Kłócić się i przekonywać o mojej racji nie będę. Tym bardziej, że przetargi na nowe wagony były. Cieszę się, że tabor bezprzedziałowy będzie pojawiać się coraz częściej. Jeszcze parę lat temu można było pomarzyć o nim w ekonomicznych pociągach, a 154A pojawiały się tylko w ówczesnych IC. Teraz w przypadku krótszych IC będzie niemal pół na pół jeśli chodzi o rodzaj wagonu.
Co to za pociąg, który w wakacje będzie odjeżdżał z Kołobrzegu po 16 jako EIC 8156 Słupia do Warszawy, nie widzę jednak godziny przyjazdu z Warszawy... ?
EIC Jantar przestaje jeździć w wakacje na trasie Kołobrzeg-Warszawa, a za niego pojawia się wtedy właśnie EIC Słupia. Z kolei EIC Jantar nawet i w wakacje kursuje na trasie Warszawa - Gdynia - Kołobrzeg. Natomiast z Kołobrzegu już nie wraca pod nazwą EIC Jantar, tylko niezależny od części helskiej EIC Słupia (wzmocnienie składu w Kołobrzegu z racji zwiększonego potoku). Nazwę zmienią, żeby się nie myliły EIC Jantar z Helu i EIC Słupia z Kołobrzegu. Innych EIC w ogóle nie ma w rozkładzie do Kołobrzegu, więc tak bym to widział. Oczywiście możliwe, że jest inaczej.
Fajnie, że z Katowic będzie całoroczne połączenie z Zieloną Górą, Rzepinem (TLK Światowid), oraz z Gorzowem Wlk (TLK Dobrawa), popołudniowe z Lublinem (IC Wisła/Pilecki), oraz dodatkowe z Kołobrzegiem (Gwarek).
Całoroczny Barnim do Świnoujścia, to też nowość i w sumie jest trochę plusów rozkładu 2017, a na trasie Katowice - CMK - Warszawa, obniżenie cen na niektóre EC, również zmianą na lepsze.
Też o tym pisałem że ich coraz mniej. Ktoś mi odpisał że połączenia kategorii IC to głównie Przemyśl - Szczecin, Wrocław - Gdynia (o ile się nie pomyliłem) i coś tam jeszcze ale sklerozę mam obecnie
atakan, tak, ale miałem na myśli EIC relacji Warszawa - Kołobrzeg. EIC Fregata zaczyna bieg w Krakowie.
Natomiast jeśli chodzi o rzekomą mniejszą liczbę pociągów IC, to gdzie mają jeździć IC jak nie na trasach EZTów i tras na które modernizowane/zakupione są wagony? Akurat w kończącym się rozkładzie było o tyle dobrze, że Flirty i Darty jakoś po Polsce były rozsiane stosunkowo równomiernie (poza Pomorzem). Jeśli je skierują do obsługi Warszawa - Łódź, to faktycznie na tych trasach pojawią się składy wagonowe i TLK . Ja jednak nieraz już się nasłuchałem, jakie to Darty złe, bo są jak tramwaje i TLK lepsze, bo większy komfort w przedziałach, tak więc znajdą się i tacy, którzy będą woleć TLK niż IC na EZTach. Jak przyjdzie duża partia zmodernizowanych wagonów, a przyjdzie za 5-6 miesięcy, to może podniosą rangę niektórych TLK do IC, jak to zrobili rok temu np. z "Rejem" czy "Sanem" z Lublina do Bydgoszczy.
Fajnie, że z Katowic będzie całoroczne połączenie z Zieloną Górą, Rzepinem (TLK Światowid), oraz z Gorzowem Wlk (TLK Dobrawa), popołudniowe z Lublinem (IC Wisła/Pilecki), oraz dodatkowe z Kołobrzegiem (Gwarek).
Całoroczny Barnim do Świnoujścia, to też nowość i w sumie jest trochę plusów rozkładu 2017, a na trasie Katowice - CMK - Warszawa, obniżenie cen na niektóre EC, również zmianą na lepsze.
Tak fajnie, tylko zauważ że ta TLKa do Katowic będzie kosztem OSTERWY z Krakowa do Gorzowa. Żonglowanie relacjami w PICu trwa, zero stałej oferty. Partackie działania w PICu robione bez przemyślenia.
Brakuje wagonów, żeby rozkłady były idealne. Na jednej trasie coś zabiorą, żeby na innej coś nowego dać.
Patrzyłem na zestawienia pociągów, to niestety składy 3-4 wagonowe na wielu relacjach. Wagony barowe likwidowane nawet na EIC, wygląda to wszystko bardzo żle. Od lat piszą o poprawie i nowoczesnym taborze, a jak patrze na zestawienia składów z Katowic, to nagły wzrost TLK na starym taborze.
Rok temu Gwarek i Szkuner na zmodernizowanych wagonach, teraz stare 111a, IC Katowice - Gdynia, zmiana na TLK i też 111a. Świętopełk do Szczecina, zmiana na TLK, kolejny gorszy skład. Można tego wymieniać coraz więcej, jak widać krok do tyłu w nowoczesnym taborze zastępowanym starymi wagonami, przynajmniej na wielu składach odjeżdających z GOP.
Podczas objazdu przez Jarocin, Kalisz od VI 2017 r. IC Wawel pojedzie do Krakowa o.........10 minut krócej. Cóż może czas pomyśleć nad nową trasą podstawową?
Nie ma jeszcze poprawki na postoje w Pabianicach, Zduńskiej Woli i Sieradzu. Na stałe po lk14 powinien kursować Włókniarz, reszta nadal po E20 tym bardziej, że jak skończą lk3 to gotowa będzie LK14 do Zduńskiej Woli, co kombinacji 14+131+3 pozwoli pokonać trasę z Łodzi do Poznania w około 2,5h, a trasę z Krakowa przez Łódź do Poznani w poniżej 5h.
Jazda przez Jarocin wymaga ominięcia Ostrowa Wielkopolskiego w celu utrzymania atrakcyjny czasów przejazdu i to może być punktem zapalnym konfliktów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum