Od czerwca Dart dotrze też do Raciborza na obecnym TLK Wysocki
Ciekawe, czy skrócą czas na zmianę czoła w KK - obecnie rano jest aż 24 minuty... a Dartowi wystarczy maks. 10 min (te min. przepisowe PLK-i, choć dają odstępstwa na 6 minut...)
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Jest stosowny komunikat na stronie Intercity. Nie tylko na Malczewskiego ale i na kilkanaście innych pociągów.
Na kilka z nich od dzisiaj odblokowana możliwość kupna biletów, na resztę pewnie w ciągu kilku dni odblokują.
Normalnie skandal jak jasna ....
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Według tej korekty już od czerwca, a nie od grudnia znika jedna para Pendolino relacji Wrocław - Warszawa (kurs poza-szczytowy po godzinie 10:00 z Wrocławia) oraz pierwsze poranne Pendolino z Warszawy do Wrocławia (kurs po godzinie 6:00 z Centralnego). W miejsce porannego Pendolino wejdzie wagonowy Express Odra, któremu PIC skasował postój w Piotrkowie Trybunalskim.
Generalnie negatywnie należy też ocenić wyprzedzanie IC Asnyk jadącego przez Ostrów Wlkp. Kalisz Łódź przez IC Fredro jadącego nieco szybszą trasą przez Opole, Lubliniec, Częstochowę, Piotrków. Obie trasy reprezentują podobny czas przejazdu w relacji finalnej Wrocław - Warszawa, więc pociągi w żadnym wypadku nie powinny się dublować, a być rozłożone równomiernie. Asnyk mógłby wyjeżdżać godzinę albo pół godziny wcześniej, natomiast Fredro mógłby wyjeżdżać nawet godzinę później, tym bardziej że według Hafasa (wyżej ktoś twierdzi inaczej) nie będzie już nocnego pospiesznego Sudety (dawne Karkonosze) do Warszawy przez Poznań. Cóż trasa z Wrocławia do Warszawy przez Poznań zawsze była egzotyczna i budząca najwięcej rechotu w środowisku kolejarsko-mikolskim, ale nawet egzotyka ma swoje granice jazda przez Gniezno to już przegięcie palmy.
Przez Gniezno W Hafasie po dacie czerwcowej nie ma żadnej informacji o wagonie bezpośrednim jak przed korektą.
To już trzeba było o Toruń też zahaczyć
Nie wiem kłócić się nie zamierzam o tę sprawę , ale to już jest komedia z Wrocławia do Poznania przez Ostrów Wlkp., a nie przez Leszno. Teraz jeszcze z Poznania do Warszawy dochodzi zamknięcie odcinka E20 przez Konin i będzie objazd przez Gniezno . Nawet egzotyka ma swoje granice zdrowego rozsądku.
Co szkodzi wytrasować kilku-wagonowy nocny skład przez Kalisz Łódź albo Opole Lubliniec Częstochowę Piotrków.
Poza tym PIC niech uporządkuje nazewnictwo. IC Konopnicka w relacji do/z Węglińca, a EIC Łużyce do/z Wrocławia. Pociąg IC przez Łódź Kalisz w relacji do/z Węglińca powinien dostać nazwę Łużyce, zwłaszcza że ma on relacje do Białegostoku, wcale nie do Suwałk, więc na drugiej końcówce relacji ta nazwa do końca się wcale nie broni. A EIC Wrocław - Warszawa powinien dostać nazwę Wrocławianin, Opolanin albo Panorama (czego ta ostatnia historyczna nazwa warszawsko- wrocławska wyemigrowała do Katowic).
Ostatnio zmieniony przez K_65 dnia 15-05-2017, 14:12, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum