Dziwnę...bo ponoć Gamy idą na "wschód" a na zachód mają przyjść lokomotywy spalinowe z Czech. Swoją drogą podróżni z GW powinni mieć jeden porządny pociąg...w "Polskę"
Dziwnę...bo ponoć Gamy idą na "wschód" a na zachód mają przyjść lokomotywy spalinowe z Czech. Swoją drogą podróżni z GW powinni mieć jeden porządny pociąg...w "Polskę"
Latami były pociągi z Katowic do Krakowa/Wrocławia.
Ale wtedy stan infrastruktury był inny i pociągi jeździły krócej. W ostatnim okresie tymi pociągami nikt nie jeździł. Niestety, ale nie ma zgody na marnowanie kasy na wożenie powietrza, dziwię się, że tak elementarnych kwestii nie rozumiesz. Zawszą są puste składy REGIO, ale żal na nie patrzeć na tym odcinku.
Cytat:
Przez podejście takich ludzi jak Ty zyska transport kołowy (samochody, autobusy) i stacje paliw i firmy pobierające za parking. A nikt normalny nie będzie jeździć przez Częstochowę do Wrocławia/Krakowa.
Jakbyś żył w alternatywnej rzeczywistości . Pociągi z Wrocławia do Krakowa przez Częstochowę jeżdżą pełne, nawet wzrosły ceny biletów. Połączenie przez Katowice nie mają sensu, nawet te co jeżdżą obecnie poza sezonem wożą głównie powietrze.
Cytat:
Płacę podatek więc wymagam takiego samego traktowania jak inni. Tak samo dotacja ma być na muchowóz to muchowóz ma jechać
Bzdura. Środki publiczne należy wydawać RACJONALNIE. To co proponujesz jak nic nadawałoby się najpierw na kontrolę NIK a potem na zarzuty prokuratorskie. Typowe MKolskie myślenie, wolne od zdrowego rozsądku. Jak się okazuje dla MKoli juz pełne pociągi są problemem...
Cytat:
@Światowid, od nowego rozkładu pomiędzy Katowicami a Krakowem pojedzie tylko jeden skład nocny i nic poza tym. Zwiększy się natomiast liczba pociągów IC Kraków-Wrocław jadących przez Częstochowe,
Nic nie stoi na przeszkodzie by pociągów REGIO było więcej, także przyspieszonych. Tylko kto nimi pojedzie przy takim czasie przejazdu? Nawet składy REGIO z Krakowa pustoszeją za Krzeszowicami....
Cytat:
Śmiem nieśmiało twierdzić, że zwiększy się również liczba opóźnionych pociągów na tej trasie. Dość regularnie ją pokonuję i nie zdarzyło mi się aby którykolwiek z ICków przyjechał planowo. Rekord opóźnienia którego doświadczyłem to 1,5 h.. 1,5 h czekania na dworcu w Lublińcu - bezcenne..
Niestety dość często podstawiane są EP07 zamiast EP09 i droga do generowania opóźnienia jest prosta. Ale generalnie czas jazdy do Wrocławia jest świetny, pociągi bardzo wygodne więc ich sukces nie dziwi. Poza tym pamiętajmy, że do Wrocławia jeździ także spora ilość pociągów z Katowic.
A co do GOP i liczby mieszkańców.... Jakoś Kraków ma ich mniej a EIP z Krakowa jeżdżą pełne czego nie można powiedzieć o tych ze Śląska, więc jak widać liczba mieszkańców niekoniecznie przekłada się raz na ich mobilność, a dwa Ci co podróżują nie mają czasu na jazdę prawie 80 km ponad 2 godziny.... Czas, szanowni MKole, jest w cenie.....
Dla was każdy pasażer to mikol, puknijcie się w głowe i pomyślcie zanim coś palniecie że zaglądają tu też zwykli pasażerowie ale kilku cfaniacków myśli tylko że tu debile zaglądają i sieją fantazje, a mnie szlag trafia że przez lata jeździłem normalnie ze swojej stacji a teraz będe musiał wlec się do Krakowa i przesiąść się do Świnoujścia via Częstochowa. Zresztą szkoda klawiatury na was i przestane podatki płacić na durne pociągi z których nawet nie skorzystam lub wole płacić podatki na drogi i jechać wygodnie swoim autem niż durnym pociągiem tyle wy i całe PKP wywojujecie że latami 0 wsiadzie do waszych pociągów.
@Khan34, przestań już wpadać w histerię! Masz nocniaka ze swojej stacji do Świnoujścia więc nie rozumiem w czym problem? Reszta twoich zarzutów jest po prostu zabawna, wiadomo, że zaglądają tutaj też zwykli pasażerowie jednak tylko mkole z uporem maniaka skierowaliby wszystkie składy Kraków-Wrocław na trase p. GOP aby woziły powietrze. Sam napisałeś, że teraz musisz 'wlec sie do Krakowa' - tak więc zrozum, że inni też nie chcą sie tłuc w żółwim tempie na Kraków trasą p. Katowice.
Z tym nocniakiem to nie było dogryzanie tylko przedstawianie faktów
Tak 'pchamy wszystkich na drogi' że składy Kraków-Wrocław via Częstochowa jeżdżą załadowane po brzegi
ale na kraków - katowice właśnie pchamy na drogi i do polskiego busa a nikt tego nie chce dlatego wycięcie nawet centaurusa i szkunera odepchnie tych co jeszcze zostali a odzyskać zaufanie już tak łatwo nie będzie.
Na trasie Katowice-Kraków wypchanie na drogi nastąpiło już co najmniej 5 lat temu i ŻADNE przywrócenie pociągów o czasie jazdy 2 godziny i więcej w cenie takiej samej (i większej) niż autobus co jeździ co najmniej co 15 minut i 2 razy szybciej NIC NIE ZMIENI!
Myślisz, że ja (tzw. "średni" miłośnik kolei) wybrawszy już wtedy PB/Inter/UniBus/Link-Bus/Neobus/PKS/auto (a mający zniżkę kolejową i pociąg za max 2 zł!) a omijający pociąg na tej trasie szerokim łukiem, nagle do niego wrócę, jeśli kilka czy nawet więcej TLK/IC czy nawet i Regio wróci/pojedzie częściej na tą trasę ale przez ponad 2 godziny?
A dla kilkoro (bo naprawdę więcej ich stamtąd w tej chwili - jeśli w ogóle ktoś - nie jeździ!) mieszkańców miejscowości pośrednich między Katowicami a Krakowem (czyli m.in. Trzebini i Krzeszowic) nie ma co robić wyjątków kosztem zdecydowanej większości podróżnych z Małopolski i Podkarpacie, którzy szybciej - i to sporo - dojadą w tej chwili na zachód przez Częstochowę.
Zmodernizują w końcu za kilka lat ten newralgiczny odcinek - pociągi wrócą i ludzie do pociągów na tej trasie też wrócą i to z podwójną siłą (jak to się stało między Tarnowem i Krakowem). Póki co - nie ma co marzyć o dużych potokach i tym samym dużej ilości pociągów tą trasę. I słusznie.
Zresztą szkoda klawiatury na was i przestane podatki płacić na durne pociągi z których nawet nie skorzystam lub wole płacić podatki na drogi i jechać wygodnie swoim autem niż durnym pociągiem tyle wy i całe PKP wywojujecie że latami 0 wsiadzie do waszych pociągów.
Skoro tymi pociągami nikt nie jeździł to znaczy, że nie miały racji bytu w tej relacji. Pociągi przez Częstochowę to wielki sukces PKP IC, nawet ceny biletów na nie wzrosły, a w tych przez Katowice hulał wiatr. Rozumiem Twój dramat, swoją drogą robiłbyś furorę na ASZ DZIENNIKU, ale jakieś obiektywne kryteria zastosowane być muszą. I takim kryterium jest i czas przejazdu i liczba pasażerów. Poza tym nie oszukujmy się te ,,tłumy" w tej relacji spokojnie do składu nocnego się zmieszczą . Pół wagonu to będzie za dużo na ruch lokalny. Poza tym wystarczy skomunikowanie REGIO z TLK w Katowicach i spokojnie możesz jechać ukochaną trasą, pal licho, że znacznie dłużej niż przez Częstochowę, nie ma co wylewać krokodylich łez. Myślę, że skomunikowania przy relatywnie niewielkim ruchu są do zrobienia.
@hanys, jak rozumiem IC Szkuner także pojedzie przez Częstochowę?
@Dave, za kilka lat sensownym wyjściem jest podział składów między Katowice i Częstochowę, oczywisście więcej składów powinno kursować przez te pierwsze. Niestety nawet po modernizacji linii jak pisał @hanys pociągi przez Katowice nadal jeździć będą dłużej dlatego, aby zachować konkurencyjność czasową i korzystać z nowych potoków trasowanie części składów przez Częstochowę ma sens. Za kilka lat kolej będzie bardzo konkurencyjnym środkiem transport, ale półki co musimy jakoś przetrwać modernizację linii Warszawa-Lublin i wkrótce także Warszawa-Poznań. Zobaczymy jak PKP PLK i PKP IC poradzą sobie z objazdami.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Ostatnio zmieniony przez sheva17 dnia 03-08-2016, 11:22, w całości zmieniany 1 raz
To przy okazji pytanie odnośnie zamknięcia odcinka Sochaczew-Swarzędz. Czy będzie to całkowite zamknięcie i jak w związku z tym planowane są objazdy na linii poznańskiej ( w przypadku całkowitego zamknięcia)? Przez Inowrocław czy też przez Łódź?
I kolejne pytanie. Jak pojadą pociągi z Lublina do Krakowa i Katowic wobec całkowitego zamknięcia odcinka Lublin - Pilawa. O ile wiemy, że na Warszawę pojedziemy przez Łuków, Siedlce o tyle zastawia trasa na Kraków i Katowice. Czy pociągi pojadą przez Rzeszów?
Według ostatnich planów jakie znam to objazdy przez remont linii poznańskiej będą następujące:
- IC do Krakowa oraz Broniewski przez Kalisz, Ostrów Wlkp
- EIC przez Gniezno, Inowrocław Rąbinek i dalej węglówką do E20
- TLK przez... Toruń i Włocławek
PolskiBus już może zacierać rączki o ile ten ostatni pomysł wprowadzą w życie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum