Czy ktoś się orientuje, dlaczego oba pociągi jadące z Wrocławia do Szczecina i z powrotem Nadodrzanką, od marcowej korekty mają kursować przez Dąbie z 20-minutowym postojem tamże? W takiej sytuacji czas przejazdu przestaje być kompletnie konkurencyjny do tego przez Poznań, a z moich obserwacji wynika, że spora część pasażerów korzystała z pociągu (szczególnie Swarożyca) na całej trasie, właśnie ze względu na dobry czas przejazdu i mniejszy tłok. Takie posunięcie nieuchronnie prowadzi do zmniejszenia frekwencji i uwalenia nowo dodanych pociągów, cieszących się wcale nienajgorszą frekwencją. Szkoda...
Przecież i tak czas przejazdu Światowida i Swarożyca jest wyjątkowo wydłużony. Swarożyc nieraz potrafił wyjeżdżać spóźniony 30 minut z Wrocławia i przyjeżdżać do Szczecina zgodnie z planem. Z kolei składy przez Poznań mają sztucznie wyżyłowany czas przejazdu, dzięki czemu na relacji Przemyśl-Wrocław-Poznań-Szczecin mamy wieczne opóźnienia...
Dawno to zauważyłem, regularnie jeżdżę obydwoma liniami w tej relacji, aczkolwiek tak jak piszę, nawet sztucznie wydłużony czas Odrzanką jest konkurecyjny względem czasu przez Poznań (czy sztucznie wyżyłowanego - nie powiedziałbym - Chełmoński ze Szczecina ma 30min postoju w Poznaniu, a mimo to trasę Szn-Wro pokonuje w niecałe 5h. Obydwoma trasami możliwe jest pokonanie tej relacji w 4h 30 min. A opóźnienia na trasie przez Poznań wynikają zazwyczaj ze skomunikowań właśnie w Poznaniu.
A czy może ktoś wie, dlaczego na plakatach obowiązujących od 11.III widać,że SWAROŻYC i ŚWIATOWID jadą z pominięciem Rzepina? To znaczy że pojadą łącznicą?Czy tam się szykuje jakiś remont? Chcąc dojechać do Rzepina będzie konieczna przesiadka na KKZ....
Tak przeglądając kolejne zmiany w srj zobaczyłem,ze nie da sie już wrócić z Warszawy do Katowic na zwykłym bilecie weekendowym ,są jedynie dużo droższe EIP i EIC. Jest pociąg po 21 IC,ale w Katowicach jest koło północy i nie da sie przesiąść dalej. Zlikwidowali Skarbka,a był idealny ok 18.30-19 z Wawy. Mieszkańcy GOPu i wielu innych rejonów śląskiego zostali pozbawieni po południu i wczesnym wieczorem IC i TLK ze stolicy, to jest skandal.
Skarbek został zmieniony w Wysockiego i już od grudnia jeździ z Warszawy o 14.47, popołudniu jest tylko o 16.14 Górnik do Katowic jako TLK, korzystałem z niego. Potem jest tak jak piszesz - lipa, bo Skarbek miał bardzo dobre godziny wyjazdu z Warszawy i jechał po CMK. Celowo zepsuto ofertę ekonomiczną, by na siłę wsadzić ludzi do EIC i EIP. Tak nie powinno być. Mogli zostawić Skarbka z jazdą przez Częstochowę ale o podobnej porze.
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-03-2017, 22:39
Co do "Skarbka", to w pełni zgadzam się z przedmówcami. To był idealny pociąg na powrót z Warszawy, tak aby o rozsądnej porze być w Katowicach. Niejednokrotnie jechałem tym pociągiem i zawsze miał dobrą frekwencję. Zdarzały się nawet przypadki braku gwarancji miejsca. Zgadzam się również z opinią, że PKP IC na siłę zmusić ludzi do jazdy drogimi pociągami, gdyż w godzinach zbliżonych do "Skarbka", obecnie jeździ EIP.
Mogli chociaż w zamian skomunikować "Ślężę" z "Hutnikiem" w Częstochowie. Jazda co prawda z przesiadką, ale zawsze to jakaś alternatywa. Niestety, ale "Ślęża" przyjeżdża do Częstochowy 20 minut po "Hutniku", a powinno być na odwrót.
Na Hutnika jest skomunikowania, ale Łodzianinem w Łodzi Widzewie Wyjazd z Warszawy 17.05, i czasowo tragedii nie ma, ale cenowo to już się robi bez sensu... choć są bilety taniomiastowe na obydwu relacjach. Ale to tylko podróż dla MK, bo dla zwykłego pasażera - że co, jazda przez Łódź, na około???? z przesiadką tamże??? Choć konkurencyjne autobusy czeskiego Leo Expressu tak właśnie jadą, tylko że bezpośrednio, ale czas jazdy mają tragiczny, gorszy niż ten pociąg z przesiadką
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Od korekty rozkładu jazdy w czerwcu pociąg TLK Rawa, który od marca będzie kursował w relacji Katowice - Poznań przez Zabrze, Gliwice i Lubliniec pojedzie w tej samej relacji, ale przez Chorzów Miasto - Bytom - Tarnowskie Góry - Wieluń. Szkoda, że tylko raz w tygodniu, dla Wielunia taki pociąg łączący ich ze Śląskiem i z Wielkopolską codziennie od pn do nd byłby bardzo atrakcyjny. A tak...
No i Przemyślanin jak to Przemyślanin, co 3 miesiące zmienia swoją trasę, raz kursuje między Katowicami, a Gliwicami przez Bytom, a raz przez Zabrze. Taka sytuacja już ma po raz kolejny miejsce i nie wiadomo z czego to wynika, obecnie jeździ przez Bytom, od marca pojedzie przez Zabrze, a od czerwca zaś przez Bytom. Nie rozumiem tego.
Połączenia od 11 czerwca nie są wpisane wg rozkładu rocznego. Tzn może i to jest roczny, ale bardzo mocno różni się od tego, który opublikowany został w grudniu. I te właśnie spore zmiany wprowadzone zostały bodajże 3 marca. Oczywiście wiadomo, że rozkład zamknięciowy na pewno wiele zmian jeszcze przyniesie, niemniej to co wpisane jest na tą chwilę na terminy po czerwcowej korekcie jest wydaje mi się już dość wiarygodne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum