Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Nasza wizja funkcjonowania Kolei Małopolskich
Autor Wiadomość

Venlo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Wrz 2015

PostWysłany: 07-09-2016, 06:18   Nasza wizja funkcjonowania Kolei Małopolskich Odpowiedz z cytatem

Jak w temacie. Jestem ciekawy ostatecznego kształtu siatki połączeń kolejowych w Małopolsce po przejęciu ich przez Koleje Małopolskie, a sugestie bardziej doswiadczonych forumowiczów pomogą ostudzić mój zapał, lub wzniecić nadzieję, ze na "mojej" 94 doczekam się kiedyś konkurencji dla busiarstwa. Zapraszam do rozważań Wink
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jack Daniel's Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 07-09-2016, 12:56    Odpowiedz z cytatem

Pewna wizja jest już częściowo realizowana, tzn.:

SKA1 - Wieliczka Rynek Kopalnia - Kraków Lotnisko
SKA2 - Sędziszów - Miechów - Kraków (docelowo Skawina po wybudowaniu łącznicy)
SKA3 (od grudnia) Tarnów - Bochnia - Kraków (docelowo Oświęcim przez Trzebinię po wyremontowaniu linii)

Pytanie co z takimi liniami jak Kraków - Zakopane, Tarnów - Nowy Sącz - Krynica czy Katowice - Kraków tym bardziej w perspektywie całkowitej rezygnacji z usług PR w woj. małopolskim.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 07-09-2016, 18:08    Odpowiedz z cytatem

Na linii 94 SKA ma dochodzić aż do Spytkowic. Wcześniejsze plany o końcu linii w Podborach Skawińskich są bezsensowne, bo SKA byłaby wówczas asymetryczna, tj, na wschód az po Tarnów, a na południow-zachód zaledwie kilka kilomatrów poza granice Krakowa....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-09-2016, 18:32   

Dla mnie jest oczywiste, że jakkolwiek by się Koleje Małopolskie nie rozwijały, to w momencie zniknięcia Przewozów Regionalnych z województwa, powinny przejąć ich aktualne trasy. A najlepiej rozszerzając siatkę o odcinki zamknięte (np. Czechowice-Dz. - Oświęcim czy Sucha B. - Żywiec). Wtedy będzie można powiedzieć, że - z punktu widzenia pasażera - jest lepiej, a nie to samo lub gorzej.
Powrót do góry

Venlo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Wrz 2015

PostWysłany: 08-09-2016, 05:57    Odpowiedz z cytatem

Myślę,że również standardem na liniach w Małopolsce po przejęciu ich przez Koleje Młp powinien być godzinny takt,więc conajmniej 15 par pociągów. Linie w zachodniej części województwa powinny kończyć się już po śląskiej stronie, tj. Katowice-Trzebinia-Kraków Główny, Czechowice- Oświęcim -Spytkowice -Kraków Główny,Bielsko- Wadowice- Kraków Główny. Co myślicie na temat połączeń z Krynicy i Zakopanego ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 08-09-2016, 18:15    Odpowiedz z cytatem

SKA3 przedłużyć do Czechowic -Dziedzic po remoncie a nie tylko do Oświęcimia.
Oczywiście skomunikować z pociągami w kierunku Bielska-Bialej.
Kiedyś była taka relacja i nawet w tym roku w czasie ŚDM tak niektóre pociągi jeździły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Venlo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Wrz 2015

PostWysłany: 08-09-2016, 21:07    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem linia przez Spytkowice powinna kończyć się na Czechowicach. Czechowice, Brzeszcze, Oświęcim, Zator mogłyby zapewnić takiemu połączeniu dobrą frekwencję. Linia przez Trzebinie utrzyma się i bez Czechowic. Oświęcim powinien wzbogacić się o przystanek Oświęcim Miasto w okolicach szpitala ze skomunikowanymi autobusami MZK,które mają w pobliżu torów przystanek. Miejmy nadzieję, że KMłp utrzymają trend nowych pojazdów na nowych liniach. Zwykemu Kowalskiemu EN57 kojarzą się ze złomem ,a nie z sentymentami. Lepiej zrobić coś powoli, a do bólu na miarę XXI w. Tylko takie zabiegi przyciagna potencjalnych pasażerów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bert Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Kwi 2008
Skąd: chybie

PostWysłany: 08-09-2016, 23:59    Odpowiedz z cytatem

Może ,zaczact od początku i rozważyć ile pieniedzy Marszałek Województwa może przeznaczyc na kolejowe przewozy pasażerskie niezależnie kto je będzie wykonywal a potem snuć ,marzenia

_________________
bert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 09-09-2016, 09:34    Odpowiedz z cytatem

@bert
marszałek województwa jak jest marszałkiem ma zapewnić zrównoważony transport całemu obszarowi małopolski a nie tylko Krakowowi bo podatki bierze z całego województwa...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-09-2016, 13:57   

Może i powinien, ale inaczej patrzy na Wieliczkę czy nawet Trzebinię czy Miechów a inaczej na Nowy Sącz, Krynicę czy tym bardziej Brzeszcze, Limanową czy Gorlice. Są równi i równiejsi.
Powrót do góry

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 10-09-2016, 11:22    Odpowiedz z cytatem

Adamczyk: powołanie Kolei Małopolskich było nielogiczne.

W Małopolsce działały Przewozy Regionalne. Należało je dofinansować a nie powoływać konkurencję – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa na antenie Radia Kraków.

Minister wyraził swoją opinię w odpowiedzi na pytanie, czy to dobrze, że Małopolsce usługi przewozowe świadczą jednocześnie Przewozy Regionalne i Koleje Małopolskie. Zaznaczał, że działanie marszałka, który mając udziały w PR powołał Koleje Małopolskie jest wymierzone w interes Przewozów Regionalnych.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/28586/adamczyk--powolanie-kolei-malopolskich-bylo-nielogiczne.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

bert Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Kwi 2008
Skąd: chybie

PostWysłany: 10-09-2016, 23:33    Odpowiedz z cytatem

Poprzedni rzad przekazał większość udziałów spółki skarbowi państwa ,teraz minister Pis moze zrealizować swoja wypowiedź i dac nasze pieniadze

_________________
bert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Venlo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Wrz 2015

PostWysłany: 13-09-2016, 13:20    Odpowiedz z cytatem

Załóżmy po prostu, że są środki, by pod skrzydła Kolei Małopolskich włączyć całe województwo. Jakie mogłyby być relacje? Z jaką częstotliwością,tak by mogło to być konkurencyjne dla busów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

turystka Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 29 Mar 2012
Skąd: Gorzów Wlkp

PostWysłany: 17-09-2016, 21:29    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy opłacają się relacje Kraków - Gorlice lub - Nowy Sącz, bo dużo autobusów jest.
Ale z pewnością do tych miast mogły być pociągi dalekobieżne pospieszne lub przyspieszone np weekendowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 27-09-2016, 23:23    Odpowiedz z cytatem

Półko co wiemy, że na kryniczankę wjadą 2 pary pociągów KMŁ Kraków - Krynica i będą do jedyne bezpośrednie połączenia z Krakowem, obecnie jest znacznie lepiej pod tym względem. Pozostałe połączenia na kryniczance obsłużą PR, z tym, że na odcinek Kraków - Tarnów nie wjadą. Mam nadzieję, że od grudnia pojawią się bezpośrednie relacje typu Rzeszów - Nowy Sącz/ Krynica, dla PR to jedyna sensowna alternatywa, a dla pasażerów kolejne bezpośrednie połączenie, inne niż w kierunku krakowskim.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 4 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl