Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
EP07 z silnikami AC?
Autor Wiadomość

Kamil Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2008

PostWysłany: 20-04-2010, 13:32   EP07 z silnikami AC? Odpowiedz z cytatem

Jak podaje Rynek Kolejowy:
http://www.rynek-kolejowy.pl/15484/Eurosprintery_w_PKP_Intercity.htm

"Eurosprintery w PKP Intercity

15 kwietnia w parku taborowym PKP Intercity pojawiły się kolejne lokomotywy produkcji Siemensa. Tym razem to 5 Eurosprinterów ES64F4, które zostały wyleasingowane od niemieckiej spółki MRCE Dispolok. Lokomotywy te obsługują połączenia Berlin - Warszawa - Express oraz EN Jan Kiepura.

Jak można dowiedzieć się ze strony Railcolor.net, polski przewoźnik eksploatuje maszyny o numerach 151, 152, 153, 154 i 155.

Spółka podjęła także decyzję o modernizacji lokomotyw serii EP07. Oprócz naprawy głównej, będą one wyposażane w silniki asynchroniczne i dostosowywane do jazdy z prędkością 140 km/h. Pierwsza z tak zmodernizowanych maszyn powinna pojawić się na naszych torach w III kwartale tego roku i stanowić będzie egzemplarz testowy tak znaczącego zakresu modernizacji.(...)"

Pytania:
1. Czy ktoś wie gdzie to będą robić i jakie zmiany będą wykonane ?
2. O ile się zmieni masa lokomotywy wyrzucając wszystkie opory rozruchowe oraz wentylatory tychże oraz styczniki oporowe a dokładając falowniiki.
2. Czy opłacalne jest przerabianie loka na V=140 km/h skoro powyżej 130 trzeba jeździć we 2 osoby? Jaki zysk się osiągnie jeżdżąc o te 10 km/h szybciej?
3. Czy po takiej znacznej przeróbce nie trzeba będzie od nowa robić świadectwa dopuszczenia ?

_________________
Kamil
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

misiekkp Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Wrz 2009
Skąd: Dębica/Kraków

PostWysłany: 20-04-2010, 14:09    Odpowiedz z cytatem

Ad.1. Nie wiem czy ma to cos wspólnego z planowaną modernizacją o której piszesz ale faktem jest, że IC wyciągneło z krzaków kilka "siódemek" i na początek zlecono po zakończonym postępowaniu przetargowym wymianę zbiorników sprężonego powietrza. Naprawy te odbywają się w ZPN TABOR w Dębicy a na początek dotarły tam krakowskie EU07 052 i 060. W przetargu wymienione były też lok. 146, 139, 145, 013, 1060 i 1058 Być może to początek wspomnianej przez Ciebie modernizacji?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Falubaz1975 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2009
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 20-04-2010, 15:03    Odpowiedz z cytatem

W artykule jest mowa o przebudowie lokomotyw serii EP07 więc wydaje mi się że przebudowa może objąć tylko dwie ostatnie lokomotywy wymienione w poście powyżej(1060 i 1058).Zobaczymy czy te zapowiedzi się sprawdzą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 20-04-2010, 15:16    Odpowiedz z cytatem

A czy nie było powodem tworzenia serii EP08 brak możliwości rozpędzenia EP07 powyżej 130 mimo mocy silnika? A co powodów to jest prozaiczny jeśli mamy trasę 140km/h to jadąc po niej 120km/h tracimy czas bo jedziemy wolno oraz pieniądze bo za mniejszą prędkość się dopłaca bo jest się zawali drogą dodatkowo jadąc szybciej można zrobić więcej km, czyli więcej zarobić. Dodatkowo przesuwając maszynistów nie musimy ich zwalniać.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 20-04-2010, 15:20    Odpowiedz z cytatem

Wreszcie ktoś pomyślał o falownikach i wywaleniu wreszcie tego starego nie używanego już praktycznie nigdzie rozruchu oporowego.. Razz No mam nadzieje że wszystko się sprawdzi i będziemy miec nowoczesne siódemki Wink

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grygus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lut 2010
Skąd: Otwock

PostWysłany: 20-04-2010, 18:01   Re: EP07 z silnikami AC ? Odpowiedz z cytatem

Kamil napisał/a:

2. O ile się zmieni masa lokomotywy wyrzucając wszystkie opory rozruchowe oraz wentylatory tychże oraz styczniki oporowe a dokładając falowniiki.


Wydaje mi się, że masa się dużo nie zmieni. Lokomotywy się nie "odchudza" jak roweru czy auta wyścigowego Smile . Musi mieć odpowiednią masę żeby "trzymać się" torów i zapewnić siłę pociągową. Czasami nawet stosuje się balast.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EP07Budyn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009

PostWysłany: 21-04-2010, 08:34    Odpowiedz z cytatem

Pierwsz zmodernizowana to będzie EP07-495, modernizacja jest przeprowadzana w Oleśnicy. Modernizacja obejmuje całkowitą przebudowę wnętrza. Osobiście jeszcze jej nie widziałem ale w wakacje już ma ponoć być testowana a od września ma już iść w planowy ruch. Drugiej numeru jeszcze nie znam. Poza silnikami asynchronicznymi ma być całkowita przebudowa kabiny, wyposarzenie w komputer pokładowy, klimatyzację, przetwornice statyczne, agregaty sprężarkowe, sterowanie za pomocą joysticków itp. Mam nadzieję że będzie to ciekawa maszynka bo osobiście "siódemeczki" bardzo lubię i dobrze się nimi jeździ

_________________
Kolejarze wszystkich spółek łączcie się Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

szpiegu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Sie 2009

PostWysłany: 21-04-2010, 11:31   Re: EP07 z silnikami AC ? Odpowiedz z cytatem

Kamil napisał/a:

2. O ile się zmieni masa lokomotywy wyrzucając wszystkie opory rozruchowe oraz wentylatory tychże oraz styczniki oporowe a dokładając falowniiki.
...
3. Czy po takiej znacznej przeróbce nie trzeba będzie od nowa robić świadectwa dopuszczenia ?


Ad. 2. Mam nadzieję, że masa się nie zwiększy.
Przypuszczam, że silniki AC powstaną w wyniku modernizacji silników EE541 (coś na kształt silników AC do zmodernizowanych jednostek KM) a zatem korpus stojana (najcięższy element) pozostanie. W miejsce oporowego układu rozruchowego należy wsadzić przekształtnikowy oraz związane z nim filtry harmonicznych, czyli wielką cewkę i olbrzymi kondensator. Te elementy tez sporo ważą.
Możemy być spokojni, że nacisk na 20t na oś zostanie zachowany.

Ad. 3. Prawdopodobnie trzeba. ET22-2000, pomimo mniejszego zakresu modernizacji przeszła procedurę homologacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 21-04-2010, 13:49    Odpowiedz z cytatem

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że można przerobić stojan na prąd przemienny, gdyż stojan musi być z blach, a nie z litej stali jak dla pradu stałego. Chyba, że nowy stojan umieszczany jest wewnątrz starego (może własnie o tym piszesz). Inna sprawa czy to się opłaci. Stary korpus byłby swego rodzaju ekranem dla emisji zakłóceń. Musiałby się wypowiedzieć ktoś kto to widzi w praktyce.
Co innego robi się w niektórych tramwajach pozostawiając stare silniki i dokładając przetwornice obniżająca napięcie. Ale to inna zasada działania, to nie falownik i nie prąd przemienny.
Opory, a dokładniej, elektrycznie jeden duży, mniej więcej tej samej wielkości jak obecne wszytskie razem, będzie potrzebny do hamowania elektrodynamicznego w czasie gdy nie ma możliwości oddawania pradu do sieci i napięcie rośnie powyżej powiedzmy 3600V (zależy jaką maksymalna wartość zostanie założona. Czasami może być jeszcze potrzebny opór szeregowy do oddawania energii do sieci gdy falownik wymaga wyższego napięcia hamowania niż dopuszczalne w siec, a pewien pobór z sieci istnieje. Nie wiem jaką wartośc przyjęto dla EN57). Podaję na podstawie porównania naszych składów starych z nowymi prototypami falownikowymi.

W lokomotywach i tak dąży się dokładając balastu, do wykorzystania maksymalnego założonego nacisku na oś. Raczje powinn ważyć tyle samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Aaalisha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-04-2010, 18:52   

I tak znowu będą przerabiane stare trupy, które często sie psują. Lokomotywy 1058 i 1060 (lubelskie) są budynie zmodernizowane przez Nowy Sącz. Teraz po Nowym Sączu swoje poprawki wprowadzi Dębica... i ciekawe jaki skladak z tego wyjdzie... Pewnie taki że będą się nadawały tylko do ostawienia w krzaki.

Zamiast leasingować jakieś dziwne wynalazki typu Husarz władze PKP powinny raczej zastanowić się nad projektem swojej lokomotywy. Tylko problem w tym że nie ma odpowiednich ludzi i zakładów, które podjęłyby się takiego zadania. A seria EU/EP07 to technologia tak naprawdę lat 50 i 60 w dodatku produkowana na licencji angielskiej.
Powrót do góry

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 21-04-2010, 19:16    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o polskie koleje to brakuje lokomotyw:

Elektryczna, Vmax 140km/h, możliwość sprawnego ciągnięcia 10-12 wagonów czyli nieco lepsze EP07
Elektryczna Vmax 80km/h 4-5 wagonów do obsługi końcówek pośpiechów, musi być możliwość jazdy z bardzo wolną prędkością
Spalinowa Vmax 100km/h 10-12 wagonów czyli coś w stylu SU45 tylko osczędniejsze albo mocniejsze SU42
Spalinowo-Elektryczna Vmax 100/120km/h 7-10 wagonów do obsługi linii przy których trzeba by zmieniać loka lub jechać pod drutem na dieselu. Przykład Olsztyn-Ełk. Gdynia-Bydgoszcz via Kościerzyna. Chojnice-Gdynia

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-04-2010, 21:33   

yusek napisał/a:
A czy nie było powodem tworzenia serii EP08 brak możliwości rozpędzenia EP07 powyżej 130 mimo mocy silnika?
Dwie lokomotywy EP07, konkretnie EP07-376 i EP07-389, mają wymienione silniki na LKb-535 i po niewielkim przystosowaniu mogą już jeździć z szybkością 140 km/h. Pierwotnie planowano całą serię EP07 w ten sposób przebudować, ale na planach się skończyło.
A EP08 są mają prędkość konstrukcyjną 160 km/h, ale prędkość eksploatacyjną obniżono do 140 km/h. Chyba ze względu na zbyt małą masę.
Powrót do góry

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 21-04-2010, 21:43    Odpowiedz z cytatem

A ja słyszałem, że był problem z zawieszeniem, zrobili ósemki, z nowym zawieszeniem a starą budą. Przy okazji, gdzie można się przejechać za świnką.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mih Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2009

PostWysłany: 21-04-2010, 22:40    Odpowiedz z cytatem

Ostatnio widziałem świnkę na czele EC Sobieski.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 22-04-2010, 12:42    Odpowiedz z cytatem

Co do homologacji: jest niezbędna pełna homologacja, szczególnie w zakresie oddziaływania urządzeń przekształtnikowych na sieć i urządzenia SRK. Bez tego żaden pojazd nie powinien wyjeżdżać na tory w stanie czynnym. Poza tym zmienią się hamulce, bo dojdzie ED, wiec i tu konieczny proces homologacyjny.
Po wywaleniu szafy stycznikowej i oporów rozruchowych i wstawieniu przekształtników, oporów hamowania ED oraz dławików - masa się może wręcz zwiększyć. Poza tym zapewne wstawią też przetwornicę statyczną, też nie za lekka (nie wyobrażam sobie, żeby nie wstawili), nowy system sterowania... To wszystko trzeba zbadać.

Efekt moze być ciekawy. Ale dopóki lok nie wyjeździ przynajmniej 200tys km (do PD) to cieżko będzie powiedzieć, czy moderna wyszła na plus, czy na minus. Problemy z takimi modernami nie wychodzą od razu.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 7 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl