Jak zwrócili uwagę nasi Czytelnicy, w obecnym rozkładzie jazdy nie ma szybkich połączeń z Katowic, które docierałyby do Warszawy przed godziną 8:00.
W obecnym rozkładzie jazdy pierwszy pociąg PKP Intercity z aglomeracji śląskiej dojeżdża do Warszawy o 8:28. Nie jest to szybkie połączenie – wyjazd o 4:54 oznacza ponad trzyipółgodzinną podróż. Wcześniej dotrzemy na miejsce EIP, który startuje o 6 rano – jest w Warszawie na 8:34. W poprzednim rozkładzie jazdy z Katowic do Warszawy można się było dostać wczesnym pociągiem o 4:33 rano (przyjazd na 7:19), a i Pendolino odjeżdżało wcześniej, bo o 5:37.
Podobnie jest z powrotem – ostatnie szybkie połączenie jedzie do Katowic o 18:45; jest jeszcze IC o 20:15, ale jedzie dłużej i jest w Katowicach przed północą.
thassos-IC nie zlikwiduje łącznika "Uznama" z Gorzowa.Kilkakrotnie o tym już pisano.Powody są głupie także nawet ich nie opisuje.Ja jestem też za zlikwidowaniem tego połączenia i uruchomieniem wieczornego regio(wystarczy przesunąć odjazd ostatniego regio o około 30 minut)i będzie skomunikowanie.Byłoby prościej bo wtedy byłaby pewność że poranne Kociewie nie będzie miało opóźnienia,teraz to jest uzależnione właśnie od nocnego Uznama.
Bo zamiast, przewoźnik z zarządcą infrastruktury z jednej zresztą spółki PKP, urealnić czas przejazdu pociągu oraz czas przejścia taboru na stacji końcowej z jednego pociągu na drugi to lepiej od razu zlikwidować.
Już widzę te dodatkowe tabuny podróżnych jak lecą na Regio płacąc dodatkowo za bilet, a następnie śmigają w Krzyżu z bagażami między peronami .
A poza tym od marca zdaje się Uznam będzie startował z Lublina/Chełma więc odpadnie jeden z odcinków, który generował opóźnienia.
Od października Uznam ma dojeżdżać do Głównego w Gorzowie więc też będzie więcej czasu na oblot składu i mniejsze szanse na generowanie opóźnień
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
PKP IC rozważy uruchomienie nocnego pociągu Bielsko-Biała Główna – Gdynia podczas wakacji.
– W związku ze zwiększonym zainteresowaniem nocnym połączeniem Bielsko-Biała Główna – Gdynia w okresie wakacji, PKP Intercity rozważy możliwość uruchomienia sezonowego połączenia w ramach czerwcowej korekty rocznego rozkładu jazdy – poinformował wiceminister Andrzej Bittel. Pociąg tej relacji został wycofany 10 grudnia.
Niech PKP Intercity przestanie eksperymentować na ludziach w Polsce Wschodniej
Symbol króliczka na opakowaniu kosmetyków oznacza, że oferowany produkt nie był testowany na zwierzętach. Coś podobnego przydałoby się na kolei – informacja na biletach kolejowych i drzwiach do wagonów, że połączenie przed uruchomieniem zostało przemyślane, przygotowane i nie towarzyszyły mu eksperymenty na ludziach – pisze dr Jakub Majewski, szef Fundacji ProKolej.
autor artykułu i tak bardzo delikatnie opisał to, co dzieje się z koleją na wschodzie.... gdyby takie rzeczy się zdarzyły w warszawie, zostałby odwołany nie tylko minister.....
przewozy regionalna nie są wcale lepsze, popatrzcie na tabor wożący ludzi na trasie Lublin-Chełm.... gdyby takie pojazdy wysłano do warszawy.... afera murowana!
Wysłany: 28-02-2018, 16:09 Część pociągów IC Wr.- P-śl ominie KRAKÓW
Korekta marcowa wprowadza dla 3 pociągów IC łączących Wrocław z Przemyślem Wyspiański/Siemiradzki/ Mehoffer pominięcie Krakowa nie tylko Głównego, ale również Płaszowa. Został dla tych połączeń wprowadzony dodatkowy postój w Miechowie.
Pozostałe kursy czyli Hetman, Matejko i Malczewski mają uwzględniony wjazd do Krakowa GŁÓWNEGO, lecz od maja i tutaj pojawiają się zmiany polegające na omijaniu GŁÓWNEGO na rzecz Płaszowa.
Z powrotem dla połączeń z Przemyśla do Wrocławia sytuacja wygląda podobnie. Krakowa Głównego nie omijają tylko Siemiradzki oraz Wyspiański. Reszta w najlepszym przypadku zahacza tylko o Płaszów (Malczewski) lub omija wszystko mając postój w Miechowie (Matejko,Hetman,Mehoffer).
Dziwne że jakoś zarówno na forum jak i na Rynku Kolejowym o tym cicho, chyba że coś przespałem.
Niby masz rację, ale wymowa tego artykułu była na tyle mętna, że nie bardzo wiadomo było o co chodziło miesiąc temu. Dopiero gdy pekapiarze (różnej maści spółek) nanieśli to o co im chodziło na tabele rozkładowe oraz wbili do hafasa widać „czarno na białym” co z czym się je. I danie to nie będzie ani smaczne, ani strawne.
Biorąc pod uwagę to, że PIC nie zdecydował się na przetrasowanie pociągów IC w relacjach przekraczających Wrocław tj. Przemyśl – Poznań , Przemyśl- Szczecin oraz Przemyśl - Kołobrzeg od Lublińca na Kluczbork, Ostrów Wlkp., Jarocin zamiast jak obecnie przez Opole, Wrocław, Leszno wraz z utworzeniem odrębnego strumienia TLK/IC Przemyśl- Wrocław tj. pociągów zaczynających i kończących bieg we Wrocławiu to szykuje Nam się niezły Sajgon. Totalna rozwałka na odcinku Poznań- Leszno- Wrocław i opóźnienia sięgające nawet do 200 minut połączona teraz od marca z omijaniem Krakowa i jakimiś BUS-ami transferowymi do/z Bochni to mieszanka wybuchowa, która przyćmi chyba nawet spektakl pt. „Kamienowanie Pendolino”. Niektórzy w styczniu już szykowali popcorn na dalszy ciąg spektaklu z Pendolino, ale tu się on chyba bardziej przyda.
Upieranie się przy relacji łącznej Przemyśl – Szczecin z pomijaniem Krakowa oraz jazdą przez Wrocław Leszno to w tym przypadku jakieś totalne nieporozumienie. Czy nie warto stworzyć na E30 Wschód mniej pociągów w ciągu dnia, za to porządnych i punktualnych. Czyli :
1. TLK/IC Przemyśl- Rzeszów – Tarnów - Bochnia – Częstochowa Stradom – Lubliniec – Opole – Wrocław (2 razy dziennie) z pominięciem Krakowa, bez postojów na odcinku Bochnia- Częstochowa Str. i bez żadnego czekania na pasażerów transferowych. Z Przemyśla, Rzeszowa i Tarnowa do Krakowa jest wiele innych alternatyw.
2. IC Przemyśl- Rzeszów – Tarnów – Częstochowa Stradom – Lubliniec- Kluczbork – Ostrów Wlkp. – Poznań – Szczecin (1 raz dziennie, a porządnie) z pominięciem Krakowa, bez postojów na odcinku Tarnów – Częstochowa Str. i bez żadnego czekania na pasażerów transferowych.
3. TLK/IC Wrocław – Opole- Lubliniec - Częstochowa Str.- Kraków Główny (4 razy dziennie) w miejsce IC przemyskich plus istniejące obecnie w relacji tylko do/z Krakowa (IC Kossak) , ale nie w relacji do/z Przemyśla oraz nie w relacji z Poznania przez Leszno w przypadku Wrocławia, chyba że ze Szczecina przez Zieloną Górę.
4. Nocne bez zmian.
Obecnie to co szykuje PKP PLK do spółki z PICem, czyli relacje Szczecin/Poznań – Przemyśl przez rozkopane Leszno plus omijanie Krakowa z zabawą w transfery w Miechowie i Bochni to będzie efekt domina.
K65, przestałeś pisać androny o segmencie ekonomicznym na CMK, to teraz wziąłeś się za linię przemyską nie znając KOMPLETNIE realiów! chcesz skracać pociągi Przemyśl-Wrocław/Szczecin/Poznań itp. do Krakowa?! O czym ty wogóle piszesz? wiesz ile pasażerów jeździ od Przemysla,Rzeszowa,Tarnowa do Wrocławia, Poznania i dalej? chcesz im DWA pociągi zostawić? TERAZ, gdy linia wróciła do łask pasażerów po 7letnim remoncie?wiadomo że PLK robi sobie jaja z omijaniem Krakowa, ale mimo opóźnień i tak przejazd pociągiem na tych trasach wybierają rzesze ludzi. Przestań wypisywać bzdury bo to jest niestrawne.
Dużo zmian w rozkładzie jazdy pociągów na Mazowszu.
11 marca wchodzi w życie korekta rozkładu jazdy pociągów związana z pracami modernizacyjnymi prowadzonymi przez PKP Polskie Linie KolejoweA. Zmiana rozkładu jazdy będzie obowiązywać do 9 czerwca. Koleje Mazowieckie przedstawiły najważniejsze zmiany na poszczególnych liniach tego przewoźnika oraz na warszawskim węźle kolejowym.
K65, przestałeś pisać androny o segmencie ekonomicznym na CMK, to teraz wziąłeś się za linię przemyską nie znając KOMPLETNIE realiów! chcesz skracać pociągi Przemyśl-Wrocław/Szczecin/Poznań itp. do Krakowa?! O czym ty wogóle piszesz? wiesz ile pasażerów jeździ od Przemysla,Rzeszowa,Tarnowa do Wrocławia, Poznania i dalej? chcesz im DWA pociągi zostawić? TERAZ, gdy linia wróciła do łask pasażerów po 7letnim remoncie?wiadomo że PLK robi sobie jaja z omijaniem Krakowa, ale mimo opóźnień i tak przejazd pociągiem na tych trasach wybierają rzesze ludzi. Przestań wypisywać bzdury bo to jest niestrawne.
Androny o segmencie ekonomicznym na CMK powiadasz To wyobraź sobie jako mieszkaniec Tarnowa Androny polegające na tym, że Józef Stalin w 45 roku nie połakomił się na Lwów i pozostaje on w granicach Polski, po czym jakiś Gierek w latach 70-tych buduje sobie magistralę transferową z Krakowa do Lwowa z pominięciem Tarnowa, Rzeszowa i Przemyśla po jakiś polach ala-włoszczowsko- opoczyńskich, gdzie kursują same drogie Ekspresy, a starą trasą klasyczną przez Tarnów, Rzeszów i Przemyśl kursują pociągi pospieszne (ekonomiczne). Po czym po kolejnych 30 latach pojawia się jakiś Gosiewski i buduje stacje w szczerych polach 50 km od Tarnowa, 50 od Rzeszowa i 50 km od Przemyśla i przenosi tam ruch ekonomiczny każąc jeździć z tamtych polnych przystanków zamiast z Tarnowa/Rzeszowa/ Przemyśla. Na pewno byś radośnie ćwierkał z zachwytu ptaszku z Tarnowa.
Dlaczego więc odmawiasz Kielcom oraz Radomiowi dostępu do sieci połączeń krajowych, które teoretycznie leżą pomiędzy Krakowem a Warszawą. Przecież w przypadku linii nr8 nawet kwestia nie rozbija się o pociągi kwalifikowane EX/ EIC/EIP, których na dobrą sprawę tam nigdy nie było (EXNida to był zawsze kabaret), tylko o dostęp do zwykłych pospiesznych. Zrozum człowieku, że CMK jako linia zbudowana po środku niczego przez 40% długości terytorium nie może służyć do obsługi pociągów ekonomicznych, BO TOBIE I INNYM KRAKUSOM tak wygodnie. Ciekawe czy jakby Tarnów znalazł się w takiej sytuacji kolejowej jak Kielce czy Radom to by Ci było przyjemnie.
Niemożliwe Wszystko w tym kraju jest możliwe – popatrz jak Katowice mocno straciły na zabraniu korytarza tranzytowego Przemyśl -Kraków – Wrocław na rzecz Częstochowy. Tylko tu mamy przynajmniej zamianę Katowic na Częstochowę, a w przypadku CMK co mamy Zamianę Kielc na Włoszczowę, Radomia na Opoczno. Nie żartujmy sobie, że to jest w porządku.
Wracając do meritum czyli do linii przemyskiej to sobie przelicz dobrze CO ZAPROPONOWAŁEM zanim zaczniesz pisać głupoty i zarzucać mi to, że źle życzę Tarnowowi. Po pierwsze nie chcę zostawić 2 tylko łącznie 3 dzienne połączenia IC. Dwa dzienne IC do Wrocławia oraz jeden dzienny IC do Poznania i Szczecina przez Kluczbork, a nie przez Wrocław i rozkopane Leszno. Nocne BEZ ZMINAN – nie zarzucaj więc czegoś, czego nie napisałem. Obecnie jest tam IC 6 pociągów DZIENNYCH do Wrocławia (lub dalej np. do Poznania /Szczecina). Ja proponuję redukcję z 6 do 3 z pominięciem Krakowa, ale za to zrobienie kursów PUNKTUALNYCH I SZYBKICH. W tej propozycji odpadną potoki z Przemyśla/Rzeszowa/Tarnowa do Krakowa, więc ilość 6 się nie utrzyma. Dlatego należy się skoncentrować jedynie na potokach Przemyśl/Rzeszów/ Tarnów ------------------ Częstochowa /Opole/ Wrocław (2 połączenia DZIENNE) oraz na potokach Przemyśl/Rzeszów/ Tarnów ------------------Poznań- Szczecin (1 połączenie DZIENNE przez Kluczbork Ostrów Wlkp.) za to szybkich i punktualnych. Bo jak sam zauważyłeś jest dużo potoków z Tarnowa/Rzeszowa i Przemyśla na Dolny Śląsk, do Wielkopolski i na Pomorze Zachodnie. Pociąg w obecnym układzie Szczecin – Poznań – Wrocław - Przemyśl jadąc z 200 minutowym opóźnieniem przez Leszno , łapiąc jeszcze efekt domina w Bochni/w Miechowie poprzez spóźniony transfer do/z Krakowa na pewno będą coraz słabszą ofertą dla podróżnych przykładowo z Tarnowa do Poznania, czy z Rzeszowa do Szczecina. Lepiej mieć jedno DZIENNE połączenie IC, za to bardzo szybkie przez Kluczbork i punktualne 95% dni w roku, niż teoretycznie 3 połączenia IC przez Leszno Wrocław CODZIENNIE spóźnione po 100 minut i więcej.
Nie bardzo wiem skąd Twój tak agresywny atak na moją osobę. Lepiej atakuj ignorantów z PKP PLK, które od 2 lat nawet nie raczy wytłuszczać Tarnowa na plakatowych rozkładach jazdy PLK, podczas gdy wyróżnienie mają metropolie pokroju Laskowic Pomorskich, Małkini, Brzegu czy słynnej Włoszczowy Północ. Zastanów się jakich niedorzeczności swoją wypowiedzią Ty bronisz i kogo atakujesz? Ja akurat jestem bardzo przychylny Tarnowowi w swoich wypowiedziach, więc nie wiem skąd ten Twój frontalny atak na mnie.
Zmień płytę i nie pleć bzdur. W obecnym rozkładzie pociągów przez Kielce i Radom jest dużo, ale niestety tłumów nie wożą. To o czymś świadczy.....Ile razy jeszcze będziemy zmuszeni do czytania tych wypocin o CMK? Apeluję do moderatora by zrobił tutaj porządek. Wątek dotyczy obowiązującego rozkładu jazdy, a nie fobii i urojeń @K65.
@Desiro2, niestety pomysły @K65 są wybitnie antypasażerskie. Rozbijanie relacji, wydłużanie czasu jazdy pociągów....Szkoda czasu na ten ciężki przypadek, dla którego głównym problemem Tarnowa jest........brak wytłuszczenia na rozkładzie jazdy . Niezły kabaret.
Swoją drogą po korekcie znacznie wydłużył się czas jazdy TLK Biebrza, pomimo że zostaje na CMK. Czy oprócz długiego postoju w Miechowie nie jest także planowana obsługa składu EU/EP07?
Jakie zmiany przyniesie korekta rozkładu jazdy 11 marca?
Od niedzieli, 11 marca, wchodzi w życie korekta rozkładu jazdy pociągów. Zmiany zapewnią optymalne kursowanie składów oraz prowadzenie prac modernizacyjnych i remontowych na sieci kolejowej. Efektem inwestycji będzie poprawa połączeń między regionami kraju i wygodniejszy dostęp do kolei. Informacje o zmianach przekazywane są na spotkaniach, dostępne na stacjach i przystankach oraz na stronie portalpasazera.pl.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum