Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 105, 106, 107  Następny
Rozkład jazdy 2016/2017
Autor Wiadomość

pawel78 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Wrz 2015

PostWysłany: 28-07-2016, 00:06    Odpowiedz z cytatem

miłośnik, Tylko czemu EIC oznacza usuwanie IC? Nie każdy jest biznesmenem, którego stać na luksus.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

miłośnik Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 28-07-2016, 00:39    Odpowiedz z cytatem

pawel78 Gdzie ty masz jakieś usuwanie IC? Trasy IC nie pokrywają się w większości z trasami pociągów kat EIC. EIC jezdza z warszawy do głównych miast w Polsce nakkrótszymi trasami i najszybszymi. IC jeżdżą trasami alternatywny na ten przykład z Warszawy do Wrocławia przez Ostrów Wlkp tylko jeden przez częstochowę, do katowic przez częstochowe podczas gdy EIC przez CMK, ponadto kursują głównie na zmodernizowanych wagonach z Przemyśla do Wrocławia i Szczecina oraz np z Katowic do Gdyni przez Częstochowe - Łódź - Bydgoszcz podczas gdy EIC i EIP przez CMK - Warszawę i E65. Zatem co ma istnienie kat EIC do kat IC podczas gdy ich trasy praktycznie się nie pokrywają, Dotąd żaden pociąg kat IC nie został wycięty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

S-C-Z
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-07-2016, 00:47   

pawel78 napisał/a:
miłośnik, Tylko czemu EIC oznacza usuwanie IC? Nie każdy jest biznesmenem, którego stać na luksus.

Zwrot kosztów podróży.Tzw biznesmeni- czyli pracownicy firm w podróż służbową jadą najczęściej 2klasą, wysłanie pracownika 1klasą jest ''rozpustą" i niegospodarnością. Pracodawca może być jednak bardziej humanitarny i może nie wysyłać pracownika 2klasą TLKą jadącą pół dnia tylko 2 klasą EIC.
Powrót do góry

PaniLady Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 10 Sie 2013

PostWysłany: 28-07-2016, 08:09    Odpowiedz z cytatem

Niekoniecznie, jeśli jest dobra firma i dba o pracownika to wyda 229 zł na Pendolino w 1 klasie, ale przeważnie mają to osoby z wyższym stanowiskiem (kierownik, menażdżer, zastępca dyr. itp.) chociaż zwykli biurowi pracownicy umią kombinować, pracuję w takiej firmie i wiem dobrze Smile zwykły pracownik firmy na delegację dostaje 150 zł na podóż tam i z powrotem, są promocje SuperPromo w 1 klasie, więc przykładowo z Katowic do Warszawy 2x89 zł = 178 zł, więc pracownik z własnej kieszeni dokłada tylko 28 zł, a resztę rozlicza firma. Więc myślenie, że 1 klasą jeżdzi tylko biznesemen jest błędnym i staroświeckim myśleniem ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 28-07-2016, 12:06    Odpowiedz z cytatem

Tymczasem wracając do rozkładu jazdy. Znamy już nieco szczegółów odnośnie modernizacji linii Warszawa - Lublin. Od czerwca 2016 r. całkowite zamknięcie linii Pilawa-Lublin, składy na Warszawę pojadą przez Łuków, Siedlce natomiast na południe Polski (Kraków, Katowice) pojadą przez Stalową Wolę. Szykuje nam się prawdziwa komunikacyjna rewolucja.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rowert Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Kwi 2009
Skąd: Kędzierzyn - Koźle

PostWysłany: 28-07-2016, 13:36    Odpowiedz z cytatem

S-C-Z napisał/a:
Pracodawca może być jednak bardziej humanitarny i może nie wysyłać pracownika 2klasą TLKą jadącą pół dnia tylko 2 klasą EIC.


On nie jest humanitarny on umie liczyć.
Policz koszt wysłania pracownika na delegacje np. z Kędzierzyna do Tarnowa samochodem ok. 200 km autostradą i TLK jadąca "przez pól Polski" (Opole, Częstochowa, Miechów).
W przypadku TLK:
1. Pracownik przed delegacją wyjdzie wcześniej, żeby zdążyć na pociąg
2. Dodatkowa noc w hotelu
3. Pracownik wróci późno wieczorem i następnego dnia albo się spóźni albo będzie nieprzytomny / odsypiał zarwana noc

W przypadku delegacji do Warszawy dochodzi dodatkowa opcja:
- pociąg EIC/EIP, który dodatkowo pozwala pracodawcy wykorzystać czas podróży pracownika (laptop, telefon)

Pzdr
Rowert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 28-07-2016, 13:42    Odpowiedz z cytatem

miłośnik napisał/a:
Kategoria EIC musi zostać dla połączeń Katowice/Kraków/Wrocław/Poznań/Gdynia/Szczecin - Warszawa.

Tego nikt normalny nie neguje. Drogie pociągi ekspresowe z założenia powinny łączyć duże ośrodki miejskie. Do mniejszych ośrodków powinny jeździć tańsze pociągi TLK i IC. Tutaj zgadzam się z Noemą, to co wyprawia PKP IC to kpiny z pasażerów. Przykład z mojego regionu. PKP IC zlikwidowało frekwencyjne pociągi TLK ze Zgorzelca do Warszawy i Przemyśla, a w ich miejsce po kilku latach puściło łaskawie najdroższy pociąg EIC do Węglińca, który wozi powietrze. Gdzie tu sens i logika? Czy na Żelaznej ktoś używa mózgu? Dajcie nam TLK z Warszawy do Lubania przez Zgorzelec, a ten śmieszny EIC "Łużyce" do 3-tysięcznej mieściny w środku lasu sobie zabierajcie!

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

miłośnik Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 28-07-2016, 14:55    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Tymczasem wracając do rozkładu jazdy. Znamy już nieco szczegółów odnośnie modernizacji linii Warszawa - Lublin. Od czerwca 2016 r. całkowite zamknięcie linii Pilawa-Lublin, składy na Warszawę pojadą przez Łuków, Siedlce natomiast na południe Polski (Kraków, Katowice) pojadą przez Stalową Wolę. Szykuje nam się prawdziwa komunikacyjna rewolucja.

Ciekawe czy coś pojedzie w związku z tym przez Sandomierz z Warszawy, czy innego miasta. W sumie to bardzo dziwne równolegle zamknięcie LK 8 i LK 7 to którędy mają pojechać pociągi ekonomiczne na podkarpacie? przez CMK? Może PIC uruchomi autobusy IC z Warszawy do Rzeszowa tak jak to było w przypadku Białegostoku. A może przewóź autobusem do radomia a dalej pociągiem przez Skarżysko - Sandomierz do Przemyśla i Rzeszowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-07-2016, 15:23    Odpowiedz z cytatem

miłośnik napisał/a:
Kategoria EIC musi zostać dla połączeń Katowice/Kraków/Wrocław/Poznań/Gdynia/Szczecin - Warszawa. Nie ma sensu przekształcać tego w IC bo się za dużo pospólstwa do pociągów właduje. Biznes chce mieć kat EIC i trochę więcej komfortu w podróży a niekoniecznie musi wąchać brudne skarpety pana Stasia.

A po cóż ten mityczny biznes miałby tak kursować do tej Warszawy? Z moich obserwacji wynika, że gros "biznesowych" pasażerów najdroższych pociągów (w wagonach 1 klasy) to kolejarze, urzędnicy, posłowie i szefowie państwowych firm, czyli budżetówka żerująca na naszych podatkach.

Proszę tak nie mitologizować biznesmenów. Oni pilnują swoich firm we Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu a nie wożą się do Warszawy, nie wiadomo zresztą po co i na co. Znacie jakiegoś prywatnego biznesmena, który ma nieodpartą potrzebę ciągłego jeżdżenia do Warszawy? No właśnie...

Mój mąż ma prywatny biznes. Od ponad 10 lat nie był w Warszawie, a i wcześniej sporadycznie i tylko turystycznie. Natomiast jego kolega zatrudniony w Urzędzie Wojewódzkim kursuje do tej Warszawy jak przysłowiowy kot z pęcherzem, na koszt podatnika.

Tak więc te "ekskluzywne" pociągi PKP IC nie uruchamia z myślą o prywatnym biznesie, ale głównie dla "funkcjonariuszy" państwowych! Tak zwanych "prywaciarzy" państwo i państwowe PKP IC zawsze miało i ma w głębokim poważaniu!

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

S-C-Z
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-07-2016, 15:54   

Beatrycze napisał/a:
PKP IC zlikwidowało frekwencyjne pociągi TLK ze Zgorzelca do Warszawy i Przemyśla, a w ich miejsce po kilku latach puściło łaskawie najdroższy pociąg EIC do Węglińca, który wozi powietrze.

Jest jeszcze jeden fakt http://inforail.pl/ile-pkp-intercity-dostaja-z-budzetu-panstwa-_more_85794.html Być może niektórych pociągów w ogóle by nie było przez limit dotacji z budżetu państwa.Albo EIC albo wcale.
Powrót do góry

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-07-2016, 17:57    Odpowiedz z cytatem

S-C-Z, nikt nie broni władzom PKP Intercity uruchamiać komercyjnych pociągów TLK. Takowe przecież kursują na trasie Warszawa - Łódź. Wszak chyba lepiej uruchomić tani TLK, który przyciągnie pasażerów niż drogi EIC, który będzie woził powietrze (tutaj odnoszę się m.in. do EIC "Łużyce" na odcinku Wrocław - Węgliniec). Koszty uruchomienia pociągu te same, ale wpływy z biletów w przypadku TLK większe. Tylko żeby to zrozumieć trzeba używać szarych komórek, a tych w centrali na Żelaznej jest dramatyczny deficyt. Dlatego tak wszyscy z betonem PKP na czele boją się czeskiego LEO Express. Bo nagle okazałoby się, że na kolei też można zarabiać, bez dojenia budżetu państwa i bez perfidnego zdzierstwa z pasażerów.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 28-07-2016, 19:00    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli chodzo Łużyce to akurat sytuacjajest mi dobrze znana. W pierwotnych planach zakładano uruchuomienie tego pociągu jako IC ale Ministerstwo nie chciało dać kasy. PIC bedac pod bardzo dużą presją wywieraną od lat zostawił go jako pociąg komercyjny chcąc udowodnić wszystkum że jest niepotrzebny. Dodatkowo żuciliśmy oliwy do ognia bo w piśmie które wysłaliśmy do Ministerstea zarzuciliśmy im żelinia Zgorzelec Wrocław na którą PIC dostaje kase a po któtrej ewidentnie nie jeżdżą pociągi IC Lub TLK i żee uruchamiając EIC popełniają przestępstwo dofinansowując pociąg nie objęty umową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pasażer0805 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Maj 2015

PostWysłany: 29-07-2016, 13:39    Odpowiedz z cytatem

Mogli by IC Barnim zrobić w relacji Przemyśl-Kraków-Częstochowa-Herby-Wieluń-Kępno-Ostrów Wlkp - Poznań - Szczecin oraz jeden dzienny IC lub TLK Kraków - Wrocław przez Katowice
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

JanuszJG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lip 2015
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 29-07-2016, 16:00    Odpowiedz z cytatem

miłośnik napisał/a:
Kategoria EIC musi zostać dla połączeń Katowice/Kraków/Wrocław/Poznań/Gdynia/Szczecin - Warszawa. Nie ma sensu przekształcać tego w IC bo się za dużo pospólstwa do pociągów właduje. Biznes chce mieć kat EIC i trochę więcej komfortu w podróży a niekoniecznie musi wąchać brudne skarpety pana Stasia.

Tak naprawdę nikt nie neguje tego, że pociągi EIC należy zlikwidować. Tutaj chodzi o to, aby EIC łączyło ze soba największe ośrodki miejsce w Polsce, a nie takie trzytysięczny Węgliniec, gdzie na odcinku Węgliniec - Wrocław Główny EIC Łużyce wozi powietrze, bo w porównaniu z KD są półtora droższe. Do mniejszych ośrodków miejskich powinny dojeżdżać pociągi TLK oraz IC, które kosztują tyle samo. Dla przykładu podam EIC Śnieżka z Jeleniej Góry do Warszawy Wschodniej, która ma całkiem dobrą frekwencję tylko i wyłącznie w okresach świątecznych i wakacyjnych, a czasami jak są długie weekendy.

Do takiego Węglińca powinny dojeżdżać pociągi TLK i IC...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawel78 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Wrz 2015

PostWysłany: 29-07-2016, 18:51    Odpowiedz z cytatem

pasażer0805 napisał/a:
jeden dzienny IC lub TLK Kraków - Wrocław przez Katowice
I co? Reszta przez Częstochowę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 107 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 105, 106, 107  Następny
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl