Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Co z ulgami ustawowymi?
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 22-04-2016, 15:40   Co z ulgami ustawowymi? Odpowiedz z cytatem

Wraz z początkiem przyszłego roku ma wejść w życie kolejna część przepisów ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Dotyczą one m.in. zmiany sposobu refundacji ulg przejazdowych. Zmiany są dość szeroko komentowane w zakresie ich wpływu na rynek regionalnych i dalekobieżnych przewozów autobusowych. Będą one mieć jednak także znaczenie dla funkcjonowania kolei pasażerskiej, a szczególnie jej segmentu nieobjętego umowami z samorządami i rządem.

Nowe prawo, jeśli wejdzie w życie w zapowiadanym kształcie, może znacznie skomplikować organizację połączeń Łódź – Warszawa i utrudnić życie korzystającym z popularnych pociągów tej relacji. Najważniejszy przewoźnik na tej trasie, PKP Intercity, oferuje tam bowiem szereg kursów nieobjętych umową o świadczenie usług publicznych, które realizuje w ramach tzw. otwartego dostępu dla pasażerskich przewozów kolejowych.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lodz--warszawa-co-z-ulgami-ustawowymi-76310.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 22-04-2016, 15:53    Odpowiedz z cytatem

Czyli jak dobrze rozumiem, to jeśli ustawa wejdzie w takim kształcie, to w EIC ulgi ustawowe także nie będą obowiązywać?

_________________
2012: 16 038 km, 2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 17 357 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 22-04-2016, 16:06    Odpowiedz z cytatem

I w EIP i w EIC i TLK kursujących tylko w relacji Łódź - Warszawa -Łódź.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 22-04-2016, 17:25    Odpowiedz z cytatem

To jak to będzie student/doktorant* dorabiający sobie na umowę zlecenie pojedzie ze zniżką a kaleka już nie.
Najlepszym rozwiązaniem jest likwidacja wszelkich przywilejów i ulg a w zamian podniesienie płac i rent (oprócz mundurowych i sędziowsko-prokuratorskich).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 22-04-2016, 19:12    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Co z ulgami ustawowymi?

Zlikwidować! Jak długo jeszcze będziemy tkwić w socjalizmie?

Brak ulg ustawowych zmusi przewoźników do wprowadzenia atrakcyjnych ulg handlowych (np. takich jakie mają kolejarze), celem powstrzymania eksodusu pasażerów, głównie młodych.

W Niemczech nie ma ulg ustawowych, są tylko ulgi handlowe (popularna BahnCard w kilku opcjach) i kolej ma się dobrze, a pasażerowie są zadowoleni.

Ulgi ustawowe zostawiłabym tylko uczniom i studentom szkół dziennych na dojazdy do szkoły (tylko bilety miesięczne na pociągi regionalne). Chcesz jechać w celach prywatnych (turystyka, rozrywka, zakupy etc.) - płać za siebie zamiast żerować na podatnikach!

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 22-04-2016, 20:26    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
I w EIP i w EIC i TLK kursujących tylko w relacji Łódź - Warszawa -Łódź.

W przypadku "łódzkich" TLK uważam to za błąd, natomiast jeśli chodzi o EIC oraz EIP to podpisuję się pod tym obiema rękami.

_________________
2012: 16 038 km, 2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 17 357 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Goku Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Kwi 2010

PostWysłany: 22-04-2016, 21:53    Odpowiedz z cytatem

Łatwo się podpisywać jak się ma sieć TLK/IC w mieście. A co mają powiedzieć mieszkańcy przy lk9 którym wciśnięto same premium?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
6813069

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-04-2016, 22:55    Odpowiedz z cytatem

Od 1 stycznia 2017 roku wchodzą w życie przepisy ustawy o publicznym transporcie zbiorowym z 2010 roku. W ich wyniku znikają bilety ulgowe na przejazdy koleją i autobusami np. dla osób niepełnosprawnych, studentów i dzieci dojeżdżających do szkół. Zostaną jednak bezpłatne przejazdy dla... parlamentarzystów.

Obecnie przepisy wspomnianej ustawy przewidują wypłatę rekompensaty każdemu przewoźnikowi, który stosując ulgi ustawowe dla pasażerów zgłosi stosowne roszczenie. Od 1 stycznia 2017 roku ustawa ogranicza stosowanie tychże ulg przejazdowych tylko do pociągów i autobusów o charakterze użyteczności publicznej, tj. takich, których uruchomienie zleca organizator transportu.

W tym przypadku ulgi na zakup biletów będą stosowane wyłącznie w tych środkach komunikacji, które minister, sejmik wojewódzki lub rada powiatu przewidują w planach transportowych. Pozostałe autobusy i pociągi funkcjonować będą na zasadach komercyjnych – bez żadnych ulg, chyba że przewoźnik z własnej woli zastosuje ulgę handlową, tj. zaoferuje jakiś upust cenowy na zakup biletu.

Czytaj więcej:
http://www.nie-pelnosprawni.pl/index.php/prawo/5144-od-1-stycznia-2017-znikaja-bilety-ulgowe-na-pociagi-i-autobusy-dalekobiezne-dla-niepelnosprawnych

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 24-04-2016, 00:37    Odpowiedz z cytatem

Artykuł to stek bzdur, dziennikarzyna ustawy oczywiście na oczy nie widział.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

nojaakto Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 24 Kwi 2016

PostWysłany: 24-04-2016, 19:11    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Artykuł to stek bzdur, dziennikarzyna ustawy oczywiście na oczy nie widział.

Za to ty pewnie jesteś ekspert?

Możesz sobie poczytać - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U. 2011 nr 5 poz. 13 ze zm.)
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20110050013

a dokładnie art. 80 mówi, że do dnia 31 grudnia 2016 r. na sfinansowanie utraconych przychodów z tytułu stosowania ustawowych uprawnień do ulgowych przejazdów w transporcie kolejowym operatorowi przysługuje rekompensata, o której mowa w art. 56 ust. 1, w postaci dotacji przedmiotowej z budżetu państwa.

Nie ma rekompensaty nie ma ulgi. Masz jakiś konkretny argument/fakt czy tylko tak plujesz na innych, kto ostrzega przed tym co może dotknąć miliony ludzi, również ciebie?.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 24-04-2016, 23:55    Odpowiedz z cytatem

Nie rozumiesz - nie wypisuj bzdur, podobnie ów redaktor. Dotowanie ze środków publicznych połączeń komercyjnych czy to autobusowych czy kolejowych jest niezgodne z prawem europejskim, a także ze zdrowym rozsądkiem. Państwo nie jest od tego, aby dopłacało do czyjegoś biznesu. Ulgi będą nadal, o czym z artykułu się nie dowiemy, w pociągach TLK ( poza częścią na linii Łódź - Warszawa), IC oraz we wszystkich składach regionalnych. Dotowanie z pieniędzy publicznych podróży drogimi składami EIC i EIP to skandal, jeżeli kogoś stać na drogie bilety to jego sprawa, nie może wymagać jednak, aby w kosztach tych wojaży partycypowali wszyscy podatnicy Exclamation Z całym szacunkiem, ale pociągami EIC i EIP oraz PKS-ami dalekobieżnych, na które ulg już nie będzie nie podróżują miliony Polaków, podstawowa oferta to jednak TLK i tu zmian nie będzie. Zatem czytamy przepisy, ale ze zrozumieniem ii to nie jeden wybrany, a wszystkie. I wybacz,ale argument redaktorzyny o wielkiej krzywdzie jaką jest brak ulg na Pendolino do mnie nie trafia Smile. No podróż TLK-a, nie mieści się zapewne w głowie naszego redaktorka.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Sty 2010
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 25-04-2016, 07:05    Odpowiedz z cytatem

Jeśli zostanie wymuszone na spółce Intercity dostosowanie rozkładu pociągów dotowanych do potrzeb pasażerów, to narzekania będzie można uznać za bezzasadne. Ale na chwilę obecną EIC / EIP najczęściej jeżdżą w najlepszych porach, co można traktować jako zmuszanie pasażerów do korzystanie z tego segmentu. TLK / IC są uzupełnieniem do tej oferty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 25-04-2016, 09:04    Odpowiedz z cytatem

Z drugiej strony skoro jeżdżą w najlepszych godzinach to po co je dotować? Spokojnie mogą na siebie zarobić, a PKP IC pewnie zrobi jakąś ulgę handlową ( np. - 30%) np. dla uczniów i studentów, wzorem emerytów i po kłopocie, podobnie może być w przypadku innych grup pasażerów uprawnionych do ulg. Owszem nie będzie to ta ulga i ta cena, co w przypadku TLK, ale to już będzie wybór pasażera. Dotowanie EIP i EIC, jako składów komercyjnych, jest niezgodne z prawem UE i nie powinno mieć miejsca. Pozostaje tylko problem pociągów TLK z Łodzi do Warszawy, ich odpowiedniego oznaczenia, np. jako składy EIC, tak aby nie były mylone przez pasażerów z dotowanymi i honorującymi ulgi składami z Wrocławia do Warszawy, przejeżdżającymi przez Łódź. Skończą się też czasy kiedy ulgi będą obowiązywały w PB, LE czy konkurencyjnym PKS-ie, polityka transportowa państwa musi być spójna.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Sty 2010
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 25-04-2016, 14:15    Odpowiedz z cytatem

PKP IC może zrobi, a może nie zrobi ulgi handlowej - tego nie wiadomo. Natomiast meritum mojej wypowiedzi dotyczyło dostępności segmentu dotowanego. Co to za oferta, gdy w okresie największego ruchu z Katowic w kierunku Warszawy, czyli w godzinach porannych, pociągi TLK/IC mamy 4 godziny przerwy? EIP/EIC z kolei kursuje co godzinę.
Ale najwidoczniej sprawa zniżek odwlecze się o rok:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ministerstwo-przeciwne-likwidacji-znizek-przesunie-termin-do-2018-roku-76340.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawel78 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Wrz 2015

PostWysłany: 25-04-2016, 14:31    Odpowiedz z cytatem

Ulgi powinni mieć: uczniowie liceum i podstawówki, osoby starsze, niepełnosprawni, faktycznie biedni ludzie.
Reszta niech płaci 100%. Zwłaszcza posłowie i senatorowie.

dddbb, Niech dadzą więcej IC/TLK, bo nie każdego stać na dojazd EIC/EIP.
Chyba, że postawili sobie za cel nabijać klientów konkurencji autobusowej. Jeśli PIC nie zmądrzeje i wprowadzą wyłącznie EIC/EIP to najtaniej będzie jeździć do innych stolic europejskich niż do Warszawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 6 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl