Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Reaktywacja linii Jełowa - Namysłów?
Autor Wiadomość

Michel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Maj 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-04-2014, 20:18   Reaktywacja linii Jełowa - Namysłów? Odpowiedz z cytatem

Samorząd województwa opolskiego chciałby w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 zrealizować projekt, którego celem byłaby poprawa usług kolejowych na trzech trasach pasażerskich: Opole - Nysa, Opole - Kluczbork i Nysa Brzeg (...)

(...) Kolej dla przemysłu...

W trakcie spotkania z kierownictwem PLK Samorząd Województwa Opolskiego rozmawiał również o możliwości reaktywacji nieczynnej od dwudziestu lat linii kolejowej Jełowa - Namysłów, a właściwie jej 10 kilometrowego fragmentu z Murowa do Jełowej. Zapadła bowiem decyzja o budowie - za kwotę 28 mln euro - nowego zakładu spółki Stora Enso Wood Products, która będzie wwozić i wywozić ok. 800 tys. ton tarcicy i wyrobów drewnianych rocznie. Wójt Murowa, Andrzej Puławski, przekonywał, że innej drogi, jak kolejowa, nie ma, bo gdyby ten ładunek przenieść na ciężarówki, to oznaczałoby przejazd przez gminę ciężkiego sprzętu co 5 minut. Żadna nawierzchnia nie wytrzyma takiego obciążenia, nie mówiąc o względach bezpieczeństwa.

Obecny na spotkaniu prezes Stora Enso, dr Robert Motała, mówił, iż są drugim co do wielkości na świecie producentem tarcicy, elementów budowlanych z drewna, zrębków. 70 proc. produkcji idzie na eksport, głownie: Japonia, Chiny, Australia, Nowa Zelandia. W Europie spółka ma 21 zakładów, a jej roczne obroty wyniosły w roku ubiegłym 11,5 mld złotych.

...to dobry interes

Nowo powstający zakład w Murowie zajmie po rozbudowie 25 ha powierzchni, w ciągu 4 lat ma osiągnąć pełną zdolność produkcyjną i wtedy też zatrudniać będzie 320 osób. Prezes Motała przekonywał kierownictwo PLK, że reaktywacja linii kolejowej do Jełowej to dla kolejarzy dobry interes - codziennie 50 wagonów kursujących w kierunku portów, a szacunkowy koszt obsługi tego transportu to ok. 45 mln złotych.

Szefowie PLK stwierdzali, że wobec tak dużej inwestycji pytanie brzmi nie "czy", ale "jak"? Ustalono, że zarząd Enso przygotuje szacunki związane z realizacją ich przedsięwzięcia transportowego. Od tych wyliczeń i od montażu finansowego PLK uzależniają rewitalizację linii. Wstępny koszt to około 30 mln złotych (torowisko plus przygotowanie stacji w Jełowej jako węzłowej).

Link bezpośredni do artykułu:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19022/Opolskie-przeznaczy-85-mln-zl-na-remonty-linii-kolejowych.html
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 09-04-2014, 15:29   Re: Reaktywacja linii Jełowa - Namysłów? Odpowiedz z cytatem

Michel napisał/a:
Wstępny koszt to około 30 mln złotych (torowisko plus przygotowanie stacji w Jełowej jako węzłowej).
O ile mnie pamięć nie myli, to Jełową i odnogę do Namysłowa zamknięto w 2000 r. Nasuwa się zatem pytanie - jak w komentarzu pod linkowanym artykułem: ile kosztowałoby roczne bieżące utrzymanie tego odcinka wraz z SRK w Jełowej? Teraz odbudowa tego, po zniszczeniach dokonanych przez PKPowych cymbałów, wynosi 30 mln zł.

Podobna historia jest z linią Nysa-Brzeg. Po rzezi Celińskiego zlikwidowano wszystkie SSP oraz zdemontowano urządzenia SRK (pisał o tym Robert Wyszyński). Teraz trzeba to odbudować z RPO, bo pekap wszystko rozkradł i przepił. Niedobrze się robi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Opolanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Paź 2014
Skąd: Opole

PostWysłany: 24-10-2014, 13:20    Odpowiedz z cytatem

KLIK -> nto.pl

nto.pl napisał/a:
Za dwa lata pociągi towarowe pojadą do Murowa

Gmina oczyszcza teren wzdłuż nieczynnej od 20 lat linii kolejowej Jełowa - Murów. To pierwszy etap reaktywacji trasy do Namysłowa.


Dwa tygodnie temu zadzwonili do mnie z PKP i zapytali, czy dalej jesteśmy zainteresowani reaktywacją linii Murów - Jełowa, bo jeśli tak, to mamy oczyścić teren wokół torowiska. Odpowiedziałem, że w tym momencie odpalamy piły i bierzemy się do roboty - mówi Andrzej Puławski, wójt Murowa, który walczy o to, by przez gminę znów zaczęły jeździć pociągi.
(...)
- To już pewne, że w ciągu najbliższych dwóch lat na linii Jełowa - Murów zaczną jeździć pociągi. Na początku tylko towarowe. Jest to związane ze 100-milionową inwestycją w miejscowym tartaku - mówi mówi Piotr Krywult, zastępca dyrektora PKP PLK.
(...)
- Dlatego linia kolejowa jest niezbędna. Liczymy, że po składach towarowych na tej trasie zaczną jeździć osobowe - mówi wójt Puławski. - Teraz do naszej gminy można się dostać tylko PKS-em, a chcemy postawić na turystykę, więc dojazd to podstawa - dodaje. PKP planuje też przyłączyć odcinek Murów - Jełowa z trasą Opole - Kluczbork, który jest remontowany przez urząd marszałkowski.


Wielkie brawa dla wójta, dopiął swego!!! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 22-04-2015, 18:58    Odpowiedz z cytatem

Będzie reaktywacja przewozów na linii 301.

Linia 301 z Opola do Namysłowa w chwili obecnej jest eksploatowana wyłącznie na odcinku pomiędzy stolicą województwa a Jełową. Jeżdżą po niej głównie szynobusy łączące Opole z Kluczborkiem. Jeśli ze stacji Jełowa zechcemy pójść śladem linii prowadzącej dalej do Namysłowa, nie natkniemy się już na wiele torów. Przewozy zawieszono tu w 1992, a linia była nieustannie opróżniana z wszystkiego, co dało się sprzedać na skupie złomu. Nagle, w 2014 r., ktoś powiedział, że bez odbudowy zapomnianej przez wszystkich linii sobie nie poradzi.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/57140/bedzie_reaktywacja_przewozow_na_linii_301.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 08-03-2017, 16:34    Odpowiedz z cytatem

Odpowiedź z dnia 4 marca 2016 na interpelację radnej Sejmiku Województwa Opolskiego p. Elżbiety Kurek w sprawie linii 301 : link.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl