Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 62, 63, 64  Następny
Rozkład jazdy 2017/2018
Autor Wiadomość

andi1974 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Lip 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 04-08-2017, 23:33    Odpowiedz z cytatem

Ralny napisał/a:
andi1974, nie sądzę, żeby pociągi zniknęły z linii izerskiej. Po pierwsze zbyt wiele kasy włożono w remont tej linii, po drugie pociągi cieszą się dużą popularnością wśród turystów. Likwidacja tych połączeń byłaby dla UMWD samobójczym strzałem w skroń, zwłaszcza przed wyborami samorządowymi, które odbędą się jesienią przyszłego roku. Przypominam, że na Dolnym Śląsku rządzi Platforma do spółki z Dutkiewiczem (prezydentem Wrocławia popieranym przez PO). Jelenia Góra to też bastion Platformy (wcześniej bastion SLD - mówi się, że to "czerwona kotlina"). Samorządy to ostatnie przyczółki, na których platformersi i ich akolici jeszcze mogą kręcić lody.

Bez względu na orientacje i sympatie polityczne, uważam, że pociągi kursujące Koleją Izerską powinny kursować bez żadnych znaków zapytania. Ja tylko podałem informację w oparciu o projekt kolei czeskich. Brak połączeń nie podoba mi się. I w pełni się zgadzam, że skoro wyłożono sporo środków na remont, to linia powinna działać. Chociaż historia PKP zna kilka przypadków, że po remoncie linii kolejowej, ruch na niej zamknięto....

_________________
Jeśli masz lepsze źródło informacji niż SRJP...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-08-2017, 10:10   

Ralny napisał/a:
andi1974, nie sądzę, żeby pociągi zniknęły z linii izerskiej. Po pierwsze zbyt wiele kasy włożono w remont tej linii, po drugie pociągi cieszą się dużą popularnością wśród turystów.

To że pociągi z odcinka Szklarska - Harrachov nie znikną jest pewne. Jednak jak KD się nie dogadają z Czechami, to może wrócić to co już było, czyli ogryzki Szklarska Poręba - Harrachov obsługiwane szynobusami KD i tam przesiadka na pociąg do Liberca.
Powrót do góry

andi1974 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Lip 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 05-08-2017, 23:08    Odpowiedz z cytatem

Ja nie chcę, aby Szklarska - Harrachov zniknęła. Napisałem o tym tylko po to, aby właśnie przeciwdziałać temu. Jeśli mają problem z dogadaniem się, to widzę 5 możliwości:
1. Nasze składy (szynobusy) w rel. Szklarska Poręba - Harrachov (no ale wtedy 2 przesiadki: Szklarska Poręba + Harrachov);
2. Nasze szynobusy w rel. Szklarska Poręba - Jakuszyce, dalej CD Jakuszyce - Harrachov - Liberec (również 2 przesiadki);
3. Tabor na odcinku Jelenia Góra - Szklarska Poręba w systemie napędu "pod drut" i na diesla (konieczność kupna takiego taboru)
4. Dociągnąć "drut" do Jakuszyc i jedna przesiadka w Jakuszycach;
5. Dociągnąć "drut" do Harrachova, nasz skład do Harrachova i tam przesiadka.
Dlaczego napisałem pkt. 4 i 5? Ano dlatego, że jadąc w maju tego roku pociągiem Liberec - Szklarski Poręba, nie musiałem się rozglądać nawet, gdzie jest granica. Dało się to od razu wyczuć po prędkości oraz "tłuczeniu w kołach" i niemalże zerową prędkością przy kilku leśnych przejazdach. Pomimo przywrócenia Kolei Izerskiej do funkcjonowania, polski odcinek... prosi się o remont.... Chyba, że od razu w ramach "remontu" go spartolono. Ja nie oczekuję V=120 km/h, ale te 60-80 km/h, tak jak na czeskim odcinku mogłoby być.
Kolejna kwestia, to skomunikowania w Szklarskiej Porębie na połączenia w / z kierunku Jelenia Góra i Wrocław. Myślę, że każdy kto śledzi rozkład jazdy zauważy kilka idiotyzmów...

_________________
Jeśli masz lepsze źródło informacji niż SRJP...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-08-2017, 23:23   

andi1974 napisał/a:
1. Nasze składy (szynobusy) w rel. Szklarska Poręba - Harrachov (no ale wtedy 2 przesiadki: Szklarska Poręba + Harrachov);

Jeśli faktycznie by zniknęły bezpośrednie połączenia Szklarska - Liberec, to jedynie ten wariant jest realny (ewentualnie zamiast w Harrachovie przesiadka w Korenovie, bo większa stacja).
andi1974 napisał/a:
4. Dociągnąć "drut" do Jakuszyc i jedna przesiadka w Jakuszycach;
5. Dociągnąć "drut" do Harrachova, nasz skład do Harrachova i tam przesiadka.

Nie sądzę żeby ktoś się bawił w elektryfikację tego odcinka, zważywszy na to że jest on własnością UMWD i nikt by w takie koszta nie wchodził. Zamiast elektryfikacji, można by było wyremontować i przywrócić do ruchu inną linię.
andi1974 napisał/a:
Kolejna kwestia, to skomunikowania w Szklarskiej Porębie na połączenia w / z kierunku Jelenia Góra i Wrocław. Myślę, że każdy kto śledzi rozkład jazdy zauważy kilka idiotyzmów...

Akurat co do skomunikowań, to raczej nie mam zarzutów, z jednym wyjątkiem. Obecnie ostatni pociąg z Liberca nie jest z niczym skomunikowany. Dlatego dobrym rozwiązaniem byłoby, aby wieczorny Impuls z Wrocławia zamiast nocować w Szklarskiej, zjeżdżał do Jeleniej Góry, albo nawet Wałbrzycha i rano wracał (przynajmniej w sezonie).
Powrót do góry

andi1974 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Lip 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 05-08-2017, 23:57    Odpowiedz z cytatem

Tylko ostatnie? No to proszę: IC-TLK 60117, do SPG p. 10:40 ("SUDETY", które stoją w JG: 09:09-09:45), a ze SPG do Liberca odjazd o 10:29; EIC "ŚNIEŻKA" 1651 do SPG przyjazd 13:00, z SPG do Liberca odjazd o 12:29, następny 14:29; z Liberca przyjazd o 14:21 (chyba, że przyjedziemy 2 godziny wcześniej o 10:21 i oczekiwanie 1,5 godziny); EIC "ŚNIEŻKA" odjazd z SPG o 13:56 i oczywiście przyznaję rację, że po ostatnim przyjeździe z Liberca brak jakiegokolwiek połączenia do JG. Kolejny przykład: Z Zielonej Góry (07:41) jedyne połączenie (!!!) do Jeleniej Góry (11:58 - 12:28), gdy tymczasem w z Jeleniej Góry pociąg do SPG odjeżdża o...11:35, a następny o 13:04 (po drodze jest jeszcze EIC "ŚNIEŻKA), ale wychodzi na... to samo, bo w Harrachowie jestem dopiero o 14:55. Nie, no po prostu super połączenia... 244 km w czasie 7 godzin i 14 minut, czyli Vśr=33,65 km/h. Dla porównania prędkość dorożki konnej wiozącej pocztę wynosiła ok. 15-18 km/h. Dla ciekawości, wysiadając z pociągu w Zgorzelcu, jadąc dalej przez Gorlitz, Zittau, Hradek na Nisou, Liberec - w sumie 4 przesiadki, gdzie mam 1 godzinę na spacer po Gorlitz oraz 1 godzinę na piwo w Libercu, będę w Harrachowie o... 14:53 (!!!). Ale chcąc strzelić sobie fotkę z Karkonoszem, już tego samego dnia do Zielonej Góry mogę nie wrócić, bo żeby zdążyć na szynobus Jelenia Góra (14:55) - Zielona Góra (19:33), muszę pożegnać Harrachov już o godz. 11:57 (to w niedzielę), bo w tygodniu już o 09:57.... Takie to właśnie idiotyzmy są naszej sieci....
Z drugiej strony, czy ktoś się zastanawiał nad przywróceniem połączeń Zgorzelec - Bogatynia p. Zawidów i realizacja połączeń Zawidów - Cernousy - Liberec???

_________________
Jeśli masz lepsze źródło informacji niż SRJP...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pasażer0805 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Maj 2015

PostWysłany: 06-08-2017, 12:10    Odpowiedz z cytatem

Jest już jakiś przeciek co do pociągów dalekobieznych na trasie Przemyśl Kraków Częstochowa Wrocław Poznań Szczecin ( lub Poznań Piła Białogard Słupsk )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 06-08-2017, 13:46    Odpowiedz z cytatem

a może by tak więcej faktów, mniej komentarzy....albo najpierw fakty, później komentarze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

michasio115 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2012
Skąd: Giżycko

PostWysłany: 06-08-2017, 16:27    Odpowiedz z cytatem

Czy jest coś już wiadomo na temat wagonowych IC które wyjeżdżają ze stacji Przemyśl Główny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

miyagi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Maj 2017

PostWysłany: 07-08-2017, 09:48    Odpowiedz z cytatem

UMWW opublikował swój projekt rozładu jazdy

https://www.umww.pl/mobile/konsultacje-projektu-rozkladu-jazdy-pociagow-wojewodzkich-na-rok-2017-18-przewidywanych-do-uruchomienia-od-10-12-2017
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

soprano Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Paź 2007
Skąd: Zamość / Wrocław

PostWysłany: 07-08-2017, 11:25    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jak to rozumieć. Będzie więcej połączeń bezpośrednich z Gorzowa do Poznania, czy to tylko wykazane skomunikowania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pacy Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lip 2011
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 07-08-2017, 16:24    Odpowiedz z cytatem

Raczej skomunikowania.

_________________
2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

baldojak1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2017

PostWysłany: 07-08-2017, 19:14    Odpowiedz z cytatem

Mnie zastanawia to, że UMWW nie podał rozkładu na trasie Ostrów Wlkp - Oleśnica
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 07-08-2017, 23:36    Odpowiedz z cytatem

Ostrów Wielkopolski jest na tej trasie pierwszą stacją węzłową za granicą województwa dolnośląskiego i finansowanie połączeń kolejowych w pełni leży po stronie dolnośląskiego a nie wielkopolskiego.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

baldojak1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2017

PostWysłany: 08-08-2017, 20:15    Odpowiedz z cytatem

Chyba, że tak, ale w zeszłym roku podawali rozkład na tę trasę więc się zdziwiłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mkluwak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sie 2017

PostWysłany: 14-08-2017, 18:11   Gorzów Wielkopolski Odpowiedz z cytatem

Witajcie!
Potrzebuje pomocy, bo nie za bardzo wiem jak odczytać dane, które dostałem w związku z RJP 2018.
Jakby ktoś, kto umie czytać te tabelki mógłby trochę rozjaśnić mi w głowie - byłbym wdzięczny.

Chodzi o połączenia do i z Gorzowa Wink
Z góry dziękuję!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 13 z 64 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 62, 63, 64  Następny
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl