Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Jaki nowy rozkład jazdy pociągów?
Autor Wiadomość

bestkf Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sie 2014
Skąd: Polska

PostWysłany: 15-12-2016, 20:50    Odpowiedz z cytatem

LoloPendolo napisał/a:


Chodzi mi o 11 par jakie były podstawą oferty przez wiele lat Razz


Marzenie, ale chyba w takim kształcie województwa/finansowania jest to niemożliwe. Małopolskie nie potraktuje poważnie linii która nie jest związana z Krakowem. Oby tylko nikt nie wpadł ponownie na pomysł dzielenia tej relacji np w Sławkowie.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawlo1984 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Gru 2016

PostWysłany: 16-12-2016, 04:45    Odpowiedz z cytatem

[quote="dddbb"]Zgadza się. Linia - zwłaszcza po stronie woj. śląskiego - przejeżdża przez tereny zurbanizowane. Przy polepszającym się stanie linii na pewno znaleźliby się chętni na podróż przy lepszej częstotliwości. Przykład: Sosnowiec Dańdówka, w zasięgu spaceru pieszego ze stacji dość sporo osiedli, czas przejazdu do centrum Katowic to 17 min. Ale z 3-4 połączeniami kolej się nie liczy, mimo, że autobusami i tramwajami trzeba jechać przynajmniej 45 min
Mam nadzieję, że Koleje Śląskie myślą nad ruszeniem wreszcie do przodu, zwłaszcza po zakupieniu nowych składów i zadbają nie tylko o S1 i S5.[/qu

Koleje Śląskie są zainteresowane obsługą tej linii oczywiście jak się znajdą pieniądze http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1,72739,21034222,koleje-slaskie-chcialyby-jezdzic-do-krakowa-rozmowa-o-nowym.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-12-2016, 07:10   

bestkf napisał/a:
Oby tylko nikt nie wpadł ponownie na pomysł dzielenia tej relacji np w Sławkowie.

Na tej linii pociągi mogłyby się przyjąć, ale nie w relacji Katowice Sławków, a Katowice - Olkusz. Zważywszy na to jaką frekwencją cieszą się busy w tej relacji, przy dobrze ułożonym rozkładzie jazdy i atrakcyjnej taryfie (bilet olkuski) byłaby duża szansa że ludzie by się przesiedli do pociągów. Kończenie biegu w Sławkowie nie miałoby najmniejszego sensu, choćby z powodu sporej odległości dworca od centrum miasta. Poza tym Sławków jest zbyt mały żeby w miarę zapełnić pociąg. Sławkowowi dogodne połączenie z Katowicami powinien zapewnić KZK GOP, wydłużając tam szybką linię 801 lub 831.

pawlo1984, link który podałeś mówi zainteresowaniu KŚ połączeniem z Krakowem, wespół z KMŁ. Jednak to by miało nastąpić dopiero po ukończeniu modernizacji linii E30, a to droga długa, kręta i daleka. Laughing
Powrót do góry

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-12-2016, 09:02   

Rozkładowiec, W artykule też jest mowa o tej linii
Cytat:
W kolejnym roku chciałbym rozważać możliwości tras, z których część Koleje Śląskie już kiedyś obsługiwały. Chodzi między innymi o Pyskowice, Sławków i Olkusz.

Jak się nie uda Olkusz (w końcu inne województwo), to Sławków też nie jest zły. Nieco ponad 1 km do rynku, to dużo? Poza tym gdzieś punkt docelowy musi być, a po drodze są w końcu obrzeża Dąbrowy Górniczej i Sosnowiec
Powrót do góry

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-12-2016, 15:32   

dddbb, ale Sławków ani obrzeża Sosnowca i Dąbrowy nie zapewnią takiemu połączeniu przyzwoitej frekwencji.
Powrót do góry

pawlo1984 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Gru 2016

PostWysłany: 16-12-2016, 17:08    Odpowiedz z cytatem

Taka ciekawostka odnośnie tej linii http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/po-rozbiorce-dabrowy-gorniczej-strzemieszyce-pora-na-remont-stacji-79483.html warto też dodać, że trwają zaawansowane prace na odcinku Sławków - Bukowno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-12-2016, 10:28   

Rozkładowiec,
Z częstotliwością 3-4 par z pewnością nie zapewnią.
Powrót do góry

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-12-2016, 13:02   

dddbb, ja nie miałem na myśli 3-4 par, tylko więcej. Tam by wystarczyło 6-7 par, 4 do Sędziszowa/Kielc, a pozostałe do Olkusza, z tym żeby godziny kursowania tych pociągu były współmierne do potrzeb. Jak rozkład będzie ułożony bezmyślnie, to nawet 10 par niczego nie zmieni.
Powrót do góry

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-12-2016, 13:39   

Oczywiście, że chodzi o ułożenie rozkładu z głową. Jeśli będzie to konkurencja dla niewydolnych czasowo tramwajów i autobusów, to pasażerowie się znajdą.
Powrót do góry

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-12-2016, 13:49   

dddbb, jeśli chodzi o Olkusz, czy Sławków to byłaby to konkurencja dla niewygodnych minibusów. W godzinach szczytu, kiedy wyjazd z Katowic w kierunku Sosnowca zajmuje niekiedy nawet godzinę, pociąg byłby bezkonkurencyjny nie tylko wygodą, ale i czasem przejazdu.
Powrót do góry

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-12-2016, 17:49   

No to jest oczywiste. Olkusz jednak jest już w małopolskim, a granica województw to dla marszałków bariera nie do przebicia, stąd największe realne szanse widziałbym w pociągach do Sławkowa
Powrót do góry

aso Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Paź 2011

PostWysłany: 19-12-2016, 22:32    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec napisał/a:
Kończenie biegu w Sławkowie nie miałoby najmniejszego sensu, choćby z powodu sporej odległości dworca od centrum miasta. Poza tym Sławków jest zbyt mały żeby w miarę zapełnić pociąg. Sławkowowi dogodne połączenie z Katowicami powinien zapewnić KZK GOP, wydłużając tam szybką linię 801 lub 831.


Pchanie 801/31 do Sławkowa też nie ma sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawel78 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Wrz 2015

PostWysłany: 20-12-2016, 00:03    Odpowiedz z cytatem

Zwłaszcza, że mają 634/49 i prywatne busy.
A 801/831 do Sławkowa? Już lepiej aby 634 częściej jeździło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 20-12-2016, 22:05    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec napisał/a:
obrzeża Sosnowca i Dąbrowy nie zapewnią takiemu połączeniu przyzwoitej frekwencji.

Te obrzeża Sosnowca o których piszesz są bardziej zaludnione niż sosnowiecka dzielnica śródmiejska, poza tym stacja Sosnowiec Południowy jest tak samo na obrzeżach miasta jak Sosnowiec Główny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aso Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Paź 2011

PostWysłany: 21-12-2016, 09:25    Odpowiedz z cytatem

hanys napisał/a:
Rozkładowiec napisał/a:
obrzeża Sosnowca i Dąbrowy nie zapewnią takiemu połączeniu przyzwoitej frekwencji.

Te obrzeża Sosnowca o których piszesz są bardziej zaludnione niż sosnowiecka dzielnica śródmiejska, poza tym stacja Sosnowiec Południowy jest tak samo na obrzeżach miasta jak Sosnowiec Główny.

To jakiś konkurs na infantylne wypowiedzi? Z wieloma politykami i tak nie macie szans... Stacja Sosnowiec Główny jest w samym centrum. Ja rozumiem, że będąc z Katowic można słabo znać Sosnowiec, ale bez przesady...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl