to później niż ok. 9, zwlaszcza, że czas jazdy na 274 cały czas się poprawia. Natomiast wyjazd z Wrocławia ok. północy w kierunku Warszawy wydaje się dobrą godziną, co odpowiadałoby wyjazdowi ze Szklarskiej po 20. Choć z drugiej strony to takie Karpaty ruszają z Krakowa w środku nocy, wszystko zalezy od godziny przyjazdu do Warszawy.

A co do KD to dla mnie (i jak widać nie tylko) Impuls nadal jest tramwajem, choć trochę lepszym. Ja np. o godzinach takich jak 5 rano czy 21 wieczorem oczekuję tego, żeby w pociągu nie było zapalnego światła bo mnie ono męczy, a KD mi tego nie zapewni. Ale jesli ktoś nie lubi przedziałów to zawsze może wybrać 111Arow który też jest na pewno lepszy od Impulsa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-01-2017, 13:54   

Intercity powinno popracować nad czasem manewrów. Manewry, polegające na odpinaniu wagonów z tyłu składu w Jeleniej Górze zajmują 40 minut. Dodatkowo do przemyślenia konieczność postoju w mniejszych miejscowościach. 45-60 minut od Wrocławia dałoby radę urwać. TLK między Wrocławiem a Jelenią Górą ma 8 przystanków, KD ma ich 21 - a czas przejazdu praktycznie taki sam.
Powrót do góry

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 31-01-2017, 14:44    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
No i poza tym czasy się zmieniają i "turystów z walizeczką na kółkach" jest coraz więcej (powiedziałbym, że nawet zdecydowana większość). W Karkonosze jeżdżę regularnie od kilku lat i na szlakach prawdziwych turystów z wielkimi plecakami coraz trudniej uświadczyć. Trochę szkoda.

Góry są dla twardzieli z plecakiem, a nie dla wyżelowanych ciot w rurkach z gołymi kostkami (kuźwa, cóż to za moda?!), w pastelowych trampeczkach i z walizeczką na kółeczkach. Prawdziwy turysta pojedzie w góry nocnym TLK i prosto z pociągu pójdzie na szlak. Rurkowiec pojedzie dziennym EIC/EIP, Śnieżkę co najwyżej zobaczy z Karpacza, a opalać się będzie na tarasie w pensjonacie. Nie rozumiem dlaczego ofertę PKP IC w Karkonosze chcesz dostosować pod rurkowców. A co z górołazami?

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31-01-2017, 18:02    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Góry są dla twardzieli z plecakiem, a nie dla wyżelowanych ciot w rurkach z gołymi kostkami (kuźwa, cóż to za moda?!), w pastelowych trampeczkach i z walizeczką na kółeczkach. Prawdziwy turysta pojedzie w góry nocnym TLK i prosto z pociągu pójdzie na szlak. Rurkowiec pojedzie dziennym EIC/EIP, Śnieżkę co najwyżej zobaczy z Karpacza, a opalać się będzie na tarasie w pensjonacie. Nie rozumiem dlaczego ofertę PKP IC w Karkonosze chcesz dostosować pod rurkowców. A co z górołazami?

Nie popadajmy w jednej skrajności w drugą. Karkonosze to nie są Alpy, a nawet Tatry, tylko w miarę łatwe łatwe góry i większość turystów jedzie tam na wakacje aktywnie wypoczywać, a nie targać ciężki plecak od schroniska do schroniska. Nawet jak młodzi ludzie jadą z plecakami pociągiem, to w większości nie pędzą od razu z nimi w góry, tylko najpierw idą na kwaterę, potem ewentualnie na szlak, by nie tracić dnia. Jestem w Karkonoszach kilka razy do roku i to widzę. Takich wariatów jak ja, który jedzie z Wrocławia do Szklarskiej pierwszym pociągiem o 5 rano, a później biegnie z wywieszonym jęzorem na ostatni powrotny praktycznie nie widuję Wink Góry mocno się zmieniły w ostatnich latach. Oczywiście "wyżelowane cioty w rurkach z gołymi kostkami , w pastelowych trampeczkach", które nie mogą 100 metrów pod górę podejść też się coraz częściej trafiają, ale na szlakach jest cała masa normalnych ludzi będących na wakacjach, często całych rodzin z dziećmi (podziwiam zawsze tych kilkulatków ochoczo biegnących pod górę), emerytów, itd. Dla tych ludzi oferta dalekobieżna PKP Intercity w Karkonosze praktycznie nie istnieje. Najlepiej widać to w pociągach KD i PR, gdzie w weekendy potężną frekwencję ma zarówno Szrenica o 6 rano, jak i Kamieńczyk, który do Szklarskiej zajeżdża na 12:23.
krzychu12231 napisał/a:
Natomiast dzienny EIC z Warszawy może mieć frekwencję, ale moim zdaniem tylko w sezonie. Poza tym okresem (nie pamiętam czy wtedy też ma w weekendy jeździć) to na pewno będzie pusty. Bo o ile takie Sudety (zakładając obecny i poprzedni rozkład, nie to co będzie od marca) zabierają także pasażerów z Poznania i Wrocławia wybierających się w góry na 1 dzień (sam się do takich zaliczam) to EIC przyjeżdżający w środku dnia i to zapewne o znacznie wyższej cenie już na takich pasażerów liczyć nie może.
[...]
EIC będzie alternatywą praktycznie wyłącznie dla ludzi z Warszawy i to jadących na dłuższy pobyt.

Oczywiście, że wystarczyłoby, gdyby termin ograniczony był do weekendów oraz ferii i wakacji. I najlepiej gdyby to był jednak pociąg IC/TLK. Jadąc wiedenką może po drodze pozabierać jeszcze ludzi z mniejszych miejscowości.
krzychu12231 napisał/a:
Ba, na osoby jadące na 2-dniowy weekend też nie, bo raczej nikt nie przyjedzie do Szklarskiej w sobotę po 12 żeby w niedzielę po 15 wracać. Co innego przyjechać w sobotę rano o 8 i wracać w niedzielę o 20.

Ale chyba tylko gdy następny dzień masz wolny, albo pracujesz na drugą zmianę, ewentualnie jest się szczęśliwcem, który załapał się na wagon sypialny, bo w Warszawie Sudety meldują się dopiero o 6:30. I tu właśnie najlepiej widać brak wieczornego pociągu, którym dałoby się wrócić do domu i następnego dnia pójść na rano do pracy. Poza tym nie oszukujmy się, weekendowych turystów jadących z Warszawy w Karkonosze zbyt wielu nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 31-01-2017, 18:24    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Oczywiście "wyżelowane cioty w rurkach z gołymi kostkami , w pastelowych trampeczkach", które nie mogą 100 metrów pod górę podejść też się coraz częściej trafiają

Bo na kiełkach sushi i na sojowych kotletach daleko w górach się nie zajdzie. Środowiskiem naturalnym korposzczurów są duże miasta, gdzie mogą pozować na światowców. Tymczasem Ty chcesz pozbawić prawdziwych turystów z Mazowsza i Wielkopolski taniego nocnego pociągu TLK w Karkonosze, na rzecz drogiego dziennego EIC dla warszawskich rurkowców z korporacji. Pomijam już fakt, że warszawka woli Tatry. Poranny express Warszawa - Jelenia Góra (przez Węgliniec) już jeździł i nie miał wzięcia.

Wróćmy do tematu, bo mówimy o pociągu z Warszawy, który dla Dolnoślązaków ma marginalne znaczenie. CZT pisze o rozszerzonej ofercie KD w nowym rozkładzie jazdy:

http://www.czt.org.pl/aktualnosci/kolej/przewozy-pasazerskie/dolnoslaskie/koleje-dolnoslaskie-znacznie-rozszerzyly-oferte

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 17-02-2017, 13:49    Odpowiedz z cytatem

Koleje Dolnośląskie z Polbus PKS.

Przewoźnik kolejowy z Dolnego Śląska poinformował o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie uruchomienia weekendowych, nocnych połączeń autobusowych na trasach dolnośląskich pociągów. To kolejny krok w uzupełnianiu, a czasem zastępowaniu kolejowej oferty autobusami.

Porozumienie dotyczy tras z Wrocławia do Środy Śląskiej i do Jelcza–Laskowic. Współpraca ma wstępny charakter, dlatego szczegóły, takie jak rozkład jazdy czy ceny biletów, są dopiero w trakcie opracowywania.

Więcej:
http://www.transport-publiczny.pl/mobile/koleje-dolnoslaskie-z-polbus-pks-54328.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-02-2017, 09:58    Odpowiedz z cytatem

Połączenia autobusowe jako szeroko rozumiane uzupełnienie sieci transportu, z jednym biletem, to wg. mnie bardzo dobre założenie. Zwróćmy uwagę jak to ma miejsce w Czechach gdzie jest jeden skoordynowany system autobusowo-kolejowy w każdym kraju. Inna sprawa, że tam raczej dąży się do unikania dublowania tras kolejowych autobusami i na odwrót. Ale moim zdaniem działanie KD, jako jedno z pierwszych z naszym regionie [jak nie pierwsze] należy ocenić jak najbardziej na plus. Jak rozumiem chodzi o kursy nocno-imprezowe, ale oprócz takich jest duży potencjał na kursy turystyczne> Karpacz, Świeradów. Może się doczekamy;] [szczególnie okolice Świeradowa, dojechać transportem publicznym, koleją albo autobusem; zależy czy do Szklarskiej czy do Świeradowa; to jest masakra]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Achib Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Cze 2007
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 20-02-2017, 15:40    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
Przewoźnik kolejowy z Dolnego Śląska poinformował o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie uruchomienia weekendowych, nocnych połączeń autobusowych na trasach dolnośląskich pociągów. To kolejny krok w uzupełnianiu, a czasem zastępowaniu kolejowej oferty autobusami.

Bardzo dobra decyzja. W zasadzie pociągi powinny zostać zastąpione autobusami na wszystkich mniej popularnych trasach, a więc również z Jeleniej Góry do Wałbrzycha, Szklarskiej Poręby i Gorlitz, ponieważ Jelenia Góra generuje tylko sezonowy ruch turystyczny w paru pociągach (rano w góry, po południu i wieczorem z gór). Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze mogłyby zostać przeznaczone na sfinansowanie większej liczby pociągów na najbardziej obleganych liniach, np. z Wrocławia do Węglińca, gdzie już teraz zdarza się, że trudno wcisnąć się do zatłoczonych składów.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-02-2017, 18:30    Odpowiedz z cytatem

Proponuję jednak nie głosić takich herezji. Tam gdzie pociągi jeżdżą, to powinny jeździć przez cały tydzień. Oferta autobusowa powinna jedynie uzupełniać kolejową tam, gdzie pociągi nie jeżdżą, a zastępować tylko w przypadku, gdy prędkości są niezadowalająca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 20-02-2017, 23:05    Odpowiedz z cytatem

A propos komunikacji autobusowej, KD mogłyby pomyśleć o Bogatyni. Takie autobusy skomunikowane na dworcu Zgorzelec Miasto z pociągami Wrocław - Drezno - Wrocław miałyby wzięcie. Zwłaszcza, że na trasie Bogatynia - Wrocław jeździ tylko kilka małych prywatnych busów. Wywala się pieniądze na weekendowe, dublujące PKS, nikomu niepotrzebne autobusy z Jeleniej Góry do Lwówka, a o Bogatyni gdzie rzeczywiście jest potencjał i komunikacja kuleje nikt w KD nie pomyśli. Przypominam, że Bogatynia ma dwa razy więcej mieszkańców niż opiewany przez mikoli Lwówek Śląski.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 24-02-2017, 15:53    Odpowiedz z cytatem

Od 12 marca do końca obowiązywania rozkładu na sezon 2016/17 zmienia się relacja pociągu EIC Łużyce. Będzie kursować w skróconej relacji Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia. Powód? Niska frekwencja.

Od 11 czerwca pasażerowie będą mieli do dyspozycji połączenie IC Konopnicka, które zostanie wydłużone do/z Węglińca. Dzięki niemu podróżni w przystępnej cenie będą mogli dotrzeć m.in. do Łodzi czy Kalisza.

Źródło:
http://istotne.pl/boleslawiec/wiadomosc/nep/koniec-bezposredniego-polaczenia-boleslawiecwarszawa

_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 24-02-2017, 21:35    Odpowiedz z cytatem

W nawiązaniu do niusa zapodanego przez Stellę, po raz kolejny okazuje się, że miałam rację. Odsyłam do mego postu z lipca ubiegłego roku:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=360631#360631

Za mega drogim EIC „Łużyce” nikt płakać nie będzie! Natomiast wydłużenie tańszego IC „Konopnicka” do Węglińca to dobry pomysł i tu postuluję, żeby ten IC jeździł dalej – do Lubania. Zwłaszcza, że skład tego pociągu to EZT (Dart), więc odpadają manewry lokomotywą podczas zmiany kierunku jazdy.

A propos, IC „Konopnicka” kursuje do/z Białegostoku, więc od czerwca nasz region zyskałby połączenie kolejowe z Podlasiem. Generalnie zmiana na lepsze!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 25-02-2017, 09:44    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy akurat Konopnicka to dobry pomysł. Ten pociąg jest o 6:51 we Wrocławiu, czyli z Węglińca musiałby wyjechać przez piątą. W drugą stronę Konopnicka jest we Wrocławiu o 21:14. IMHO nie jest to najlepszy pociąg do wydłużenia, moim zdaniem lepszym pomysłem byłoby puszczenie z Węglińca IC Słowacki. Relacja podobna, skład : też dart, a godziny dużo lepsze.

Rozważyłbym także wydzielenie z "Mehoffera" Przemyśl-Jelenia Góra części wagonów odpinanych we Wrocławiu i jadących do Węglińca/Lubania, bo w tej chwili do Jeleniej Góry w tym pociągu często jeżdżą muchy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 25-02-2017, 10:00    Odpowiedz z cytatem

Kursowanie ŁUŻYC do Węglińca w chorej taryfie E było idiotyzmem niewyobrażalnym i niezrozumiałą dla mnie relacją, która nadawała się tylko do uwalenia. Zamiast nich, powinien zostać wydłużony do Węglińca jeden z ICów przemysko-wrocławskich (oczywiście o Zgorzelcu zapomnijmy bo PIC nie ma czym tam pojechać) natomiast od strony Warszawy najlepszym pomysłem byłoby wydłużenie choćby tej "Konopnickiej" do Jeleniej Góry, przez Legnicę,Węgliniec,Lubań i Gryfów. (jeździł już tak łącznik od Słowińca z Przemyśla do Gdyni.)

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 11 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl