Przed każdą zmianą rozkładu na tym forum pojawia się "pępek świata", że coś tam musi być i basta, nie ma zlituj się.
Dość to oryginalny sposób na złożenie samokrytyki po takiej wpadce........ . Tu nie chodzi o żaden pępek świata, ale o zagwarantowanie sensownej oferty i ograniczenie ruchu samochodów.
Grodzisk ma zagwarantowaną aż za dobrą ofertę w postaci połączeń lokalnych z Warszawą, niejedno, nawet dużo większe miasto oddałoby postoje pociągów dalekobieżnych za taką ofertę lokalną jak ma Grodzisk, Pruszków i wszystko co po drodze. Podróżny płacąc za bilet na pociąg pośpieszny, chce jechać pociągiem pośpiesznym, a nie przyśpieszonym zatrzymującym się na każdej większej pipidówie, bo nawiedzony Sheva17 tak chce.
sheva17 napisał/a:
Cytat:
Powiedzmy zostają tylko Skierniewice i żyrardowskie szczytówki +WKD. Wówczas będzie to adekwatne do np. takiego Będzina i innych podobnej wielkości miast jak Grodzisk i Pruszków, które takich luksusów nie mają, a płacą identyczne podatki.
Jak rozumiem analogiczne cięcia proponujesz tam, gdzie składy TLK i IC już się zatrzymują? Bochnia, Legionowo czy Piaseczno na pierwszy ogień
Jeśli te miasta będą miały taką ofertę lokalną jak Grodzisk, to nie widzę najmniejszych przeszkód. Przejrzyj sobie stare rozkłady i zobacz gdzie jeszcze kilka lat temu zatrzymywały się pociągi pośpieszne, a gdzie zatrzymują się teraz. Niektóre ówczesne przyśpieszone były szybsze, niż obecne pośpieszne. Tyle że wtedy pociągi były dla podróżnych, a nie lokalnego nawiedzonego mikolstwa które tupie nogami jak rozpieszczony bachor że on musi mieć i już.
Sheva17 napisał/a:
Taki Tczew też za blisko Gdańska. Sam widzisz to o czym piszesz nie trzyma się kupy, a problem arbitralnego wyznaczania postojów przez PKP IC jest bardzo poważny. Tyle z mojej strony, bo widzę upór u Ciebie z kolejnymi postami rośnie
Nie porównuj Tczewa do Grodziska. Przede wszystkim Tczew to stacja węzłowa i tam pociągi dalekobieżne zatrzymywały się zawsze, przynajmniej w większości. Poza tym wbrew pozorom, Tczew nie ma tak dobrze rozbudowanej komunikacji lokalnej z Trójmiastem, jak Grodzisk z Warszawą, więc porównanie bardzo nie trafione
sheva17 napisał/a:
Cytat:
obiezykraj, system w nowym rozkładzie jeszcze nie pokazuje grup wagonów bezpośrednich, tylko traktuje to jako połączenie z przesiadką.
Skąd ta dobra zmiana ? Pasażerowie na bank będą wiedzieć o co chodzi .
Ty to chyba na prawdę jesteś z kosmosu. To co pokazują wyszukiwarki to jest dopiero projekt i zawsze tak było że przy projektach wagonów bezpośrednich nie pokazywało jako połączenie. Dopiero 3 tygodnie przed wejściem rozkładu wszystko to zostanie unormowane i wyszukiwarki będą pokazywały stan faktyczny.
Nigdy nie miałem potrzeby podróżować do Grodziska, z zewnątrz widzę to tak: postój wydłużający czas jazdy o 3 minuty nie byłby problemem, jednakże potrzebna jest zmiana torów. Grodzisk jest ostatnią dużą stacją w kierunku Śląska i Krakowa, podróże do tych miast mogą być uciążliwe dla mieszkańców wszystkich miast odcinka Grodzisk - Warszawa bo wymagają wcześniejszego wyjazdu w przeciwną stronę do Warszawy, a następnie powrotu, a to w godzinach porannych i nocnych może wydłużać podróż o ponad godzinę. Dlatego traktowałbym Grodzisk jako stację węzłową. Inaczej jest w przypadku kierunku Łódź i Wrocław - wtedy niedaleko jest Żyrardów. Jeśli chodzi o Pruszków, to postoje w Grodzisku znacząco zredukowałyby czas niezbędny na podróż do Katowic i Krakowa bo na przesiadkę dojeżdżano by w tym samym kierunku a nie w przeciwnym, i moim zdaniem to by wystarczyło, ale nie znam dobrze tego regionu.
Dobrze że będzie dodatkowy pociąg kategorii EIC i dwa TLK z miasta Gliwice do Warszawy, od dawna starałem się o takie zmiany, i to ułatwi podróżowanie. Oferta Kolei Śląskich jest nieatrakcyjna z powodu rzadkich odjazdów i częstych przypadków rozkomunikowania nawet o 1 lub 0 minut (przykłady: przyjazd EIC 15:22, odjazd kolei śląskich 15:21, albo przyjazd kolei śląskich z linii S1 o 12:45 i odjazd EIC też o 12:45). Regularnie staram się o poprawę atrakcyjności transportu dla zachodniej części metropolii, jednakże w urzędzie marszałkowskim rządzi PO i tym samym rozmowy są bardzo trudne.
jakubkrzeminski, dokładnie jak piszesz, jak już to tylko i wyłącznie Grodzisk Mazowiecki dla postojów dalekobieżnych i tylko w stronę południa, Linia od Zachodniej do Grodziska Mazowieckiego powinna słuzyć tylko w ruchu podmiejskim. Tam i tak za mało pociągów jeździ i częstotliwość kursów powinna być zwiększona.
Ale nie ma co bić piany, przez rok i tak nic tamtędy nie pojedzie
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-09-2017, 10:32
obiezykraj, jeśli uważasz że do Grodziska jeździ za mało pociągów, to zapraszam do aglomeracji śląskiej. Tutaj zobaczysz z prawdziwego zdarzenia... atrapę kolei regionalnej.
Ze Szczecina do Rzeszowa:
IC "Mehoffer" odj. 5:40
TLK "Gombrowicz" 7:30
IC "Hetman" odj. 7:50
IC "Matejko" odj. 9:46*
IC "Przemyślanin" 19:47
TLK "Uznam" 22:20*
Z moich informacji w HETMANIE będą dwie grupy wagonów:
- Hrubieszów Miasto - Jelenia Góra
- Przemyśl - Szczecin
"Rozdrabnianie" składu jeszcze gdzieś miałoby mały sens, ale w PKP IC jest wszystko możliwe. Może będą trzy grupy.
Pozdrawiam.
Łukasz
OD NOWEGO ROZKŁADU JAZDY 2017/2018
KRAKÓW GŁÓWNY - POZNAŃ Gł /LUBLINIEC - OSTRÓW WIELKOPOLSKI
ODJAZDY: 5.32 TLK PUŁASKI DO POZNANIA
13.38 TLK MAGNOLIA DO SZCZECINA
17.34 TLK CYRYL DO POZNANIA
KRAKÓW GŁÓWNY - WROCŁAW GŁÓWNY PRZEZ CZESTOCHOWE - LUBLINIEC - OPOLE GŁÓWNE
ODJAZDY: 6.18 IC KOSSAK DO WROCŁAWIA
8.12 IC MALCZEWSKI DO SZCZECINA
10.12 IC MATEJKO DO ŚWINOUJSCIA
12.10 IC HETMAN DO SZCZECINA
14.09 IC MEHHOFER DO SZCZECINA
16.10 IC SIEMIRADZKI DO POZNANIA
18.07 IC WYSPIAŃSKI DO WROCŁAWIA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum