Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
KOLEO - hit czy kit?
Autor Wiadomość

tomcionixus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Mar 2015
Skąd: Działdowo

PostWysłany: 07-02-2016, 14:10   KOLEO - hit czy kit? Odpowiedz z cytatem

Rusza portal Koleo – sklep z biletami wielu spółek

Pod koniec lutego zainaugurowana ma zostać działalność systemu Koleo. Na początek ma on umożliwiać podróżnym zakup biletów znakomitej większości przewoźników w jednym sklepie internetowym. Istotną zmianą względem dotychczasowych rozwiązań ma być automatyczny dobór najkorzystniejszej cenowo oferty.
[...]
Największą zmianą względem dotychczasowych rozwiązań stosowanych przez przewoźników będzie jednak możliwość zaplanowania podróży przesiadkowych, także z wykorzystaniem pociągów kilku spółek, i jednoczesnego zakupu biletów na całą trasę. Sklep wskaże podróżnemu łączną opłatę za przejazd i pozwoli na wybór zarówno najszybszego, jak i najtańszego połączenia. Możliwe będzie też zapłacenie łącznie za wszystkie odcinki – z wykorzystaniem najpopularniejszych metod płatności w internecie.

Pomysł sam w sobie jest świetny, chcą wykorzystać pustkę stworzoną przez państwowych przewoźników.
Po tym artykule zacząłem zgłębiać temat, co polegało właściwie na przejrzeniu fanpage'a Koleo na Facebooku. Zauważyłem, że niektóre posty dodawane przez użytkowników są natychmiast usuwane. Jakie to posty? Niestety dotyczące najbardziej oczekiwanej funkcjonalności przez pasażerów, biletów kombinowanych....

Co o tym myślicie?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Zgorzelec Miasto

PostWysłany: 07-02-2016, 14:16    Odpowiedz z cytatem

Myślimy, że to prowizorka, bo dostaniemy "jeden bilet", który nie będzie jednak "wspólnym biletem", – tylko sumą cen za poszczególne odcinki.

A zatem prowizorką niebezpieczną, bo odsuwającą w czasie re-integrację taryfową polskiej kolei. Bez tego ciężko o konkurencyjność względem własnych 4 kółek.

Ale niektórym to wystarczy, żeby dokopać politycznym rywalom i obtrąbić sukces naszego Misia.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
12731644

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 07-02-2016, 17:51    Odpowiedz z cytatem

Raczej kit niż hit. Proszę wejść na stronę http://koleo.pl

I cóż my tam widzimy? Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.

Jak powszechnie wiadomo, Unia daje dotacje na różne internetowe przedsięwzięcia. Autorzy takich stron dostają nawet po kilkaset tysięcy zł na start. Można sobie wygooglować, ja przypomnę stronę o kotach:

http://www.web.gov.pl/firmy-i-uslugi/katalog-euslug/31_794_swiatkotow-pl-platforma-e-uslug-dla-hodowcow-i-wlascicieli-kotow.html

Strona, którą można uruchomić za kilkadziesiąt zł np. na Wordpressie, otrzymuje z Unii dotację w wysokości prawie 700 tys. zł. Żyć nie umierać!

Albo to, za prawie pół miliona zł unijnej dotacji:
http://www.web.gov.pl/firmy-i-uslugi/katalog-euslug/32_2357_bajkotwory.html

Przecież to są kpiny ze zdrowego rozsądku!

I zapewne podobnie jest z tym Koleo. Ktoś dostał dotację z Unii na swój projekt i w zasadzie nie ma znaczenia, czy taka strona będzie komuś przydatna. Ta strona już odniosła sukces finansowy! Musi tylko hulać w internecie przez określony w umowie czas. Tak to wygląda...

http://www.poig.2007-2013.gov.pl/Documents/Lista_beneficjentow_POIG_311215.xls

W powyższym pliku znajdziecie spółkę Astarium (właściciel strony Koleo). I dofinansowanie: prawie pół miliona zł. Zastanawiam się czy jakiejś nowej strony o tematyce kolejowej nie uruchomić. Półmilionową dotacją z Unii na jakieś internetowe "badziewie" nie pogardzę!

A twórcom Koleo gratuluję! Frajera (tzn. Unię) trzeba doić. Jak dają kasę to trzeba brać. Sama założyłam prywatny biznes dzięki unijnej dotacji. Aczkolwiek nie było to kilkaset tylko kilkadziesiąt tys. zł. I mój biznes jest realny, nie wirtualny.

eu.png
Plik ściągnięto 10 raz(y) 12.34 KB


_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

dddbb Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Sty 2010
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 07-02-2016, 20:36    Odpowiedz z cytatem

Gaspares napisał/a:
Myślimy, że to prowizorka, bo dostaniemy "jeden bilet", który nie będzie jednak "wspólnym biletem", – tylko sumą cen za poszczególne odcinki.

A zatem prowizorką niebezpieczną, bo odsuwającą w czasie re-integrację taryfową polskiej kolei. Bez tego ciężko o konkurencyjność względem własnych 4 kółek.

Ale niektórym to wystarczy, żeby dokopać politycznym rywalom i obtrąbić sukces naszego Misia.

Jeśli to jest prywatna inicjatywa, to ciężko się spodziewać, żeby zastępowała to, czym powinna się zająć "góra", a już tym bardziej nie będzie nikt tu dopłacał do różnicy taryfowej. Ot, prywatna inicjatywa, która części pasażerów brnących w gąszczu spółek kolejowych ułatwi zakup biletu. I pod tym względem jest to z pewnością działaniem na plus.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Zgorzelec Miasto

PostWysłany: 08-02-2016, 11:13    Odpowiedz z cytatem

Do czasu, aż pasażer policzy sobie cenę biletu na osobowy + IC + regio i dojdzie do wniosku, że jednak trzem lub czterem osobom bardziej opłaca się jechać zrzutka na benzynę. Dla wielu będzie to argument nie od odparcia.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
12731644

dddbb Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Sty 2010
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 08-02-2016, 14:28    Odpowiedz z cytatem

Do takiego wniosku nie potrzebuje tego nowego portalu Smile To się już dzieje, przy zapełnieniu samochodu w większości przypadków wychodzi tańsza podróż - i to niekoniecznie korzystając z kilku przewoźników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jawor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Wrz 2015
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 08-02-2016, 21:26    Odpowiedz z cytatem

"Jesteśmy uzależnieni od możliwości technicznych naszych partnerów i pomimo, że z naszej strony wszystko jest już gotowe najprawdopodobniej w momencie startu przesiadki w PKP IC będą liczone jako dwa odrębne bilety." Miało być tak pięknie, a wyszło jak zwykle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-02-2016, 21:38    Odpowiedz z cytatem

Cytat z artykułu Kuriera Kolejowego:

– Internetowe wyszukiwarki połączeń np. PLK, nie dają możliwości sprzedaży biletów, z kolei systemy sprzedażowe nie pozwalają na skuteczne planowanie podróży, np. z przesiadkami zwłaszcza na pociągi kilku przewoźników – tłumaczy nam Maciej Dutkiewicz, przedstawiciel firmy Astarium.

Czy to nie jest ten sam Maciej Dutkiewicz z PKP PLK? Google podpowiada, że jest (był?) rzecznikiem Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

PrzemKo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lut 2016

PostWysłany: 08-02-2016, 22:32    Odpowiedz z cytatem

Jawor napisał/a:
"Jesteśmy uzależnieni od możliwości technicznych naszych partnerów i pomimo, że z naszej strony wszystko jest już gotowe najprawdopodobniej w momencie startu przesiadki w PKP IC będą liczone jako dwa odrębne bilety." Miało być tak pięknie, a wyszło jak zwykle.

Witam na forum i dziękuję za szybką aktywację konta! Very Happy

Oczywiście przesiadki w IC liczone ze wspólnym kilometrażem to ważna sprawa, ale mnóstwo pułapek kryje się również w taryfach regionalnych. Poniżej przeklejam swój komentarz z Kuriera Kolejowego

"System od razu pokazuje również cenę całego połączenia i wylicza jej końcową wartość uwzględniając zniżki, promocje i oferty specjalne. Są to np. pule tańszych biletów, bilety weekendowe, grupowe i zniżki z tytułu wieku czy dla uczniów i studentów". Brzmi pięknie, ale nasuwają się proste pytania (zadałem już je na rynku kolejowym i na fejsie KOLEO). Czy w ramach obliczania najtańszego połączenia system znajdzie PwDC w relacji krótszej niż dana w tabelce np. dla Świdnik-Zawada zaoferuje PwDC Lublin-Zamość? Dostałem dziś odpowiedź z Wydziału Taryf PR, że system IPR tego nie robi, bo jest to niezgodne z warunkami taryfowymi oferty. Moim zdaniem w/w fakt jest niezgodny z decyzją Prezesa UTK http://utk.gov.pl/pl/aktualnosci/4809,Przewozy-Regionalne-naruszyly-przepisy-rozporzadzenia-WE-nr-13712007.html dotyczącą obowiązku informowania o najniższych cenach biletów. Ale PwDC czy inne tego typu wynalazki to dopiero początek problemów. Mnożenie regionalnych taryf kilometrowych, PwDC, biletów strefowych, czasowych itp. oprowadziło do tego, że w wielu relacjach opłaca się kupować 2, 3 czy 4 bilety na podrelacje zamiast jednego na całość. Do tego dochodzą błędy w konstrukcji taryf kilometrowych czyli opłacalność składania przejazdu z 2 lub 3 biletów w ramach jednej taryfy. Czy KOLEO będzie umiało robić takie "składanki"? Liczba relacji, dla których opłaca się składanie biletów, w skali kraju może wynosić wiele tysięcy dla samych PR. A przecież są jeszcze relacje z udziałem innych przewoźników regionalnych, gdzie można wybierać między taryfą tego przewoźnika a podstawową taryfą PR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KOLEO Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lut 2016
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 08-02-2016, 22:46    Odpowiedz z cytatem

Drodzy forumowicze,

To, że pasażerowie chcą w jednym miejscu kupić bilety kolejowe na wszystkie połączenia, bez dodatkowych opłat, bez kolejek, bez biegania od kasy do kasy wiemy w zespole KOLEO tak samo jak i Wy. Dlatego też i w związku z tym, że z tym problemem w ciągu ostatnich 10 lat praktycznie nic nie zrobiono, podjęliśmy się wyzwania stworzenia jednej wspólnej nowoczesnej platformy, za pomocą której podróżni wygodnie i szybko kupią bilety na całe połączenia kolejowe w Polsce.

Projektując system KOLEO zakładaliśmy od samego początku istnienie tzw. "wspólnego biletu" dla wielu przewoźników i system jest do tego w pełni gotowy pod względem technicznym, organizacyjnym i księgowym. Niestety na razie brak ram prawnych do tego, ale wierzymy, że zmieni się to niebawem.
Działając w obecnych realiach oraz dzięki własnej unikalnej technologii uwzględniającej wszelkie zniżki, ulgi i promocje już w tej chwili jesteśmy w stanie zaproponować najkorzystniejsze możliwe rozwiązania dla pasażerów. W wielu przypadkach połączenie ofert promocyjnych jest tańsze niż tzw. "łączona taryfa kilometrowa".

W związku z tym, że jesteśmy otwarci na pojawiające się pytania, poniżej nasze odpowiedzi na niektóre kwestie poruszone przez Was powyżej.

Cytat:
Pomysł sam w sobie jest świetny, chcą wykorzystać pustkę stworzoną przez państwowych przewoźników.
Po tym artykule zacząłem zgłębiać temat, co polegało właściwie na przejrzeniu fanpage'a Koleo na Facebooku. Zauważyłem, że niektóre posty dodawane przez użytkowników są natychmiast usuwane. Jakie to posty? Niestety dotyczące najbardziej oczekiwanej funkcjonalności przez pasażerów, biletów kombinowanych....

Nie kasujemy postów na Facebooku. Co do biletów "kombinowanych" będzie w KOLEO możliwość kupienia w ramach jednej transakcji na całą podróż na kilka pociągów/przewoźników wg. najkorzystniejszych dostępnych ofert w tym również ofert dla tzw. "małych grup" jak np. Ty i 1,2,3.

Cytat:
Myślimy, że to prowizorka, bo dostaniemy "jeden bilet", który nie będzie jednak "wspólnym biletem", – tylko sumą cen za poszczególne odcinki.

A zatem prowizorką niebezpieczną, bo odsuwającą w czasie re-integrację taryfową polskiej kolei. Bez tego ciężko o konkurencyjność względem własnych 4 kółek.

Kochamy kolej, zajmujemy się nią zawodowo od kilkunastu lat i naszym celem jako KOLEO jest poprawa jej konkurencyjności względem innych gałęzi transportu.
Tak już było wspomniane powyżej, system KOLEO jest w pełni gotowy do wdrożenia tzw. "wspólnego biletu" lecz na razie brak do tego odpowiednich uwarunkowań prawnych. Jak tylko będzie to możliwe z wielką satysfakcją uruchomimy tę funkcjonalność. Na tą chwilę uruchamiamy system, który zdecydowanie ułatwi podróż bardzo dużej liczbie pasażerów w Polsce.

Cytat:
Raczej kit niż hit. Proszę wejść na stronę http://koleo.pl
I cóż my tam widzimy? Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.

Bardzo nam przykro, że tak kategorycznie negatywnie ocenia Pani projekt na podstawie jednego ze źródeł jego finansowania. Zamiast "przejeść" dotację i stworzyć "stronę o kotach na Wordpressie" w ciągu 2 ostatnich lat stworzyliśmy najbardziej zaawansowaną na rynku technologię, która m.in. umożliwia wycenę podróży z uwzględnieniem ulg, zniżek i promocji już na etapie wyświetlania listy połączeń co jest rzeczą całkowicie unikalną na rynku.

Cytat:
Ot, prywatna inicjatywa, która części pasażerów brnących w gąszczu spółek kolejowych ułatwi zakup biletu. I pod tym względem jest to z pewnością działaniem na plus.

No właśnie, już sam aspekt doradzania najkorzystniejszej oferty spośród kilku tysięcy możliwych kombinacji jest dużym wyzwaniem, któremu KOLEO stara się sprostać Smile

Cytat:
Czy to nie jest ten sam Maciej Dutkiewicz z PKP PLK

Tak, nasz kolega Maciej do połowy 2015 r. był Rzecznikiem prasowym PKP PLK.

Bardzo chętnie - w miarę dostępnego czasu - odpowiemy na kolejne pytania odnośnie funkcjonowania systemu KOLEO, o ile będzie to możliwe i nie będzie to sprzeczne z umowami o poufności jakie mamy zawarte z naszymi partnerami przewoźnikami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

PrzemKo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lut 2016

PostWysłany: 08-02-2016, 23:20    Odpowiedz z cytatem

KOLEO napisał/a:
Działając w obecnych realiach oraz dzięki własnej unikalnej technologii uwzględniającej wszelkie zniżki, ulgi i promocje już w tej chwili jesteśmy w stanie zaproponować najkorzystniejsze możliwe rozwiązania dla pasażerów. W wielu przypadkach połączenie ofert promocyjnych jest tańsze niż tzw. "łączona taryfa kilometrowa".

Taryfy kilometrowe też bywają promocyjne Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 08-02-2016, 23:46    Odpowiedz z cytatem

KOLEO, do współpracy musicie wciągnąć spółki kolejowe, bo bez tego te wasze Koleo straci rację bytu i dotację z EUrokołchozu szlag trafi. Za taką współpracę, jak sądzę, będziecie tym spółkom wystawiać faktury, bo przecież nie robicie tego charytatywnie. Fantastyczny biznes! Stwórz stronę internetową za unijne pieniądze, następnie kasuj państwowe i samorządowe spółki kolejowe, prowadząc sklep internetowy z biletami na pociągi. Brawo! Biznes prywatny, a od początku do końca utrzymywany przez podatników. Jestem pod wrażeniem!

_________________
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PrzemKo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lut 2016

PostWysłany: 09-02-2016, 00:13    Odpowiedz z cytatem

Cenię sarkazm, ale zwróć uwagę na "drobne" kwestię. Po pierwsze - współpraca ze spółkami. To chyba oczywiste, że będą wystawiać faktury i kasować jakąś prowizję od ceny sprzedaży. Kasy jednego przewoźnika sprzedając bilety innych przewoźników robią to samo. Po drugie, KOLEO obiecuje wyszukiwanie połączeń z najniższą ceną. Nie jestem przekonany czy im się to w 100% uda, ale zapewniam Cię, że przy obecnym bałaganie taryfowym znalezienie najtańszej opcji zakupu biletów często nie jest banalne. Wygląda na to, że to przedsięwzięcie to jest znacznie więcej niż zwykłe podpięcie wspólnego interfejsu www do istniejących systemów sprzedaży biletów poszczególnych przewoźników. Zwykłe kasy przewoźników, kasy ajencyjne czy biura podróży tego nie robią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 09-02-2016, 00:36    Odpowiedz z cytatem

PrzemKo, i tu dostrzegam bezsens tego przedsięwzięcia, z punktu widzenia spółek kolejowych. Każdy przewoźnik pasażerski ma już swój system internetowej sprzedaży biletów. Na przykład KD zainwestowały w nowy system 1,5 mln zł. Po co miałyby jeszcze płacić za jakiś „klon” prywaciarzowi, skoro już zapłaciły PKP Informatyce?

Teraz mój punkt widzenia. Jadąc np. do Krakowa musiałabym kupić dwa bilety na pociągi KD i PKP IC. Mogę to bez problemu zrobić przez internet, korzystając z aktualnych promocji. Jaką wartość dodaną wniesie tutaj Koleo, z wyjątkiem tego, że zamiast dwóch płatności dokonam jednej? A przecież Koleo nie da mi gwarancji, że uwzględnia wszystkie aktualne oferty i promocje wszystkich spółek kolejowych.

Dla mnie ta strona będzie bezużyteczna. Garstka ludzi pewnie z tego skorzysta. Ale czy skorzystają na tym spółki kolejowe? Jedno jest pewne. Zarobi na tym właściciel strony. Nie bez powodu temu przedsięwzięciu „patronuje” były rzecznik PKP PLK. Wszak znajomości i kontakty w branży bywają przydatne... Bez Dutkiewicza czy innego „VIP-a” z kolejowej centrali, spółka Astarium nie przebiłaby się ze swoim projektem ani do kolejowych mediów (darmowa reklama), ani do prezesów kolejowych spółek, którzy z naszych podatków sfinansują prywatny biznes Koleo.

_________________
Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Tarnów

PostWysłany: 09-02-2016, 01:31    Odpowiedz z cytatem

Popieram całkowicie Noemę! Polskiemu pasażerowi nie jest potrzebna do niczego kolejna "platforma" sprzedażowa tylko JEDEN WSPÓLNY BILET z opcją jego zakupu w kasie/internecie, na połączenia z przesiadką, z naliczaniem kilometrów jednorazowo od początku do końca podróży,a nie od nowa po każdej przesiadce.
Tylko że to już jest gestia ministerstwa, bo wątpliwe aby PIC,PR i reszta spółek dogadały się kiedykolwiek w tej kwestii skoro przez tyle lat tego nie zrobiły. Niedościgniony model czeskich CD byłby tu idealnym rozwiązaniem, niestety w polskich realiach to tylko marzenie.

_________________
Precz z drożyzną w pociągach ICu !Miejscówki w kl.2 TLK/IC - do likwidacji!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 4 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl