Wczoraj IC Chełmoński z Poznania wyjechał planowo a do Kościana przyjechał 13 minut przed czasem,czyżby maszynista przekraczał dozwoloną predkość?
wlodek1956 -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-03-2017, 14:05
dddbb napisał/a:
Połączenia w Bydgoszczy do Zakopanego nie ma, ale nazwa pozostała. I tak jadąc tym samym pociągiem, na tej samej relacji (Bielsko-Biała - Wrocław - Bydgoszcz) w zależności od dnia tygodnia jedziemy TLK Beskidy lub TLK Halny. Głupota!
Podzielam zdanie polecam uwadze trasę nowego Łebska .... osoba trasująca przejazd miała słaby dzień zrozumiałbym przez Gdynię ale przez Świdwin ( aczkolwiek mam bardzo mile wspomnienia z lat 70 tych ze Świdwina ) to jest chyba lekka przesada
A może jakieś nocne zamknięcie na Piła-Białogard i uznali że zamiast robić kolejny pociąg przez Trójmiasto wolą jednak utrzymać nocne sezonowe połączenie Wrocławia z takimi miastami jak np. Koszalin czy Słupsk?
EDIT: Przyjrzałem się dokładnie. Przez Świdwin mógłbym jeszcze zrozumieć, ale to jedzie Łeba-Lębork-Kołobrzeg-Szczecin Dąbie (!) - Zielona Góra (!) - Wrocław. Faktycznie, kogoś poniosło ale co ciekawe czas jazdy wcale nie jest jakoś strasznie dłuższy w porównaniu jak jeździł przez Ostrów, Poznań i Piłę.
Jedzie przez Świdwin, ale się tam nie zatrzymuje.
Nie wiem po co ten pociąg jedzie trasą Koszalin - Kołobrzeg - Białogard.
Od Białogardu leci prosto bez zatrzymania na Stargard, Szczecin Dąbie, o dziwo na Szczecin Główny nie wjeżdża tylko prosto jedzie na Gryfino. Dziwna relacja, ale przynajmniej do Łeby się bezpośrednio przejadę.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-03-2017, 08:13
Po to, żeby zabrać wczasowiczów też z Kołobrzegu? Myślę, że to ciekawy pomysł na zaoszczędzenie lokomotywy. Kosztem czasu przyjazd / wyjazdu do Kołobrzegu niestety, ale lepszy rydz, niż (prawie) nic. Dziwi przelot z Gryfina do Zielonej Góry bez zatrzymania.
PKP Intercity nie planują powrotu TLK "Szyndzielnia".
Powodem likwidacji pociągu TLK "Szyndzielnia" była niezadowalająca liczba pasażerów między Bielskiem-Białą a Katowicami. PKP Intercity na razie nie ma planów wznowienia połączenia.
TLK "Szyndzielnia" kursował na trasie Bielsko-Biała – Poznań przez Pszczynę, Katowice, Gliwice, Lubliniec i Jarocin. Było to jedyne bezpośrednie połączenie dostępne dla mieszkańców Podbeskidzia udających się do Poznania. Pociąg też miał duże znaczenie dla miast takich jak Kluczbork, dla których był jednym z kilku połączeń dalekobieżnych umożliwiających dojazd do ważnych ośrodków akademickich.
Łebsko przez Odrzankę to bardzo ciekawy pomysł tylko dziwne jest że nie ma postoju Głogowie (70 tyś), Nowej Soli (30 tyś) czy Kostrzynie (20 tyś) a zatrzymuje się w miasteczkach typu Ścinawa (6 tyś ) , Wołów (12 tyś), Brzeg Dolny (12 tyś) . Mam nadzieję że to tylko projekt i te buble znikną bo jak widać pociąg nie zatrzymuje się w największych miejscowościach na trasie ..a to bardzo dziwi
Łódzkie IR: od czerwca powrót postoju w Skierniewicach Rawce.
wlodek1956 -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-03-2017, 18:26
Gagusiek napisał/a:
Łebsko przez Odrzankę to bardzo ciekawy pomysł tylko dziwne jest że nie ma postoju Głogowie (70 tyś), Nowej Soli (30 tyś) czy Kostrzynie (20 tyś) a zatrzymuje się w miasteczkach typu Ścinawa (6 tyś ) , Wołów (12 tyś), Brzeg Dolny (12 tyś) . Mam nadzieję że to tylko projekt i te buble znikną bo jak widać pociąg nie zatrzymuje się w największych miejscowościach na trasie ..a to bardzo dziwi
jeszcze bardziej dziwi brak ( na razie ) w opisie wagonu sypialnego a wg rozkładu jest do przejechania 720 km ..... ja chcę spokojnie pospać .....
Mam pytanie, ktoś zna przyczynę skierowania od czerwca do grudnia pociągów TLK "Godula", TLK "Sztygar" i TLK "Bolko" z Lublina do Dęblina ? Remont ? Tak przeglądam rozkład i widzę, że IC szaleje z dziennymi sezonowcami nad morze: "Gwarek" do Ustki i Kołobrzegu, "Karmazyn" w miejsce "Światowida" do Świnoujścia, podobnie jak "Portowiec" lecz nie przez Kutno i Konin ale przez Zduńską Wolę i Ostrów Wlkp, "Artus" na Hel, ciekawie się robi, no i jest "Inka" do Zwardonia, ciekawe jak będzie w tym ostatnim z frekwencją
Wczoraj IC Chełmoński z Poznania wyjechał planowo a do Kościana przyjechał 13 minut przed czasem,czyżby maszynista przekraczał dozwoloną predkość?
Najprawdopodobniej rezerwy czasowe, duże koła, może jakiś postój techniczny który nie był potrzebny. Czasem rozkład uwzględnia jakieś planowe zamknięcia które się nie wydarzyły lub inne nie zawsze występujące sytuacje ruchowe, przekraczanie szybkości przez mechanika jest najmniej prawdopodobne.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Mam pytanie, ktoś zna przyczynę skierowania od czerwca do grudnia pociągów TLK "Godula", TLK "Sztygar" i TLK "Bolko" z Lublina do Dęblina ? Remont ? Tak przeglądam rozkład i widzę, że IC szaleje z dziennymi sezonowcami nad morze: "Gwarek" do Ustki i Kołobrzegu, "Karmazyn" w miejsce "Światowida" do Świnoujścia, podobnie jak "Portowiec" lecz nie przez Kutno i Konin ale przez Zduńską Wolę i Ostrów Wlkp, "Artus" na Hel, ciekawie się robi, no i jest "Inka" do Zwardonia, ciekawe jak będzie w tym ostatnim z frekwencją
Modernizacja linii Warszawa-Lublin. A sezonowce jak to sezonowce co roku, nic szczególnego. Co do Inki, to Zwardoń nieaktualny.
Niektóre wakacyjne składy, wyjadą już na wekend majowy od 29.04 - 3.05. Przy tak długiej majówce, dobra decyzja IC. Sporo składów do Kołobrzegu, Świnoujścia, Helu, pozwoli na wygodny dojazd do kurortów.
Cieszy mnie, że po roku przerwy, wraca dzienny Katowice - Hel. W 2016r. było tylko połączenie nocne, teraz Artus zapewni dojazd na półwysep w ciągu dnia.
_________________ na forum od 2005 roku:)
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-03-2017, 07:56
BryTomWi napisał/a:
Co do Inki, to Zwardoń nieaktualny.
Skąd ta wiadomość? Jak TLK Bydgoszcz-Zakopane miała nie jeździć, to zniknęła z rozkładów, IC do Zwardonia wciąż jest.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum