A ja się pytam, gdzie w tym wszystkim są zwykli mieszkańcy Brzeszcz i okolic, którzy z tych pociągów mogą korzystać?
Tak jak wspomniałem, zwykły mieszkaniec Brzeszcz potrzebuje nie EIC do Warszawy, Wiednia, czy Pragi, tylko zwykłej osobówki do Katowic, Krakowa, Oświęcimia czy Bielska, aby w drodze do pracy, szkoły, lub nawet na zakupy mógł podróżować szybko i wygodnie pociągiem, a nie musiał się gnieść w ciasnym zdezelowanym busie. Jak ten zwykły mieszkaniec Brzeszcz będzie miał potrzebę wyjazdu do stolicy, to zapewne podjedzie sobie do pobliskich Czechowic, skąd pociągów do Warszawy nie brakuje, tylko najpierw musi mieć czym tam podjechać. Jeśli Pani Premier jest zatroskana o komunikację dla mieszkańców rodzinnej miejscowości, to od tego powinna zacząć, a nie fundować im "Express" za kosmiczne pieniądze i to w dodatku w środku nocy.
Rozkładowiec, zgoda. Ale przypominam, że za kolej regionalną odpowiada nie rząd, a KODziarskie (czytaj: platformerskie) samorządy wojewódzkie. Co prawda rząd kontroluje Przewozy Regionalne, ale jak opanowany przez PO urząd marszałkowski nie zamówi pociągów i nie da dotacji (na co dostaje kasę z budżetu państwa) to pociągów regionalnych nie będzie.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-11-2017, 14:20
Noema, za przewozy lokalne odpowiadają samorządy, ale za stan infrastruktury już państwowa PKP PLK. Cóż z tego że zostaną tam uruchomione pociągi lokalne, skoro z pociągu jadącego z szybkością średnio 30km/h też mało kto będzie chciał skorzystać. Najpierw trzeba infrastrukturę doprowadzić do stanu używalności, a dopiero wtedy myśleć o uruchamianiu pociągów.
Rozkładowiec, przypominam, że przez 8 lat rządziła Platforma i wtedy PKP PLK też nic na tej linii nie zrobiły. Ówczesny prezes PKP SA z nadania PO wyprzedawał za grosze majątek PKP (PKL, TK Telekom, PKP Energetyka) i biegał na śniadania/lancze do Sowy...
I teraz stawiam pytanie retoryczne. Co bardziej bulwersowało rodzime mikolstwo? Postępowanie zarządu PKP SA pod rządami PO czy pociąg IC w Brzeszczach pod rządami PiS?
Wnioski pozostawiam forumowiczom.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-11-2017, 15:05
Noema, O.K., tutaj obiektywnie się zgodzę. Rządy PO zaniedbały kolej i co do tego nie mam żadnych wątpliwości. Obecnie te inwestycje na kolei ruszyły, chociaż i tak się za to zabrano trochę od d**y strony. Zaczęto remontować linie będące w miarę dobrym stanie, a te wymagające natychmiastowego remontu zostawia się na deser. Najlepszym tego przykładem jest właśnie linia Trzebinia - Oświęcim - Czechowice. Podejrzewam że modernizacja E30 z Krakowa do Katowic też by poszła dalszy plan. Tą modernę uratowało to, że minister Adamczyk pochodzi z Krzeszowic przez które ta linia przechodzi.
Rozkładowiec, zgoda. Ale przypominam, że za kolej regionalną odpowiada nie rząd, a KODziarskie (czytaj: platformerskie) samorządy wojewódzkie. Co prawda rząd kontroluje Przewozy Regionalne, ale jak opanowany przez PO urząd marszałkowski nie zamówi pociągów i nie da dotacji (na co dostaje kasę z budżetu państwa) to pociągów regionalnych nie będzie.
Noema, jak najbardziej zgadzam się z tym że samorządy gdzie rzadzi PO to dno, ale to jest jedna kloaka! PiS rządzi na Podkarpaciu a rozkłady jazdy to farsa wołająca o pomstę do nieba! to samo w świętokrzyskiem i podlaskiem..więc szkodnictwo antypasażerskie i promowanie busiarstwa to wspólna cecha wszystkich rynsztoków partyjnych. Brzeszczom potrzeba 6-8 par połączeń do Krakowa i Czechowic (Bielska/Cieszyna) a nie postojów Chopina, Cracovii czy Silesii (zaniedługo świętej pamięci). Ciekawi mnie,czy gdyby nadal jeżdził dawny EC Sobieski z Krakowa do Wiednia bądź dawny EC Comenius z Krakowa do Pragi/Wiednia też Beacia zatrzymałaby go w tej brzeszczańskiej mieścince?
Wie ktoś dlaczego od 10 XII 2017 do 10 III 2018 pociągi kategorii IC z Bydgoszczy do Warszawy na odcinku Toruń - Warszawa pojadą przez Iławę? Tylko IC Kujawiak z Warszawy do Bydgoszczy ma jeździć przez Łowicz, Kutno, Włocławek, Toruń. Wyszukiwarka na portalpasazera.pl pokazuje te oto ciekawe informacje.
Brzeszczom potrzeba 6-8 par połączeń do Krakowa i Czechowic (Bielska/Cieszyna) a nie postojów Chopina, Cracovii czy Silesii
Owszem potrzeba, ale akurat Cracovia i kursująca jeszcze Silesia są pociągami pospiesznymi i ich postój w Brzeszczach jest jak najbardziej słuszną decyzją, patologią byłoby skasowanie tego postoju (miasto 11 tys a gmina 20 tys bez wątpienia zasługuje na postój pociągów pospiesznych, zwłaszcza przy braku innych połączeń). Jak już kiedyś pisałem dla mieszkańców nie ma znaczenia międzynarodowy charakter tych pociągów tylko możliwość dojazdu nimi do Krakowa i tylko w tym zakresie należy to rozpatrywać. A pisanie, że skandalem jest zatrzymywanie tam pociągów międzynarodowych jest tylko zwykłym pieniactwem, na terenie Polski pociągi te powinny być rozpatrywane jako krajowe pociągi pospieszne.
A tak z innej beczki - w rozkładzie jazdy 2017/2018 pociągi TLK planowane są tylko do Jasła, do Zagórza żaden pociąg spółki PKP IC nie jest wpisany do rozkładu. Orientuje się ktoś, czy ma tam być jakieś zamknięcie z powodu remontu? Bo trochę dziwne jest dla mnie kończenie biegu w Jaśle, o ile nad zasadnością kursowania do Zagórza można by dyskutować (chociaż wg mnie powinny tam jeździć), to do Sanoka raczej na pewno powinny dojeżdżać.
Białoruskie Koleje chcą uruchomić nowe połączenie z Mińska do Warszawy, z przesiadką w Brześciu. Miałoby ono ruszyć już w grudniu. Za bilet na całej trasie będziemy musieli zapłacić około 18 euro.
Połączenie ma zostać uruchomione w celu usprawnienia przewozów pasażerskich w ramach współpracy dwustronnej między Kolejami Białoruskimi i PKP Intercity. Do dyspozycji pasażerów będą od 10 grudnia skomunikowane pociągi nr 128/127 Brześć-Warszawa-Brześć i nr 728 / 727 Brześć-Mińsk-Brześć.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
TLK Uznam skierowany będzie przez Spytkowice z pominięciem stacji Trzebinia, Jaworzno Szczakowa
Od 11.03.2018 kursuje przez Trzebinie itd.
[ Dodano: 04-11-2017, 17:10 ]
Po korekcie widać wydłużony czas przejazdu na trasie Kraków Główny - Tarnów
TLK , IC były czasem przejazdu około 0.50-0.55 jest 1.10-1.15 Regio i KM ponad 1 godzinę przyspieszone zwykłe 1.25-1.30
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum