Tylko modernizacja linii Kraków - Katowice (77 km na 160 km/h) pozwoli mieszkańcom Krzeszowic, Trzebini, Jaworzna cieszyć się sprawnym połączeniem z Wrocławiem. Inaczej pozostaje bus do Krakowa lub Katowic.
Przejazd Kraków Katowice powinien zajmować około 45 - 50 minut z przystankami. Czas podróży z Krakowa do Wrocławia wyniesie zapewne mniej niż 3 h.
Proszę tak nie mitologizować biznesmenów. Oni pilnują swoich firm we Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu a nie wożą się do Warszawy, nie wiadomo zresztą po co i na co. Znacie jakiegoś prywatnego biznesmena, który ma nieodpartą potrzebę ciągłego jeżdżenia do Warszawy? No właśnie...
Nie masz racji. Korporacje, kancelarie mają tu swoje centrale, tutaj też jest masa szkoleń. A rynek co nieco znam Very Happy , także proponuję zbadać temat.
Ciekawe czy coś pojedzie w związku z tym przez Sandomierz z Warszawy, czy innego miasta.
Pewnie w większości przez Siedlce, Lublin i dalej na południe, temu służą przecież modernizacje. Niestety TLK z Warszawy do Przemyśla przez Ostrowiec nie miało zbyt dobrej frekwencji i wcale nie jest pewne czy wróci po wakacjach. A ponadto przy zamknięciu odcinka Lublin - Pilawa nie ma jak tędy jechać, chyba że przez CMK i dalej Radom, ale tu już wolnych składów do obsługi nie mamy.
Może PIC uruchomi autobusy IC z Warszawy do Rzeszowa tak jak to było w przypadku Białegostoku.
To nie ma sensu. Przez Siedlce będzie tylko 40 minut dłużej, poza tym zawsze TLK Malinowski zamiast wagonów do Zakopanego i Krynicy może prowadzić wagony do Krynicy i Przemyśla, w końcu Zakopane ma EIC Tatry, pod Warszawę pociąg idealny.
A może przewóź autobusem do radomia a dalej pociągiem przez Skarżysko - Sandomierz do Przemyśla i Rzeszowa.
Za dużo komplikacji. Albo CMK albo co bardziej prawdopodobne przez Siedlce, Lublin. Poza tym pamiętaj, że najpewniej z Lublina przez Rzeszów pojadą składy na Kraków i Katowice, także ruch na południe będzie duży.
I na koniec, kolejny raz jasno i dobitnie! Nie promujemy busiarstwa i dlatego słusznie jak zauważa @hanys pociągi z Krakowa do Wrocławia trasowane są przez Częstochowę. Przypomnę niektórym, że TLK-i przez Katowice w kilku wagonach woziły po 20 osób. Pytam się dla kogo były te pociągi? Czas podróży ma podstawowe znaczenie i żadne MKolskie bajdurzenie, bo inaczej tego nie potrafię określić, nic tutaj nie zmieni. Trasowanie przez Częstochowę to wielki sukces PKP IC, trudno teraz by jak chce nasze forumowe MKolstwo PKP IC lekką ręką oddawało tych pasażerów. Nie miałem zamiaru nikogo tutaj obrazić, ale brak wyobraźni niektórych osobników musi zastanawiać. Bo oni chcieliby pociąg? Dla kogo skoro parę lat temu kilka osób nim jeździło? A to nieważne, bo ja chcę . Oto logika naszego MKolstwa .
Właśnie obrażacie tych co mieszkają przy nieszczęsnej E30. My jesteśmy ludźmi gorszego sortu bo debilna władza nic nie robi i kilku znafcuf od siedmiu boleści mówi że tak ma być i koniec. Liczy się tylko kasa. Niech mi te frustraty odpiszą to po kiego wała dotacja? Miała być na pociągi które wożą muchy ale żeby jeździły. Kończe bo czytając te brednie to się odechciewa tego forum czytać a co dopiero pisać bo cie znafcy zjedzą.
Przejazd Kraków Katowice powinien zajmować około 45 - 50 minut z przystankami
Już wiadomo, że tyle nie wyniesie.
@Khan34, tu chodzi głownie o to, że te pociągi będą wozić powietrze, jeśli chcecie IC-ka Kraków-Wrocław którym raz na ruski rok pojedziecie czy to do Wrocławia czy też Opola to może sami sobie go sfinansujcie?! Dlaczego inni mają sie dopłacać do muchowozu?
Tak samo ja finansuje pociągi z moich podatków to czemu ja mam nie mieć a Częstochowa tak? Płacę podatek więc wymagam takiego samego traktowania jak inni. Tak samo dotacja ma być na muchowóz to muchowóz ma jechać. A jak PKP IC i Ministerstwu się nie opłaca to zamknąć ten interes i oddać tabor tym co pojadą i ściągną pasażerów dobrą ofertą.
Częstochowa ma ponieważ tam są podróżni i rewelacyjny czas przejazdu natomiast pomiędzy Katowicami a Krakowem nie ma ani jednego ani drugiego, tyle w temacie.
hanys, Nie zgadzam się. Latami były pociągi z Katowic do Krakowa/Wrocławia. GOP ma ok. 2.000.000 mieszkańców. Przez podejście takich ludzi jak Ty zyska transport kołowy (samochody, autobusy) i stacje paliw i firmy pobierające za parking. A nikt normalny nie będzie jeździć przez Częstochowę do Wrocławia/Krakowa.
Skończcie te dywagacje i rozmawiajcie na temat. Jeżeli już to napiszcie co pojedzie w przyszłym rozkładzie na Katowice- Kraków a nie piszecie nie na temat.
@paweł78, człowieku przecież nikt nie musi jeździć do Wrocławia p. Częstochowe! Zachowujesz sie normalnie jak przygłupI przestań już pisać bzdury o GOP, co z tego że mieszka tu 2 mln. osób skoro te '2mln' nie potrafi nawet zapełnić składu pendo, akurat ludność nie jest tutaj głownym czynnkiem, pare razy już ci to pisałem ale widać jesteś oporny na nową wiedze, być może to wynika ze swego rodzaju ograniczenia...
Co do pociągów z Katowic do Wrocławia i Krakowa to one cały czas jeżdżą więc poraz kolejny nie wiem o co ci chodzi
@Światowid, od nowego rozkładu pomiędzy Katowicami a Krakowem pojedzie tylko jeden skład nocny i nic poza tym. Zwiększy się natomiast liczba pociągów IC Kraków-Wrocław jadących przez Częstochowe,
Światowid, od nowego rozkładu pomiędzy Katowicami a Krakowem pojedzie tylko jeden skład nocny i nic poza tym. Zwiększy się natomiast liczba pociągów IC Kraków-Wrocław jadących przez Częstochowe,[/quote]
Śmiem nieśmiało twierdzić, że zwiększy się również liczba opóźnionych pociągów na tej trasie. Dość regularnie ją pokonuję i nie zdarzyło mi się aby którykolwiek z ICków przyjechał planowo. Rekord opóźnienia którego doświadczyłem to 1,5 h.. 1,5 h czekania na dworcu w Lublińcu - bezcenne..
Dziwnę...bo ponoć Gamy idą na "wschód" a na zachód mają przyjść lokomotywy spalinowe z Czech. Swoją drogą podróżni z GW powinni mieć jeden porządny pociąg...w "Polskę"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum