Chodzi mi o 11 par jakie były podstawą oferty przez wiele lat
Marzenie, ale chyba w takim kształcie województwa/finansowania jest to niemożliwe. Małopolskie nie potraktuje poważnie linii która nie jest związana z Krakowem. Oby tylko nikt nie wpadł ponownie na pomysł dzielenia tej relacji np w Sławkowie.
[quote="dddbb"]Zgadza się. Linia - zwłaszcza po stronie woj. śląskiego - przejeżdża przez tereny zurbanizowane. Przy polepszającym się stanie linii na pewno znaleźliby się chętni na podróż przy lepszej częstotliwości. Przykład: Sosnowiec Dańdówka, w zasięgu spaceru pieszego ze stacji dość sporo osiedli, czas przejazdu do centrum Katowic to 17 min. Ale z 3-4 połączeniami kolej się nie liczy, mimo, że autobusami i tramwajami trzeba jechać przynajmniej 45 min
Mam nadzieję, że Koleje Śląskie myślą nad ruszeniem wreszcie do przodu, zwłaszcza po zakupieniu nowych składów i zadbają nie tylko o S1 i S5.[/qu
Oby tylko nikt nie wpadł ponownie na pomysł dzielenia tej relacji np w Sławkowie.
Na tej linii pociągi mogłyby się przyjąć, ale nie w relacji Katowice Sławków, a Katowice - Olkusz. Zważywszy na to jaką frekwencją cieszą się busy w tej relacji, przy dobrze ułożonym rozkładzie jazdy i atrakcyjnej taryfie (bilet olkuski) byłaby duża szansa że ludzie by się przesiedli do pociągów. Kończenie biegu w Sławkowie nie miałoby najmniejszego sensu, choćby z powodu sporej odległości dworca od centrum miasta. Poza tym Sławków jest zbyt mały żeby w miarę zapełnić pociąg. Sławkowowi dogodne połączenie z Katowicami powinien zapewnić KZK GOP, wydłużając tam szybką linię 801 lub 831.
pawlo1984, link który podałeś mówi zainteresowaniu KŚ połączeniem z Krakowem, wespół z KMŁ. Jednak to by miało nastąpić dopiero po ukończeniu modernizacji linii E30, a to droga długa, kręta i daleka.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-12-2016, 09:02
Rozkładowiec, W artykule też jest mowa o tej linii
Cytat:
W kolejnym roku chciałbym rozważać możliwości tras, z których część Koleje Śląskie już kiedyś obsługiwały. Chodzi między innymi o Pyskowice, Sławków i Olkusz.
Jak się nie uda Olkusz (w końcu inne województwo), to Sławków też nie jest zły. Nieco ponad 1 km do rynku, to dużo? Poza tym gdzieś punkt docelowy musi być, a po drodze są w końcu obrzeża Dąbrowy Górniczej i Sosnowiec
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-12-2016, 15:32
dddbb, ale Sławków ani obrzeża Sosnowca i Dąbrowy nie zapewnią takiemu połączeniu przyzwoitej frekwencji.
Rozkładowiec,
Z częstotliwością 3-4 par z pewnością nie zapewnią.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-12-2016, 13:02
dddbb, ja nie miałem na myśli 3-4 par, tylko więcej. Tam by wystarczyło 6-7 par, 4 do Sędziszowa/Kielc, a pozostałe do Olkusza, z tym żeby godziny kursowania tych pociągu były współmierne do potrzeb. Jak rozkład będzie ułożony bezmyślnie, to nawet 10 par niczego nie zmieni.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-12-2016, 13:39
Oczywiście, że chodzi o ułożenie rozkładu z głową. Jeśli będzie to konkurencja dla niewydolnych czasowo tramwajów i autobusów, to pasażerowie się znajdą.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-12-2016, 13:49
dddbb, jeśli chodzi o Olkusz, czy Sławków to byłaby to konkurencja dla niewygodnych minibusów. W godzinach szczytu, kiedy wyjazd z Katowic w kierunku Sosnowca zajmuje niekiedy nawet godzinę, pociąg byłby bezkonkurencyjny nie tylko wygodą, ale i czasem przejazdu.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-12-2016, 17:49
No to jest oczywiste. Olkusz jednak jest już w małopolskim, a granica województw to dla marszałków bariera nie do przebicia, stąd największe realne szanse widziałbym w pociągach do Sławkowa
Kończenie biegu w Sławkowie nie miałoby najmniejszego sensu, choćby z powodu sporej odległości dworca od centrum miasta. Poza tym Sławków jest zbyt mały żeby w miarę zapełnić pociąg. Sławkowowi dogodne połączenie z Katowicami powinien zapewnić KZK GOP, wydłużając tam szybką linię 801 lub 831.
obrzeża Sosnowca i Dąbrowy nie zapewnią takiemu połączeniu przyzwoitej frekwencji.
Te obrzeża Sosnowca o których piszesz są bardziej zaludnione niż sosnowiecka dzielnica śródmiejska, poza tym stacja Sosnowiec Południowy jest tak samo na obrzeżach miasta jak Sosnowiec Główny.
obrzeża Sosnowca i Dąbrowy nie zapewnią takiemu połączeniu przyzwoitej frekwencji.
Te obrzeża Sosnowca o których piszesz są bardziej zaludnione niż sosnowiecka dzielnica śródmiejska, poza tym stacja Sosnowiec Południowy jest tak samo na obrzeżach miasta jak Sosnowiec Główny.
To jakiś konkurs na infantylne wypowiedzi? Z wieloma politykami i tak nie macie szans... Stacja Sosnowiec Główny jest w samym centrum. Ja rozumiem, że będąc z Katowic można słabo znać Sosnowiec, ale bez przesady...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum