Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 62, 63, 64  Następny
Rozkład jazdy 2017/2018
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-08-2017, 17:59    Odpowiedz z cytatem

Projekt rozkładu jazdy 2017/2018 pociągów regionalnych (KD i PR) na Dolnym Śląsku:

http://infokolej.pl/docs/kd/rj2018.zip

Plik ZIP trzeba rozpakować (np. w programie WinRAR). Po rozpakowaniu będą tabele w PDF.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

hokent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Mar 2017

PostWysłany: 15-08-2017, 09:00    Odpowiedz z cytatem

I niemożliwe staje się możliwe. Kamieniec Ząbkowicki - Nysa. Przekroczenie granicy województw i zapełnienie dziury dwoma parami na początek być może dojdzie do skutku. Brawo.

Dla łódzkiego może jakieś przecieki są?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 15-08-2017, 09:05    Odpowiedz z cytatem

Tu jest kwestia sporna na razie bo opolskie przesłało nam informacje że obie pary pojadą z Kędzierzyna Koźla. Zobaczymy co wyjdzie w wersji ostatecznej.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Kolejorz91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2013
Skąd: Warmia i Mazury

PostWysłany: 18-08-2017, 14:47    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity prosi wojewodę Warmińsko-mazurskiego o wybranie 5 najlepszych nazw dla pociągów PKP Intercity dla regionu Warmińsko-mazurskiego Wink
http://www.infoilawa.pl/aktualnosci/item/9254-pociag
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 18-08-2017, 16:13    Odpowiedz z cytatem

Projekt rozkładu jazdy pociągów wojewódzkich 2017/18 na terenie Wielkopolski:

https://www.umww.pl/mobile/konsultacje-projektu-rozkladu-jazdy-pociagow-wojewodzkich-na-rok-2017-18-przewidywanych-do-uruchomienia-od-10-12-2017

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kraix Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Cze 2017
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 22-08-2017, 16:12    Odpowiedz z cytatem

Wie ktoś jakie będą połączenia IC z Zielonej Góry w kierunku Poznania, Wrocławia i Szczecina?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jakubkrzeminski Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 20 Sie 2017

PostWysłany: 22-08-2017, 18:26    Odpowiedz z cytatem

czy kształt rozkładu jazdy 2017/2018 jest już ostatecznie znany? niekwestionowanym faktem jest, że miasto Gliwice, w którym jest jeden z największych węzłów kolejowych (obok jest jeszcze Zabrze) potrzebuje większej liczby pociągów dalekobieżnych, niż w dotychczasowych latach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-08-2017, 20:08   

jakubkrzeminski, a jakich to połączeń Gliwicom brakuje? Według mnie oferta jaka jest obecnie jest wystarczająca. Spójrz jak to wygląda w Bytomiu czy Tarnowskich Górach, tam faktycznie jest tragedia. Nawet pociągi dalekobieżne w kierunku Poznania przez Kluczbork, których naturalną trasą jest właśnie Bytom i Tarnowskie Góry są kierowane przez Gliwice, a Ty jeszcze narzekasz.
Powrót do góry

jakubkrzeminski Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 20 Sie 2017

PostWysłany: 22-08-2017, 21:31    Odpowiedz z cytatem

Aktywnie działam na rzecz poprawy dostępu do transportu kolejowego w zachodniej części metropolii śląskiej, czyli Gliwice, Zabrze i okoliczne miejscowości. Potrzebne byłoby więcej pociągów np. w kierunkach: Toruń, Łódź Fabryczna (brak żadnych), a także Kraków, Rzeszów (jest tylko jeden). Oprócz tego przydałby się wieczorny ekspres np. o 19:00 z Warszawy oraz lepszy dojazd do Katowic i skomunikowania z pociągami dalekobieżnymi przyjeżdżającymi z Bielska-Białej i z zagranicy, chociaż to już rozkład przewoźnika samorządowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-08-2017, 22:27   

jakubkrzeminski, co do połączeń w kierunku Krakowa trzeba poczekać do ukończenia modernizacji E30 Katowice - Kraków. Wówczas większość pociągów kursujących obecnie z Wrocławia do Krakowa/Przemyśla przez Częstochowę wróci na Śląsk. Co do pozostałych Twoich postulatów nie widzę uzasadnienia.
Jedyne o co można by było powalczyć, to wydłużenie stykówek z Kędzierzyna i Opola do Katowic, w ramach uzupełnienia oferty Kolei Śląskich. Sporo osób z tych pociągów przesiada się w Gliwicach na Katowice, a nie wszystkie są dogodnie skomunikowane z pociągami KŚ. Część z nich mogłaby jechać z Gliwic do Katowic via Bytom, żeby nie dublować się z pociągami KŚ przez Zabrze. Nieco dłużej, ale bezpośrednio. Przy okazji ożyła by linia Gliwice - Bytom, gdzie obecnie nie jeździ nic. Jednak na taki układ musiałby się zgodzić UMWŚ i finansować te połączenia. Niestety, ale przez niechęć Marszałka do Polregio może być ciężko.
Powrót do góry

jakubkrzeminski Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 20 Sie 2017

PostWysłany: 23-08-2017, 01:19    Odpowiedz z cytatem

Jest jakiś kontrargument jeśli chodzi o pociąg do Torunia i Łodzi oraz pociąg ekspresowy z Warszawy około 19? wydłużenie pociągów osobowych do Katowic byłoby dobrym pomysłem, takie relacje kiedyś istniały. Część mogłaby być przez Zabrze - o innych godzinach niż koleje śląskie - a część przez Bytom, to byłoby uzupełnieniem dla linii autobusowych. Niestety "usamorządowienie" PKP PR było złą reformą i często ją krytykuję, powstało wiele różnych taryf, a uruchamianie pociągów międzywojewódzkich zostało utrudnione. Pamiętam pociągi osobowe z Gliwic do Radomska i dalej, a teraz takie relacje wydają się mało realne. Może ewentualne zmiany w urzędzie marszałkowskim spowodują poprawę sytuacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzychu_36 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2017

PostWysłany: 23-08-2017, 12:17    Odpowiedz z cytatem

Niestety zgadzam sie w 100% z przedmowca ze reforma byla zla i pogorszyla oferte przewozowa. Mieszkam na zaglebiu i pamietam sweo czasu pociagi osobowe nawet do Koluszek. Z czasem scieto pociagi sezonowe ze slaska na mazury takze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jack Daniel's Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 23-08-2017, 13:00    Odpowiedz z cytatem

Niestety nie zgadzam się, aby Gliwicom było potrzebne bezpośrednie połączenie z Łodzią czy Toruniem. Dla kogo niby? Obecnie w Polsce największe ciążenie jest do Trójmiasta, Wrocławia, Krakowa i Warszawy, pozostałe regiony to są sypialnie i takie są fakty. Śląsk podobnie jest sypialnią i stąd raczej wyjeżdża się na studia czy do pracy w inne rejony kraju, aniżeli tutaj przyjeżdża, podobnie jest z Łodzią. Ani z Łodzi na Górny Śląsk, ani z Górnego Śląska do Łodzi nie ma potrzeby uruchamiać specjalnych połączeń, które będą świecić pustkami. Obecnie kursuje taki pociąg jak TLK Stoczniowiec, z Katowic i Sosnowca wyjeżdża raczej z mizerną frekwencją, w dodatku na 4 wagonach, nawet gdyby go puścić z Gliwic z postojem w Zabrzu i Rudzie Śląskiej, to to niczego nie zmieni, bo mało jest chętnych na bezpośrednie połączenia między aglomeracją górnośląską, a łódzką i tyle. A to, że kiedyś był pociąg z Gliwic do Radomska czy nawet był we wczesnych latach 90-tych pociąg pospieszny z Bytomia do Łodzi Fabrycznej o niczym nie świadczy, kiedyś oba okręgi były mocno uprzemysłowione i ludzie jeździli i tu i tu za robotą, obecnie jedna i druga aglomeracja jest biedna i ludzie potrzebują raczej dostać się zarówno z Łodzi jak i ze Śląska do Krakowa czy Warszawy, a nie z Katowic do Łodzi. Jakby tego było mało w zeszłym rozkładzie jazdy po godzinie 19 z Katowic wyjeżdżał taki pociąg jak IC Górnik w relacji Katowice - Łódź Kaliska (czy Fabryczna?) na Flircie, no i na szczęście go zlikwidowano bo nikt nim nie jeździł pomimo dobrego czasu jazdy i nowoczesnego składu. Po 19 to ludzie wracają z Warszawy do Łodzi, a nie z Katowic do Łodzi. Tyle, jeżeli chodzi o ten kierunek.

Czego Gliwicom brakuje w połączeniach dalekobieżnych? Na pewno większej ilości połączeń w ciągu E30, to jest bezdyskusyjna kwestia, jakiś czas temu tutaj na forum zrobiłem wyliczenia ile było bezpośrednich połączeń między GOP-em, a Wrocławiem w czasie, gdy była namiastka konkurencji w postaci pociągów interREGIO. Wniosek z moich wyliczeń był jasny i konkretny, gdy była konkurencja to samych TLK było więcej, niż dzisiaj, a do tego doliczyć należy wspomniane IR no i jeszcze EIC, które z Wrocławia do Warszawy śmigały przez Katowice, Gliwice i Opole. Kto na tym korzystał? Pasażer, bo miał szeroki wachlarz wyboru w połączeniach z Wrocławiem. Obecnie nie ma konkurencji w postaci IR, więc PKP IC również ograniczyło liczbę uruchamianych pociągów TLK. Generalnie obecny rozkład jazdy między GOP-em, a Wrocławiem jest jednym z najgorszych w przeciągu ostatnich ponad 20 lat, tak mało pociągów jeszcze nie było i to pomimo relatywnie bardzo dobrego czasu jazdy (2 godziny 20 minut z centrum Katowic do centrum Wrocławia!) i najkrótszej trasy przejazdu (przez Strzelce Opolskie 10 km. krócej jak przez KK), w normalnych warunkach kolejowych, być może gdyby na tym polu był klasyczny wolny rynek, to pociągi śmigałyby co 1 godzinę (w końcu jest ciążenie do Wrocławia) i byłyby pełne. Być może obecna zapaść na tym odcinku wynika właśnie z fatalnego stanu linii Kraków - Katowice, a co za tym idzie konieczności przetrasowania tranzytowych połączeń przez Częstochowę, na czym najbardziej oberwał właśnie GOP, ale zobaczymy w 2020 jak to się poukłada po remoncie Kraków - Katowice.

Czego jeszcze Gliwicom brakuje? Generalnie uważam, że mówienie czego brakuje Gliwicom jest trochę niesprawiedliwe, bo jest to miasto w pierwszej lidze śląskich miast, które nawet gdyby nie było wszystkich pozostałych "bieda-miast", to byłoby samowystarczalne i dałoby sobie świetnie radę, jest to miasto, do którego się PRZYJEŻDŻA z okolicy, a nie z którego się wyjeżdża. Dlatego powinniśmy mówić o tym, jakim miastom brakuje połączeń z Gliwicami, a nie z jakimi miastami Gliwice należałoby połączyć. W pierwszej kolejności - Bytom. Na ten temat były już całe elaboraty i tutaj na forum i w innych mediach, jaki jest koń generalnie każdy widzi, popyt jest, ale kolej nie potrafi go okiełznać (brak atrakcyjnej oferty w postaci dogodnej ilości kursów, atrakcyjnej ceny biletu, nowoczesnego taboru, ale co najważniejsze, dogodnych przystanków na trasie przejazdu, do budowy których nie ma chętnych), a mimo to autobus 850 jeździ pełen...

Kolejnym miastem, które powinno mieć bezpośrednie połączenia z Gliwicami jest Rybnik, a wraz z nim cały Rybnicki Okręg Węglowy. Linia przez Knurów jest już przejezdna od jakiegoś czasu (sam w styczniu 2016 roku jechałem objazdem TLK Uznam z Gliwic do Kędzierzyna przez Knurów i Rybnik), przy czym tutaj aby to wszystko miało ręce i nogi, a uruchomienie linii nie skończyło się jakimś alibizugiem raz na 2 godziny, podobnie jak w przypadku linii Bytom - Gliwice, należałoby zmusić kolej do kompleksowego podejścia do sprawy (zarówno w jednym jak i drugim przypadku wzorem takiego kompleksowego podejścia powinna być linia Wieliczka Rynek Kopalnia - Kraków Główny, gdzie ludzie z dnia na dzień dostali szybkie połączenia, za atrakcyjną cenę, kursujące cały dzień co 30 minut, nowoczesnym taborem i przy okazji możliwością pozostawienia samochodu na parkingu przy stacjach), to samo należy zaszczepić decydentom w woj. śląskim. I wtedy zarówno Bytom - Gliwice jak i Rybnik - Gliwice miałyby sens i po jakimś czasie zachęciłyby ludzi do przesiadki na pociąg.

Z rzeczy, które ewentualnie w Gliwicach jeszcze by się przydały, aczkolwiek nie są wymagające to wydłużenie pociągów z Kędzierzyna i Opola do Katowic, Gliwice pośrednio by na tym zyskały bo dostałyby więcej połączeń z Katowicami, co byłoby nawet pożądane, bo obecnie brakuje trochę do ideału, ale głównym beneficjentem takiego zabiegu byłyby właśnie wspomniane Opole z Kędzierzynem.

I tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pasażer0805 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Maj 2015

PostWysłany: 23-08-2017, 13:48    Odpowiedz z cytatem

A Uznam i Przemyślanin zostaną na trasie raków - Katowice czy pojadą przez Częstochowę ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jakubkrzeminski Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 20 Sie 2017

PostWysłany: 23-08-2017, 14:05    Odpowiedz z cytatem

Łódź: najgorsze są przyjazdy około 21:30 do Katowic i czekanie kilkadziesiąt minut na przesiadkę, o innych godzinach jest dużo autobusów. Pamiętam IC Górnik do Łodzi Kaliskiej, to prawda że ta godzina była mało dogodna.
Gliwice - Radomsko aktualnie jest pociąg pospieszny, pisałem jednak o osobowym. Pojazdy kursujące bez przesiadek są bardziej wygodne dla podróżujących pomiędzy przystankami osobowymi, jednakże rozdzielenie przewozów regionalnych na spółki utrudniło organizowanie takich relacji. Aczkolwiek nawet w przypadku gdy spółka jest ta sama zdarzają się przypadki rozdzielania bezpośredniej relacji na 2 pociągi (np. Poznań - Ostrów Wlkp. - Kluczbork, dawniej pociąg osobowy o godz. 14:50, obecnie konieczność przesiadki w Ostrowie)
Katowice - Wrocław pamiętam pociągi EIC i dobrze się podróżowało. To prawda że na tej linii kursowanie jest zbyt rzadkie.
Pozostaje jeszcze Warszawa i powrót około godziny 19, aktualnie konieczne jest wysiadanie w Katowicach około 21:30 i czekanie kilkadziesiąt minut na możliwość dojazdu do Gliwic. Potrzebna byłaby możliwość bezpośredniego kontaktu z osobami decyzyjnymi, żeby przedstawić tego typu przypadki występujące w rozkładzie jazdy 2016/2017. Gliwice, Zabrze i okoliczne miejscowości to na tyle ważny ośrodek, że trudno kwestionować konieczność doskonalenia oferty.
Cytat:
jest to miasto w pierwszej lidze śląskich miast

zgadzam się Smile pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 14 z 64 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 62, 63, 64  Następny
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl